Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har handlat en del. Passat på när de kommit upp på fb i närheten till bra pris. Tex en barnmatstol som ju inte kommer användas på länge än. Men var snygg och bra pris. Även en barnvagn, några tygblöjor som kommer idag på posten, babysitter, olja och sånt bra och ha köptes på gekås för ett tag sedan. Kollar nästan varje dag på blocket både spjälsäng och skötbord. Har en del krav så tar nog ett tag att hitta vad jag vill ha. :D babyskydd får vi låna av killens syrra. Hennes ska bara växa ur de först. :p kläder har hon fått massa både tjej och kille som vi får ta över. Så små kläder tänker jag inte köpa. Nu protesterade Bob i magen när jag skrev det :eek: :o

Imorgon börjar gravidyogakursen! Spännande de ska bli. Har kommit igång mer med träningen nu när de är lugnare i skolan, jag har hjälp med stallet och förkylningarna hållt sig borta. Går på dans och bodybalance samt gymmet, så skönt. Och cyklar så mycket jag kan.

Mitt illamående har klart förbättrats nu i vecka 14! Hurra! Var superdeppig förra veckan men den här har varit mycket bättre. Så skönt.

Jag har inte handlat något än. Väntar till efter RUL tror jag. Sedan har sambons bror två små så vi kommer säkert få ärva en del saker av dem.

Mitt illamående har klart förbättrats nu i vecka 14! Hurra! Var superdeppig förra veckan men den här har varit mycket bättre. Så skönt.

Jag har inte handlat något än. Väntar till efter RUL tror jag. Sedan har sambons bror två små så vi kommer säkert få ärva en del saker av dem.

Vad skönt att du inte mår lika illa längre! Förstör hela dagen :(

V. 14 tror jag inte något var handlat här heller. Nu är jag ju i v. 25 imorgon så är lite längre fram. Läskigt så fort de går :o:D

50% avklarat idag O_o
Varit hos bm och lyssnat på bebis hjärta idag, blir varje vecka nu några veckor till framöver. Slog jämt och fint. Hon skickade även iväg remiss för samtalskontakt, känns bra. Mest glad över att jag vågade säga precis hur det är när hon frågade hur jag mår.

Har faktiskt kunna känna några sparkar på utsidan senaste dagarna. Hon härjar på rätt bra varje dag men så fort sambon kommer mer handen blir hon stilla.

@pajaztar Åh så skönt att illamåendet ger sig! Kände lycka när det gav sig för mig runt v 13.

Här rullar det på. Spydde imorse igen. V.23 nu. :wtf:
Känner av bebis en del på utsidan med, men så fort maken ska känna slutar det. Likadant som förra gången alltså. :D
Men tiden går fort nu tycker jag.
Beställde en vagn i helgen och handlade första plaggen. En body och ett par byxor samt strumpor. Ska inventera vad vi har som han kan ärva innan det blir mer. Men kommer väl behöva nån fleeceoverall eller så med. Dottern föddes ju i juli och då behövdes det inga ytterkläder direkt. :)

Vad skönt att du inte mår lika illa längre! Förstör hela dagen :(

V. 14 tror jag inte något var handlat här heller. Nu är jag ju i v. 25 imorgon så är lite längre fram. Läskigt så fort de går :o:D
Vi ligger jättenära i tiden då, jag är i v 24 idag. Så vi kanske ses på bb då för jag hör till samma stad som du. :)

Vi ligger jättenära i tiden då, jag är i v 24 idag. Så vi kanske ses på bb då för jag hör till samma stad som du. :)

De kanske vi gör. :D min mamma blev vän med en som födde samtidigt som henne så vi barn umgicks då och då till vi var typ 10.
insåg igår att de är fler som kommer föda samtidigt som mig.. på gravidyogan var vi 3 el. 4 som hade BF inom en vecka från mig. Och då var vi ändå inte så många. Hade inte riktigt fattat de innan. :o här på buke är det massa i sommart råden men de är så tidiga och hösttråden tvärtom.

Ska ni på visningen på förlossningen? Så dåliga tider tycker jag. Gubben jobbar i Göteborg och samåker med sina kollergor. Även om han är i Borås igen vid 16 är de för sent.. de är ju partnern som behöver detta. Jag kommer vara i upplösningstillstånd ändå och inte kunna göra något åt något.

Förresten är min kille livrädd för förlossningen. Eller snarare mig under förlossningen. Min smärttröskel är så låg så han kommer inte våga vara i närheten av mig .. ;)

De kanske vi gör. :D min mamma blev vän med en som födde samtidigt som henne så vi barn umgicks då och då till vi var typ 10.
insåg igår att de är fler som kommer föda samtidigt som mig.. på gravidyogan var vi 3 el. 4 som hade BF inom en vecka från mig. Och då var vi ändå inte så många. Hade inte riktigt fattat de innan. :o här på buke är det massa i sommart råden men de är så tidiga och hösttråden tvärtom.

Ska ni på visningen på förlossningen? Så dåliga tider tycker jag. Gubben jobbar i Göteborg och samåker med sina kollergor. Även om han är i Borås igen vid 16 är de för sent.. de är ju partnern som behöver detta. Jag kommer vara i upplösningstillstånd ändå och inte kunna göra något åt något.

