Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Samma här! Rejäl "mensvärk", sammandragningar och helt klarvaken från tolv till tre. Baxade mig ner framför tvn och åt en macka, somnade i soffan och vaknade när sambon gick upp vid halv sju, kände inget... det var säkert supermånen som retades med oss :meh:

Misstänker det (hjälpte inte heller att jag började googla kolmonoxidförgiftning efter att stängt spjälen till vedspisen för tidigt så de började ryka in)

Nu har jag dock mensvärk från och till så hoppas ännu

Bra dag idag :D
Först lyckades jag förstå när hon ville bajsa och sen kunde jag för första gången rida på åkern medans hon sov i barnvagnen. :bump:
Hon har inte velat sova i den när den står still men nu tänkte jag prova. Åkte till stallet när hon började bli ordentligt trött och kunde göra iordning honom medans hon sov i bilen. Vaknade till när jag flyttade henne till barnvagnen men hann somna innan var uppe på åkern. Hästen var framskrittad så satte igång att rida. Kollade till henne emmelanåt men hon sov som en stock. :up:
Red 45 min, gick tillbaka, hann fixa häst, mocka lösdrift och fylla vatten innan hon vaknade!

Innan har hon vaknat och skrikigt såfort vagnen inte rört sig mer så detta är fantastiskt för oss! Så bra om jag kan rida även när hon är med :D

Misstänker det (hjälpte inte heller att jag började googla kolmonoxidförgiftning efter att stängt spjälen till vedspisen för tidigt så de började ryka in)

Nu har jag dock mensvärk från och till så hoppas ännu

Suck, jag har ingen "mensvärk" alls, knappt ens några sammandragningar och BF är imorgon :arghh:

Njae, vill inte vara petig men skippar det gärna om det inte leder nånstans :cautious::D

Jag kan också dela med mig, gott om sammandragningar sedan vecka 30 :meh: kontroll i vecka 32 visade ingen påverkan what so ever på livmodertappen. Nu borde det ju ändå hända något och "mensvärken" är ny i sammanhanget så kanske att det börjar närma sig.

Jag har hela tiden sagt till alla, och försökt intala mig själv och sambon, att jag räknar iskallt med att gå över minst 10 dagar. Allt för att göra väntan lättare och mindre nervpåfrestande men icke! Jag trodde inte det var möjligt att tiden kunde gå så sakta och att man kunde känna sig så nedstämd av ingenting (ja ingenting i dubbel bemärkelse...). Fram till bf hade man ändå något att förhålla sig till och räkna ner till men nu är det bara tomt, trist och drygt O_o:D

Kan slänga in lite irritation. Stallägaren ringde 19;15 (finländsk tid) "vet du om att din medryttare är i stallet ännu och klipper hästen" stallet stänger 19, vilket är en hopplös tid.

Jag är hemma så hur tusan skall jag veta att någon är i stallet :banghead:

Kan slänga in lite irritation. Stallägaren ringde 19;15 (finländsk tid) "vet du om att din medryttare är i stallet ännu och klipper hästen" stallet stänger 19, vilket är en hopplös tid.

Jag är hemma så hur tusan skall jag veta att någon är i stallet :banghead:

Alltså förlåt om jag är korkad. Men hur hinner alla i stallet rida innan 19? Känns väldigt tidigt för hästarna att "sova"

Alltså förlåt om jag är korkad. Men hur hinner alla i stallet rida innan 19? Känns väldigt tidigt för hästarna att "sova"

Ja, de undrar jag också....vi flyttade hit för en månad sedan, nyöppnat litet privatstall. Hoppas de blir ändring när de kommer flera hyresgäster (7 lediga platser, vi är bara två ännu plus ägaren)

Har nån annan börjat gå på föräldragrupp än?
Vi var där första gången idag. De var 4 andra mammor och två sköterskor.
Var väl okej. Inget wow tyckte jag.
Känns som hon nog ändå blev påverkad av detta nya för hon har sovit nästan hela dagen sen. :o

Känns som hon nog ändå blev påverkad av detta nya för hon har sovit nästan hela dagen sen. :o
Vi har första träffen om en vecka ungefär. Jag har väl tänkt att ge det en chans iaf. Verkar mest vara babymassage men också någon föreläsning och lite annat smått och gott. Tänker ser det som en chans att iaf se andra vuxna någon dag i veckan.

Vi har första träffen om en vecka ungefär. Jag har väl tänkt att ge det en chans iaf. Verkar mest vara babymassage men också någon föreläsning och lite annat smått och gott. Tänker ser det som en chans att iaf se andra vuxna någon dag i veckan.

