Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Jag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?

Jag är nyfiken på allas kvällsrutiner. Hur och när lägger ni bebisarna för natten?

Vi har inte direkt nån läggningsrutin ännu. Jag ammar oftast i soffan tills han somnar någon gång mellan 20 och 22. Oftast somnar han 20.30-21.00. Sen sover han på någon av oss tills vi går upp och lägger oss typ 22-23. Lägger då ner honom i hans nest i hans säng. Oftast sover han vidare då framåt 4-5 när han vill ha en liten slurk och sedan sover han några timmar till. Ibland vaknar han till och får lite mat precis när vi går upp till sängen men oftast inte. Vaknar oftast runt 7-8 på morgonen när storasyster kommer tassande. Ett par ggr har han hoppat över nattmålet. Någon gång vill han äta flera ggr på natten men det är oftast om vi har haft mkt på dagen så han inte har ätit lika mkt som vanligt eller har fått mkt nya intryck. Så småningom blir det väl att vi går upp och lägger honom men det väntar vi nog med lite till.
Vi gjorde likadant med storasyster och det har fungerat bra för oss. :)

Vår kille sover oftast i sele på kvällen de sista timmarna innan vi vill gå och sova (eftersom att han inte sover bra utan kroppskontakt än) sen ammar jag i sängen och så sover vi därefter, oftast runt 23. Han vaknar mellan typ 3-10 ggr/natt så att istället ha det som @sandra87_ skulle inte vara fel :angel:
Men vid 08 brukar han vilja ta morgon och då tar pappan honom 1-1,5 h beroende på jobb så får jag sova ut liiiiite i alla fall :)

Vår kille sover oftast i sele på kvällen de sista timmarna innan vi vill gå och sova (eftersom att han inte sover bra utan kroppskontakt än) sen ammar jag i sängen och så sover vi därefter, oftast runt 23. Han vaknar mellan typ 3-10 ggr/natt så att istället ha det som @sandra87_ skulle inte vara fel :angel:
Men vid 08 brukar han vilja ta morgon och då tar pappan honom 1-1,5 h beroende på jobb så får jag sova ut liiiiite i alla fall :)

Jag är väldigt tacksam! :D Dottern var absolut inte lika samarbetsvillig utan jag hade det som ni har nu med henne. :o Ett tag, runt 4-5 månader, skrek hon som en stucken gris i 1-2 timmar varenda läggning. Oavsett vad vi gjorde. Det gick över det med. Till slut. :p Numera säger vi bara godnatt och går ut så somnar hon själv. Hoppas lilleman följer hennes sovrutiner sen och inte blir tvärtom även när han blir större. :nailbiting:

Första besöket på BVC idag, gick jättebra. Jag var lite nervös över att åka iväg ensam med bebis men det gick fint!.

Härligt!

Vi ska till BVC på fredag. Dags för vaccination igen. 3 månaders sprutorna denna gång. Tror även han skulle få andra dosen mot rotaviruset så lär ju ha med ombyten åt oss alla om han kräks som sist stackaren.

Jag är väldigt tacksam! :D Dottern var absolut inte lika samarbetsvillig utan jag hade det som ni har nu med henne. :o Ett tag, runt 4-5 månader, skrek hon som en stucken gris i 1-2 timmar varenda läggning. Oavsett vad vi gjorde. Det gick över det med. Till slut. :p Numera säger vi bara godnatt och går ut så somnar hon själv. Hoppas lilleman följer hennes sovrutiner sen och inte blir tvärtom även när han blir större. :nailbiting:
Skönt att det går över! Hoppas det gör det här snart :) Vore väl toppen om ni kunde få ha det bra hela tiden :)
Appropå vaccin, vad har ni redan vaccinerat mot? Vi ska få de första på torsdag som tremånaders, men jag tolkade det som att din son redan har fått något?

Skönt att det går över! Hoppas det gör det här snart :) Vore väl toppen om ni kunde få ha det bra hela tiden :)
Appropå vaccin, vad har ni redan vaccinerat mot? Vi ska få de första på torsdag som tremånaders, men jag tolkade det som att din son redan har fått något?

Ja han fick vaccin mot rota virus på 2 månaderskontrollen. Ingen spruta utan det var en vätska dom skulle svälja. Han hann inte mer än svälja och sen sätta sig upp lite så kom det upp igen. Och inte bara medlet utan typ allt han ätit under dagen kändes de som. :yuck: Det blev kräks precis överallt. Som tur är hände det inte fler ggr efter det utan bara precis när han hade fått.
Hoppas han slipper kräkas så igen.

Ikväll har vi förresten fått höra dom första riktiga skratten. :love: Lyckades dessutom få det på film.
Skulle visa pappa att han hade smilat och tyckt sångstunden på öppna fsk var toppen så sjöng lite på en av sångerna. Helfestligt tyckte liillen! :love:

Ja han fick vaccin mot rota virus på 2 månaderskontrollen. Ingen spruta utan det var en vätska dom skulle svälja. Han hann inte mer än svälja och sen sätta sig upp lite så kom det upp igen. Och inte bara medlet utan typ allt han ätit under dagen kändes de som. :yuck: Det blev kräks precis överallt. Som tur är hände det inte fler ggr efter det utan bara precis när han hade fått.
Hoppas han slipper kräkas så igen.

Ikväll har vi förresten fått höra dom första riktiga skratten. :love: Lyckades dessutom få det på film.
Skulle visa pappa att han hade smilat och tyckt sångstunden på öppna fsk var toppen så sjöng lite på en av sångerna. Helfestligt tyckte liillen! :love:
Rota virus?

Kanpplån
Här planeras det för fullt för dop. En kompis ska sjunga, två kusiner ska baka kakor och bakelser, jag ska baka tårta.
Dopklänning fixt. Oj så mycket jobb för att till största del bara vara mor och far föräldrar till lags. Men jag börja faktiskt se fram emot det. Är lite orolig dock att tremånaders vaccineringen ska ställa till det för oss. Jag vart så väldigt sjuk av spruta när jag va liten och hade hög feber länge. Nu ska Alfons få sin spruta bara dagarna innan dopet och eftersom vi bor som vi gör ha vi inte så mycket väl möjlighet speciellt inte så där nära jul.

På fredag ska han iaf få delta på sitt första luciatåg när byn har sin årliga julfest gammelmormor ha fått årder att sy tomteluva :p

Rota virus?

Kanpplån
Här planeras det för fullt för dop. En kompis ska sjunga, två kusiner ska baka kakor och bakelser, jag ska baka tårta.
Dopklänning fixt. Oj så mycket jobb för att till största del bara vara mor och far föräldrar till lags. Men jag börja faktiskt se fram emot det. Är lite orolig dock att tremånaders vaccineringen ska ställa till det för oss. Jag vart så väldigt sjuk av spruta när jag va liten och hade hög feber länge. Nu ska Alfons få sin spruta bara dagarna innan dopet och eftersom vi bor som vi gör ha vi inte så mycket väl möjlighet speciellt inte så där nära jul.

På fredag ska han iaf få delta på sitt första luciatåg när byn har sin årliga julfest gammelmormor ha fått årder att sy tomteluva :p

http://www.1177.se/Jonkopings-lan/F...t-mag-och-tarminfektion-orsakad-av-rotavirus/

Mannen testa att vara utan sömnmedicin i natt. Gick inte så bra, somna 8 i morse. Så får satsas på mycket kaffe och taxi ifall babyn kommer nattetid för att få honom väckt (jag sover ju inte heller så bra om inte han kan sova)

Rota virus?

Kanpplån

Som @lil-sis länkade till är det mot lite allvarligare maginfluensa. Ingår tydligen numera i vaccinationsprogrammet här. Valde att ge det utöver sprutorna eftersom storasyster går på förskola och drar hem massa baciller. Han har varit ordentligt förkyld 3 ggr redan av allt som kommer med henne därifrån. :down:

Kul med dop! Vi kommer ha lite senare denna gång. Blir nog framåt slutet på januari eller i februari. Mitt kusinbarn ska döpas nu i december och sen är det så mkt med jul och nyår så det får vänta litegrann. Gör det också mest för släktens skull, men det var mysigt sist. Men blir svårt att slå förra dopet när mannen passade på att fria under dopfikat inför hela släkten. :love: Skulle väl vara om vi har dubbeldop med brorsan och han friar till sin sambo då. :D:love:

Uppdaterar listan :).

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke,Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke,Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
15/9 - eddisson, första barnet, 31 år Elias född 29/9 3452g
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet. E (flicka) född 15/9 3100g och 49cm.

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka,Elda, född 25/10, 3760g, 51 cm.
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka, Pixie, född 30/10, 3363g 51cm
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke,Henry född 31/10, 48cm, 3000g.

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet. Flicka född 1/11, 47 cm 2780 g.
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år Flicka född 20/11, 48 cm och 3112 g.

Som @lil-sis länkade till är det mot lite allvarligare maginfluensa. Ingår tydligen numera i vaccinationsprogrammet här. Valde att ge det utöver sprutorna eftersom storasyster går på förskola och drar hem massa baciller. Han har varit ordentligt förkyld 3 ggr redan av allt som kommer med henne därifrån. :down:

Kul med dop! Vi kommer ha lite senare denna gång. Blir nog framåt slutet på januari eller i februari. Mitt kusinbarn ska döpas nu i december och sen är det så mkt med jul och nyår så det får vänta litegrann. Gör det också mest för släktens skull, men det var mysigt sist. Men blir svårt att slå förra dopet när mannen passade på att fria under dopfikat inför hela släkten. :love: Skulle väl vara om vi har dubbeldop med brorsan och han friar till sin sambo då. :D:love:

Ni får väl passa på o gifta er på detta dopet då :angel::D

Ni får väl passa på o gifta er på detta dopet då :angel::D

Haha. Vi har redan hunnit gifta oss. :D Dopet var i november -14 och vi gifte oss sedan i juli -15. :)
Vi var redan förlovade sedan ett antal år egentligen, men nu blev vi ju "tvungna" att ordna de där bröllopet som aldrig blev av innan. :D

Släcker ner och försöker ha det lite mörkt och lugnt efter 20. Lilla E somnar för natten mellan 22-23. Har försökt tidigarelägga detta lite men har lagt det på is, är alltid en sista bajs som måste ut däromkring innan hon får lugn och ro och kan somna. Ammar henne oftast liggande i sängen och lyfter över henne till nestet i hennes säng när hon somnat. Sedan har hon sovit 4-5 timmar för att vakna och äta och sen sovit 2-3 timmar till. Vaknat för ev bajs och mat igen efter 1-2 timmar. Vaknar för dagen 7.30-8.30.
Så jag det sett ut fram till den här veckan. Nu har hon vaknat varannan timme, hoppas det är efterdyningar av andra utvecklingssprånget och övergående. /tröttmamma.se

Augusti
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke,Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet,flicka,Elda, född 25/10, 3760g, 51 cm.
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet(sambons femte), flicka, Pixie, född 30/10, 3363g 51cm

November
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka, Iris född 19/11, 54 cm 3925 gram
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år

Vet inte hur man får till tjocka bokstäver :o

Augusti
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet,flicka,Elda, född 25/10, 3760g, 51 cm.
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet(sambons femte), flicka, Pixie, född 30/10, 3363g 51cm

November
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka, Iris född 19/11, 54 cm 3925 gram
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år, Flicka född 23/11, 53 cm och 3520 g.

I dag tidlig kom vår lille frøken. Helt perfekt, 53 cm, 3520g og masse hår.

Begynte å kjenne litt molvärk kl 23 i går. Men hatt litt förvärker så tenkte ikke så mye på det. Men gikk ikke over som det bruker når jeg la meg. Gikk opp etter en stund og kjente mer og mer sammendragninger i magen også. Kjente jeg måtte på toa, typ bajskramper, gikk vel en timme og når jeg var klar på toa skjønte jeg at dette er på ordentlig. Ringte mamma som skulle være barnevakt kl. 02.30. Gikk i dusjen og brukte alt det varme vannet. Kjente mer riktige värker nå. Pakket litt og vekte sambo 03.20. Da gjorde det såpass vondt på skjønte vi fikk dra med en gang mamma kom. Tok tiden på noen värker, mellom 2 til 5 min. Mamma kom 04.20 og vi dro. Kom inn på förlossningen 05.50 kanskje. Prøvde gå på toa men merket da jeg ville krysta. Kom rett inn på förlossningrummet. BM kom, fick snabbt av klær nedentil og undersøkte. Helt åpen. Fikk lystgass, koblet til ctg. Så begynte det med sikkerlig krystvärker. Vannet gikk som en fontene, babyens hjerterytme gikk ned så legen ble tilkalt og fikk ligge litt på siden. Legen kom og BM hjalp meg mer med krystingen og 06.25 kom hun. Så en overraskende kjapp förlossning, og alt gikk veldig. Trengte ikke sy og lille frøken brukte ikke lang tid på å finne brystet. Revansj for den litt lange förlossningen med storebror. Nå er vi på patienthotellet og slapper av.

I dag tidlig kom vår lille frøken. Helt perfekt, 53 cm, 3520g og masse hår.

Begynte å kjenne litt molvärk kl 23 i går. Men hatt litt förvärker så tenkte ikke så mye på det. Men gikk ikke over som det bruker når jeg la meg. Gikk opp etter en stund og kjente mer og mer sammendragninger i magen også. Kjente jeg måtte på toa, typ bajskramper, gikk vel en timme og når jeg var klar på toa skjønte jeg at dette er på ordentlig. Ringte mamma som skulle være barnevakt kl. 02.30. Gikk i dusjen og brukte alt det varme vannet. Kjente mer riktige värker nå. Pakket litt og vekte sambo 03.20. Da gjorde det såpass vondt på skjønte vi fikk dra med en gang mamma kom. Tok tiden på noen värker, mellom 2 til 5 min. Mamma kom 04.20 og vi dro. Kom inn på förlossningen 05.50 kanskje. Prøvde gå på toa men merket da jeg ville krysta. Kom rett inn på förlossningrummet. BM kom, fick snabbt av klær nedentil og undersøkte. Helt åpen. Fikk lystgass, koblet til ctg. Så begynte det med sikkerlig krystvärker. Vannet gikk som en fontene, babyens hjerterytme gikk ned så legen ble tilkalt og fikk ligge litt på siden. Legen kom og BM hjalp meg mer med krystingen og 06.25 kom hun. Så en overraskende kjapp förlossning, og alt gikk veldig. Trengte ikke sy og lille frøken brukte ikke lang tid på å finne brystet. Revansj for den litt lange förlossningen med storebror. Nå er vi på patienthotellet og slapper av.
Stort grattis!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III