Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Namn är jättejättesvårt tycker jag! Men har en liten lista med några jag kan tänka mig sen hoppas jag att när hon väl är ute så ger det sig. Behöver ju inte komma överens med någon mer än mig själv iallafall. :p

En bra fördel med att vara ensamstående - du får välja namn helt själv :D :up:
Slipper man diskutera det med någon annan som kanske har en helt annan namnstil än en själv.
Nu har jag och mannen rätt lika stil på vad vi vill ha för namn men det är svårt att hitta några ändå.
Flicknamn är enklare. Tyvärr tycker jag dom flesta pojknamn är fula :o
Antingen "för gamla och gubbiga" eller för moderna.
Min son har ett väldigt enkelt namn som varken är gubbigt eller modernt och det var typ det enda killnamnet vi hade som alternativ när han föddes så blir det pojke nu kommer jag nog få några gråa hår av att hitta ett passande namn igen :p

Jag har konstaterat att det är svamp jag fått av fler symtom som kommit nu :wtf:

Men jag köpte svampmedel innan så nu ska jag bli fri :banana: :p

Jävla helvete att få den skiten. Man blir ju tokig av kliandet!

Hon på apoteket som hjälpte mig sa att det var väldigt vanligt att få när värmen slår till och i kombination med svettiga trosor i jobbet så lär det väl inte vara sista gången jag får det under sommaren :crazy:
Jag gör ju inget annat än springer runt på jobbet och så länge det är varmt lär trosorna bli det med..
Jag byter trosor när jag slutar men det lär väl inte hjälpa eftersom det inte funkat nu :meh:

Men läste om att sova utan trosor och lufta fiffi så mycket som möjligt, så jag får väl gå halvnaken här hemma när jag kan, ikväll får jag vänta tills svärfar åkt :p
Är byxorna luftiga kan man ju hoppa trosorna på jobbet med. Du får väl tvätta dem betydligt oftare men det kan ju vara värt det.

Är byxorna luftiga kan man ju hoppa trosorna på jobbet med. Du får väl tvätta dem betydligt oftare men det kan ju vara värt det.

Det skulle kunna bli väldigt pinsamt om jag tappar byxorna bara :rofl:
Jag kör gummisnoddsmetoden eftersom jag inte kan knäppa dom och halva gylfen nere. Åker tröjan upp lite och jag är utan trosor så tror jag nog man skulle få se mer än man önskar :o
Så jag kör nog trosor på jobbet :D

Tog en ny liggande bild på magen idag, skiljer nästan 10 veckor på bilderna, minus 3 dagar bara.
Inte konstigt jag känner mig som en flodhäst i sängen när jag ska vända och vrida mig :p

AQFAAAAC2dFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzI0NDgxNjA2Ml81NWFhOWQ5NTk2MDZlZTQ0NGRhMzViNjguanBn

Jag har konstaterat att det är svamp jag fått av fler symtom som kommit nu :wtf:

Men jag köpte svampmedel innan så nu ska jag bli fri :banana: :p

Jävla helvete att få den skiten. Man blir ju tokig av kliandet!

Hon på apoteket som hjälpte mig sa att det var väldigt vanligt att få när värmen slår till och i kombination med svettiga trosor i jobbet så lär det väl inte vara sista gången jag får det under sommaren :crazy:
Jag gör ju inget annat än springer runt på jobbet och så länge det är varmt lär trosorna bli det med..
Jag byter trosor när jag slutar men det lär väl inte hjälpa eftersom det inte funkat nu :meh:

Men läste om att sova utan trosor och lufta fiffi så mycket som möjligt, så jag får väl gå halvnaken här hemma när jag kan, ikväll får jag vänta tills svärfar åkt :p

Jag misstänker att jag fått svamp med. Härligt. Har härdat ut typ en vecka men gick in på apoteket idag. Men tanten där vågade inte sälja nåt till mig utan tyckte jag skulle kolla med läkare/barnmorska. Jävla skit. Vad köpte du för preparat?

Jag misstänker att jag fått svamp med. Härligt. Har härdat ut typ en vecka men gick in på apoteket idag. Men tanten där vågade inte sälja nåt till mig utan tyckte jag skulle kolla med läkare/barnmorska. Jävla skit. Vad köpte du för preparat?

Men vad var det för människa? Du kan ta canesten utan problem :)
Hon på apoteket dubbelkollade i fass och det var inga problem.
Det enda man inte skulle göra som gravid var att använda den där hylsan att föra upp tabletten med utan man får köra upp den med fingrarna istället.
Jag köpte canesten med 1 500 mg tablett och sedan salva. Då behöver jag bara ta en tablett i engångsdos och sen smörja in utanför tills det går över + 3 dagar till.
Kostade typ 140 kr.
Annars fanns det att man kunde ta en tablett i antingen 3 eller 6 dagar men då var det mindre mg i dom så jag tog hellre en starkare dos på en gång.
Tabletten var i samma material som en Alvedon så det var lätt att föra upp den. Trodde den skulle vara kladdig så den kunde smälta men det var den inte :)

Med andra ord har jag precis påbörjat behandlingen eftersom jag vet det :p
Det sved lite lite när jag smörjde på salvan men nu bara en stund senare så känns det ingenting. Inget kliande och gud så skönt :up:
Har lagt en handduk i sängen att ligga på under behandlingen så behöver jag inte byta lakan om det skulle komma något på dom.

Köp medicin för guds skull!
Står inte ut med klådan en dag till :crazy:

Jaha, typiskt. Jävla ragata på apoteket :devil:
Imorgon är inget öppet så jag får väl försöka komma in på måndag igen då. Överlever nog, så jävligt är det inte, men inte skitkul heller :wtf:

Varit och grillat med några vänner ikväll. Främst vänner till min man och de hysteriskt roliga gravidskämten har haglat. Jättekul, verkligen... O_o

Hej :love: Jag lever. Den där lilla försöker bryt sig ut ur magen känns det som ibland. Jag jobbar fram till fredag, sen semester och efter det gravidpenning. Känns lite konstigt att sluta jobba. Jag rider fortfarande, och är rätt rörlig men rätt öm i bäckenet till och från. Just nu har jag drabbats av en förfärlig trötthet. Och nu börjar jag fatta att vi ska ha barn så har börjat köpa lite grejer till bebis. Men vad sjutton ska man ha egentligen? Aja, det löser sig nog :) Vagn, babyskydd, skötbord, säng och lite kläder är inköpt iaf. :) Har roat mig med ikväll att beställa och kika på babyboxar.

Jag har köpt några få klädesplagg än så länge, tar det lite lugnt ännu :)
Vagn har vi bokat och då får vi liggdel, sittdel och babyskydd med fästen med i priset. Spjälsäng, skötbord och lite sängkläder får vi av sambons syster som har två barn och inte behöver dem längre. Tänkte ta det lite lugnt med handlandet och inte 'go bananas' innan jag vet vad jag verkligen behöver.

• Gilla
Reactions: MM
@Matmissbrukaren har du kännt av bebisen nu?

Yes!

Igår började den böka runt igen :)
Så det tog ett dygn till men sen blev det fart.
Antingen låg den väl på ett vis att jag inte kände den eller så hade den sovmaraton.
Den kan ju även varit vaken när jag sovit eller jobbade, då hinner jag inte känna efter något eftersom jag är på benen hela tiden.

Slänger in den senaste listan jag hittade, den låg så långt bak nu :p

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober

4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön...
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet

Sitter i bilen nu på väg till 3Dulet :bump:

Fick bli denna helgen då vi kunde få barnvakt till sonen och mannen har semester och jag inget planerat helgjobb. Han fixar inte att sitta stilla så länge (30 min :crazy: ) men tösen är med men vet inte vad vi ska göra så det blir en överraskning.

Gick in i vecka 25 idag och om bara några timmar så vet jag vem som bor där inne då vi ska kolla kön med :love:

Någon som vågar sig på en gissning? :p
Jag tror pojke fortfarande och maken tror flicka. Varför jag tror pojke är för att illamåendet försvann samtidigt som då jag väntade sonen, och jag har varit sugen på en del saker som när jag väntade honom samt att min mage är mer lik hans än tösens. Hennes putade utåt och hans var mer rund.
Maken tror flicka efter RUL då bm ändå kollade underifrån och han såg ingen snopp, men dom är rätt duktiga på att gömma den :p

Dagens mage;
AQFAAAACHhFodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzI5NzkxNzk1N181NWFiNmQxM2RkZjJiMzQ0MWJiYmM1ZDAuanBn

Tösens mage i 24+0
AQFAAAACP7JodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzI5ODk0MDY0NV81NWFiNzEwMWRkZjJiMzQ0MWJiYmM1ZjIuanBn

Och så hittade jag en bild från sonens tid i magen, men den är ifrån vecka 31+1 men jag tycker man ser att den är mest lik magen jag har nu.
AQFAAAACrjpodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzMwMDQxMjU3MV81NWFiNzZjMDk2MDZlZTQ1MDk5MDZjOGYuanBn

Sitter i bilen nu på väg till 3Dulet :bump:

Fick bli denna helgen då vi kunde få barnvakt till sonen och mannen har semester och jag inget planerat helgjobb. Han fixar inte att sitta stilla så länge (30 min :crazy: ) men tösen är med men vet inte vad vi ska göra så det blir en överraskning.

Gick in i vecka 25 idag och om bara några timmar så vet jag vem som bor där inne då vi ska kolla kön med :love:

Någon som vågar sig på en gissning? :p
Jag tror pojke fortfarande och maken tror flicka. Varför jag tror pojke är för att illamåendet försvann samtidigt som då jag väntade sonen, och jag har varit sugen på en del saker som när jag väntade honom samt att min mage är mer lik hans än tösens. Hennes putade utåt och hans var mer rund.
Maken tror flicka efter RUL då bm ändå kollade underifrån och han såg ingen snopp, men dom är rätt duktiga på att gömma den :p

Dagens mage;
AQFAAAACHhFodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzI5NzkxNzk1N181NWFiNmQxM2RkZjJiMzQ0MWJiYmM1ZDAuanBn

Jag tror på tre kattungar :love:

Nä, jag tror du har en liten tjej i magen. Eller en kille..äh jag vet inte!

Snygg tapet har du i allafall och en väldigt fin mage och LÅNGT hår har du fått också. Vi har inte setts på alltför länge inser jag.

Jag tror på tre kattungar :love:

Nä, jag tror du har en liten tjej i magen. Eller en kille..äh jag vet inte!

Snygg tapet har du i allafall och en väldigt fin mage och LÅNGT hår har du fått också. Vi har inte setts på alltför länge inser jag.

Är det kattungar så hoppas jag det är fler än tre med tanke på magstorleken, eller är det jättekatter :nailbiting: :p

Ja, nu var det för länge sen vi sågs! :(
Jag får ta några dagars semester när jag slutat jobbet och hälsa på en helg :love:

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober

4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön...
30/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet, flicka

Rättade till datumet :)

Jag har semester, så skönt!! Känns konstigt att inte gå tillbaka till jobbet som vanligt efter semestern utan kombinera med kontorsgöra och eventuellt fylla upp med sjukskrivning.

Känner av foglossning igen, men efter att ha renoverat sommarstuga känner jag att jag får skylla mig själv. Jag är dålig på att inse mina begränsningar på förhand.

Har gått igenom mina gamla barnkläder och tagit rätt på en hel del grejer, mycket plysch och pastell och stickade koftor i mängder. Hittad även lite andra roliga saker, som skinnskor,
åkpåse och träleksaker.

Jag gillar att jag numera har en tydlig babymage (även om det ger lite sömnsvårigheter) och bebis är livlig :love:

Jag har semester, så skönt!! Känns konstigt att inte gå tillbaka till jobbet som vanligt efter semestern utan kombinera med kontorsgöra och eventuellt fylla upp med sjukskrivning.

Känner av foglossning igen, men efter att ha renoverat sommarstuga känner jag att jag får skylla mig själv. Jag är dålig på att inse mina begränsningar på förhand.

Har gått igenom mina gamla barnkläder och tagit rätt på en hel del grejer, mycket plysch och pastell och stickade koftor i mängder. Hittad även lite andra roliga saker, som skinnskor,
åkpåse och träleksaker.

Jag gillar att jag numera har en tydlig babymage (även om det ger lite sömnsvårigheter) och bebis är livlig :love:
Det där med att inse sina begränsningar på förhand är svårt! Jag försöker se det här med foglossningen som en övning i att säga "nej" och "jag kan inte". Det har jag nämligen rätt svårt för, särskilt det sistnämnda! Jag är annars ganska mycket för att kunna och orka det mesta.

Håller med om magen, det är kul när det syns att det är en bebismage :love:

Jag fortsätter på trenden som verkar gå i november, och presenterar en liten lillasyster för er :love:

AQFAAAACyyJodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzMzMjkwMzA4NF81NWFiZjVhOWUwODdjMzNjZjg5MzU2ZDEuanBn

Det var superroligt att få se henne igen. Eftersom det var ett tillväxtul med 3D så fick vi även veta vikten, som idag låg på 614 gram. Hennes lårben är så mini som 44 mm långt.
Hjärtat slog mellan 150-160 slag. Huvudet neråt för tillfället och huvudet hade hon burrat in i någon håla i livmoderväggen typ :confused: :p
Sedan har vi ju redan ett bf men eftersom dom mäter så får dom ju ett nytt och på skärmen stod det 2 november. Jag är beräknad till 7 november. Så stämmer det så borde jag iaf inte gå över två veckor förhoppningsvis :p

Vi fick massa bilder på en cd, några små filmer och hela 17 bilder utskrivna med oss hem :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar