Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
En man som vet vad en kvinna behöver... Supertrött när jag kom hem från jobbet idag. Och då står min man och lagar mat (händer nästan aldrig, köket är mitt revir typ) och i soffan hittar jag Både en konfektask och några chokladstänger.

Dessa fina män :love:
Jag har också en sån underbar människa att dela livet med. Han är bara så bra för mig på alla sätt och vis, läser mig som en öppen bok.

Hemma efter jobbigaste dagen på länge på jobbet. Kaos från start till slut. Jag är helt slut. Bara hem och fortsätta plugga nu inför kurs nästa vecka :wtf:
Tur sambon har köpt glass till mig :love:

Jag är nog med i bitterhetsklubben :yuck: Inne i ett skov o har värk o är uppsvullen i händerna, jag hatar vara "angripen" i händerna :mad:

Jag vet inte, vi kommer inte ta reda på kön. Graviditeten påminner om den med dottern, därför kommer det säkert ut en pojke... Hoppas på en flicka för då kan den ärva alla dotterns kläder som vi inte gjort oss av med.. Flicka känns lite roligare fast viktigast är att den är frisk o mår bra :heart

Vi har ett flicknamn men inga pojknamn. Eländigt, har ju redan använt de fina namnen, varför har de tre namn var?!? :p

Sonen heter Algot, dottern Hilma och flicknamnet vi gillar är Edda :)

Ja, det har vi. Jag har ett par pojk- och flicknamn och sambon gillar dem allihopa så det kommer nog lösa sig bra utan allt för mycket diskussion när det är dags att bestämma sig. Ni då?

Jag har inga namn, men min sambo har bestämt namn långt innan jag fanns med i bilden. Om det blir dom eller inte får framtiden utvisa. Tjejnamnet, Irma, är jag nog helt okej med men killnamnet, Alfons, har jag svårare med eftersom jag är lite rädd att det kan bli lite mobbingvarning på det, alternativt att det blir smeknamnet Affe vilket jag absolut inte vill. Men båda namnen är släktnamn till sambon så jag tänker att blir de inte förnamn kan det gärna få bli mellannamn.

Jag har inga namn, men min sambo har bestämt namn långt innan jag fanns med i bilden. Om det blir dom eller inte får framtiden utvisa. Tjejnamnet, Irma, är jag nog helt okej med men killnamnet, Alfons, har jag svårare med eftersom jag är lite rädd att det kan bli lite mobbingvarning på det, alternativt att det blir smeknamnet Affe vilket jag absolut inte vill. Men båda namnen är släktnamn till sambon så jag tänker att blir de inte förnamn kan det gärna få bli mellannamn.

Irma är fint, håller med om Alfons.
Ett av mina favoritnamn går inte jättebra ihop med det efternamn som bebis kommer att få. Men känns så dumt att ev välja bort det bara av den anledningen. Kan jämföras med att döpa barnet till John Johansson men med ett väldigt ovanligt efternamn och jag kan inte låta bli att tycka att det känns lite småtöntigt. Är ju inte riktigt som att döpa ungen till Erik Eriksson men ändå rätt nära.

• Gilla
Reactions: Is
Jag är nog med i bitterhetsklubben :yuck: Inne i ett skov o har värk o är uppsvullen i händerna, jag hatar vara "angripen" i händerna :mad:

Jag vet inte, vi kommer inte ta reda på kön. Graviditeten påminner om den med dottern, därför kommer det säkert ut en pojke... Hoppas på en flicka för då kan den ärva alla dotterns kläder som vi inte gjort oss av med.. Flicka känns lite roligare fast viktigast är att den är frisk o mår bra :heart

Vi har ett flicknamn men inga pojknamn. Eländigt, har ju redan använt de fina namnen, varför har de tre namn var?!? :p

Sonen heter Algot, dottern Hilma och flicknamnet vi gillar är Edda :)

Tog ni alla favoritnamn även som mellannamn till barnen?
Edda är ju jättefint! Jag gillar såna korta namn.

Blivande bebis kommer att få släktnamn, främst från min sida, från personer som stått mig nära som mellannamn.

Tog ni alla favoritnamn även som mellannamn till barnen?
Edda är ju jättefint! Jag gillar såna korta namn.

Blivande bebis kommer att få släktnamn, främst från min sida, från personer som stått mig nära som mellannamn.

Jepp, många släktnamn brände vi med av..
Nils (min gammelfarfars far samt någon på mannens sida) Anders (min bror och gammelfarfar)Algot (inget släktnamn)

Hilma (inget släktnamn) Anna (min gammelfarmor och någon i mannens släkt) Lovisa (mannens mormor eller gammelmormor)
:love:

Har ev. John eller Valter som andranamn efter min farfar om det blir en pojke, sen är det totalt stopp... Men det löser sig nog :cool: Vi har fastnat gamla ursvenska namn. Finns de med humor som tycker vi skulle ha en liten Vilgot :p Blir bara så svårt när man jobbar i skolan o hitta namn som inte påminner om någon elev.... :)

Den stora tröttheten slog till när jag klev in i vecka 8 (mannen fråga oroligt om jag tagit nått igår när jag satt med ögonen i kors kl 18)

Bröstvårtorna superirriterade, tom bh-n skaver

Rädd att jag redan börjar känna av fogarna. Ont i SI-leden nu två morgnar i rad när jag stigit upp (sover på en tryckavlastande madrass +/-?) och de som "pirrar" runt blygdbenet, fast på ett obehagligt sätt

Den stora tröttheten slog till när jag klev in i vecka 8 (mannen fråga oroligt om jag tagit nått igår när jag satt med ögonen i kors kl 18)

Bröstvårtorna superirriterade, tom bh-n skaver

Rädd att jag redan börjar känna av fogarna. Ont i SI-leden nu två morgnar i rad när jag stigit upp (sover på en tryckavlastande madrass +/-?) och de som "pirrar" runt blygdbenet, fast på ett obehagligt sätt

Kan nog bara svara att jo det är fogarna... Vilken typ av eds har du? Det blir ju liksom inte bättre av det om man säger så! :( var rädd om dig, tänj inte på några gränser o överväg sjukskrivning på viss del eller hel om fogarna bråkar för mycket, har en tendens att inte bli bättre efter avslutad graviditet om man missköter det, been there, done that... :meh:

Kan nog bara svara att jo det är fogarna... Vilken typ av eds har du? Det blir ju liksom inte bättre av det om man säger så! :( var rädd om dig, tänj inte på några gränser o överväg sjukskrivning på viss del eller hel om fogarna bråkar för mycket, har en tendens att inte bli bättre efter avslutad graviditet om man missköter det, been there, done that... :meh:

Har typ tre, men kan finnas drag av klassisk

Just nu gör de inte direkt ont, förutom på morgonen när jag stiger upp. Annars känns de mera obehagligt, speciellt om jag stått i konstiga vinklar

Har typ tre, men kan finnas drag av klassisk

Just nu gör de inte direkt ont, förutom på morgonen när jag stiger upp. Annars känns de mera obehagligt, speciellt om jag stått i konstiga vinklar
Samma som jag, typ 3 med drag av typ 1 o 2. Dottern har med men ligger närmre typ 1 o 2, bla försenad motorisk utveckling. Men på barnmottagningen som följt henne tror man inte på EDS o vill inte sätta diagnos, det gör ändå ingen nytta... :banghead: Som tur är följs hon av en duktig sjukgymnast o får bla inlägg av ortopeden för o få stabilitet i benen.

Men hon rider mycket (åker häst) för det är en av de bästa träningsformerna :)

Jaha, idag kom de första oinbjudna magklapparna :rage:

Nu hade jag iofs inget emot magklappar i sig, men nog fick folk åtminstone fråga först! Folk borde verkligen ha vett att förstå att alla inte ovillkorligen uppskattar att man tar på en bara för att man råkar baka en bebis :rage:

Lite mer klagosång då, men fy f*n så jag mår alltså :wtf: allt jag gör är med avvägning om jag ska må mycket eller lite mindre illa. Morgnarna är vidriga, känner mig helt yrslig och kommer knappt upp ur sängen, dock kräks jag inget men vette sjutton om det inte skulle lätta på känslan ibland :cautious: på plussidan är ivarjefall att jag inte känner av fogarna någonting just nu, hade ju känningar när jag precis plussat men det var väl nåt hormonpåslag hoppas jag, är glad så länge jag slipper :up:
Får mer och mer flashbacks från när jag var gravid med sonen, så som att jag inte kunde bita ihop mina tänder pga svullet tandkött, karpaltunnelsyndrom i båda händerna och lite annat smått och gott, det är härligt att vara gravid! :D

Alltså ja, vad ska man säga. Jag uppskattar inte att bli tagen på, inte alls faktiskt. Framför allt inte av den personen som tog sig friheten att klappa på mig. Att min sambo gör det är såklart helt ok, det är lite lite "hans mage" med i min värld. Min älskade syster som är världens mest barnkära person har också tillåtelse men INGEN annan. Känns sjukt obehagligt.

Usch, lider med dig @Terqa :(
Känner mig lite lyckligt lottad som bara hade ett par veckor där i början, mellan kanske v. 6-v.11/12 som jag mådde rätt kasst fysiskt med lite illamående men det värsta var tröttheten. Sedan dess märker jag inte ens av att jag är gravid, magen har ju knappt börja växa. Så fysisk mår jag bra, värre psykiskt. Det enda som påminner (förutom mina gigantiska nya tuttar som nog står för 70% av de 3 kg jag gått upp hittills...) är bebis små rörelser som jag känner allt oftare och oftare. Men måste nästan ligga ner helt still på kvällen för att känna ännu. Just den biten gillar jag faktiskt, har blivit en liten ny kvällsrutin för mig. En tyst liten pratstund på kvällen med bebis och se om det kommer något litet vagt svar. Hur lång tid har det tagit för er som har tidigare barn, eller er i andra trådar som kommit längre, innan blivande pappa även kan känna från utsidan?

Alltså ja, vad ska man säga. Jag uppskattar inte att bli tagen på, inte alls faktiskt. Framför allt inte av den personen som tog sig friheten att klappa på mig. Att min sambo gör det är såklart helt ok, det är lite lite "hans mage" med i min värld. Min älskade syster som är världens mest barnkära person har också tillåtelse men INGEN annan. Känns sjukt obehagligt.

Usch, lider med dig @Terqa :(
Känner mig lite lyckligt lottad som bara hade ett par veckor där i början, mellan kanske v. 6-v.11/12 som jag mådde rätt kasst fysiskt med lite illamående men det värsta var tröttheten. Sedan dess märker jag inte ens av att jag är gravid, magen har ju knappt börja växa. Så fysisk mår jag bra, värre psykiskt. Det enda som påminner (förutom mina gigantiska nya tuttar som nog står för 70% av de 3 kg jag gått upp hittills...) är bebis små rörelser som jag känner allt oftare och oftare. Men måste nästan ligga ner helt still på kvällen för att känna ännu. Just den biten gillar jag faktiskt, har blivit en liten ny kvällsrutin för mig. En tyst liten pratstund på kvällen med bebis och se om det kommer något litet vagt svar. Hur lång tid har det tagit för er som har tidigare barn, eller er i andra trådar som kommit längre, innan blivande pappa även kan känna från utsidan?

Jag har för mig att jag var i vecka 23, låg på rygg i soffan och såg plötsligt att min tröja rörde på sig samtidigt som jag kände bebis, så sambon skyndade dit och fick sina första puffar :p men har förstått att det som med allt annat är otroligt individuellt, jag kände sparkar ganska sent och fick mage ganska sent så även utanpåsparkarna kan ha varit sena :grin:

Ja alltså det här med att folk tar på ens mage?! Jag är fortfarande chockad att folk, ofta för mig halvt okända personer, rusar fram med orden "jag hörde du skulle få en bäbis/jag hörde att *mamma* skulle bli mormor" för att samtidigt lägga händerna på min mage... Ingen jag känner och umgås med har lagt sina händer på min mage så varför ska alla dessa "ryckteshörare" gör det?

Iveckan skrev iaf läkaren ut citodon pga huvudvärken, men jag vet inte om jag vill äta dem faktiskt.... Jag sa dessutom att jag helst inte ville bli sjukskriven och sedan fick jag meddelande om att jag fått citodon, tror inte att det är så smart att jobba med 33 5-åringar med citodon i kroppen + att jag ska köra milen hem sedan så det blir kanske sjukskrivning oavsett (aldrig ska jag sluta gnälla)
Men i övrig börjar jag faktiskt på riktigt må bra och kan börja njuta av graviditeten (när huvudvärken håller sig under kontroll).
Jag går just nu och väntar på kallelse till UL ,vi bytte föresten landsting här i veckan. "Vårt BB" ligger 11-12 mil bort medans BB på andra sidan länsgränsen bara är 5-6 mil bort. Tyvärr är det BBet nedläggningshotat men det skulle iaf bli kvar detta år fick jag höra så känns bra att vi kan få åka dit istället.

Ja alltså det här med att folk tar på ens mage?! Jag är fortfarande chockad att folk, ofta för mig halvt okända personer, rusar fram med orden "jag hörde du skulle få en bäbis/jag hörde att *mamma* skulle bli mormor" för att samtidigt lägga händerna på min mage... Ingen jag känner och umgås med har lagt sina händer på min mage så varför ska alla dessa "ryckteshörare" gör det?

Iveckan skrev iaf läkaren ut citodon pga huvudvärken, men jag vet inte om jag vill äta dem faktiskt.... Jag sa dessutom att jag helst inte ville bli sjukskriven och sedan fick jag meddelande om att jag fått citodon, tror inte att det är så smart att jobba med 33 5-åringar med citodon i kroppen + att jag ska köra milen hem sedan så det blir kanske sjukskrivning oavsett (aldrig ska jag sluta gnälla)
Men i övrig börjar jag faktiskt på riktigt må bra och kan börja njuta av graviditeten (när huvudvärken håller sig under kontroll).
Jag går just nu och väntar på kallelse till UL ,vi bytte föresten landsting här i veckan. "Vårt BB" ligger 11-12 mil bort medans BB på andra sidan länsgränsen bara är 5-6 mil bort. Tyvärr är det BBet nedläggningshotat men det skulle iaf bli kvar detta år fick jag höra så känns bra att vi kan få åka dit istället.

Testa hur du mår på citodon? Ofta blir man inte särkilt påverkad bara man har ont nog och äter som man ska.

(Med det sagt skulle jag nog inte jobba på mitt jobb heller.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 117
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 305
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka