Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det där stackars 30 årsfirandet alltså... Vet inte om jag ska skjuta på det till nästa år... Kan man väl? Eller? ;)

Jag fyllde 30 när jag var helt nygravid och mådde som sämst, dessutom hade vi influensa hela familjen :rofl:
Jag är ingen festmänniska så mina föräldrar och svärmor kom på kaffe, det räckte :D

Extra UL idag, för att kolla blodflöde och tillväxt . Allt såg bra ut, strax över medelkurvan, stor tjej :love:

Fick gå direkt från ultraljud till akuten, röntgades i morse och det konstaterades en fraktur i handen... Akta er för uppkäftiga hästar. Framförallt, slå dom inte med era bara händer, hur drulliga de än är...
Sen är kanske den handen extra känslig efter en fraktur, operation och lång gipstid för två år sen.

Ska väl planera något slags kalas för min del med. Fyller 30 år om en månad och tanken var väl att fira lite mer än vanligt men vet inte om jag orkar planera något bara :wtf:
Kan ju ha knytkalas, så får alla gäster plocka med sig egen mat och jag slipper fixa :idea: :D

Jag firade faktiskt inte så värst avancerat när jag fyllde 30 för ehm.. 1,5 år sedan typ... Fika med en grupp vänner och sällskapsspel och dylikt, samt familjen separat. Man måste inte för att det är 30, kan vara skönt att bli påmind om det :)

Jag firade faktiskt inte så värst avancerat när jag fyllde 30 för ehm.. 1,5 år sedan typ... Fika med en grupp vänner och sällskapsspel och dylikt, samt familjen separat. Man måste inte för att det är 30, kan vara skönt att bli påmind om det :)

Saken är att jag aldrig brukar fira mig annars så för en gångs skull hade jag tänkt göra det :p
Brukar bara ha en fika med svärföräldrarna här hemma.

Hjälp, min man har börjat komma med namnförslag som hela jag sparkar bakut av :nailbiting:

Jag trodde jag kände honom och så kommer han med såna förslag jag aldrig hört talas om tidigare :eek:

Å sonen har redan döpt henne så frågan är vad som händer om det nu inte blir det namnet han tänkt sig :p
Det står dock högt upp på listan så fel ute är han inte.

Tänk om dom kunde födas med namnlapp runt fotleden så är det inget att tänka på :up:

Hjälp, min man har börjat komma med namnförslag som hela jag sparkar bakut av :nailbiting:

Jag trodde jag kände honom och så kommer han med såna förslag jag aldrig hört talas om tidigare :eek:

Å sonen har redan döpt henne så frågan är vad som händer om det nu inte blir det namnet han tänkt sig :p
Det står dock högt upp på listan så fel ute är han inte.

Tänk om dom kunde födas med namnlapp runt fotleden så är det inget att tänka på :up:

Haha, min sambo kör samma sak. Om jag säger att Per är rätt bra så säger han direkt typ: "ja Lilla Pärtan"... Ridå. Vet inte hur många namn vi gått igenom än så länge. Sen tycker han om Nemo och jag ser bara ett stackars mobbat barn framför mig.... Leka Hitta Nemo på rasten liksom... :/

Haha, min sambo kör samma sak. Om jag säger att Per är rätt bra så säger han direkt typ: "ja Lilla Pärtan"... Ridå. Vet inte hur många namn vi gått igenom än så länge. Sen tycker han om Nemo och jag ser bara ett stackars mobbat barn framför mig.... Leka Hitta Nemo på rasten liksom... :/
Haha här med. Några återkommande förslag är Jens-Berit och Haaanzz...
Nerver gonna happen är mitt lika återkommande svar :wtf:

Haha här med. Några återkommande förslag är Jens-Berit och Haaanzz...
Nerver gonna happen är mitt lika återkommande svar :wtf:
Ahh, konstiga dubbelnamn har kommit på förslag även här :laugh: Jag är väldigt svag (på en humoristisk nivå) för just märkliga dubbelnamn. Jag förvandlas till en fnittrande fjortonåring direkt!

Vi är rätt ense i namnfrågan än så länge. Men allt kan ju hända.... hur har ni gjort med efternamn om ni inte är gifta? Här lutar det åt mitt efternamn då det är mkt ovanligare och finare än ett vanligt son-namn.

Vi är rätt ense i namnfrågan än så länge. Men allt kan ju hända.... hur har ni gjort med efternamn om ni inte är gifta? Här lutar det åt mitt efternamn då det är mkt ovanligare och finare än ett vanligt son-namn.
Vi är gifta men jag har dubbelnamn och maken har enkelnamn. Tanken är dock att han ska byta till dubbelnamn så fort de ändrar namnlagen, så dottern får förstås dubbelnamnet direkt :) båda namnen är lite ovanligare, så det var helt omöjligt att välja ett av dem när vi gifte oss :p

Vi var inte gifta när ettan föddes, hon fick bådas namn. Jag ville inte att varken jag eller mannen skulle ha ett annat efternamn än vårt barn därför fick hon båda. Nu gifte vi oss när hon var knappt 1,5 så hon märkte aldrig av sitt dubbelnamn men för mig kändes det viktigt :)

En nära vän separerade från sitt barns pappa när barnet var 2-3, hade det barnet inte redan haft hennes efternamn hade hon ALDRIG fått honom att gå med på byte, han är den där härliga typen som jävlas och är besvärlig bara för att han kan...

Vi var inte gifta när sonen föddes, men han fick min mans efternamn eftersom vi ändå skulle gifta oss senare under året.

En nära vän separerade från sitt barns pappa när barnet var 2-3, hade det barnet inte redan haft hennes efternamn hade hon ALDRIG fått honom att gå med på byte, han är den där härliga typen som jävlas och är besvärlig bara för att han kan...

Det hade väl inte funnits någon anledning att byta efternamn om fallet hade varit så. Eller ville pappan inte veta av barnet efter separationen?

Dottern har mitt efternamn som mellannamn och sambons som efternamn. Vi pratade senast idag om hur vi gör med våra egna när vi gifter oss och han gillar sitt namn, jag gillar mitt. Jag tror inte att jag kommer byta även om hans har en historia jag gillar och vet att han inte gör det då han gillar sitt för mycket. Jag är dock lite knäpp och känner att ta mannens efternamn känns som en historisk variant av ägande och så länge jag känner att jag troligen kommer byta tillbaka vid en separation vill jag inte byta och så känns det idag. Eftersom att detta är buke ska jag väl vara extra tydlig med att vår relation inte alls bygger på något ägande, kanske även därför jag nekar hans efternamn ;)

Jag gilar mitt efternamn bättre och eftersom sambon inte får arslet ur och friar ;) blir det mitt namn.

Vi har ett namnförslag som det lutar åt. I övrigt är vi helt oense och sambons förslag gör mig fnittrigt eller förtvivlad ;)

Det hade väl inte funnits någon anledning att byta efternamn om fallet hade varit så. Eller ville pappan inte veta av barnet efter separationen?

För henne hade det funnits det, och för egen del hade jag absolut velat ha samma efternamn som mitt barn om vi skulle bo själva. Nu har just det här fallet föregåtts av långvarig misshandel och är på de allra flesta sätt infekterat och konfliktfyllt, mamman vill ha lika lite påminnelse av den tiden som pappan har intresse av barnet, då kan en sådan sak som hans efternamn få en stor känslomässig betydelse.

Fick ha-begär igår, såg världens sötaste barnvagnsmobil med virkade ugglor :love:
(bild från google)
Uggleh%C3%A4nge2%2B027.JPG

Så nu har jag anlitat en kompis som kan det där med att virka :D Orange och lila kommer ugglorna bli!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits