Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Näää, nu börjar jag känna mig lite ensam här med baby på insidan....tom vintertråden börjar ju leverera *grinig gubbe*

Och grattis till alla som fått i dagarna

Jag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?

Pixie somnar för natten vid typ 23, oftast i soffan på en kudde medans vi tittar på tv och umgås. Ibland om hon är bökig lägger vi henne i våran säng i sitt babynest direkt, om det är så att vi märker att hon behöver lugn och ro. Men oftast är det inga problem att ha henne i vardagsrummet :) Hon sover i sitt babynest mellan oss i sängen. Vi har inte haft henne sovandes i sin säng nånting än, men det skulle säkert funka.
Innan matning ser vi till att skicka i henne ordentligt med mat så att hon är riktigt mätt, då sover hon oftast ca 4 timmar innan hon vill ha mer mat en gång på natten - då upprepas proceduren med mat igen och sen sover hon ungefär lika länge till :D
Just nu är vi ju hemma båda två så sambon tar henne på natten och jag går upp med henne på morgonen (vi flaskmatar helt) då sambon har lättare att vara uppe på natten men gärna vill sova längre på morgonen och jag är tvärt om ;) Så det funkar bra, men vi får väl se om vi lär ändra på det när han börjar jobba igen.

Alltså, är det nån mer än jag som väldigt gärna vill ha tillbaka sexlivet? :o Vi har grejsat litegrann några gånger på dagarna när bebis sover, men inte haft penetrerande sex än... Mitt avslag har typ slutat för några dagar sen men man kanske ska höra med en BM först när det kan vara okej?

Hur mycket har era sovit som nyfödda? Våran lilla tös sover mest hela tiden, inatt fick jag väcka henne efter 3 timmar så hon fick amma. Hon äter, bajsar och kissar. Men inte direkt några vakna stunder, 4 dagar gammal idag. Hon är helt underbart go!

Hur mycket har era sovit som nyfödda? Våran lilla tös sover mest hela tiden, inatt fick jag väcka henne efter 3 timmar så hon fick amma. Hon äter, bajsar och kissar. Men inte direkt några vakna stunder, 4 dagar gammal idag. Hon är helt underbart go!

Oj, mycket! Minst 20 timmar per dygn! Men jag vet inte helt säkert förstås, tog inte tid när hon var vaken ;)

Eller ja, dom första 3 dygnen var hon ju på kylbehandling så då var hon knappt vaken alls stackarn... Alldeles kall och neddrogad :cry: Usch va hemskt det var...

Jag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?

Hon är med oss tills vi lägger oss. Oftast sover hon lite vid 19-20 och är sen vaken till när vi lägger oss. Mellan 21-22.30. Hon äter mycket där på kvällen och sen ännu mer liggande i sängen innan hon läggs i sin säng. Sover till ca 4.30 äter minst en halvtimme, sover till 7.30-8.30.
Hon får alltid somna själv i sitt nest och somnar om själv på natten, om hon vaknar innan hon är hungrig. Jag lägger bara ner henne i sitt nest och går och borstar mina tänder. Ofta sover hon när jag är klar på toa.
Funderar på när man ska börja lägga dem vid typ 19 men känns som risken är att hon vaknar typ 2 då och det vill jag ju helst inte.. frågar nog imorgon när vi ska till BVC.

Härligt!

Vi ska till BVC på fredag. Dags för vaccination igen. 3 månaders sprutorna denna gång. Tror även han skulle få andra dosen mot rotaviruset så lär ju ha med ombyten åt oss alla om han kräks som sist stackaren.

Vi ska också ta vaccin på fredag. Isabella spydde inget av det sist så hoppas de blir så igen.
Jobbigt för er om allt kommer upp! Fick han en ny dos då? Min sköterska sa att de gav en ny dos om de spydde direkt efteråt. Men kan ju vara olika på olika ställen.
Ska bli spännande att se hur mycket hon växt. 56 börjar bli lite kort i kroppen och armarna nu.

Bebis vill inte sova ensam på natten ännu så jag brukar amma på kvällen, går upp med henne vid 22 kanske? Det varierar lite. Sen halvligger jag och hon ligger på mig. Vaknar tre-fyra ggr för amning och ibland blöjbyte. Går upp för dagen ca 9-11 om vi inte har någon tid att passa.

Pixie somnar för natten vid typ 23, oftast i soffan på en kudde medans vi tittar på tv och umgås. Ibland om hon är bökig lägger vi henne i våran säng i sitt babynest direkt, om det är så att vi märker att hon behöver lugn och ro. Men oftast är det inga problem att ha henne i vardagsrummet :) Hon sover i sitt babynest mellan oss i sängen. Vi har inte haft henne sovandes i sin säng nånting än, men det skulle säkert funka.
Innan matning ser vi till att skicka i henne ordentligt med mat så att hon är riktigt mätt, då sover hon oftast ca 4 timmar innan hon vill ha mer mat en gång på natten - då upprepas proceduren med mat igen och sen sover hon ungefär lika länge till :D
Just nu är vi ju hemma båda två så sambon tar henne på natten och jag går upp med henne på morgonen (vi flaskmatar helt) då sambon har lättare att vara uppe på natten men gärna vill sova längre på morgonen och jag är tvärt om ;) Så det funkar bra, men vi får väl se om vi lär ändra på det när han börjar jobba igen.

Alltså, är det nån mer än jag som väldigt gärna vill ha tillbaka sexlivet? :o Vi har grejsat litegrann några gånger på dagarna när bebis sover, men inte haft penetrerande sex än... Mitt avslag har typ slutat för några dagar sen men man kanske ska höra med en BM först när det kan vara okej?

Har du inte avslag kan ni ha sex. Det är ju bara att avbryta om det inte känns bra. glidmedel kan vara bra, mann har ofta lite känsliga slemhinnor i början.

Har du inte avslag kan ni ha sex. Det är ju bara att avbryta om det inte känns bra. glidmedel kan vara bra, mann har ofta lite känsliga slemhinnor i början.

Tänkte också glidmedel, vi fick använda det i slutet av graviditeten också eftersom slemhinnorna blev jättekänsliga redan då.

Kan katter känna av om en förlossning är på gång? Har en "halvtokigt" kisse som hänger efter mig idag. Hon är normalt jättegosig men detta är över alla gränser...

Hon är med oss tills vi lägger oss. Oftast sover hon lite vid 19-20 och är sen vaken till när vi lägger oss. Mellan 21-22.30. Hon äter mycket där på kvällen och sen ännu mer liggande i sängen innan hon läggs i sin säng. Sover till ca 4.30 äter minst en halvtimme, sover till 7.30-8.30.
Hon får alltid somna själv i sitt nest och somnar om själv på natten, om hon vaknar innan hon är hungrig. Jag lägger bara ner henne i sitt nest och går och borstar mina tänder. Ofta sover hon när jag är klar på toa.
Funderar på när man ska börja lägga dem vid typ 19 men känns som risken är att hon vaknar typ 2 då och det vill jag ju helst inte.. frågar nog imorgon när vi ska till BVC.

Vi ska också ta vaccin på fredag. Isabella spydde inget av det sist så hoppas de blir så igen.
Jobbigt för er om allt kommer upp! Fick han en ny dos då? Min sköterska sa att de gav en ny dos om de spydde direkt efteråt. Men kan ju vara olika på olika ställen.
Ska bli spännande att se hur mycket hon växt. 56 börjar bli lite kort i kroppen och armarna nu.

Vi började nog lägga storasyster när hon var ca 6-7 månader om jag minns rätt. Väntade ganska länge då hon sov så gott hos oss i soffan om kvällarna. Men inte så att kl 19 ska hon sova punkt utan det blev typ mellan 19-21 beroende på hur hon sovit under dagen osv. Numera somnar hon mellan 19 och 20. Oftast närmare 19. Kommer väl antagligen fortsätta på samma spår med lilleman då det har fungerat för oss. :)

Han fick ingen ny dos då han hann få ner det i magen innan det kom upp igen. Enligt tillverkaren skulle det räcka så men jag vet inte. Läste också att dom skulle få en ny dos men ringde en extra gång för att fråga och då sa den andra sköterskan också att kommer det ner helt innan det kommer upp igen ska det räcka så vi får väl lita på det.

Senast ändrad:
Vi började nog lägga storasyster när hon var ca 6-7 månader om jag minns rätt. Väntade ganska länge då hon sov så gott hos oss i soffan om kvällarna. Men inte så att kl 19 ska hon sova punkt utan det blev typ mellan 19-21 beroende på hur hon sovit under dagen osv. Numera somnar hon mellan 19 och 20. Oftast närmare 19. Kommer väl antagligen fortsätta på samma spår med lilleman då det har fungerat för oss. :)

Han fick ingen ny dos då han hann få ner det i magen innan det kom upp igen. Enligt tillverkaren skulle det räcka så men jag vet inte. Läste också att dom skulle få en ny dos men ringde en extra gång för att fråga och då sa den andra sköterskan också att kommer det ner helt innan det kommer upp igen ska det räcka så vi får väl lita på det.

De låter bra. Kommer nog bli något liknande här me.

Jag förstod det också som de var skillnad om de spydde direkt eller efter en liten stund.
Tog de lång tid att få i det för eran del? Tror sköterskan höll på i en kvart sist.. Hon var så försiktig, ville inte I. skulle sätta i halsen.

De låter bra. Kommer nog bli något liknande här me.

Jag förstod det också som de var skillnad om de spydde direkt eller efter en liten stund.
Tog de lång tid att få i det för eran del? Tror sköterskan höll på i en kvart sist.. Hon var så försiktig, ville inte I. skulle sätta i halsen.

Nja gick ganska snabbt. 5 minuter kanske.
Sen låg han ner kanske 20 sekunder när han hade svalt allt och så fort han kom upp lite så kräktes han. Men tydligen ganska ovanligt att dom kräks av det så kanske slipper det idag. Man kan ju hoppas det iallafall. :D

Nja gick ganska snabbt. 5 minuter kanske.
Sen låg han ner kanske 20 sekunder när han hade svalt allt och så fort han kom upp lite så kräktes han. Men tydligen ganska ovanligt att dom kräks av det så kanske slipper det idag. Man kan ju hoppas det iallafall. :D

Det hoppas vi verkligen. Är ju lite jobbigt att byta allt på alla :o

Uppdatering
Tack alla för kvällsbeskrivningarna. Vi har ungefär liknande rutiner normalt. Jag går upp med honom mellan 20-21 och han brukar somna för natten vid 22. Sover då till 3 äter och sover sedan till 5 när pappa kliver upp. Då vill han vara vaken en stund innan han somnar om och vi kliver upp mellan 8 och 9.

MEN den här veckan har varit katastrof. Jag tror (eller hoppas) att det är andra utvecklingssteget som dragit ut på tiden. Denna vecka har alla rutiner varit obefintliga. Han har gråit tvärt utan förvarning och varit helt otröstlig. På det har pappa haft brandjour vilket innebär att jag inte kan lämna pojken ensam med honom då han när som kan behöva fara iväg.

Igår var nog värsta dagen någonsin. Först va han vaken varannan timme hela natten och inget jag gjorde va bra nog. Han va jätte ledsen och när jag ringer pappa för att tala om att natten varit skit och hoppas att han kan komma hem i tid så säger han "du kanske ska kliva upp och kolla ut genom fönster".
Tro ni inte att grannes STORA 200år gamla ladugård står i full brand!

På kvällen kommer så en trött och rökluktande pappa hem och provar ta lillgrabben en stund så jag får gå och duscha samt dricka en kopp te men lillgrabben skrek nå så grönjävligt att jag ditrekt efter durchen fick ta med mig grabben upp till sängen.
Verken jag eller sambon kände oss som bra föräldrar och vi lyckades tjafsa massa om typ ingenting bara i panik och trötthet av att vi inte lyckades trösta grabben.

21,30 sov tillslut både far och son på varsin sida om mig och idag känns det mycket bättre :heart

"Gnäll" trodde nått var på gång igår kväll med ökad mensvärk. De gick över under natten...

Men åh! Komsi komsi Bebis! :heart Är mkt roligare att vara på utsidan! :D

Vi klarade oss för övrigt utan att spy av vaccinet igår. :up: Han blev superduperledsen av sprutorna dock. Lika jobbigt i mammahjärtat varje gång det där alltså. :cry: Dock verkar han må bra och har klarat sig utan att få feber eller så hittills i varje fall. :)

Tänkte bjuda på en film. Lova att ignorera min fulsång och mitt fjantande bara.. :D:o sång är inte min starkaste gren så att säga.. kanske är därför ungen tycker de är så kul? :p

Men åh! Komsi komsi Bebis! :heart Är mkt roligare att vara på utsidan! :D

Vi klarade oss för övrigt utan att spy av vaccinet igår. :up: Han blev superduperledsen av sprutorna dock. Lika jobbigt i mammahjärtat varje gång det där alltså. :cry: Dock verkar han må bra och har klarat sig utan att få feber eller så hittills i varje fall. :)

Tänkte bjuda på en film. Lova att ignorera min fulsång och mitt fjantande bara.. :D:o sång är inte min starkaste gren så att säga.. kanske är därför ungen tycker de är så kul? :p
Men vilket härligt skratt :love:
Hur länge har han skrattat så där mycket? A är ju två veckor yngre men än är det mest fnissningar här - jag längtar tills vi får se sådant där riktigt gap skratt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka