Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vadå vet vad du har men inte vad du får? Du har två barn, du får tre. Det är väl självklart? ;)

Finns det någon som lär klara att rodda det där galant är det nog du och din man. Ni har ju tagit er igenom, vad jag förstår, en del kaos innan. Fördelen är ju att dina två tidigare är stora även om det finns lite speciella behov med.

Japp, kaosets mästare det är vi :D
Jag tror faktiskt det kommer gå superbra bara vi har en plan att gå efter :)

Jag tänkte mer om det blir ett kolikbarn, en som gillar att vara vaken på nätterna eller som vill sitta klistrad i famnen på bara en person hela tiden :nailbiting:
Tösen var ju sån. Henne kunde jag lägga ifrån mig först när hon var ett halvår, men som jag skrev i eran tråd så sover hon ju i snitt 3 nätter i veckan hos oss så hon är nog fortfarande rätt klängig. Jag bara undrar hur länge det tänker vara så. Kan knappt föreställa mig två såna O_o

Japp, kaosets mästare det är vi :D
Jag tror faktiskt det kommer gå superbra bara vi har en plan att gå efter :)

Jag tänkte mer om det blir ett kolikbarn, en som gillar att vara vaken på nätterna eller som vill sitta klistrad i famnen på bara en person hela tiden :nailbiting:
Tösen var ju sån. Henne kunde jag lägga ifrån mig först när hon var ett halvår, men som jag skrev i eran tråd så sover hon ju i snitt 3 nätter i veckan hos oss så hon är nog fortfarande rätt klängig. Jag bara undrar hur länge det tänker vara så. Kan knappt föreställa mig två såna O_o
Ställ in ett akvarium i dotterns rum :D jag satte in ett 100 liters till dottern och med pumpen och sånt igång så det brummar och plaskar mysigt (utblåset precis vid ytan) samt en dränkbar "nattlampa" och naturligtvis inbäddad i nallar i sängen har dottern sovit hela nätter i sitt rum, peppar peppar. Tror att ljudet är ganska sövande.

Ja när jag kände " nä kom ut nu bara" fick jag en förvärk och ändrade mig fort till " nä stanna!!". :o:crazy:

Jag ska flytta till skåne, där svullnade inte benen :mad:
Eller är det den sockerfria dieten som ger mig svullnad :p

Jag är så glad att jag fortfarande inte har något bekymmer med värmen!

TENSen kom redan igår, och får ett stort plus än så länge! Det var superskönt, och lindrade bra. Den känslan satt dessutom i ett bra tag så förhoppningsvis blir det bara bättre när jag använt den regelbundet ett tag.

Barnmorskan klämde rejält på magen igår för att lokalisera hur lilla fröken ligger. Precis som jag trott ligger hon med huvudet neråt och fötterna vid högra sidan av revbenen :p fortfarande ruckbar, men det är ju ett bra tag kvar så.

Jag och sambon har nog fortfarande inte fattat fullt ut att vi ska ha barn i november, det är bara 3 månader bort...!

Var hos sjukgymnasten igår och det är svanken som bråkar, inte fogarna tack och lov. Har köpt ett bäckenbälte ändå ifall det kommer längre fram. Är ju rätt överrörlig i lederna (hon sa oj flera gånger när hon skulle försöka provocera igår) så risken finns ju.

Ska till en kompis och se om hennes gravidkläder passar, vore skönt att inte behöva lägga pengar på sånt. Vete 17 vad jag ska ha för byxor på älgjakten i höst dock...!

What??!! Varför har ingen berättat det för mig? Då håller alltså mina ben på med ngt illegalt. :rage: :mad:

Skämt å sido, det är helt sjukt så svullen jag varit i ffa fötterna den senaste tiden.

Så här vacker var jag igårkväll

image.jpg1_2.jpg

What??!! Varför har ingen berättat det för mig? Då håller alltså mina ben på med ngt illegalt. :rage: :mad:

Skämt å sido, det är helt sjukt så svullen jag varit i ffa fötterna den senaste tiden.

Så här vacker var jag igårkväll

image.jpg1_2.jpg

Sådär ser jag ut hela tiden i hela kroppen sen en vecka tillbaka nu :wtf:

Åh, ibland har jag sanndrömmar, eller så pratar jag i sömnen å min gubbe hör mig :confused: :p

Men jag drömde om scones. Att det hade ju varit gott, och en halvtimma senare kommer min man och väcker mig och säger att frukosten är klar. Han hade gjort scones sa han :laugh: :love:
Å så stod det en sockerkaka i ugnen som strax skulle ut och sen skulle en annan kaka in. Gravidhormoner för honom med kanske :angel:

Sådär ser jag ut hela tiden i hela kroppen sen en vecka tillbaka nu :wtf:

Huuuh vad du skräms! :nailbiting: Jag ligger ju en vecka efter dig...

Idag drog jag iaf på mig stödstrumpor direkt på morgonen. Får se hur länge jag står ut. Är rätt varm redan.

Gulligt med morgonbak! Dock inte lika gott med sockerkaka till frukost som scones haha... :D

Nu blev jag sugen på scones... :d Måste nog göra några tror jag...

Har skickat in ansökan om graviditetspenning. Hoppas det går så snabbt och smidigt som för @krambanan och @Mitrolle. :up: Tydligen är det (konstigt nog) något av ett lotteri hur graviditetspenning bedöms i min bransch. Idag fick jag sjuka mig för att jag var så fysiskt och psyskiskt trött efter gårdagens arbetspass. På ett eller annat sätt lär jag hamna i socialförsäkringssystemet, så förhoppningsvis gör fk det lätt för sig och beviljar på en gång.

Jag beskrev mitt jobb i en halv uppsats så det var nog en anledning till att det inte fanns tvivel kanske :p plus att det är ett tungt jobb. Hoppas du får beviljat direkt :)

Huuuh vad du skräms! :nailbiting: Jag ligger ju en vecka efter dig...

Idag drog jag iaf på mig stödstrumpor direkt på morgonen. Får se hur länge jag står ut. Är rätt varm redan.

Gulligt med morgonbak! Dock inte lika gott med sockerkaka till frukost som scones haha... :D

Nu blev jag sugen på scones... :d Måste nog göra några tror jag...

Jag har bara väntat på det, av tidigare erfarenhet vet jag att jag sväller upp till elefantstorlek runt tredje trimestern :meh:
Med sonen gick jag upp 6 kg på två veckor varav 3 av dom kg var på 2 dagar :crazy:
Men det var i samma veva som jag blev inlagd på sjukhuset så så illa hoppas jag att det inte blir igen.

Hela benen är äckligt svullna :wtf:

https://instagram.com/p/6HynVltg0Bp2LdLimH4gcU9yWs2e2CBmPXgqg0/

Usch det ser inget trevligt ut @Matmissbrukaren :down:
Och 3 kg på 2 dagar? Hjälp! :nailbiting: Finns det ngt man kan göra för att motverka så mkt vätska? Urindrivande? Eller bara att stå ut?

Man får lov att stå ut :down:
Eller så blir man inlagd på sjukhuset och blir igångsatt två dagar senare :crazy:
Min vätska kom i kombination med annat då. Jag gick på koller varannan dag på mvc sista veckorna. Jag hade protein i urinen, som sagt extrem vätska i kroppen och på sjukhuset tog dom mitt blodtryck på morgonen innan jag ens klivit ur sängen och då låg det på 140/90, och på det klåda.
Så sattes igång och sonen föddes 8 dagar innan bf.

Att behöva bli elefantlik så här långt innan bf suger :down:

Ja när jag kände " nä kom ut nu bara" fick jag en förvärk och ändrade mig fort till " nä stanna!!". :o:crazy:

Haha var i Skåne då? Det verkar inte gälla mina trakter iallafall. :arghh:

Jag beskrev mitt jobb i en halv uppsats så det var nog en anledning till att det inte fanns tvivel kanske :p plus att det är ett tungt jobb. Hoppas du får beviljat direkt :)

Jag skrev också en halv uppsats om hur stora och farliga grisarna är. :p:angel:

Haha uppe vid Åhus. Har inte lika illasom saigon men fyler ut runt fotknölarna.
Kan inte riktigt se vad skillnaden är faktiskt, märkligt är det.

Har skickat in ansökan om graviditetspenning. Hoppas det går så snabbt och smidigt som för @krambanan och @Mitrolle. :up: Tydligen är det (konstigt nog) något av ett lotteri hur graviditetspenning bedöms i min bransch. Idag fick jag sjuka mig för att jag var så fysiskt och psyskiskt trött efter gårdagens arbetspass. På ett eller annat sätt lär jag hamna i socialförsäkringssystemet, så förhoppningsvis gör fk det lätt för sig och beviljar på en gång.

Det verkar bero väldigt mycket på vilken handläggare man får. Jag skickade in ganska tidigt, men det tog typ 7 veckor och mååååånga rundor och samtal till FK innan det blev beviljat.
Och det trots att jag och chefen skrivit exakt likadant som hon gjorde åt en kollega förra året och då var det aledig nåt snack. Hon fick beviljat direkt, trots att vi gör exakt samma saker på jobbet!

Hoppas det går smidigare för dig! Jag höll på att bli tokig på dem:banghead:

Hur är det nu, man kan söka föräldrapenning för den förberedande föräldrakursen men gäller det även profylaxkursen? Innan alla föräldrapenning papper är inskickade och ersättningen är uträknad och iordning?
Har profylaxkursen den 24:e och kommer skicka in papprena imorgon kväll. Oroar för att dem inte ska hinna handlägga på 2 veckor så den ersättningen brinner inne, sen är den förberedande kursen den 2/9.. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar