Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Uppdaterar listan!

Nu är vi äntligen hemma från sjukhuset, fast vi är inte utskrivna än. Ska tillbaka till Västerås och få sista svaren på prover och magnetröntgen imorn :)

Hon är iaf helt underbar våran lilla Pixie, och som vilken bebis som helst nu - så det känns skönt efter allt ståhej som har vart. Jag mår också rätt bra, även om det gör lite ont efter snittet och jag har lite känningar efter 2 epiduraler och en spinal. Mitt ena ben vill inte riktigt hänga med det andra t.ex, men det ska visst inte vara nått jättekonstigt såhär kort efteråt. Det är inte så att jag haltar eller nått, men det känns lite skumt...

Hursomhelst så är vi jätteglada och lättade att det trots allt verkar ha gått jättebra med lillan :heart

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke,Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke,Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
15/9 - eddisson, första barnet, 31 år Elias född 29/9 3452g
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet. E (flicka) född 15/9 3100g och 49cm.

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka, Elda, född 25/10, 3760g, 51 cm.
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka, Pixie, född 30/10, 3363g 51cm
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke,Henry född 31/10, 48cm, 3000g.

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet. Flicka född 1/11, 47 cm 2780 g.
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år

Uppdaterar listan!

Nu är vi äntligen hemma från sjukhuset, fast vi är inte utskrivna än. Ska tillbaka till Västerås och få sista svaren på prover och magnetröntgen imorn :)

Hon är iaf helt underbar våran lilla Pixie, och som vilken bebis som helst nu - så det känns skönt efter allt ståhej som har vart. Jag mår också rätt bra, även om det gör lite ont efter snittet och jag har lite känningar efter 2 epiduraler och en spinal. Mitt ena ben vill inte riktigt hänga med det andra t.ex, men det ska visst inte vara nått jättekonstigt såhär kort efteråt. Det är inte så att jag haltar eller nått, men det känns lite skumt...

Hursomhelst så är vi jätteglada och lättade att det trots allt verkar ha gått jättebra med lillan :heart

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke,Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke,Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
15/9 - eddisson, första barnet, 31 år Elias född 29/9 3452g
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet. E (flicka) född 15/9 3100g och 49cm.

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka, Elda, född 25/10, 3760g, 51 cm.
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka, Pixie, född 30/10, 3363g 51cm
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke,Henry född 31/10, 48cm, 3000g.

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet. Flicka född 1/11, 47 cm 2780 g.
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år
Skönt att höra att ni mår bra och att lilla Pixie verkar klarat sig bra :heart

Mvh Miks

Grattis till alla nya bebisar! :love:

Idag blir lilleman 11 veckor. Det firade han med att somna ca 21 igår och sedan inte vakna förrän 6.35. O_o Jag var jätteförvånad när jag väcktes av mannens väckarklocka istället för en hungrig bebis. :o När dottern sov sin första hela natt vaknade jag ett antal ggr med andan i halsen för jag trodde att hon hade slutat andas. Denna gång har vi ett andningslarm på och det gör nog att jag är lugnare. Trodde inte det, men märkte nu att det gjorde skillnad för jag har inte vaknat alls. :o
Räknar dock inte med att han kommer fortsätta sova hela nätter. Men är tacksam för denna. :D

Gällande utveckling. Han ler ofta och mkt. Kommer som små skrattljud om något är extra kul. Speciellt storasyster är rolig!
Han pratar lite annars med men inte så mkt än. Älskar att ligga och titta på mobilen över skötbordet. Har hittat händerna och suger på dom ibland, men griper inget medvetet ännu även om han ibland får tag i kläder eller halsband. Tror dock han mer håller i på reflex.
Vill gärna stå upp i knät mest hela tiden. Är hyfsat stadig i nacken även om den ramlar iväg ibland.
Spännande att läsa om allas utveckling. :love: Så olika det kan vara.

Jaha, svärmor blev sur när hon fick höra att vi inte tänker meddela när vi åker in, utan först när allt är klart (min önskan och mannen höll med, annars kommer de komma ett sms var 15 min,hon är dessutom väldigt känslig för stressande situationer)

Låt henne sura... Hon får väl tåla sig!

Vi har tagit första promenaden med vagnen idag, gick jättebra! :)

Du kan ju gissa hur de lät när vi (i god tid) meddela att INGET besök de två första veckorna...tror inte jag för pris som årets svärdotter precis. Är hennes tredje barnbarn. Första fick hon vara med då de var planerat kejsarsnitt

Du kan ju gissa hur de lät när vi (i god tid) meddela att INGET besök de två första veckorna...tror inte jag för pris som årets svärdotter precis. Är hennes tredje barnbarn. Första fick hon vara med då de var planerat kejsarsnitt

Vad tråkigt att hon inte kan acceptera era önskemål! Men vissa tar det så himla personligt när man sätter gränser, som att det handlar om att göra saker dåligt för dem, och inte att göra det så bra som möjligt för en själv.

Sitter i en relaxavdelning på spa i morgonrock med färskpressad juice och nötter på bordet bredvid mig. Sonen sover i famnen och sambon är iväg och får massage, vi har precis bytts av. Generellt är jag emot att fira påtvingade dagar såsom farsdag, alla hjärtansdag osv men detta fick bli en pappa-present på fel dag så det känns inte lika illa. Och oj vad skönt och välbehövt! Kan varmt rekommenderas :)

Sitter i en relaxavdelning på spa i morgonrock med färskpressad juice och nötter på bordet bredvid mig. Sonen sover i famnen och sambon är iväg och får massage, vi har precis bytts av. Generellt är jag emot att fira påtvingade dagar såsom farsdag, alla hjärtansdag osv men detta fick bli en pappa-present på fel dag så det känns inte lika illa. Och oj vad skönt och välbehövt! Kan varmt rekommenderas :)

Vi ska åka båt om ett par veckor och förmiddagen ska spenderas på spa-avdelningen :love:

Tyvärr ser vissa på barnbarn som allmän egendom och rättighet :cool:

Jag skulle gärna vilja ha 2 veckors lugn och ro men det kommer aldrig gå. Vissa anhöriga skulle hitta på ursäkter att komma ändå...

Vad olika man kan vara! Jag ville bara visa upp bebis för hela världen :heart. Var (och är) så otroligt stolt över min ögonsten. @vinkelina @*Gotlandsrusset*

Det vill jag också, när jag fått landa lite. Att ha halva släkten hos sig 1,5 dygn efter en tuff förlossning och känslomässig storm i kroppen va inte alls roligt. Men sen, när man hade börjat läka och amningen gick utan problem då hade jag gärna folk över varje dag :)

Vi löste det genom att hälsa på folk istället.
Jag träfffade ingen innan jag kunde sitta ordentligt, pga komplikationer ca 2 veckor.

Just för de att de finns en risk att jag kommer få ett kroppsligt bakslag iom förlossningen så har vi bestämt att två veckor med lugn och ro innan besök. Att få landa som familj. Dessutom kommer både barnmorskan man gått hos samt barnrådgivningen på hembesök, dock ej tillsammans utan varit besök den första veckan...

Hoppar in från sommartråden. Jag tror det beror mycket på hur nära en känner sig till dem som ska hälsa på. Vi blev hämtade från BB av min far med fru och de stannade sedan över natten. Det var jättemysigt, avslappnat och precis så som vi ville ha det. De hade fixat mat och ordnade med allt. Det var en perfekt övergång mellan BB och all personal och att vara helt ensamma med ett litet pyre för första gången. Min far och hans fru är också mycket respektfulla och förstår verkligen det här med integritet, så det var bara mysigt att vara tillsammans.

Det viktigaste är ju att de nyblivna föräldrarna själva får bestämma hur de vill ha det utan släktingar som kräver tillgång till bebisen på ett okänsligt sätt.

Vad olika man kan vara! Jag ville bara visa upp bebis för hela världen :heart. Var (och är) så otroligt stolt över min ögonsten. @vinkelina @*Gotlandsrusset*

Så var vi med haha. Först (innan bebis var född) sa vi INGA besök på 2 veckor!! Sen efteråt var det typ "vi vill visa henne för hela världen!!" :D fick stanna fem dagar på BB pga komplicerat kejsarsnitt och vi lät tom familj komma dit och hälsa på (något vi sa innan absolut inte skulle hända). Man är ju så sjukt stolt över sin fina bebis :)

Min mamma hade erbjudit sig att bo hos oss och vara hundvakt, men jag tackade nej för att jag trodde att vi skulle vilja landa hemma själva först i vår egna familj innan andra fick komma på besök. Men vi bjöd hem närmaste släkten i omgångar direkt när vi kom hem, för det var så skönt att ha några som har varit med om det tidigare att kunna prata med. De förstod precis och kom hem till oss och lagade mat och stöttade oss på andra sätt, så att vi kunde fokusera på bebis och komma in i rollerna som föräldrar. Det var guld värt, men kräver nog att man har släktingar som då respekterar föräldrarna och inte sliter i bebisen utan mer finns som ett stöd. Dock var jag VÄLDIGT noga med att de som kom inte fick vara sjuka/ha varit sjuka/ha varit i kontakt med sjuka, men det förstod de själva ändå.

5 timmar sömn i rad i natt. Rekord för lilltjejen! sen att hon skrikit i 2 timmar med pappa på kvällen spelade kanske roll.. De två har kommit in i en lite jobbig period då hon inte alls är nöjd ensam hemma med honom. Igår blev hon tyst bara jag kom in genom dörren och började prata med henne. Hon är 8 v gammal och jag misstänker kanske utvecklingssprånget två...

Sedan senaste veckan så fångar jag nästan allt bajs också. Det kan hända att det kommer lite lite i blöjan något enstaka tillfälle om jag är lite långsam att få av kläder och blöja men då kommer ändå resten sen när grejerna åkt av och jag grodhåller. Det har även börjat hända att hon är helt torr och kissar då också vid grodhållning. Har ännu inte lyckats lära mig kisstecken. Tycker inte hon ger några förutom att hon ju blir helt stilla precis när hon kissar.

Vi som är kvar, hur stort hopp tänker ni lägga till supermånens krafter att de kommer en baby ;) (min mor har beställt baby till 14.11 då min pappa fyller år)

Vi som är kvar, hur stort hopp tänker ni lägga till supermånens krafter att de kommer en baby ;) (min mor har beställt baby till 14.11 då min pappa fyller år)

Oj, är desperat så lägger ALLT hopp på det :D har tre dagar kvar till BF och det är tre dagar för mycket :wtf:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024