Visst är det sjukt?! Och häftigtDen här bebisen är helt galet aktiv just nu, har precis studerat hur hela magen hoppar och buktar åt alla håll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det sjukt?! Och häftigtDen här bebisen är helt galet aktiv just nu, har precis studerat hur hela magen hoppar och buktar åt alla håll
Blir ni alla undersökta i slutet när det närmar sig i underlivet för att kolla tapp m.m?
Det har jag aldrig blivit mer än med sonen då inför igångsättningen så det säger ju sig självt. Men inte med tösen heller fastän jag var på övertid men hör om massa andra som blir undersökta?
Frågar ni efter det eller är det bm som vill checka läget?
Och likadant hinnsvepning, ber ni om det själva?
Har aldrig blivit erbjuden men har heller aldrig velat ha och kommer aldrig vilja. Det kommer igång när det kommer igång liksom.
Jahopp. På gränsen till för högt blodtryck (140/90) idag vilket gör att de vill ha in mig varannan vecka på kontroll från nu och från vecka 32 ska jag visst komma varje vecka. Går det upp mer är det visst sjukskrivnning på g efter vad jag läst mig till. Har någon erfarenhet av det hela? Är väl preklampsi de vill följa upp ev. debut på antar jag...
Jag hade på gränsen till för högt blodtryck under min grav så jag var hos BM jätteofta på slutet pga detta. Fick också två TUL för att se att barnet växte som det skulle och att blodflödet i navelsträngen var normalt. Jag hade aldrig några andra tecken på preeklampsi så det räckte med dessa extrakoller och jag jobbade som planerat till 37 fulla veckor. Under förlossningen steg blodtrycket ytterligare så då fick jag tabletter mot det plus att de var in och mätte blodtrycket minst en gång i timmen innan dottern var ute och på BB sen var fjärde timme.Jahopp. På gränsen till för högt blodtryck (140/90) idag vilket gör att de vill ha in mig varannan vecka på kontroll från nu och från vecka 32 ska jag visst komma varje vecka. Går det upp mer är det visst sjukskrivnning på g efter vad jag läst mig till. Har någon erfarenhet av det hela? Är väl preklampsi de vill följa upp ev. debut på antar jag...
Bebis har hickat en himla massa sista dagarna. Hela magen hoppar. Är helt öm på en punkt av magen till höger om naveln för hon ligger jämt och trycker där (med rumpan?). Ibland vänder hon på sig och ligger på andra sidan men 90 % av tiden är magen på vänster sida helt mjuk och på höger sida buktar den ut och är stenhård. Ser så himla roligt ut. Går in i v36 imorgon.
Jag är så sanslöst varm och svettas floder vid minsta ansträngning. Hemma går det an, men på jobbet i uniform eller ännu värre, på väg till jobbet i uniform, släpandes på grejer i trängseln på pendeln. Jag tror jag ska få värmeslag varje gång. Vill gärna ha höst nu!
Här är det också ofta hicka och framförallt ett himla spjärnande till höger! Någon kroppsdel är också ofta och trycker mellan magmusklerna, sådär så det känns som att jag måste hålla emot..Bebis har hickat en himla massa sista dagarna. Hela magen hoppar. Är helt öm på en punkt av magen till höger om naveln för hon ligger jämt och trycker där (med rumpan?). Ibland vänder hon på sig och ligger på andra sidan men 90 % av tiden är magen på vänster sida helt mjuk och på höger sida buktar den ut och är stenhård. Ser så himla roligt ut. Går in i v36 imorgon.
Jahopp. På gränsen till för högt blodtryck (140/90) idag vilket gör att de vill ha in mig varannan vecka på kontroll från nu och från vecka 32 ska jag visst komma varje vecka. Går det upp mer är det visst sjukskrivnning på g efter vad jag läst mig till. Har någon erfarenhet av det hela? Är väl preklampsi de vill följa upp ev. debut på antar jag...
Här har jag jobbat på som bara den två jobbpass och känner mig ändå ganska välmående, vilket jag är tacksam för så länge det går. I mitt jobb är det svårt att undvika högt tempo stundtals.
Det jag känner av mest är att jag blir trött i fötterna, och det brukar man ju bli även som icke gravid efter ett jobbpass mest på språng..
Jag har typ 26 jobbpass kvar.. En dryg månad.
Jag ska väl vara tacksam som klarat mig så här länge men idag gick det visst inte längre. Jag tog av mig bhn innan ikväll när vi kom hem från stan och vips så hade jag en blöt fläck på tröjan från ena bröstet.
Jaja, bara det klarar sig med sportbhn på jobbet så är det lugnt
Jag räknar ner för fullt, 12 pass kvar bara
Ska väl planera något slags kalas för min del med. Fyller 30 år om en månad och tanken var väl att fira lite mer än vanligt men vet inte om jag orkar planera något bara
Kan ju ha knytkalas, så får alla gäster plocka med sig egen mat och jag slipper fixa