Vill bara säga att följande inlägg är inte att jag klagar - mer bara ett konstaterande.
Hur tycker ni att det är allmänt att vara gravid?
Jag mår förhållande vis bra nu, jag har en -vad jag tror är- en lättsam graviditet hittills. Huvudvärken har så smått börjat ge med sig och illamående har sedan länge gått över. Det ända jag kan klaga på är smärta under nedre revbenet på högersida men det är full hanterbart. I övrigt mår jag riktigt bra. Att människor med ett övrig lugnt liv verkligen njuter av graviditeten har jag absolut stor förståelse för. Det är ju sjukt mysigt och spännande
Men nu börjar ändå verkligheten komma ikapp, Jag börjar vara så pass stor nu att det är något av ett hinder i vardagen och då är det ändå nästan halva vägen kvar. .
De flesta här inne har eller kommer väl få ge upp ridningen en kortare period iaf- så även jag, men just ridningen har jag ändå tagit det lugnt med det senaste året så det är ganska lugnt..... MEN hundträningen- det gör mig sjukt frustrerad på så många vis. Dels så är hundträningen den grej som jag verkligen har gemensamt med min pappa och vi träffas varje dag för att träna hund, dels så har jag en sjukt lovande unghund som skulle kunna komma hur långt som helst men nu måste meriteringen av henne vänta trots att hon kommer vara färdig för start inom närmsta månaderna.
Det känns fan surt.
Missförstå mig inte, jag ger gärna upp ridning och hundträning för det lilla mirakel jag bär i kroppen och jag skulle aldrig i mitt liv byta bort det men att gå från att aldrig sitta still till att faktiskt börja inse sina begränsningar ( typ näh det är inte möjligt för mig att vara skyddsfigurant länge till inte heller att tävla min egen hund i skydd, som kräver att vi klarar både skydd spår, lydnad och sök på samma dag) bara så där inom loppet av några veckor är inte jättelätt smällt för min aktiva gärna även om det bara är för några månader fram över.
Är det bara jag som funderar så här? Vet att man typ inte får nämna sådant här högt med risk för att uppfattas som att man inte är glad och tacksam men som sagt tacksam är jag men man måste väl ändå få vara lite frustrerad över de jag inte kan/inte kommer att kunna göra en tid?
Jag tycker det är roligt att springa fort på lopp men jag avskyr de pass (intervall, tröskel mm) som gör att jag kan springa fort.
Jag gillar att lära mig mycket och få visa det på tentan, men tentaplugg och själva tentatillfället skulle jag gärna slippa.
Jag älskar min familj men skulle gärna slippa packa ihop ungen för att köra bil i två timmar, flyga och sen köra mer bil för att träffa dem.
Jag älskar min dotter till månen och tillbaka, men graviditeten hade jag gladeligen låtit någon annan genomlida.
Ergo, bara för att man vill nå ett visst mål eller resultat måste man inte gilla och uppskatta vägen dit.