Det verkar ju mer uppstyrt än vårat iallafall.
De har typ skrivit en rubrik på varje träff, men om vi vill prata om något annat så gör ni det. Vi har inte så mycket att säga till er utan vi tar de som de kommer..

Vi ska på första träffen imorgon på en syskongrupp. Eller ja. Andra egentligen, men lilleman tittade ut ett par dagar innan första träffen så fick hoppa den. Skulle vara en träff innan alla föddes och nu är det 4 efter att alla syskon har kommit. Får se om det är något att ha. :)

Lillan två veckor idag! Hon äter, sover, bajsar och är självklart världens bästa.
IMG_20161115_1742262.jpg

Vi hade vår sista träff idag och det kändes faktiskt tråkigt att säga hejdå.
Vi har haft en bra grupp, 8 bebisar och 5 träffar. Temana har varit: första tiden hemma (med allt vad det innebär), barnsäkerhet med etik och moral enligt barnkonventionen, "vuxentid" (att vårda förhållandet). Idag var sjukgymnasten där och gav tips på bra träning och så pratar vi om bra mat för barn och hur man ska introducera mat.

Vi har också pratat om typ genustänk, alchol, IT osv. Väldigt bra och genomtänkta samtalsämnen .
Barnmassagen går man på separat. Så det ska vi ta senare eftersom A va så liten när allt började denna gång (2 veckor)

Testar nya metoder att få igång förlossning.... Hästen behövde klippas och medryttarna har haft problem då hon vägrar stå still (ej relaterat till klippning) så hängde med till stallet idag. Har nu stått 90 min och försökt hålla hennes huvud stilla, så resten av hästen skulle stå stilla. Svettigt värre och vi fick bara 1/4 klippt

Här händer det lite grejer tror jag O_o upptäckte nyss att jag har bruna slemmiga flytningar, förmodligen proppen som håller på att släppa! Hade lite sammandragningar/förvärkar inatt och imorse som gjorde ont på ett sätt de inte gjort förut. Även om det kan vara dagar kvar så känns det så häftigt/skitläskigt att nånting händer ivarjefall :nailbiting:
Var hos BM på förmiddagen och hon är fortfarande inte fixerad så skulle vattnet gå är det fortfarande ambulans som gäller, hoppas jag slipper det

Testar nya metoder att få igång förlossning.... Hästen behövde klippas och medryttarna har haft problem då hon vägrar stå still (ej relaterat till klippning) så hängde med till stallet idag. Har nu stått 90 min och försökt hålla hennes huvud stilla, så resten av hästen skulle stå stilla. Svettigt värre och vi fick bara 1/4 klippt

BM förklarade idag att all fysisk aktivitet bara gör en trött och man riskerar få ont, den enda aktivitet som är effektiv är intim sådan, helst flera gånger om dagen :o:D synd bara att det typ är det allra sista man har lust med just nu :grin:

BM förklarade idag att all fysisk aktivitet bara gör en trött och man riskerar få ont, den enda aktivitet som är effektiv är intim sådan, helst flera gånger om dagen :o:D synd bara att det typ är det allra sista man har lust med just nu :grin:

Haha, tror jag får stoppa i min man blå piller om de skall bli nått intim (pga hans medicinering har all lust försvunnit) dock känns de bra att röra på sig, dock r jag betala med fogarna.

Hade också bm idag. Inte heller fixerad och plötsligt hade magen växt 3 cm på en vecka,,hur de nu gick till, kryper han uppåt tillbaka?

Var dett nått knas då du måste ringa ambulans vid vattenavgång, mins ej

Haha, tror jag får stoppa i min man blå piller om de skall bli nått intim (pga hans medicinering har all lust försvunnit) dock känns de bra att röra på sig, dock r jag betala med fogarna.

Hade också bm idag. Inte heller fixerad och plötsligt hade magen växt 3 cm på en vecka,,hur de nu gick till, kryper han uppåt tillbaka?

Var dett nått knas då du måste ringa ambulans vid vattenavgång, mins ej

Ja förra torsdagen låg bebis i tvärläge och går vattnet då så finns risken att navelsträngen sköljs med ut och kläms, gäller egentligen även om de bara inte är fixerade men risken är större vid tvärläge. Hon är en väldigt livlig bebis och eftersom jag är omföderska så vill de inte att vi tar några risker ifall hon varit olydig och flyttat sig igen. Men senast idag låg hon som sagt som hon ska men inte fixerad och inte nedsjunken så det är mina order helt enkelt

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024