Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?
Vår kille sover oftast i sele på kvällen de sista timmarna innan vi vill gå och sova (eftersom att han inte sover bra utan kroppskontakt än) sen ammar jag i sängen och så sover vi därefter, oftast runt 23. Han vaknar mellan typ 3-10 ggr/natt så att istället ha det som @sandra87_ skulle inte vara felJag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?
Vår kille sover oftast i sele på kvällen de sista timmarna innan vi vill gå och sova (eftersom att han inte sover bra utan kroppskontakt än) sen ammar jag i sängen och så sover vi därefter, oftast runt 23. Han vaknar mellan typ 3-10 ggr/natt så att istället ha det som @sandra87_ skulle inte vara fel
Men vid 08 brukar han vilja ta morgon och då tar pappan honom 1-1,5 h beroende på jobb så får jag sova ut liiiiite i alla fall
Första besöket på BVC idag, gick jättebra. Jag var lite nervös över att åka iväg ensam med bebis men det gick fint!.
Skönt att det går över! Hoppas det gör det här snart Vore väl toppen om ni kunde få ha det bra hela tidenJag är väldigt tacksam! Dottern var absolut inte lika samarbetsvillig utan jag hade det som ni har nu med henne. Ett tag, runt 4-5 månader, skrek hon som en stucken gris i 1-2 timmar varenda läggning. Oavsett vad vi gjorde. Det gick över det med. Till slut. Numera säger vi bara godnatt och går ut så somnar hon själv. Hoppas lilleman följer hennes sovrutiner sen och inte blir tvärtom även när han blir större.
Skönt att det går över! Hoppas det gör det här snart Vore väl toppen om ni kunde få ha det bra hela tiden
Appropå vaccin, vad har ni redan vaccinerat mot? Vi ska få de första på torsdag som tremånaders, men jag tolkade det som att din son redan har fått något?
Rota virus?Ja han fick vaccin mot rota virus på 2 månaderskontrollen. Ingen spruta utan det var en vätska dom skulle svälja. Han hann inte mer än svälja och sen sätta sig upp lite så kom det upp igen. Och inte bara medlet utan typ allt han ätit under dagen kändes de som. Det blev kräks precis överallt. Som tur är hände det inte fler ggr efter det utan bara precis när han hade fått.
Hoppas han slipper kräkas så igen.
Ikväll har vi förresten fått höra dom första riktiga skratten. Lyckades dessutom få det på film.
Skulle visa pappa att han hade smilat och tyckt sångstunden på öppna fsk var toppen så sjöng lite på en av sångerna. Helfestligt tyckte liillen!
Rota virus?
Kanpplån
Här planeras det för fullt för dop. En kompis ska sjunga, två kusiner ska baka kakor och bakelser, jag ska baka tårta.
Dopklänning fixt. Oj så mycket jobb för att till största del bara vara mor och far föräldrar till lags. Men jag börja faktiskt se fram emot det. Är lite orolig dock att tremånaders vaccineringen ska ställa till det för oss. Jag vart så väldigt sjuk av spruta när jag va liten och hade hög feber länge. Nu ska Alfons få sin spruta bara dagarna innan dopet och eftersom vi bor som vi gör ha vi inte så mycket väl möjlighet speciellt inte så där nära jul.
På fredag ska han iaf få delta på sitt första luciatåg när byn har sin årliga julfest gammelmormor ha fått årder att sy tomteluva
Rota virus?
Kanpplån
Här planeras det för fullt för dop. En kompis ska sjunga, två kusiner ska baka kakor och bakelser, jag ska baka tårta.
Dopklänning fixt. Oj så mycket jobb för att till största del bara vara mor och far föräldrar till lags. Men jag börja faktiskt se fram emot det. Är lite orolig dock att tremånaders vaccineringen ska ställa till det för oss. Jag vart så väldigt sjuk av spruta när jag va liten och hade hög feber länge. Nu ska Alfons få sin spruta bara dagarna innan dopet och eftersom vi bor som vi gör ha vi inte så mycket väl möjlighet speciellt inte så där nära jul.
På fredag ska han iaf få delta på sitt första luciatåg när byn har sin årliga julfest gammelmormor ha fått årder att sy tomteluva
Som @lil-sis länkade till är det mot lite allvarligare maginfluensa. Ingår tydligen numera i vaccinationsprogrammet här. Valde att ge det utöver sprutorna eftersom storasyster går på förskola och drar hem massa baciller. Han har varit ordentligt förkyld 3 ggr redan av allt som kommer med henne därifrån.
Kul med dop! Vi kommer ha lite senare denna gång. Blir nog framåt slutet på januari eller i februari. Mitt kusinbarn ska döpas nu i december och sen är det så mkt med jul och nyår så det får vänta litegrann. Gör det också mest för släktens skull, men det var mysigt sist. Men blir svårt att slå förra dopet när mannen passade på att fria under dopfikat inför hela släkten. Skulle väl vara om vi har dubbeldop med brorsan och han friar till sin sambo då.
Ni får väl passa på o gifta er på detta dopet då
Jag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?
Stort grattis!!!I dag tidlig kom vår lille frøken. Helt perfekt, 53 cm, 3520g og masse hår.
Begynte å kjenne litt molvärk kl 23 i går. Men hatt litt förvärker så tenkte ikke så mye på det. Men gikk ikke over som det bruker når jeg la meg. Gikk opp etter en stund og kjente mer og mer sammendragninger i magen også. Kjente jeg måtte på toa, typ bajskramper, gikk vel en timme og når jeg var klar på toa skjønte jeg at dette er på ordentlig. Ringte mamma som skulle være barnevakt kl. 02.30. Gikk i dusjen og brukte alt det varme vannet. Kjente mer riktige värker nå. Pakket litt og vekte sambo 03.20. Da gjorde det såpass vondt på skjønte vi fikk dra med en gang mamma kom. Tok tiden på noen värker, mellom 2 til 5 min. Mamma kom 04.20 og vi dro. Kom inn på förlossningen 05.50 kanskje. Prøvde gå på toa men merket da jeg ville krysta. Kom rett inn på förlossningrummet. BM kom, fick snabbt av klær nedentil og undersøkte. Helt åpen. Fikk lystgass, koblet til ctg. Så begynte det med sikkerlig krystvärker. Vannet gikk som en fontene, babyens hjerterytme gikk ned så legen ble tilkalt og fikk ligge litt på siden. Legen kom og BM hjalp meg mer med krystingen og 06.25 kom hun. Så en overraskende kjapp förlossning, og alt gikk veldig. Trengte ikke sy og lille frøken brukte ikke lang tid på å finne brystet. Revansj for den litt lange förlossningen med storebror. Nå er vi på patienthotellet og slapper av.