Förresten är min kille livrädd för förlossningen. Eller snarare mig under förlossningen. Min smärttröskel är så låg så han kommer inte våga vara i närheten av mig .. ;)

Ska ni gå på nån form av föräldrautbildning? Ang din kille :) Vi har gått nu och sista delen riktade in sig på partnerns roll i det hela och det var jättebra :)

@ninsan De kommer antar jag. Ska till BM 19 maj på 25 veckors kontrollen så hoppas hon tar upp det då.
Sen ingår det en gång med profylax på yogan också. Så där lär de komma tips vad han ska göra under tiden. Sen skulle han behöva läsa lite mer om förlossning känner jag. Han tror typ de är bättre om de går på 3 timmar och så är de klart.. att de gör lika ont precis hela tiden och inte går i omgångar upp och ner. Så längtar till kursen så han får lite fakta.. när jag försöker säga att de inte är som han tror så känns de inte som han tror mig :p Män.. :banghead:;)

Nej tiderna var inte så bra om man åker från Göteborg, nä. Synd..får kolla på dem igen. Lite osäker på om jag vill se, dock. :p Tänk om man hör någon som skriker och så blir man livrädd!

Jag funderar lite på sommaren nu.
Dels handlar det om badkläder. Vi kommer nog försöka åka till Grekland i juni och magen har ju redan börjat synas (v.16). Hur hittar man lämpliga badkläder? Jag är vanligtvis en bikinitjej, men nu känner jag att jag vill täcka magen. Baddräkt, linne?

Andra funderingen är det här med solen. Man kan få pigmentfläckar av solen när man är gravid fick jag höra nu. Räcker det med solkräm, eller ska man inte vara i solen alls? Är det beroende på vilken hudtyp man har?
Är vi dömda till en sommar i skuggan?

Dels handlar det om badkläder. Vi kommer nog försöka åka till Grekland i juni och magen har ju redan börjat synas (v.16). Hur hittar man lämpliga badkläder? Jag är vanligtvis en bikinitjej, men nu känner jag att jag vill täcka magen. Baddräkt, linne?

Andra funderingen är det här med solen. Man kan få pigmentfläckar av solen när man är gravid fick jag höra nu. Räcker det med solkräm, eller ska man inte vara i solen alls? Är det beroende på vilken hudtyp man har?
Vi var i Thailand medan jag var i vecka 21-23.
Använde vanlig bikini men baddräkt är väl ett alternativ! Annars bikini med ett tunt linne/skjorta över?

Jag var supernoga med att smörja med solkräm och höll mig inte mer i skuggan än om jag inte hade varit gravid faktiskt.

Tankini eller badräktsklänning tänker jag ha i sommar. Vill inte heller visa magen, känner mig inte som en badnymf direkt.

@morgaine Ja, såg till och med ut att kunna passa en annan badkruka :D

På tal om söta. I veckan började vi shopping av kläder till bebis. Alltså så söta och små kläder :love:
Så klart ska det jag alltid gillar kosta dyrt. Ska försöka hålla lite på mig tills vi varit på Gekås iaf, antar att man kommer kunna hitta ett och annat basplagg där iaf. Vill helst bara gå loss och börja handla :D

Har för övrigt haft världens bästa dag idag.
Varit ute i skogen och ridit på unghästen och tagit vår första galopp idag. Hade sambon med som sällskap på cykel under ridturen. Vad jag kommer att sakna detta sen när jag inte känner att jag vill rida längre :cry:

På tal om ridning. Mannen köpte hjälm idag så att han kan lära sig rida. Plus på den alltså. Han har övar hela veckan med att ryckta. Och vi testade lite ledövningar på ridplan. Gick inte så bra, antingen lockade gräset eller jag mera. Några varv kom de runt i alla fall. (Gissar att hon inte haft någon tydlig ledare innan får har fått träna mycket stanna stopp när man leder)

Och på tal om mat, jag är konstant hungrig, hur mycket näring kan ett 4 cm pyre behöva? Jag har trots allt en 20 kg extra att ta av (vågen står plus minus noll nu i vecka 12)

@morgaine Ja, såg till och med ut att kunna passa en annan badkruka :D

På tal om söta. I veckan började vi shopping av kläder till bebis. Alltså så söta och små kläder :love:
Så klart ska det jag alltid gillar kosta dyrt. Ska försöka hålla lite på mig tills vi varit på Gekås iaf, antar att man kommer kunna hitta ett och annat basplagg där iaf. Vill helst bara gå loss och börja handla :D

Har för övrigt haft världens bästa dag idag.
Varit ute i skogen och ridit på unghästen och tagit vår första galopp idag. Hade sambon med som sällskap på cykel under ridturen. Vad jag kommer att sakna detta sen när jag inte känner att jag vill rida längre :cry:
Badklänning är perfekt för badkrukor :p då kan man sitta och se lite strandchic ut utan att bada.

@vinkelina jag var också så grymt hungrig i början av graviditeten. Inte lika hungrig längre lyckligtvis. Det är säkert naturens sätt att se till att man skaffar lite depåer att ta av. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka