Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Och där kom en ordentlig portion slempropp :eek::nailbiting: med sonen släppte den på torsdag morgon och han är född söndag morgon, jag väljer att tro att mönstret kan följas :p
Har även rätt mycket molvärk, åh holy crap det händer verkligen nåt!

Och där kom en ordentlig portion slempropp :eek::nailbiting: med sonen släppte den på torsdag morgon och han är född söndag morgon, jag väljer att tro att mönstret kan följas :p
Åh vad roligt! Håller tummarna :)

Här händer inget.. Verkade hovarna på ena hästen idag, mycket pauser men gick över förväntan bra.. Bara unghästen kvar men vi får se om jag orkar ta honom själv eller om jag får be om hjälp.

Åh vad spännande, håller tummarna! :bump:

Här har ännu en dag passerat utan en tillstymmelse till att något skulle vara på g. Mötte grannen på hundpromenaden i förmiddags, hon är barnmorska inne på förlossningen och lovade att på fredag händer det, då jobbar nämligen hon :D

Dagens minuspoäng till mannen... HAN är trött på att jag är "dålig" (dvs behöver hjälp att knyta skor, går snigellångsamt och inte kan bära in ved) och då är de bara tre veckor som jag haft jobbiga foglossningar, annars har jag kört på rätt bra, minus bära tungt

Dagens minuspoäng till mannen... HAN är trött på att jag är "dålig" (dvs behöver hjälp att knyta skor, går snigellångsamt och inte kan bära in ved) och då är de bara tre veckor som jag haft jobbiga foglossningar, annars har jag kört på rätt bra, minus bära tungt

:banghead::banghead:
Det är sådan gånger man vill trä på dom en tajt graviditetsdräkt så de får känna allt från stasningarna i benen till de där kilona på magen som tvingar en att gå som en anka.
Och sedan säga "varsågod lev med de här dygnet runt i 9 månader sedan är du välkommen att utrycka en åsikt om mitt mående"

@Is & @inverterad

Han är till 80% en bra kille, men en hejare på att leverera klumpiga kommentarer... (Han har tex kallat mig blåval,i hans ögon var de en komplimang då han tycker blåvalar är vackra.... DE får han höra om)

7 dagar till BF och nu vaknade jag av molvärk, och lite blodiga flytningar.. Vet att barnmorskan pratade om det men kommer ju inte ihåg vad hon sa :(. Någon av er som vet vad man ska göra? Har för mig att det inte var ngn fara..

7 dagar till BF och nu vaknade jag av molvärk, och lite blodiga flytningar.. Vet att barnmorskan pratade om det men kommer ju inte ihåg vad hon sa :(. Någon av er som vet vad man ska göra? Har för mig att det inte var ngn fara..

Kan väl vara tecken på att slemproppen håller på att lossa. Rosa flytningar var ok (små blodkärl som brister när man börjar öppna sig) klarröda åk in

Fortsätter på föregående inlägg (alltså vinkelinas):
...och är du osäker eller har frågor - ring förlossningen!

Kan väl vara tecken på att slemproppen håller på att lossa. Rosa flytningar var ok (små blodkärl som brister när man börjar öppna sig) klarröda åk in

Fortsätter på föregående inlägg (alltså vinkelinas):
...och är du osäker eller har frågor - ring förlossningen!

Tack båda :). Jag ringde förlossningen, dom trodde det var slemproppen. Tecken på att det börjar hända ngt, det kan bli idag men även om 2 veckor som hon så snällt sa haha :). Har ordentligt med molvärk med, jobbigt!

Så fick jag med. Några dagar senare tittade lilleman ut. :)

Ikväll ska vi lämna bort lilleman (och storasyster då men hon är ju större och van) till mina föräldrar ett par timmar. :nailbiting: Vi ska testa att gå på bio. Har ca 5-10 min hem så blir det kris får dom skicka ett mess så åker jag hem. Vi ska gå vid 9 och då brukar han redan sova så det ska nog gå bra. Tänkte pumpa under dagen så har dom lite mat att prova med om det krisar. Han känner mina föräldrar väl då vi bor typ grannar och har hästarna tillsammans. Han träffar min mamma i princip varje dag då hon lämnar deras hund här varje morgon eftersom jag går hemma nu. Hade nog inte vågat med storasyster när hon var i samma ålder, men hon var ju så mkt mer mammig. Och ville amma eller snutta i stort sett hela tiden. Lilleman äter när han är hungrig men vill inte snutta annars. Släpper direkt när han är mätt och nöjd. Tar inte ens nappen så han verkar inte ha samma sugbehov alls.

Förra helgen gjorde vi första lite längre resan.
Min mormor har fyllt 70 så hon hade fest. Han sov hela resan dit (ca 2 tim bil), sken som solen och flörtade med alla hela kvällen, somnade vid 22 och sov sedan ända till 7.30. :bow: Sov så snällt hela vägen hem med sen. Superduktig! :love:

@Is & @inverterad

Han är till 80% en bra kille, men en hejare på att leverera klumpiga kommentarer... (Han har tex kallat mig blåval,i hans ögon var de en komplimang då han tycker blåvalar är vackra.... DE får han höra om)

Med tanke på tidigare inlägg förstår jag att ni har det lite tufft. Men han kan ju inte säga vad som helst bara för att han mår dåligt.
Hur mår du?

@Is & @inverterad

Det är jag helt säker på att han är och jag kan även ha någon form av förståelse att det inte alltid är helt lätt att sätta sig in i en grAvid kvinnas mående när man aldrig upplevt det skälv men det betyder ju inte att man inte får bli rent av förbannad när någon fäller en sådan ogenomtänkt kommentar :)

Det är jag helt säker på att han är och jag kan även ha någon form av förståelse att det inte alltid är helt lätt att sätta sig in i en grAvid kvinnas mående när man aldrig upplevt det skälv men det betyder ju inte att man inte får bli rent av förbannad när någon fäller en sådan ogenomtänkt kommentar :)

Och jag fattar inte vad det är som är så svårt att förstå, eller vad det ens är att förstå. Om jag säger till min karl att jag mår dåligt/har ont/inte kan bära/whatever, då tar jag för givet att han stöttar och beter sig vettigt oavsett om han "förstår" eller inte. Det gäller oavsett om jag är gravid eller inte, men när jag var gravid ansåg jag faktiskt att han hade en ännu större skyldighet att hjälpa till och avlasta eftersom graviditeten - eller rättare sagt resultatet av den - var något han ville lika mycket som jag (och var lika mycket skyldig till som jag :p ).

Lite klagande från min sida då.

Jag tror att vi sabbat relationen mellan A och hans pappa lite. Helt omedvetet.
A älskar sin pappa utan tvekan och han ler så fort han ser honom men just nu skriker han och få fullständig panik bara efter några minuter i pappas famn.
Grejen är den att jag är den som 95% av gångerna "räddar" A från vad det nu kan vara när han börjar gnälla. Jag har alltid hand om honom på vardagsnätterna och är ju med honom hela dagarna så det är ju ganska naturligt men jag insåg igår (efter den värsta skrikattacken pojken någonsin haft) att ända gången jag inte kommer så fort han låter är när han är med pappa (för jag har tänkt att pappa måste ju också lära sig att trösta när jag vet att grabben inte är hungrig)
Så nu skriker han som sagt som en stucken gris och har fullständig panik.
trodde först att det bara va lite utvecklingsfas men det har eskalerat ordentligt så kan bara tänka mig att det är panik över att mamma inte kommer så fort han låter.
Tänker jag fel om vi nu ändrar taktik att pappa får komma med pojken när han börjar gnälla (innan panikskriket uppstår) så att jag kan prata lite med honom och visa att mamma visst är här men att han ändå får vara kvar hos pappa? vi har gjort lite så tidigare också men pappa har ju provat trösta in i det längsta först.
Det blir ju så jobbigt för oss alla tre när A har det så jobbigt med pappa.

Andra klagomålet. Jag måste ta ett samtal med min 60årige granne. Han har både barn och barnbarn själv men Gubben värkar helt sakna konsekvens tänk (han höl bokstavligen på att skjuta sambon i helgen under jakten då han valde att skjuta en älg trots att han inte viste vart sambon va (som jagade med hund) de hade sagt på komradion att han va på väg in på ståndskallet och hade 100 meter kvar 10 min tidigare. Kulan slog ner bara några meter från sambon.) Gubben kör som en galning när han ska på jobbet och har ingen tanke på att bromsa när han möter mig med två hundar och barnvagn. ByVägen är inte bredare än en bilbredd just nu och helt belagd med is. Gubben passerar oss i säkert 70-80 km/h med telefonen i örat i morse.
När han passerat vårt hus (som ligger precis intill vägen) är det oftast i närmare 100 knyck.
Hur pratar jag med den här människan?

Tredje klagomålet. A är förkyld :( tvär teppt i näsan och blir naturligvis gnällig när han inte får åt sig ordentligt med luft. Vad kan man göra åt nästeppa på så här litet barn?

Lite klagande från min sida då.

Jag tror att vi sabbat relationen mellan A och hans pappa lite. Helt omedvetet.
A älskar sin pappa utan tvekan och han ler så fort han ser honom men just nu skriker han och få fullständig panik bara efter några minuter i pappas famn.
Grejen är den att jag är den som 95% av gångerna "räddar" A från vad det nu kan vara när han börjar gnälla. Jag har alltid hand om honom på vardagsnätterna och är ju med honom hela dagarna så det är ju ganska naturligt men jag insåg igår (efter den värsta skrikattacken pojken någonsin haft) att ända gången jag inte kommer så fort han låter är när han är med pappa (för jag har tänkt att pappa måste ju också lära sig att trösta när jag vet att grabben inte är hungrig)
Så nu skriker han som sagt som en stucken gris och har fullständig panik.
trodde först att det bara va lite utvecklingsfas men det har eskalerat ordentligt så kan bara tänka mig att det är panik över att mamma inte kommer så fort han låter.
Tänker jag fel om vi nu ändrar taktik att pappa får komma med pojken när han börjar gnälla (innan panikskriket uppstår) så att jag kan prata lite med honom och visa att mamma visst är här men att han ändå får vara kvar hos pappa? vi har gjort lite så tidigare också men pappa har ju provat trösta in i det längsta först.
Det blir ju så jobbigt för oss alla tre när A har det så jobbigt med pappa.

Andra klagomålet. Jag måste ta ett samtal med min 60årige granne. Han har både barn och barnbarn själv men Gubben värkar helt sakna konsekvens tänk (han höl bokstavligen på att skjuta sambon i helgen under jakten då han valde att skjuta en älg trots att han inte viste vart sambon va (som jagade med hund) de hade sagt på komradion att han va på väg in på ståndskallet och hade 100 meter kvar 10 min tidigare. Kulan slog ner bara några meter från sambon.) Gubben kör som en galning när han ska på jobbet och har ingen tanke på att bromsa när han möter mig med två hundar och barnvagn. ByVägen är inte bredare än en bilbredd just nu och helt belagd med is. Gubben passerar oss i säkert 70-80 km/h med telefonen i örat i morse.
När han passerat vårt hus (som ligger precis intill vägen) är det oftast i närmare 100 knyck.
Hur pratar jag med den här människan?

Tredje klagomålet. A är förkyld :( tvär teppt i näsan och blir naturligvis gnällig när han inte får åt sig ordentligt med luft. Vad kan man göra åt nästeppa på så här litet barn?

på A svarar jag testa.
på B försök prata med grannen om din oro.
på C, koksalt på pipett som man sprutar i näsan som löser upp snoret. alt snorsug beroende på ålder.

• Gilla
Reactions: Is
Idag är det 6 dagar över, jag inser ju att 6 dagar inte är särskilt lång tid men här känns det som 6 evigheter! :banghead: Kontroll hos bm imorse, allt såg såååå braaaa uuuuut och bebisen mår såååå braaaa där inne! Ja det är väl just det som är problemet, hon har det på tok för bra där inne :D Dock var blodtrycket lite i överkant, 135/89 mot mitt normala på 120/75, men inget som oroade bm i alla fall så då får jag väl lita på det.

Har inget hänt till tisdag ska jag ringa förlossningen för att boka kontroll, är allt bra då så avvaktar man med igångsättning till nästa måndag. Måtte hon komma ut innan dess! :nailbiting:

Sambon börjar bli lite stressad, det vore bra om hon kom ut denna helgen för nästa vecka är körig... han är lantbrukare och på torsdag är det bokat dräktighetsscanning av fåren och lördag-söndag (nästa helg alltså) kommer fårklipparen. Det löser sig ju såklart ändå men får man önska något så vore det bra om hon kunde titta ut innan dess.

@vinkelina Jag förstår verkligen att du blir ledsen av hans kommentarer! Det är illa nog att man mår dåligt utan att få gnuggat i ansiktet att den man förväntar sig ska stötta en är trött på det :mad:

@Lillstrumpa Spännande! Inte utan en liten uns av avundsjuka här dock :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat