Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Vilken hemskt osympatisk människa :(. Förstår din oro, störande att alla viftar bort den.

Kl

Vi ska idag tillbaka till barnläkaren för att lyssna på hjärtat, på undersökningen förra v hade han ett litet blåsljud som hon tyckte lät snällt, hoppas det är borta idag.

Ja hon ingav inte mycket förtroende så att säga...nu kanske det inte är en så stor risk som jag målat upp för mig själv, men det vore väldigt skönt om någon på ett förtroendeingivande sätt kunde förklara ordentligt för mig.

Håller tummarna att allt är prima med din lilla skrutt!

Ja hon ingav inte mycket förtroende så att säga...nu kanske det inte är en så stor risk som jag målat upp för mig själv, men det vore väldigt skönt om någon på ett förtroendeingivande sätt kunde förklara ordentligt för mig.

Håller tummarna att allt är prima med din lilla skrutt!

Bra och noggrann information är så himla viktigt! Det är med hjälp av den man kan slappna av lite, för man vet vad man ska göra.

Bra och noggrann information är så himla viktigt! Det är med hjälp av den man kan slappna av lite, för man vet vad man ska göra.

Precis, och tyvärr är det jag vet om tvärläge det som jag lyckats googla fram, vilket jag vet inte alltid är så lyckat. Men hade t.ex mitt vatten gått i torsdags hade jag inte vetat om allvaret och behov av ambulans om jag inte tagit reda på det själv. Så det känns rätt otryggt, kanske i "onödan" men ingen har ens försökt förklara och lugna mig, så det blir till att ringa förlossningen vid första känning så de får kolla att hon ligger rätt.

Precis, och tyvärr är det jag vet om tvärläge det som jag lyckats googla fram, vilket jag vet inte alltid är så lyckat. Men hade t.ex mitt vatten gått i torsdags hade jag inte vetat om allvaret och behov av ambulans om jag inte tagit reda på det själv. Så det känns rätt otryggt, kanske i "onödan" men ingen har ens försökt förklara och lugna mig, så det blir till att ringa förlossningen vid första känning så de får kolla att hon ligger rätt.

Google är bra men det är ju svårt för oss lekmän att värdera informationen :crazy:

Isabella har skrattat till i flera veckor nu. Hon pratar väldigt mycket överlag både när hon äter och är glad. Gillar att sitta i babysittern och sparkar med benen allt vad hon kan! Inte hittat fötterna än med händerna smakar hon på ofta och tar tag i napphållaren eller kläderna. Sträcker sig efter saker ibland och gillar att sitta i soffan och hålla mina fingrar i händerna så hon kan sitta utan ryggstöd. Inga vändningar här än. Tror hon är för nöjd med att ligga på mage så hon försöker inte ordentligt.
Tror de har sina egna ordningar för när de lär sig saker. Någon tar en sak först och en annan något annat.

Ler jättestort såfort hon får syn på oss men.vill inte vara ensam med pappa..
Grinar så fort hon tvingas vara med bara honom så det är jobbigt. När jag varit i stallet är det inte ovanligt att hon skrikigt i princip hela tiden. Med mig skriker hon väldigt sällan så känns sådär. Tyvärr tror jag det beror en del på honom.. Han är inte så uppmärksam på henne som jag är. Jag hör ju när hon ändrar tonläge och det är tex dax att plocka upp henne innan hon börjat skrika. De hör inte han och börjar hon väl skrika så är det mycket svårare att lugna henne.
Jag vill inte säga till honom utan är bättre om han lär sig vad som fungerar för dem. Samtidigt som jag vet att om han bara hör vad hon säger till honom så behöver de inte bli såhär.. Han uppskattar inte att jag säger till honom heller hur han ska göra. Vilket jag förstår för de skulle inte jag vilja heller.

Skelar era bebisar när de tittar på tex händerna nära ansiktet?
Min E född 3/8 skelar ibland som fan när hon tittar på saker som är nära ansiktet som typ vid amning. Men det blir mindre ju äldre hon blir.

Min E född 3/8 skelar ibland som fan när hon tittar på saker som är nära ansiktet som typ vid amning. Men det blir mindre ju äldre hon blir.

Skönt ändå att de finns nån mer. Även om de är lite läskigt :o
Hoppas det blir mindre för oss också snart då. Hon är född 26 augusti så tre veckor yngre än E.
Är ju max några minuter per dag när hon undersöker händerna noggrant men ändå. Ser lustig ut!

Skönt ändå att de finns nån mer. Även om de är lite läskigt :o
Hoppas det blir mindre för oss också snart då. Hon är född 26 augusti så tre veckor yngre än E.
Är ju max några minuter per dag när hon undersöker händerna noggrant men ändå. Ser lustig ut!
Min grabb gör likadant. Synen är ju så outvecklad än så det har med det att göra. Man ska bara hålla koll så det inte blir mer, ni borde se att de blir mindre desto mer hon utvecklas.

Han är nog bara några timmar äldre än din tjej, han föddes 23.48 den 14/9 men Jo det är nog lite tidigt men han är ju också extremt stark i sin nacke -han lyfte upp huvudet redan på läkarundersökningen på BB. Men då har han inte hittat sina fötter istället. Överlag greppar han inget annat än kläderna på sig själv och på oss. Jag som bara går och väntar på att kunna ta sådana där söta "hålla fötterna bilder" -men de kommer väl snart de också

Tittar in från vårtråden... De brukar hitta sina egna händer vid ca tre månader och fötterna först nån gång kring fyra månader, så du behöver inte oroa dig för att han inte greppar dem än. :)

• Gilla
Reactions: Is
Håller tummarna för @Terqa att allt går bra, trist med så dåligt bemötande! Och att allt går bra för @Ms_Antrop och såklart även er andra som fortfarande väntar bebisar!

Vår kille har idag varit vaken heeela dagen typ. Han har alltså bara sovit 2x1h mellan 08-20. Nu är han tokdäckad och jag hoppas hoppas hoppas att jag får sova inatt! Brukar de vara vakna så mycket redan? Han är 2,5 mån nu.

Håller tummarna för @Terqa att allt går bra, trist med så dåligt bemötande! Och att allt går bra för @Ms_Antrop och såklart även er andra som fortfarande väntar bebisar!

Vår kille har idag varit vaken heeela dagen typ. Han har alltså bara sovit 2x1h mellan 08-20. Nu är han tokdäckad och jag hoppas hoppas hoppas att jag får sova inatt! Brukar de vara vakna så mycket redan? Han är 2,5 mån nu.
Det är nog väldigt indibiduellt, en i vår föräldragrupp är smått förtvivlad då hennes barn knappt sovit dagtid alls sedan födsel. Det barnet är helt nöjd med att bara sova i 5minuters pass under dagtid.

Lilla E varierar rätt mycket. vissa dagar sover hon konstant, vaknar bara för att äta och bajsa. Vissa dagar, som de senaste, sover hon knappt något. Igår tex sov hon ca 1 timme 9-10 och sedan 30 min på em innan hon somnade 23.30. tyvärr gör det ingen skillnad på nattsömnen så hon sover fortfarande 3-4 timmar i sträck innan hon vaknar för mat.

Jaha, 37+6 i dag, altså siste dagen i uke 38. Veldig klar for at hun skal få komme nå. Når man endelig er letta over at hun ikke kom for tidlig, da går man bare og venter...hehe. Selvfølgelig deilig å være hjemme og ha tid for selv også da. Har faktisk fått litt mer energi igjen. Muligens for at blodvärden er bedre, så det er jo bra. Har kjent litt mer til sammendragningene på kveldene nå, ikke bare hard livmor men litt småvondt. Förvärkar kanskje...

Det är nog väldigt indibiduellt, en i vår föräldragrupp är smått förtvivlad då hennes barn knappt sovit dagtid alls sedan födsel. Det barnet är helt nöjd med att bara sova i 5minuters pass under dagtid.
Hade det funnits en ogillaknapp hade den passat här. Stackars den mamman! Och så säger de att man ska passa på att sova på dagen när barnet sover :P

Lilla E varierar rätt mycket. vissa dagar sover hon konstant, vaknar bara för att äta och bajsa. Vissa dagar, som de senaste, sover hon knappt något. Igår tex sov hon ca 1 timme 9-10 och sedan 30 min på em innan hon somnade 23.30. tyvärr gör det ingen skillnad på nattsömnen så hon sover fortfarande 3-4 timmar i sträck innan hon vaknar för mat.
Skönt med lite variation. Vi har sådana sömndagar här ibland men de är så sällan så då blir jag istället orolig att något är fel, men dagen efter är han lika pigg som vanligt igen :)
3-4 timmar i sträck låter himmelskt i mina öron!

Skönt med lite variation. Vi har sådana sömndagar här ibland men de är så sällan så då blir jag istället orolig att något är fel, men dagen efter är han lika pigg som vanligt igen :)

Alltid oroar man sig över något, tar aldrig slut :crazy:
Ja, det tycker jag med! Ibland (och tidigare) kan det vara 1-2 timmar bara. Nätterna blir sakta bättre och bättre och det är så skönt. är dock lite avis på de som har bebisar som sover hela nätter, lyx! Är ändå förvånad över hur vettigt jag ändå funkar med sån sönderhackad sömn.

Vilka SF mått har ni haft runt vecka 37/38? Bm besök idag och såklart mätning av mage. Senaste två veckorna har de legat stilla på 34 cm, idag låg de på 32/33, så magen har väl börjat sjunka (naveln har i alla fall flyttat på sig)

Vilka SF mått har ni haft runt vecka 37/38? Bm besök idag och såklart mätning av mage. Senaste två veckorna har de legat stilla på 34 cm, idag låg de på 32/33, så magen har väl börjat sjunka (naveln har i alla fall flyttat på sig)

Sista mätningen innan FL var den 34 cm. Tror det var vecka 38+0. Sedan föddes hon i 39+0. Veckan före (borde varit runt 37+0 då?) var den samma eller möjligen 33 cm.

För en vecka sen, v 38+1, så låg jag på 39 cm. Fick göra ett TUL pga graviditetsdiabetes men bebis är helt normalstor, bara jag som växer nu :meh:

Är vi iväg på dagen så sover hon längre pass. Tex om jag är i stallet så sover hon hela tiden. Men som idag när jag är hemma och inte gör något speciellt så sover hon typ 30 min 3-4 gånger tills pappa kommer hem. På mig! Om jag försöker träna eller nåt under tiden så vaknar hon precis när jag bytt om och ska börja.
Hon sover lika bra på natten oavsett hur hon sover på dagen.

Såg ett bra program på svtplay idag. Ditt förutbestämda liv. Intressanta fakta hur man kan hjälpa sitt barn att få det bra i vuxenlivet. Bl.a. hade de kommit fram till att ju bättre självkontroll de har redan vid 3 års ålder, ju friskare, troligare att få bra jobb och bra partner har de som vuxna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024