Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad roligt! Håller tummarnaOch där kom en ordentlig portion slempropp med sonen släppte den på torsdag morgon och han är född söndag morgon, jag väljer att tro att mönstret kan följas
Har även rätt mycket molvärk, åh holy crap det händer verkligen nåt!
Och där kom en ordentlig portion slempropp med sonen släppte den på torsdag morgon och han är född söndag morgon, jag väljer att tro att mönstret kan följas
Har även rätt mycket molvärk, åh holy crap det händer verkligen nåt!
Dagens minuspoäng till mannen... HAN är trött på att jag är "dålig" (dvs behöver hjälp att knyta skor, går snigellångsamt och inte kan bära in ved) och då är de bara tre veckor som jag haft jobbiga foglossningar, annars har jag kört på rätt bra, minus bära tungt
7 dagar till BF och nu vaknade jag av molvärk, och lite blodiga flytningar.. Vet att barnmorskan pratade om det men kommer ju inte ihåg vad hon sa . Någon av er som vet vad man ska göra? Har för mig att det inte var ngn fara..
Fortsätter på föregående inlägg (alltså vinkelinas):7 dagar till BF och nu vaknade jag av molvärk, och lite blodiga flytningar.. Vet att barnmorskan pratade om det men kommer ju inte ihåg vad hon sa . Någon av er som vet vad man ska göra? Har för mig att det inte var ngn fara..
@Is & @inverterad
Han är till 80% en bra kille, men en hejare på att leverera klumpiga kommentarer... (Han har tex kallat mig blåval,i hans ögon var de en komplimang då han tycker blåvalar är vackra.... DE får han höra om)
Kan väl vara tecken på att slemproppen håller på att lossa. Rosa flytningar var ok (små blodkärl som brister när man börjar öppna sig) klarröda åk in
Fortsätter på föregående inlägg (alltså vinkelinas):
...och är du osäker eller har frågor - ring förlossningen!
7 dagar till BF och nu vaknade jag av molvärk, och lite blodiga flytningar.. Vet att barnmorskan pratade om det men kommer ju inte ihåg vad hon sa . Någon av er som vet vad man ska göra? Har för mig att det inte var ngn fara..
@Is & @inverterad
Han är till 80% en bra kille, men en hejare på att leverera klumpiga kommentarer... (Han har tex kallat mig blåval,i hans ögon var de en komplimang då han tycker blåvalar är vackra.... DE får han höra om)
Det är jag helt säker på att han är och jag kan även ha någon form av förståelse att det inte alltid är helt lätt att sätta sig in i en grAvid kvinnas mående när man aldrig upplevt det skälv men det betyder ju inte att man inte får bli rent av förbannad när någon fäller en sådan ogenomtänkt kommentar@Is & @inverterad
Det är jag helt säker på att han är och jag kan även ha någon form av förståelse att det inte alltid är helt lätt att sätta sig in i en grAvid kvinnas mående när man aldrig upplevt det skälv men det betyder ju inte att man inte får bli rent av förbannad när någon fäller en sådan ogenomtänkt kommentar
@Is & @inverterad
Lite klagande från min sida då.
Jag tror att vi sabbat relationen mellan A och hans pappa lite. Helt omedvetet.
A älskar sin pappa utan tvekan och han ler så fort han ser honom men just nu skriker han och få fullständig panik bara efter några minuter i pappas famn.
Grejen är den att jag är den som 95% av gångerna "räddar" A från vad det nu kan vara när han börjar gnälla. Jag har alltid hand om honom på vardagsnätterna och är ju med honom hela dagarna så det är ju ganska naturligt men jag insåg igår (efter den värsta skrikattacken pojken någonsin haft) att ända gången jag inte kommer så fort han låter är när han är med pappa (för jag har tänkt att pappa måste ju också lära sig att trösta när jag vet att grabben inte är hungrig)
Så nu skriker han som sagt som en stucken gris och har fullständig panik.
trodde först att det bara va lite utvecklingsfas men det har eskalerat ordentligt så kan bara tänka mig att det är panik över att mamma inte kommer så fort han låter.
Tänker jag fel om vi nu ändrar taktik att pappa får komma med pojken när han börjar gnälla (innan panikskriket uppstår) så att jag kan prata lite med honom och visa att mamma visst är här men att han ändå får vara kvar hos pappa? vi har gjort lite så tidigare också men pappa har ju provat trösta in i det längsta först.
Det blir ju så jobbigt för oss alla tre när A har det så jobbigt med pappa.
Andra klagomålet. Jag måste ta ett samtal med min 60årige granne. Han har både barn och barnbarn själv men Gubben värkar helt sakna konsekvens tänk (han höl bokstavligen på att skjuta sambon i helgen under jakten då han valde att skjuta en älg trots att han inte viste vart sambon va (som jagade med hund) de hade sagt på komradion att han va på väg in på ståndskallet och hade 100 meter kvar 10 min tidigare. Kulan slog ner bara några meter från sambon.) Gubben kör som en galning när han ska på jobbet och har ingen tanke på att bromsa när han möter mig med två hundar och barnvagn. ByVägen är inte bredare än en bilbredd just nu och helt belagd med is. Gubben passerar oss i säkert 70-80 km/h med telefonen i örat i morse.
När han passerat vårt hus (som ligger precis intill vägen) är det oftast i närmare 100 knyck.
Hur pratar jag med den här människan?
Tredje klagomålet. A är förkyld tvär teppt i näsan och blir naturligvis gnällig när han inte får åt sig ordentligt med luft. Vad kan man göra åt nästeppa på så här litet barn?