Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Men vilket härligt skratt :love:
Hur länge har han skrattat så där mycket? A är ju två veckor yngre men än är det mest fnissningar här - jag längtar tills vi får se sådant där riktigt gap skratt!

Det är inte så länge. Nån vecka bara. Men skillnad mot storasyster som skrattade första gången runt 4 månader. Hon var ganska svårflörtad länge och det tog lång tid innan hon började skratta ordentligt.
Han flinar åt typ allt och alla och skrattar gärna bara man fjantar sig lite mot honom. :D

Men åh! Komsi komsi Bebis! :heart Är mkt roligare att vara på utsidan! :D

Vi klarade oss för övrigt utan att spy av vaccinet igår. :up: Han blev superduperledsen av sprutorna dock. Lika jobbigt i mammahjärtat varje gång det där alltså. :cry: Dock verkar han må bra och har klarat sig utan att få feber eller så hittills i varje fall. :)

Tänkte bjuda på en film. Lova att ignorera min fulsång och mitt fjantande bara.. :D:o sång är inte min starkaste gren så att säga.. kanske är därför ungen tycker de är så kul? :p
Alltså jag svimmar av söthet! Så galet gullig.

:love:

Det gulligaste är när det kommer nya ljud nu när han skrattar. Om han liksom gurglar eller får till nåt skrikljud. Då stannar han upp och lyssnar innan han skrattar igen åt det nya ljudet han lyckades åstadkomma. :love: Hade glömt hur fantastiskt det är att se dom små börja upptäcka sig själva och så småningom världen.

Det verkar helt fantastiskt! Hur gammal är han nu?

Min bebis är snart 4v och jag känner att det går så himla fort. Längtar efter att se honom bli mer barn och mindre bebis men samtidigt älskar jag tiden som är just nu, när han är så liten och go'.

H har börjat bli mer vaken och medveten, ligger och kikar mer, ger ifrån sig gulliga ljud osv. Tänk att man kan älska sitt barn såhär mycket? Jag är så fascinerad.

Min bebis är snart 4v och jag känner att det går så himla fort. Längtar efter att se honom bli mer barn och mindre bebis men samtidigt älskar jag tiden som är just nu, när han är så liten och go'.

H har börjat bli mer vaken och medveten, ligger och kikar mer, ger ifrån sig gulliga ljud osv. Tänk att man kan älska sitt barn såhär mycket? Jag är så fascinerad.

Exakt samma här! E är så ljuvlig. Att en sån liten varelse kan ta över hela ens hjärta? Fyra veckor på tisdag.

Han blev 3 månader igår. :)

Visst är det häftigt! Nu inför andra var jag så rädd att jag inte skulle kunna älska honom lika mkt som storasyster. Hade dessutom lite tufft med känslorna i början med henne. Hur skulle man kunna tycka om ett barn till lika mycket som henne liksom? Samma sekund han kom ut var det bara så självklart att just han skulle komma och att vi älskade honom lika mkt som storasyster. :love:

Jag tycker lilleman växer för fort. Vill bara bromsa tiden så man hinner njuta av bebistiden mer! Med storasyster hade hade mer bråttom och längtade efter nästa steg hela tiden. :D

Idag har vår kille också börjat skratta! Det är ju helt underbart att lyssna på :love: Han pratar också HELA tiden nu när han är vaken, jättegulligt!

Jag har funderat på att köpa en Bumbo, tänker att det är smidigt att ha dels hemma men kanske framförallt om man är iväg och hälsar på folk. Den med ett litet brickbord till, så kan bebis äta på sikt också. Men det är ju lite motsägelser mot dem från vissa ergonomer... Någon som har några erfarenheter/tankar?

Hej alla ☺
Jag var med lite i början av tråden men livet kom mellan och jag kom ifrån..
Grattis till alla bebisar!
Min lille (nummer tre, har två flickor födda 09 och 12 sen innan) var beräknad till 2/11 men tittade ut med igångsättning 14/11, en stor grabb!

5350 gram och 59 cm monster (gulligt monster )
Tur det var nummer tre annars hade det väl aldrig gått.. Min kropp har nu återhämtat sig hyfsat, men den var rejält mörbultad jämfört med efter tjejernas.

Ska läsa ikapp i tråden imorgon

Idag har vår kille också börjat skratta! Det är ju helt underbart att lyssna på :love: Han pratar också HELA tiden nu när han är vaken, jättegulligt!

Jag har funderat på att köpa en Bumbo, tänker att det är smidigt att ha dels hemma men kanske framförallt om man är iväg och hälsar på folk. Den med ett litet brickbord till, så kan bebis äta på sikt också. Men det är ju lite motsägelser mot dem från vissa ergonomer... Någon som har några erfarenheter/tankar?

Vi har en kvar efter dottern. Använde den inte supermkt faktiskt, men hon ville ju helst vara i famnen hela tiden. Eller babysittern. Dock var den kalas som duschstol innan hon var helt stadig. :D
Tänk på att den inte ska ställas uppe på ett bord eller bänk då barnet kan nå ner till ytan den står på. Läst om flera som lyckats sparka till och har ramlat ner i golvet. :nailbiting:
Kommer testa till lillebror sen med tror jag. Tror han kommer gilla den när han blir lite större. :) Dom kommer ju upp och ser ordentligt på ett annat sätt än i t ex en babysitter. Köpte min begagnad med brickbord för 100 spänn så det går ju att hitta till vettiga pengar. Tyckte nog dom var lite dyra att köpa nya. :o

Grattis @Comfort ! :love: Det var en stor liten en! I klass med mig när jag föddes! Både jag och min syster var stora när vi föddes och jag hade sjukt kul åt när min syster tittade på min dotter, sen tittade på våran mamma och sa "tänk att vi har vart sådär små", varpå min mamma tittar tillbaka på henne och bara: "Nej, det har ni inte." :rofl::rofl:

En annan grej, allmän fråga eller ja...

Alltså, barnvagn. Vi har ju en Emmaljunga super nitro (sittvagn med mjuklift) från 2014. Nu är dottern 4 veckor och jag känner ju bara att fan, den här vagnen är ju jättestor!!
Såklart har vi ju en Volvo v60 också, tyvärr inte det bästa ur barnvagnssynpunkt men vi älskar den där bilen och den är rätt ny så vi kommer nog inte byta :angel:

Jag kikar på en Brio Smile istället, men blir det så mycket mindre? Nån som har nån uppfattning om det, eller nått liknande att jämföra med?
Det kan ju vara så att vi är screwed either way med tanke på vilken bil vi har, isåfall kan jag ju försöka acceptera det istället för att krångla och byta vagn :D:angel:

@sandra87_ skönt att de gick bra i fredags. Hemskt när de blir så ledsna och inget hjälper. :(

I. fick ju också vaccin i fredags och har haft diarré sen dess.. börjar bli bättre nu, men i helgen kom det blöta pruttar efter nästan varje måltid. :turd:
Hon blev mest arg av sprutorna. Blev så vansinnig att hon inte kunde skrika typ. Röd som en rödbeta i ansiktet. :rage:

Senaste veckan har hon kunnat sitta själv på pottan. Jag sitter bakom för säkerhetsskull men hon sitter gärna där och filofiserar. Smakar på sina händer, tittar på elden i kaminen och bajsar och kissar om det behövs. Skönt nu när hon är tyngre att inte behöva hålla statiskt över handfatet. Hon vägde 5650 g och var 61 cm lång i fredags.

Grattis @Comfort !
Alltså, barnvagn. Vi har ju en Emmaljunga super nitro (sittvagn med mjuklift) från 2014. Nu är dottern 4 veckor och jag känner ju bara att fan, den här vagnen är ju jättestor!!
Såklart har vi ju en Volvo v60 också, tyvärr inte det bästa ur barnvagnssynpunkt men vi älskar den där bilen och den är rätt ny så vi kommer nog inte byta :angel:

Jag kikar på en Brio Smile istället, men blir det så mycket mindre? Nån som har nån uppfattning om det, eller nått liknande att jämföra med?
Det kan ju vara så att vi är screwed either way med tanke på vilken bil vi har, isåfall kan jag ju försöka acceptera det istället för att krångla och byta vagn :D:angel:

Hade en Brio Smile och bytte till en Superviking som är i size med supernitro. smilen är mycket mindre, ffa ihopfälld.

Hade en Brio Smile och bytte till en Superviking som är i size med supernitro. smilen är mycket mindre, ffa ihopfälld.

Tack för info! Så svårt att få en vettig uppfattning av att bara läsa mått på nätet, ffa när jag bara hittar mått på hur stort chassit är ihopfällt på Emmaljungan - det blir ju en skaplig skillnad med sitsen på....

Var det en Smile med sitt- eller liggdel? Det jag funderar på är nämligen en sittvagn och sen mjuklift (känner inte för att köpa en hel liggdel när den används så kort tid).

Hade både och. Fäller du Smile med sittdel bakåtvänd blir den stor då den inte kan fällas helt. Vänder du den framåt däremot blir den väldigt kompakt. Just att framdäcken går in under vagnen gör stor skillnad i möjligheten att knö in den.

Dock är vagnen i sig mindre, jag sålde Smilen då sonen växte ur den. Han är visserligen lång, 83 cm vid 1 år men det är väl nackdelen med Smilen. Annars är det en grym vagn!

Här är en bra recension när hon visar hur dne blir ihopfälld.
http://www.barnvagnsblogg.com/recension-av-brio-smile/

Vi har en kvar efter dottern. Använde den inte supermkt faktiskt, men hon ville ju helst vara i famnen hela tiden. Eller babysittern. Dock var den kalas som duschstol innan hon var helt stadig. :D
Tänk på att den inte ska ställas uppe på ett bord eller bänk då barnet kan nå ner till ytan den står på. Läst om flera som lyckats sparka till och har ramlat ner i golvet. :nailbiting:
Kommer testa till lillebror sen med tror jag. Tror han kommer gilla den när han blir lite större. :) Dom kommer ju upp och ser ordentligt på ett annat sätt än i t ex en babysitter. Köpte min begagnad med brickbord för 100 spänn så det går ju att hitta till vettiga pengar. Tyckte nog dom var lite dyra att köpa nya. :o
Men usch vad hemskt! Det var ju mer så jag tänkte, att man kan ha den på bordet så att de kommer upp och får se bättre än i babysittern. Men då känns det som att det är säkrare och lika bra att fortsätta med den istället. Visst fanns det en dyrare med spännband men frågan är ju vad man då skulle spänna fast den i...

Grattis @Comfort ! :love: Det var en stor liten en! I klass med mig när jag föddes! Både jag och min syster var stora när vi föddes och jag hade sjukt kul åt när min syster tittade på min dotter, sen tittade på våran mamma och sa "tänk att vi har vart sådär små", varpå min mamma tittar tillbaka på henne och bara: "Nej, det har ni inte." :rofl::rofl:

En annan grej, allmän fråga eller ja...

En tjejkompis till mig har en hundbur modell halv som tar ut 50% av bagaget, samt en kronan city som Får plats bredvid. Har pckså en v60.

@Comfort Grattis! Vilken rejäl en!!

Vi har fått ett nattmonster här hemma. När nätterna precis började bli bättre och jag började vänja mig vid fem timmar sömn i sträck. Nu har hon börjat somna sent, ska snutta en timme innan hon får ro. Vaknar efter två timmar igen. Ska äta och ha snuttmaraton igen. Somnar och sover några timmar till. Mellan uppvaken härjar hon som tusan och för ett jäkla liv, stånkar, stönar, morrar och smaskar. Vrider, vänder sig och sparkar och fäktare. Sover väldigt oroligt, typ hela tiden. Äter nästan upp sig själv på nätterna också låter det som. Inatt var hon också vaken över en timme (aldrig hänt förr) och körde världens aerobicpass i sängen och bara flinade och "garvade" med ögon stora som tefat. Nu är jag trött :grin:

Men usch vad hemskt! Det var ju mer så jag tänkte, att man kan ha den på bordet så att de kommer upp och får se bättre än i babysittern. Men då känns det som att det är säkrare och lika bra att fortsätta med den istället. Visst fanns det en dyrare med spännband men frågan är ju vad man då skulle spänna fast den i...

Det fanns Bumbo på vårt babysim. Min son fick inte plats redan vid 4 månader och med tanke på att det kan vara skadligt för höfterna på en liten hade jag inte vågat använda den på en ostadig bebis och tja.. då förlorar den sin effekt. Vi hade babysitter och bytte sen till stol med kuddar att palla upp.

Det fanns Bumbo på vårt babysim. Min son fick inte plats redan vid 4 månader och med tanke på att det kan vara skadligt för höfterna på en liten hade jag inte vågat använda den på en ostadig bebis och tja.. då förlorar den sin effekt. Vi hade babysitter och bytte sen till stol med kuddar att palla upp.
Tack för svar! Vi har en liten knubbis så då är det nog ytterligare en anledning att avstå... Han ska ju dessutom få en tripp trapp stol i julklapp, så vi får väl hålla ut tills dess :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka