Jag kan inte med säkerhet lova att det är exakt så, men så pratar de om det i a f.Gräsligt, både kommentarerna och att de baserar sitt beslut på något sånt.
Jag tycker det är tråkigt att såna kommentarer ens existerar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte med säkerhet lova att det är exakt så, men så pratar de om det i a f.Gräsligt, både kommentarerna och att de baserar sitt beslut på något sånt.
Jag kan inte med säkerhet lova att det är exakt så, men så pratar de om det i a f.
Jag tycker det är tråkigt att såna kommentarer ens existerar.
Svensk avundsjuka?Ja det är helt sanslöst onödigt och taskigt. Än en gång är vi tillbaka på varför får folk inte vara glada för att det är komplikationsfritt?
Om man vänder på det - är den som har en baby som inte är lättsam och glad en dålig förälder som inte svarar på barnets behov?
Det tror jag inte, jag tror att alla föräldrar gör så gott de kan. Däremot kan jag se att många i vår generation verkar tro att allt löser sig själv när det kommer till barn. I allt annat i livet läser man på, man pluggar och tränar men kids, de bara är som de är.
Den äldre mer barnvana generationen tycker jag har fler knep för att få barn att sova, äta osv.
i vår generation är svaret ofta "hen är sån". Det finns massor av böcker och tips och trix för allt med barn men väldigt få verkar intresserade av att läsa och ta till sig.
Det tror jag inte, jag tror att alla föräldrar gör så gott de kan. Däremot kan jag se att många i vår generation verkar tro att allt löser sig själv när det kommer till barn. I allt annat i livet läser man på, man pluggar och tränar men kids, de bara är som de är.
Den äldre mer barnvana generationen tycker jag har fler knep för att få barn att sova, äta osv.
i vår generation är svaret ofta "hen är sån". Det finns massor av böcker och tips och trix för allt med barn men väldigt få verkar intresserade av att läsa och ta till sig.
"vänta bara" och "nästa blir värre" är det man får höra om man säger att man tycker föräldrarskapet inte är så hemskt utan som förväntat. Det är ingen räkmacka utan vår son är sover dåligt emellanåt men man får liksom inte vara fine med det.
De senaste nyheterna här är att han har hittat sina händer vilka han gärna stoppar i munnen mest hela tiden, samt att han numera gärna sitter med stöd. Ofta när han ligger ned så greppar han mina fingrar och försöker dra sig uppåt, lyfter jag då så håller han i sig och följer med upp i sittposition. Det är häftigt hur starka de små är!Så roligt att det kommer fler bebisar!
Ni som har haft era på utsidan ett tag, hur går det för er? Har det börjat hända saker utvecklingsmässigt hos era små?
Jag tror självklart också att alla föräldrar gör så gott de kan, men jag kan inte låta bli att bli lite irriterad på den som säger att min unge är så enkel för att vi är så bra föräldrar - det gör liksom att om ungen inte är enkel så beror det på att föräldrarna är sämre på att svara på barnets behov och det håller jag inte med om.
Så roligt att det kommer fler bebisar!
Ni som har haft era på utsidan ett tag, hur går det för er? Har det börjat hända saker utvecklingsmässigt hos era små?
De senaste nyheterna här är att han har hittat sina händer vilka han gärna stoppar i munnen mest hela tiden, samt att han numera gärna sitter med stöd. Ofta när han ligger ned så greppar han mina fingrar och försöker dra sig uppåt, lyfter jag då så håller han i sig och följer med upp i sittposition. Det är häftigt hur starka de små är!
Sen är jag även glad över utvecklingen hos min 2,5 åring (häst) som jag red i trav på lina häromdagen, han har bara haft sadel på sig ett par ggr innan det men är hur cool som helst. Lite meckigt bara med sambo som longerar och barnvakt med bebisen på läktaren, men med lite pussel så går det mesta!
Hur går det för er med utvecklingen?
Grabben ha kommit på att han kan vända sig från mage till ryggläge- och fort går det så det gäller att vara med när han kastar sig annars är risken att han slår i huvudet. Han kan vända sig sakta och kontrollerat men ja vet inte om det är när han bli frustrerad, trött eller för ivrig så bara kastar han sig åt sidan (går väl änklare att komma över på rygg om han tar sats än om han tippar lite sakta). Men han tröttnar snabbt och jag upplever att han ofta blir rastlös nu när jag är ensam med honom. Är det liv och rörelse runt omkring är han oftast väldigt nöjd med att sitta i mitt knä och bara kolla och lyssna in omgivningen.
Han har även börjat skratta lite, alltså inte bara le utan de kommer verkligen lite små korta skrattliknande ljud samtidigt som hela pojken studsar.
I övrigt har vi de lite knepigt med nattrutinerna sedan vi ställde om kockan. Vi hade så bra rutiner innan tidsomställningen men nu lyckas vi inte ändra dem. Rutinen va att gå och sova 21 sedan vaknade han 3 för att äta och sedan igen kl 5 när pappa kliver upp för att fara på jobbet och då va han vaken typ en timme innan han sov till 8
Nu är ju allt fel så nu skriker han av trötthet kl 20 sedan vaknar han 02 och gör sedan morgon kl 4 (och de här är alltså på klockslaget) och eftersom pappa kliver upp 5 finns det inte på kartan att somna om igen då.
Kul med hästen! jag har också en unghäst som jag började rida in gravid i våras. Vi var ute på första riktiga uteritten här i helgen i storm och det gick hur bra som helst. Vågade gå först till och med.
Vår lilla tog tag i sin fot för första gången idag. Ler mest hela tiden. Annars går det lite trögt. Hon är inte alls speciellt stark i nacken tex. Hon hatar verkligen att ligga på mage så känner mig så hemsk som tvingar henne. tidigare gick det ok att ligga på någon av oss men nu blir hon sur även där. Blir väl sakta starkare och starkare iaf.
Är det inte rätt tidigt att vända sig redan? han är väl bara ca en vecka äldre än min tjej? Det är rätt fascinerande hur olika de kan vara och allt är ändå lika normalt.
Jobbigt med nätterna. Har förstått att det kan svänga rätt tvärt överlag så det gäller att passa på att njuta av sömnen medan man kan. Jag får sakta sova längre och längre i sträck. Flera nätter har hon sovit strax över fyra timmar första perioden nu och sen ätit lite och sen sovit tre timmar till. Känns som himmelriket! Men så kommer någon natt som i helgen där hon vaknar varannan timme, minst.
Var ju inne på vändningsförsök på förlossningen i fredags pga tvärläge på bebis. Hon hade dock tillfälligt tagit sitt förnuft till fånga och lagt sig som hon ska, är dock inte fixerad och väldigt aktiv så risken att hon lägger sig fel är rätt stor. Blev dock mest bortviftad kändes det som, de hade inte rätt uppgifter om mig och det var mest "jaha, det är ditt andra barn, ja då ska du nog vara lite mer uppmärksam på hur hon ligger" samt att "det är jätteovanligt att de vänder sig fel såhär sent". Jo men nu låg hon fel senast dagen innan!
Men jag skulle ringa min ordinarie BM och göra upp en plan. Sagt och gjort, ringde igår eftersom det är begränsat med telefontider. Var dock inte min ordinarie eftersom hon är på semester, utan en egentligen pensionerad som jag dock hört talas om. Hon förstod inte aaaaalllls vad det skulle kunna vara för plan, när jag sa att riskerna om mitt vatten skulle gå är ju inte roliga, "vad skulle det vara för risker?" får jag till svar. Ja att om hon skulle ligga fel så kan navelsträngen sköljas med ut! Jaha, ja men då lägger jag mig bara ner och ringer ambulans jotack, det har jag redan googlat mig till.
Sen kunde hon ju känna på mig om jag vill, kan ju var svårt att känna hur hon ligger dock pga min övervikt. Ingen annan har haft några problem och det är inte mycket fluff på magen längre liksom. Sen började hon svamla om att igångsättning är ett alternativ men oerhört riskfyllt, eftersom jag är så överviktig. Människan har alltså aldrig träffat mig, jag har gått upp 5 kilo sammanlagt och ingen annan har hakat upp sig på min vikt, men när jag ringer och är väldigt orolig och vill ha lite hjälp, då ska en helt okänd människa sitta och påpeka min övervikt
Är så less, kan hon inte bara komma ut nu