Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bra är ni på att äta folsyra/gravidvitaminer? Jag glömmer de varenda dag. Orsaken är att jag äter andra mediciner på morgonen som inte skall tas med järn och på fastande mage.

Hjälper de om min man äter gravidvitaminer? (Jo, han nallar av mina då de innehåller allt han själv behöver just nu)

Jag köpte en liten veckoslutet till mina vitaminer. Vitaminerna äter jag med måltid.
Sen järntabletterna ligger vid sängen så jag tar dom när jag lägger mig.

Hur bra är ni på att äta folsyra/gravidvitaminer? Jag glömmer de varenda dag. Orsaken är att jag äter andra mediciner på morgonen som inte skall tas med järn och på fastande mage.

Hjälper de om min man äter gravidvitaminer? (Jo, han nallar av mina då de innehåller allt han själv behöver just nu)
Äter ren folsyra och är än så länge duktig att komma ihåg pillret, tar den i samband med tandborstningen :up:

Jag kommer inte ha några problem med att dölja någon gravidmage, har mage så det räcker och blir över ändå :grin: förra graviditeten fick jag säga till på jobbet ganska tidigt då jag jobbade inom industri och bland icke så nyttiga gaser. Har inte det problemet denna gång :)
Gravidmage lär nog dröja, har för mig att med sonen kunde jag runt vecka 20 "släppa ut den" och faktiskt vara stolt över att ha en kagge för en gång skull :p

Helt övertygad om att jag nu har känt bebis ytterligare ett par gånger med 3-4 dagars mellanrum. Är som ett litet kort kurrande långt ner i magen, på kvällen ett par gånger och en gång i bilen på väg till jobbet. Känns ju tidigt men har som sagt aldrig känt något liknande förut om min mages beteende har jag analyserat i många år. Mitt psyke tror jag också behöver tro att det verkligen är bebis som känns.

Hur är det för er, känner ni något?

Jag vet inte, tycker de avråder från allt.. Kanske för o ha ryggen fri om det skulle hända något? Jag använder tens flitigt o fick en o låna av sjukgymnasten förra graviditeten. Har nu en egen. Ett hett tips är o låna en speciell tensapparat inför förlossningen, hade en hemma o körde med den när jag började få värkar. När jag kom in till förlossningen var jag 6cm öppen :bow:

Använder Back on track med o det avråds man med ifrån.

Har du använt BoT dina tidigare graviditeter också?
Funderar på om jag vågar använda men hittar ingen info om nån testat. :/

Helt övertygad om att jag nu har känt bebis ytterligare ett par gånger med 3-4 dagars mellanrum. Är som ett litet kort kurrande långt ner i magen, på kvällen ett par gånger och en gång i bilen på väg till jobbet. Känns ju tidigt men har som sagt aldrig känt något liknande förut om min mages beteende har jag analyserat i många år. Mitt psyke tror jag också behöver tro att det verkligen är bebis som känns.

Hur är det för er, känner ni något?

alla
I lands problem... Hade tänkt prata med chefen idag o berätta om framtida föräldraledighet. Känner inte alls för det. Börjar bli nojig o känner att det kanske är bättre o vänta till efter rul den 25/4, är bara tre veckor till. Eller så gör jag det, men jag kan tänka mig att hon kan läcka o då känns det skönare o väntat till efter rul...

Jag känner bebis, men ibland inte varje dag.. Igår sparkade h*n som bara den ett par gånger, sen blir det lugnt igen. Längtar lite till det blir regelbundet o man kan känna att det är på riktigt. Nu känns det mest overkligt fast appen säger det har gått 40% av graviditeten :o

Har du använt BoT dina tidigare graviditeter också?
Funderar på om jag vågar använda men hittar ingen info om nån testat. :/

Jag har använt ryggskyddet sedan typ v.16. Orsaken att det avråds är ju för att det inte kan "garanteras" vara säkert iom att det inte finns några studier. Jag tänker rent logiskt att det inte kan skada min bebis att jag har på mig tyg som reflekterar kroppsvärme. Då skulle ju vanlig värme vara farligt också. :) Man får nog känna efter själv hur man känner. Jag gör andra saker man inte "ska" också, som bastar korta stunder eller badar bubbelpool.

Jag har använt ryggskyddet sedan typ v.16. Orsaken att det avråds är ju för att det inte kan "garanteras" vara säkert iom att det inte finns några studier. Jag tänker rent logiskt att det inte kan skada min bebis att jag har på mig tyg som reflekterar kroppsvärme. Då skulle ju vanlig värme vara farligt också. :) Man får nog känna efter själv hur man känner. Jag gör andra saker man inte "ska" också, som bastar korta stunder eller badar bubbelpool.

Jag bastar med o badar bubbelpool o varmvattenbassäng, aldrig slagit mig att det inte ska vara bra... Är däremot känsligare för värme så går upp/ur tidigare :)

Passade på att mäta blodtrycket under tiden vi väntade på att mannen skulle få komma in till läkaren (de har ett hörn i väntrummet så man kan mäta själv)

Första mätningen 107/76 andra gav 94/61. Tror inte jag just nu behöver oroa mig för högt blodtryck

Ger snart upp att ringa barnmorska för inskrivning (sker i vecka 8-9 här) telefontid mellan 11-11:30 antingen glömmer jag bort det, eller så är jag på arbete och kan inte gå ifrån, vill inte riktigt att kollegorna hör

En bekant till mig förlorade sitt barn häromdagen :cry:

Flickan blev 10 veckor, diagnostiserades med cancer när hon var 3 veckor gammal.
Jag får typ panikångest. Jag är livrädd att inte allt ska gå bra med min egen baby
:cry::cry:

En bekant till mig förlorade sitt barn häromdagen :cry:

Flickan blev 10 veckor, diagnostiserades med cancer när hon var 3 veckor gammal.
Jag får typ panikångest. Jag är livrädd att inte allt ska gå bra med min egen baby
:cry::cry:

Men fy vad fruktansvärt :cry:
Vi kommer oroa oss hela livet från och med plus på stickan skulle jag tro. Jag ska klappa lite extra på bebismagen ikväll.

Nojjar över att inte vara gravid mera (gissar nojja, för jösses vad illa jag mått idag och reagerat på alla dofter jag hittat i labben)

Passade på att mäta blodtrycket under tiden vi väntade på att mannen skulle få komma in till läkaren (de har ett hörn i väntrummet så man kan mäta själv)

Första mätningen 107/76 andra gav 94/61. Tror inte jag just nu behöver oroa mig för högt blodtryck

Ger snart upp att ringa barnmorska för inskrivning (sker i vecka 8-9 här) telefontid mellan 11-11:30 antingen glömmer jag bort det, eller så är jag på arbete och kan inte gå ifrån, vill inte riktigt att kollegorna hör

Ställ mobilen så den påminner :)

Går det inte o lämna något meddelande någonstans o be dem ringa upp annan bättre tid?

Googlar magbilder på folk i samma vecka som jag själv. Jag tror att min mage är väldigt liten mot hur de flesta ser ut. Har ju inga problem alls att dölja den. Om jag har supertighta kläder så buktar den ju ut lite mer än vanligt men kan inte direkt misstänkas för att vara bostad åt en bebis. 16 cm ska den rackarn dessutom vara nu O_o
16 cm?!!! Känns som om den växer fort.

Sjukt så olika magarna kan se ut och så olika stora det kan vara med lika stor bebis i.

Googlar magbilder på folk i samma vecka som jag själv. Jag tror att min mage är väldigt liten mot hur de flesta ser ut. Har ju inga problem alls att dölja den. Om jag har supertighta kläder så buktar den ju ut lite mer än vanligt men kan inte direkt misstänkas för att vara bostad åt en bebis. 16 cm ska den rackarn dessutom vara nu O_o
16 cm?!!! Känns som om den växer fort.

Sjukt så olika magarna kan se ut och så olika stora det kan vara med lika stor bebis i.

Med första barnet kunde jag gå för ogravid fram mot v.25.... Ingen som misstänkte något vid skolavslutningen som var runt v.20.

Nu har jag kommit igång hyfsat o röra på mig så viktökning har avstannat o magen går o gömma hyfsat. Blev så enormt irriterad på min chef i måndags så jag väntar med o berätta till efter rul den 25/4. Har ju ingen skyldighet o informera nu heller, också vet vi säkert att allt är som det ska! Nej, mailar hon ut löneförhöjningen för hon inte har tid o meddela den muntligt så kan jag boka en tid med god framförhållning eller nåt.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 300
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka