Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Jag lägger nog också allt hopp till supermånen! :p BF idag och här händer....inget! Sambon är lite besviken, de sa ju den 12:e på ultraljudet... ;)

Vi som är kvar, hur stort hopp tänker ni lägga till supermånens krafter att de kommer en baby ;) (min mor har beställt baby till 14.11 då min pappa fyller år)

Önskar att jag kunde hoppas på supermånen men med bf 25 november är det nog att hoppas på för mycket! Börjar bli trött på det här nu, vill få vår bebis :)!

Tyvärr ser vissa på barnbarn som allmän egendom och rättighet :cool:

Jag skulle gärna vilja ha 2 veckors lugn och ro men det kommer aldrig gå. Vissa anhöriga skulle hitta på ursäkter att komma ändå...
Så blev de ju förr oss. Jag höl på att bli galen. Svärmor vägrade bry sig om våra önskemål och bara kliver in när som på dygnet med diverse ursäkter. Det jobbigaste för mig va dock att vi aldrig umgåtts med kvinnan innan A föddes medans min egen släkt och familj som vi faktiskt har umgåtts med dagligen snällt höll sig borta utan att vi behövde be dem om det.

Just nu förbereder jag mig mentalt på att tala om för svärmor att jag inte har någon som helst önskan att hon ska komma och ha hand om A några timmar varje dag. Något hon meddelade på förra familjemiddag "när jag kommer hem från min resa tänker jag komma och ut och gå med A varje dag så du får egentid" :banghead: (jag vill inte ha egentid- min avlastning sker så bra med sambon så att lämna bort min 8veckors son dagligen finns inte på världskartan.)
Detta några dagar efter att jag i ett svagt ögonblick bett henne gå med A en sväng så jag fick dammsuga och skura innan vi fick massa främmande och sambon jobbade.

Hoppar in från sommartråden. Jag tror det beror mycket på hur nära en känner sig till dem som ska hälsa på. Vi blev hämtade från BB av min far med fru och de stannade sedan över natten. Det var jättemysigt, avslappnat och precis så som vi ville ha det. De hade fixat mat och ordnade med allt. Det var en perfekt övergång mellan BB och all personal och att vara helt ensamma med ett litet pyre för första gången. Min far och hans fru är också mycket respektfulla och förstår verkligen det här med integritet, så det var bara mysigt att vara tillsammans.

Det viktigaste är ju att de nyblivna föräldrarna själva får bestämma hur de vill ha det utan släktingar som kräver tillgång till bebisen på ett okänsligt sätt.
Jag håller helt med dig i det här. Och just hur förstående dom är på att vara respektfull. Min svärmor hade inget problem att komma hit oinbjuden och när sambon säger att vi ligger i sovrummet och sover Klampar hon helt soniks upp och lägger sig i sängen och väcker oss. Hon talar också om att hon inte tycker det är ok att jag vägrar låta henne väcka A så fort hon vill träffa honom. Och han får inte ha napp "för pojken måste ju få prata, dessutom ser det inte bra ut om han har napp på korten hon vill ta":banghead:

5 timmar sömn i rad i natt. Rekord för lilltjejen! sen att hon skrikit i 2 timmar med pappa på kvällen spelade kanske roll.. De två har kommit in i en lite jobbig period då hon inte alls är nöjd ensam hemma med honom. Igår blev hon tyst bara jag kom in genom dörren och började prata med henne. Hon är 8 v gammal och jag misstänker kanske utvecklingssprånget två...
Här håller dom nog samma takt. A har de senaste dagarna inte alls varit riktigt nöjd med pappa. Mamma gäller i alla lägen.

Han började också skrika som en galning häromdagen när morfar kom hit. och igen när pappa skulle byta blöja igår. Grabben som aldrig skriker liksom Men de går som tur va över snabbt.

Jag håller helt med dig i det här. Och just hur förstående dom är på att vara respektfull. Min svärmor hade inget problem att komma hit oinbjuden och när sambon säger att vi ligger i sovrummet och sover Klampar hon helt soniks upp och lägger sig i sängen och väcker oss. Hon talar också om att hon inte tycker det är ok att jag vägrar låta henne väcka A så fort hon vill träffa honom. Och han får inte ha napp "för pojken måste ju få prata, dessutom ser det inte bra ut om han har napp på korten hon vill ta":banghead:

På riktigt?!?!?

På riktigt?!?!?
Japp fast hon säger ju allt med en skämtsam ton -så att det är lite överstrykningsbart-
Grejen är att hon är väldigt snäll men har nog ganska starka åsikter i allt som rör pojken men hon är för konflikträdd för att säga det rakt ut eller säga något när både jag och sambon hör och hon har svårt att acceptera att hon inte får vara här 24 timmar dygnet nu när hon äntligen fått ett barnbarn (hon har tre söner mellan 25 och 45 år som ingen har haft barn först nu)Tur för mig så är inte heller sambon något stort fan av sin mamma så jag behöver inte känna mig som jävulen.

Saker jag aldrig trodde jag skulle säga till min man... "Åk och köp nikotin" han har slutat röka men missbrukar nikotinpreparat i stället. Och nu hade han bestämt sig för att sluta när de tog slut, vilket var igår kväll. 10 min efter att han vaknat idag insåg jag att nääää, orkar inte med hans abstinens nu.

Magsjuka på hele familien 12 dager før BF. Ikke å anbefale!!! Men nå har vi alle vært gjennom det, så får vi håpe det holder. Må bare hente oss litt igjen. Jeg syntes jeg var så nøye med vasking og alt for å slippe smitte men det fungerte ikke iallefall. Jeg har ikke kräks siden eftermiddagen i går, men fortsatt ganske illemående og uggen i magen. Hjelper ikke at jeg har blitt mer illemående generellt. Bøyer jeg meg på feil tidspunkt kjennes det helt j.... Takk og lov for at förlossningen ikke dro i gang iallefall.

5 timmar sömn i rad i natt. Rekord för lilltjejen! sen att hon skrikit i 2 timmar med pappa på kvällen spelade kanske roll.. De två har kommit in i en lite jobbig period då hon inte alls är nöjd ensam hemma med honom. Igår blev hon tyst bara jag kom in genom dörren och började prata med henne. Hon är 8 v gammal och jag misstänker kanske utvecklingssprånget två...

Sedan senaste veckan så fångar jag nästan allt bajs också. Det kan hända att det kommer lite lite i blöjan något enstaka tillfälle om jag är lite långsam att få av kläder och blöja men då kommer ändå resten sen när grejerna åkt av och jag grodhåller. Det har även börjat hända att hon är helt torr och kissar då också vid grodhållning. Har ännu inte lyckats lära mig kisstecken. Tycker inte hon ger några förutom att hon ju blir helt stilla precis när hon kissar.

Åh vad härligt för dig att få sova. :D Har tänkt på dig ibland :)
Vi har ju också pappaproblem. Förutom om han åker iväg med henne.. är som hon inte vill visa den arga sidan för andra.

Vi har tvärtom. Fångar mycket kiss nu men får ingen varning om bajs utan de första hamnar i blöjan sen släpper hon ut några omgångar till i handfatet. Hon är lite rolig för det är först när man tvättat rumpan så den är ren som det kommer mer. Kan göra så flera gånger om. Bajsa, tvätta, bajsa, tvätta, bajsa, tvätta.
Killen tycker hon är så duktig som kissar på kommando och jag försöker säga att det fungerar inte så :meh: Hon kissar ju för jag lärt mig när hon brukar vilja kissa och om det inte kommer något är det för hon inte är kissnödig helt enkelt..
Hur visar din att hon vill bajsa?

Igår var jag och lilltjejen på restaurang. Var en kompis som fyllde år så vi var hon henne först och sen ner till stan och åt. Hon blev mittpunkten såklart :D charmade alla tjejerna med sina leenden och stora ögon. Satt i selen på restaurangen tills maten var uppäten då vill hon också ha lite. Så skönt att få komma ut och göra något vanligt men ändå kunna ha med henne utan problem :D

I. har nästan slutat kissa på nätterna.. kan max vara två kissar i blöjan på morgonen. Hon kissar oftast innan jag sätter på nattblöjan och sen känns det som hon håller sig tills jag håller henne över handfatet på morgonen. För ibland är hon vaken en stund innan jag tar upp henne och då har hon ändå inte kissat trots jättekiss i handfatet sen. Men trodde inte de kunde hålla sig när de är så små! Fullständig blåskontroll har de sett på nio månaders som tidigast men de säger ju inte så mycket om när de kan börja kontrollera. :confused:

Har ju glömt att fråga om de är någon fler som har fått barn född med segerhuva?

Barnmorskan sa när A föddes att han hade segerhuva och att det sägs bringa tur men de är först nu jag kollade upp va de betydde. De tog ju hinnan precis innan han kom ut men Önskar vi hade fotat faktiskt.

Åh men blä och usch.... Jag känner igen mig... Fast min svärmor har ju 6 egna ungar och typ 8 barnbarn så det är ju inte riktigt samma på det viset. Men jag blir ju typ tokig på henne för det är ju så mycket åsikter hela tiden och hon vill ju inte köpa att man kanske kan ha kommit på nått nytt sen sist hon hade småbarn - nej.
Alltså, vi får ju göra som vi vill, inte så att hon försöker övertala oss till nått, men bara att det ska påpekas att "sådär gjorde man aldrig förr" hela jävla tiden. Nu var jag ju inte överförtjust i henne innan heller och som tur är så är min sambo det av hennes barn som är mest självständig och som verkligen kan säga ifrån så det är ju skönt. Herregud, jag hade skjutit mig själv om det hade vart samma för oss som när sambons yngsta bror fick barn för 3 år sedan och kvinnan typ bodde hos dom första tiden :wtf:

Nej, svärmor är bäst i väldigt små doser inte alltför ofta :angel:

Min mamma däremot får hänga här hur mycket hon vill, men hon skulle aldrig få för sig att klampa in oanmäld ändå. Som tur är så gillar min sambo sina svärföräldrar - han brukar föreslå att vi ska umgås med dom oftare än vad jag gör :p

• Gilla
Reactions: Is
Åh vad härligt för dig att få sova. :D Har tänkt på dig ibland :)
Vi har ju också pappaproblem. Förutom om han åker iväg med henne.. är som hon inte vill visa den arga sidan för andra.

Vi har tvärtom. Fångar mycket kiss nu men får ingen varning om bajs utan de första hamnar i blöjan sen släpper hon ut några omgångar till i handfatet. Hon är lite rolig för det är först när man tvättat rumpan så den är ren som det kommer mer. Kan göra så flera gånger om. Bajsa, tvätta, bajsa, tvätta, bajsa, tvätta.
Killen tycker hon är så duktig som kissar på kommando och jag försöker säga att det fungerar inte så :meh: Hon kissar ju för jag lärt mig när hon brukar vilja kissa och om det inte kommer något är det för hon inte är kissnödig helt enkelt..
Hur visar din att hon vill bajsa?

Nu ska jag inte säga för mycket men hon har sovit 5 timmar flera dagar i rad nu. Så skönt!

Visst är det häftigt att de små kan börja kontrollera sig? Lilla E grymtar och vrider sig på ett speciellt sätt när hon vill bajsa. Och om hon släpper bröstet minst två gånger så är hon bajsnödig. Ofta efter sömn också. Hon kan ibland ligga och grymta jättelänge när jag sover och inte riktigt vaknar men bajsar inte förens blöjan kommer av inne i badrummet. Det verkar som om det redan börjar bli så inlärt att hon alltid tar i och trycker när jag håller henne över handfatet även om hon inte bajsar då det kommer någon droppe bara. Kiss fångar jag mer på ren tur. Jag tycker dock att hon kissar mindre och mindre nattetid. Ibland är hon helt torr och ibland någon kiss bara.

Trodde nått var på gång i natt, men näää. Sov dåligt och ihållande värk från ryggen som inte gick över. 5 timmars sömn senare är allt lugnt, blääää

Samma här! Rejäl "mensvärk", sammandragningar och helt klarvaken från tolv till tre. Baxade mig ner framför tvn och åt en macka, somnade i soffan och vaknade när sambon gick upp vid halv sju, kände inget... det var säkert supermånen som retades med oss :meh:

Trodde nått var på gång i natt, men näää. Sov dåligt och ihållande värk från ryggen som inte gick över. 5 timmars sömn senare är allt lugnt, blääää

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat