Grattis till tjejen! Gulligt namnSkriver en liten kort uppdatering....
Det var mycket riktigt bebis på gång när jag skrev sist! Kl 18 i fredags gick slemproppen och värkarna blev starkare under natten så kl 06.20 var vi inne på förlossningen i Västerås. Tyvärr ville lilla bebisen inte komma ner helt och vi kämpade på i ett dygn sammanlagt innan det blev akut kejsarsnitt.
Så kl 01.06 den 30/10 föddes vår lilla dotter Pixie
Tyvärr så var hon väldigt medtagen och hennes lungor kollapsade och gick sedan sönder lite när man försökte få igång dem, så hon fick flyga helikopter till Uppsala och har nu legat här på kylbehandling i snart 3 dygn. Hon har svarat jättefint på behandlingen och ska tinas upp imorn!! Så det ser lovande ut och hon är alldeles underbar
Vi har inte kunnat hålla i henne än så det är lite jobbigt... men hon lever och man tror att hon inte kommer att få några hjärnskador
Jag får återkomma med mer info sen när jag sitter vid en dator, men nu vet ni iaf att vi lever!
Grattis till alla bebisar härinne!! Så skönt att logga in och läsa att det går bra för er! heart
Oj! Drastisk start på livet men nu kommer de bara bli bättre. heart
Tänker på er och hoppas allt utvecklas åt rätt håll.
Här har det också blivit bebis! En liten tjej föddes igår eftermiddag vattnet gick redan i söndags helt oväntat, hade en del värkar men de stannade av. Fick värkstimulerande dropp vid lunch igår och efter intensivt arbete föddes hon kl 1709. Vi mår bra och fröken har snuttat lite, kräkts och bajsat.
Grattis! Verkar bli många tjejer i hösttråden