Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp, märkte när jag var på toa innan att slemproppen börjat lossna.
Hade precis samma förra gången. Då började den släppa i början på augusti och jag hade bf 2 oktober.
Nu började den släppa i mitten på augusti och bf 7 november så något tidigare än sist men det betyder ju inget mer än att jag kommer ha slem i trosan hipp som happ numera :meh:

Jahopp, märkte när jag var på toa innan att slemproppen börjat lossna.
Hade precis samma förra gången. Då började den släppa i början på augusti och jag hade bf 2 oktober.
Nu började den släppa i mitten på augusti och bf 7 november så något tidigare än sist men det betyder ju inget mer än att jag kommer ha slem i trosan hipp som happ numera :meh:
Hur tusan vet man om det är slemproppen som börjar släppa eller om det är typ... flytningar? :o

Hur tusan vet man om det är slemproppen som börjar släppa eller om det är typ... flytningar? :o

Haha, stor skillnad :p

Flytningar är ju lite rinniga/vattniga och färg kan ju variera lite lätt. Slemproppen är om du tänker dig seg hårgelé som oftast kommer i klumpar. Det är dessutom klistrigt. Och genomskinlig.
Förutom när hela släpper på en gång, då kan det vara blod i den med men det är normalt :)

Haha, stor skillnad :p

Flytningar är ju lite rinniga/vattniga och färg kan ju variera lite lätt. Slemproppen är om du tänker dig seg hårgelé som oftast kommer i klumpar. Det är dessutom klistrigt. Och genomskinlig.
Förutom när hela släpper på en gång, då kan det vara blod i den med men det är normalt :)
Jag råkade ut för en del av slemproppen i v. 35 typ. Liknade en snorboll från en fruktansvärd förkylning med tillhörande (mörk)röd färg så visst kan den levereras med visst extra äckel också även om den bara kommer i delar -.-

Jag råkade ut för en del av slemproppen i v. 35 typ. Liknade en snorboll från en fruktansvärd förkylning med tillhörande (mörk)röd färg så visst kan den levereras med visst extra äckel också även om den bara kommer i delar -.-

Jo, i lite större delar så varierar färgen. Det som man brukar få på pappret när man torkar sig påminner mest om klister tycker jag.
När dom tog vattnet vid igångsättningen med sonen så låg jag i sängen när dom gjorde det och slemproppen kom ut i en hel bit.
Min man bara "öh, det ligger någon äcklig slemmig grön/röd boll mellan benen på dig" O_o :crazy: :eek:

Bad han ta ett foto så jag fick se den och sa då att ja men det är slemproppen. Där lärde han sig något nytt :D

Jo, i lite större delar så varierar färgen. Det som man brukar få på pappret när man torkar sig påminner mest om klister tycker jag.
När dom tog vattnet vid igångsättningen med sonen så låg jag i sängen när dom gjorde det och slemproppen kom ut i en hel bit.
Min man bara "öh, det ligger någon äcklig slemmig grön/röd boll mellan benen på dig" O_o :crazy: :eek:

Bad han ta ett foto så jag fick se den och sa då att ja men det är slemproppen. Där lärde han sig något nytt :D
Någon jättebamsebit var det ju inte. Den stämmer även där in med en snorboll från ena näsborren ;) stor nog att hamna i trosorna förvisso.

Haha, min sambo behöver hittills bara höra om äckligheterna. Ibland har jag funderat på att fota och skicka mest för att han ska få ta del av otäckheterna men jag har sparat på det.

Någon jättebamsebit var det ju inte. Den stämmer även där in med en snorboll från ena näsborren ;) stor nog att hamna i trosorna förvisso.

Haha, min sambo behöver hittills bara höra om äckligheterna. Ibland har jag funderat på att fota och skicka mest för att han ska få ta del av otäckheterna men jag har sparat på det.

Kan det bero på hur mogen den är så att säga? Jag har ju börjat släppa den rätt tidigt både förra gången och nu, och då kanske den är genomskinlig från början, och får mer färg i sig ju längre den sitter där?
Fast som jag minns det så var den genomskinlig i slutet då den kom i riktigt stora bitar med för mig, dock med lite blod i.
En snabb googling :wtf: ger genomskinlig, grön, grön/röd. Så färgen varierar nog från person till person.

Klart han ska få kort, inte mer än rättvist ju :D
Min man får höra precis allt och är inte så äckelmagad av sig så jag kan babbla på om konsistens, färg m.m. på vad det nu handlar om :p

Kan det bero på hur mogen den är så att säga? Jag har ju börjat släppa den rätt tidigt både förra gången och nu, och då kanske den är genomskinlig från början, och får mer färg i sig ju längre den sitter där?
Fast som jag minns det så var den genomskinlig i slutet då den kom i riktigt stora bitar med för mig, dock med lite blod i.
En snabb googling :wtf: ger genomskinlig, grön, grön/röd. Så färgen varierar nog från person till person.

Klart han ska få kort, inte mer än rättvist ju :D
Min man får höra precis allt och är inte så äckelmagad av sig så jag kan babbla på om konsistens, färg m.m. på vad det nu handlar om :p
Han är inte så äckelmagad heller egentligen men det känns lite.. Onödigt att dela med mig av bilder på det jag själv tycker är gränsfall till för äckligt för att hantera :p

Han är inte så äckelmagad heller egentligen men det känns lite.. Onödigt att dela med mig av bilder på det jag själv tycker är gränsfall till för äckligt för att hantera :p

Hur går det för dig? :)
Några känningar?

Gick ju över en vecka med tösen och hade inte en känning innan det satte igång men sen kom allt på en gång :p

Min önskelista;

Resa till nordpolen.

Herregud så vätskefylld kroppen är!
Jag är superglad över det fina vädret men det är inte bra för min kropp.

Var inom Mvc på vägen hem efter jobbet idag och ändrade nästa tid hos bm. Föredrar en tid när jag inte behöver ha med ungarna.
Å nu har jag bara 9 jobbpass kvar, sen ska jag köpa mig en solstol med liggläge och bosätta mig i trädgården hela dagarna när ungarna är i skolan :D
Men bara för det så börjar det väl regna hela tiden när jag gått hem från jobbet :cautious:

Hur går det för dig? :)
Några känningar?

Gick ju över en vecka med tösen och hade inte en känning innan det satte igång men sen kom allt på en gång :p
Inget alls :) eller, det var att ljuga men inget utöver det vanliga som ilande i bäcken, förvärkar osv. Med dottern gick vattnet mitt i natten en vecka över tiden, inga riktiga värkar förrän de satte dropp dagen efter.

Mitt nästa mål var ju bebis innan nästa mvc-besök. Det är i morgon kl. 11, det börjar bli ont om tid så snart får jag rikta in mig på innan helgen och så får vi se. Folk har vett att inte tjata på mig att jag ska trycka ut ungen den här gången. Sen kan jag tänka mig att vår tänkta barnvakt kanske frågar men det är ju sambons pappa så det slipper jag höra i alla fall :p sen vet jag också att vår granne håller koll på om bilen är hemma, haha.

Varit hos barnmorskan idag. Min ordinarie är tillbaka från sin semester. Bebis ligger precis likadant som förra gången (känns iallafall exakt likadant och hjärtljuden på samma ställe som alltid). Då sa semester-barnmorskan att den låg i säte (men hon var lite osäker) medans jag trodde bebis låg med huvudet ner. Ordinarie barnmorskan höll med mig idag iallafall. :p Allt annat såg bra ut. Men kom precis på att vi glömde ta ett SF-mått.

Bebis har bökat och stökat i magen sen vi var där. Precis under revbenen på höger sida gillar hon att trycka som sjutton. Börjar bli rätt obehagligt nu när det är så trångt. Får hålla emot med handen och sitta lätt bakåtlutad annars känns det som jag ska klämma henne. O_o

I övrigt lyser sömnen fortfarande med sin frånvaro. :mad:

Var också hos BM igår, sf mått 32 i v36. Fått ordning på blodsockret iaf och järnvärdet var bra igen. Måste tydligen sköta kosten ;)

Imorgon är det planerat besök på förlossningen men sambon är jätteförkyld så måste kolla om vi får komma. Igår glömde vi bort föräldrarkursen :o, så mycket datum nu. Nån som gått den än?

Bebis verkar må fint, rumlar runt och sparkar på ipaden så jag stavar fel :D

Vi ska på någon kurs/tillfälle ang förlossning den 25/8. Det fanns datum i september med, men då kan inte sambon få ledigt.

Nu är jag leds på min förkylning som inte bryter ut eller blir bättre. Suck. Imorgon ska jag leta häst i 30ha stor hage om dom itne visar sig vara framme. Hästrackarn behöver nya skor. Tjoho säger jag bara. Skogspromenader är inte allt för trevliga. Dessutom börjar jag må illa igen. Det är inge vidare. Men men. BM besök på tisdag nästa vecka.

Jag ska till bm idag, borde snart få datum för föräldrautbildning då det skulle dra igång under hösten här. Idag blir det dock en annan bm då den andra har semester.
v 29 nu, har varit på kurs med jobbet i två dagar och när man var civilklädd så har ju alla varit tvugna att kommentera ens mage och en hel del magklappande har det också blivit... Man är verkligen allmän egendom när man är gravid, det är liksom okej att kalla folk för tjockis och sånt då... :grin:

Jag ska till bm idag, borde snart få datum för föräldrautbildning då det skulle dra igång under hösten här. Idag blir det dock en annan bm då den andra har semester.
v 29 nu, har varit på kurs med jobbet i två dagar och när man var civilklädd så har ju alla varit tvugna att kommentera ens mage och en hel del magklappande har det också blivit... Man är verkligen allmän egendom när man är gravid, det är liksom okej att kalla folk för tjockis och sånt då... :grin:
Oj, ingen på mitt jobb skulle ens tänka tanken att klappa på magen! Å andra sidan är förmåga att läsa av människor en viktig del av mitt jobb så det kanske är därför? :D

Det där med tjockis har jag sluppit, har däremot sett en del av det på Facebook till en bekant som också är gravid. Hade det varit mina vänner som uttryckt sig så hade jag blivit förbannad, faktiskt.

Vilka mongon :/
Ingen på mitt jobb (eller alls faktiskt) har sagt eller gjort så. Alla tror att jag ska ha i februari och när jag säger att nej det är i november alltså 3 månader tidigare, då kommer alltid "men var är magen" "du har ju ingen mage!"

Ett par har känt på magen, men efter att ha frågat om det är okej först.

Jag tycker ju själv att jag börjar bli 'tjock' nu eftersom magen börjar vara lite i vägen och jag inte kan klämma mig mellan smala ställen längre, men samtidigt tycker jag att jag inte alls är så stor som många andra är i samma period. Så det känns lite jobbigt när folk bara 'åh nu börjar det synas rejält' eller 'här kommer gravida mitrolle' eller liknande. Man bara ja, vad ska man göra då.. gömma sig tills det är över? :p det är ju lite svårt att få barn utan att vara gravid.

Jag tycker ju själv att jag börjar bli 'tjock' nu eftersom magen börjar vara lite i vägen och jag inte kan klämma mig mellan smala ställen längre, men samtidigt tycker jag att jag inte alls är så stor som många andra är i samma period. Så det känns lite jobbigt när folk bara 'åh nu börjar det synas rejält' eller 'här kommer gravida mitrolle' eller liknande. Man bara ja, vad ska man göra då.. gömma sig tills det är över? :p det är ju lite svårt att få barn utan att vara gravid.
Det tycks förutsättas att alla gravida är superbekväma i sin växande kulmage och att det därför är fritt fram att kommentera den. Visst, jag visste ju att tillståndet är övergående men likväl kände jag mig aldrig bekväm i gravidkroppen. Den känslan verkar de flesta gravida dela, är min uppfattning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar