Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober

4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön...
30/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet, flicka

Jag måste vara dummaste idioten idag.
Fick en stund över för att klippa gräs när dottern sov. Vi klipper även vägkanten utanför våra marker men idag kom jag för långt ut, höll på att välta den över mig och körde fast... Försökte ringa maken hemma men han svarar inte och då blir jag så förbannad (för att han aldrig kan svara i telefon) att jag försöker dra upp gräsklipparen för hand. Det går naturligtvis inte så jag får halta hem och be om hjälp. Han fick ta en av bilarna och vinscha upp åbäket. Så nu är det kryckor som gäller.

Blev dessutom redigt sur på maken och sa att det vore ju trevligt om han svarade i NÅN telefon iaf, jag är iofs bara i vecka 31, men det kan ju hända saker hela tiden.

Jag måste vara dummaste idioten idag.
Fick en stund över för att klippa gräs när dottern sov. Vi klipper även vägkanten utanför våra marker men idag kom jag för långt ut, höll på att välta den över mig och körde fast... Försökte ringa maken hemma men han svarar inte och då blir jag så förbannad (för att han aldrig kan svara i telefon) att jag försöker dra upp gräsklipparen för hand. Det går naturligtvis inte så jag får halta hem och be om hjälp. Han fick ta en av bilarna och vinscha upp åbäket. Så nu är det kryckor som gäller.

Blev dessutom redigt sur på maken och sa att det vore ju trevligt om han svarade i NÅN telefon iaf, jag är iofs bara i vecka 31, men det kan ju hända saker hela tiden.
Då hade jag också varit arg! Jag påminde min man om att saker och ting KAN hända även om det inte är v 40 liksom, när han förra veckan för andra gången hade en helt urladdad mobil när han var på väg hem från jobbet. Sen dess har han laddare med sig :angel:

Jag velar lite kring hur jag ska göra med kryckorna, jag har ju inte särskilt ont på förmiddagarna utan det är mer under kvällarna när jag varit igång under dagen. Men frågan är om jag ändå ska släpa med dem till jobbet på morgonen? Jag har ju förvisso ofta lite ont när jag ska hem, men det känns både onödigt och bökigt att släpa dem på buss, tåg och cykel när jag ska dit.

Ska man oroa sig över att inte alls ha börjat läcka någon mjölk än? :o

Jag är i v. 34 och läcker ingenting. Kommer mjölk ibland när jag klämmer, men inte annars. :p

Hur går det med namnletandet för eran del?

Har bara hittat några få namn som jag tycker är fina.
Namn är svårt!

Vi har bestämt namn sedan länge. Inga problem där som tur är, vi var överens rätt fort. :D

Jag hade blivit vansinnig :eek: Visst, som du säger "bara" v. 31, men skit kan ju hända ändå. Min sambo är född i v. 32 t.ex :cool:

Det där med att inse sina begränsningar på förhand är svårt! Jag försöker se det här med foglossningen som en övning i att säga "nej" och "jag kan inte". Det har jag nämligen rätt svårt för, särskilt det sistnämnda! Jag är annars ganska mycket för att kunna och orka det mesta.

Håller med om magen, det är kul när det syns att det är en bebismage :love:

Ja varför ska det vara så svårt? Min omgivning visar väldigt stor hänsyn, nästan lite för mycket, så är ju bara jag själv som sätter krav. Är glad att jag hade en riktig skitvecka på jobbet sista veckan innan semestern, så att jag lite desperat sa till min chef att jag inte orkar jobba som vanligt, annars hade jag nog fortsatt att pressa mig själv även på jobbet.

Ja varför ska det vara så svårt? Min omgivning visar väldigt stor hänsyn, nästan lite för mycket, så är ju bara jag själv som sätter krav. Är glad att jag hade en riktig skitvecka på jobbet sista veckan innan semestern, så att jag lite desperat sa till min chef att jag inte orkar jobba som vanligt, annars hade jag nog fortsatt att pressa mig själv även på jobbet.
Ja det är märkligt. "Jo men visst kan jag bära en säck med jord på 20 kg, jag är gravid, inte död ju" tänker inte-så-smarta-jag innan kroppen påminner hjärnan om att det kanske inte är läge att bevisa att jag inte är mjäkig :p Nuförtiden brukar jag dock komma på mig själv innan jag gör dumma/tunga saker, som tur är.

Jag tror att när omgivningen är lite för omhuldande så vill i alla fall jag bevisa för "alla" att jag inte behöver bli omhändertagen som en annan barnunge. Då blir jag obstinat istället och ska överbevisa alla (för det är ju verkligen inte att bete sig som en barnunge :banghead: ). Så på sätt och vis kan en nog behöva en liten påminnelse emellanåt, även om det är trist att det ska komma i form av en "skitvecka" eller så.

Ska du jobba mer efter semestern?

Ja tanken är att jag ska jobba på som vanligt i den utsträckning det går och fylla upp med kontorsgöra. Får se i vilken omfattning det blir. Med foglossning blir mina vanliga arbetsuppgifter omöjliga och så har jag fått ett riktigt omänskligt schema (sett till arbetstider) för augusti, så kan inte min arbetsgivare hitta tillräckligt med kontorsgöra åt mig så måste det nog bli sjukskrivning. Börjar ställa in mig på graviditetspenning 60 dagar innan Bf. Tidigare kände jag inte för att släppa från mig mitt jobb, men nu börjar det kännas skönt att inte behöva jobba.

Hur länge ska du jobba?

Ja tanken är att jag ska jobba på som vanligt i den utsträckning det går och fylla upp med kontorsgöra. Får se i vilken omfattning det blir. Med foglossning blir mina vanliga arbetsuppgifter omöjliga och så har jag fått ett riktigt omänskligt schema (sett till arbetstider) för augusti, så kan inte min arbetsgivare hitta tillräckligt med kontorsgöra åt mig så måste det nog bli sjukskrivning. Börjar ställa in mig på graviditetspenning 60 dagar innan Bf. Tidigare kände jag inte för att släppa från mig mitt jobb, men nu börjar det kännas skönt att inte behöva jobba.

Hur länge ska du jobba?
Med de förutsättningarna låter det ju klokt med gravpenning och sjukskrivning, även om det såklart är trist.

Jag kommer jobba 2½ vecka in i september, har semester hela augusti så det blir bara en kort sväng in igen. Men jag är ju på kontoret heltid (eller ja, 34 h som är heltid för mig) redan och jag behöver inte röra mig en meter om jag inte vill. Så jag känner mig lyckligt lottad som faktiskt kan fortsätta jobba och slipper sjukskrivning (även om det inte är det jobbet jag helst vill göra, jag vill ju vara ute :D).

Vad man inte säger till gravida -

Du är mycket större än en annan jag känner som blev gravid flera månader innan dig.

Tack för infon? :confused: :banghead:

Mitt svar blev iaf att jag har inte bett dig att kommentera hur min kropp ser ut :mad:

Min mage är faktiskt finfin :love:

Ja det är märkligt. "Jo men visst kan jag bära en säck med jord på 20 kg, jag är gravid, inte död ju" tänker inte-så-smarta-jag innan kroppen påminner hjärnan om att det kanske inte är läge att bevisa att jag inte är mjäkig :p Nuförtiden brukar jag dock komma på mig själv innan jag gör dumma/tunga saker, som tur är.

Jag tror att när omgivningen är lite för omhuldande så vill i alla fall jag bevisa för "alla" att jag inte behöver bli omhändertagen som en annan barnunge. Då blir jag obstinat istället och ska överbevisa alla (för det är ju verkligen inte att bete sig som en barnunge :banghead: ). Så på sätt och vis kan en nog behöva en liten påminnelse emellanåt, även om det är trist att det ska komma i form av en "skitvecka" eller så.

Jag är likadan. För mig har det hjälpt att göra klart att jag själv kan avgöra om jag är tillräckligt okej eller inte, att det är jag som bor i min kropp och därmed vet vad jag kan bära och inte men lovar att be om hjälp om jag tycker att jag behöver. Sambon var helt hopplös ett tag men då hade jag ju ont också. Svärfar var extrem förra gången och då blev jag arg på riktigt. Jag talade i alla fall om att jag själv måste få känna efter var mina gränser går och lära av det. Sedan dess har sambon inte sagt något om att jag bär men erbjuder sig ibland och jag ber om hjälp när jag inser att det blir för tungt. Funkar bra faktiskt.

Jag känner mig väldigt omyndigförklarad när någon förklarar vad jag får och inte får oavsett vad det gäller och det startar något som inte blir så charmigt i mig. Jag är inte gjord av glas. "Vill du ha hjälp?" "ska jag bära?" osv är betydligt trevligare sätt att säga det på än att säga "jag vill inte att du bär" eller "du får inte bära". Jag är vuxen, jag får göra vad jag vill så länge jag inte bryter mot lagen och att bära saker är mig veterligen inget lagbrott.

Jag är likadan. För mig har det hjälpt att göra klart att jag själv kan avgöra om jag är tillräckligt okej eller inte, att det är jag som bor i min kropp och därmed vet vad jag kan bära och inte men lovar att be om hjälp om jag tycker att jag behöver. Sambon var helt hopplös ett tag men då hade jag ju ont också. Svärfar var extrem förra gången och då blev jag arg på riktigt. Jag talade i alla fall om att jag själv måste få känna efter var mina gränser går och lära av det. Sedan dess har sambon inte sagt något om att jag bär men erbjuder sig ibland och jag ber om hjälp när jag inser att det blir för tungt. Funkar bra faktiskt.

Jag känner mig väldigt omyndigförklarad när någon förklarar vad jag får och inte får oavsett vad det gäller och det startar något som inte blir så charmigt i mig. Jag är inte gjord av glas. "Vill du ha hjälp?" "ska jag bära?" osv är betydligt trevligare sätt att säga det på än att säga "jag vill inte att du bär" eller "du får inte bära". Jag är vuxen, jag får göra vad jag vill så länge jag inte bryter mot lagen och att bära saker är mig veterligen inget lagbrott.

Det beror väl på vems prylar det är du bär, angående lagbrott eller inte :p

Nej men håller med. Man måste själv hitta var sin gräns går.

Själv ber jag min man om hjälp med rätt mycket men å andra sidan hade jag nog inte behövt det om jag inte kört slut på kroppen på jobbet, och där vet jag att jag borde lugna ner lite för kroppens skull men så vill jag ju kunna prestera som innan jag blev gravid vilket jag egentligen inte kan och det är ju inget konstigt med det.
Tänkte dock att jag kör på två veckor till och sen ber om lite mindre uppgifter dom sista tre veckorna. Dessutom sa chefen idag att hon hoppades på att det var sista stressiga veckan nu så kanske att det lugnar sig lite snart ändå.

Det beror väl på vems prylar det är du bär, angående lagbrott eller inte :p

Nej men håller med. Man måste själv hitta var sin gräns går.

Själv ber jag min man om hjälp med rätt mycket men å andra sidan hade jag nog inte behövt det om jag inte kört slut på kroppen på jobbet, och där vet jag att jag borde lugna ner lite för kroppens skull men så vill jag ju kunna prestera som innan jag blev gravid vilket jag egentligen inte kan och det är ju inget konstigt med det.
Tänkte dock att jag kör på två veckor till och sen ber om lite mindre uppgifter dom sista tre veckorna. Dessutom sa chefen idag att hon hoppades på att det var sista stressiga veckan nu så kanske att det lugnar sig lite snart ändå.
Absolut, man ska vara försiktig men vissa är ju lagda åt det tjuriga hållet och blir mindre försiktiga när folk tycker till om deras val. Då får man vara tydlig. Jag ångrar att jag inte stod upp redan förra gången och sa ifrån och sparade på min irritation.

• Gilla
Reactions: MM
@Zewz

Har du fått ordnat någon medicin än?

För min del känns det mycket bättre redan :)

Kliar knappt ingenting längre! Kommer dock att fortsätta med behandlingen hela denna veckan och kanske någon dag in på nästa vecka, så är jag säker på att det är borta.

Kanske man kan återuppta sexlivet sen :up: :D Men med min tur åker jag väl på svamp direkt igen då :cautious:

Vilken dag!

Massa stress på jobbet. Folk har liksom ingen hyfs och tar både sovmorgon och sen frukost på sin semestertripp när JAG ska städa efter dom :mad: :p
Det löste sig dock med lite byten av rum med en annan och imorgon får jag sovmorgon och börjar en timma senare så kanske folket hinner vakna till liv innan jag dyker upp.

Men vad tungt det börjar bli, om man nu får gnälla lite. Når inte ens att torka av spegeln i badrummet längst upp längre, magen tar liksom i handfatet och sen är det stopp :p

Jobbigt med alla småbarn som bott i "mina" rum den här veckan och förra men jag har fått en chans att spana in bebisprylar iaf :D

Någon hade babynest i sin säng och det såg riktigt bra ut så det kommer jag fixa ett. Ingen risk att rulla över bebisen kändes det som.

Var förresten idag efter jobbet och provade babyskydd i bilen för att se så det får plats med ungarnas stolar och det gjorde det så nu ska jag bara inhandla det :)

Det blir ett likadant som vi hade till dom andra, eftersom vi vet att det får plats i bilen och vi var nöjda med det då så det blir vi säkert nu också.

Och så spanade jag in barnvagnarna och visst är några av dom lockande men dom är så stora känns det som. Jag vill ha en liten smidig sak som vi hade förra gången.
Så det blir nyköp för våran del eftersom det var svårt att hitta begagnat.
Måste bestämma färg först bara.
Tycker färgen sand var fin men frågan är om det blir för ljust. Annars fanns det en annan som heter berry som är typ hallonröd som också var fin. Och marinblå.
Har lite svårt att bestämma oss :p

@Zewz

Har du fått ordnat någon medicin än?

För min del känns det mycket bättre redan :)

Kliar knappt ingenting längre! Kommer dock att fortsätta med behandlingen hela denna veckan och kanske någon dag in på nästa vecka, så är jag säker på att det är borta.

Kanske man kan återuppta sexlivet sen :up: :D Men med min tur åker jag väl på svamp direkt igen då :cautious:

Jaa, jag köpte canesten igår, men avvaktar nån dag till för det besvärar knappt alls nu. Kanske kan det försvinna av sig självt :)

Vi är på en liten semestertripp till Göteborg. Även om vi inte gör nåt särskilt tungt så är det en pina att gå en massa :( Tung, svettig, andfådd och eländigt trött på foglossning...
Skönt att kunna räkna ner - max två månader kvar!

Blev förresten lite sugen på att köpa lite bebisplagg men väntar nog till efter mitt extra UL i vecka 32, då kanske man får ett hum om huruvida det är strl 50 eller 56 som gäller... Första dottern fick gå direkt på 56 nämligen, utan att passera 50...

Blev förresten lite sugen på att köpa lite bebisplagg men väntar nog till efter mitt extra UL i vecka 32, då kanske man får ett hum om huruvida det är strl 50 eller 56 som gäller... Första dottern fick gå direkt på 56 nämligen, utan att passera 50...

Det gjorde min tös med :p
Sonen kunde däremot ha stl 50 ett tag men så vägde han 700 gram mindre när han föddes. Kom ju dock 16 dagar tidigare än tösen med :)

Jag shoppade lite bebisplagg i helgen. Kunde inte låta bli :love:

Då har jag haft en första magklappade idag.
En arbetskamrat på jobbet.

Hann inte reagera och kände mig mest nollställd efteråt typ vad hände :confused:

Är det någon annan som lider av konstant hunger? :arghh:
Jag är seriöst hungrig hela jävla tiden O_o
Och småsugen men vet inte på vad. Jag har inga speciella cravings alls den här gången. Trodde jag ville ha choklad igår men tog en bit och sen räckte det. Testade O"Boy men det var inte det heller. Störande att inte veta vad jag är sugen på :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar