Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är likadan. För mig har det hjälpt att göra klart att jag själv kan avgöra om jag är tillräckligt okej eller inte, att det är jag som bor i min kropp och därmed vet vad jag kan bära och inte men lovar att be om hjälp om jag tycker att jag behöver.

Jag känner mig väldigt omyndigförklarad när någon förklarar vad jag får och inte får oavsett vad det gäller och det startar något som inte blir så charmigt i mig. Jag är inte gjord av glas. "Vill du ha hjälp?" "ska jag bära?" osv är betydligt trevligare sätt att säga det på än att säga "jag vill inte att du bär" eller "du får inte bära". Jag är vuxen, jag får göra vad jag vill så länge jag inte bryter mot lagen och att bära saker är mig veterligen inget lagbrott.

Jag är precis likadan. Ser rött när någon talar om för mig vad jag får och inte får göra.

Det enda jag upplever jobbigt med att bära är för övrigt att magen tar i. :p Men så är jag van vid att kånka på diverse tunga saker både på jobbet och hemma. Kanske skillnad om man aldrig bär tunga saker då är det kanske dumt att börja när man är höggravid.

Är det någon annan som lider av konstant hunger? :arghh:
Jag är seriöst hungrig hela jävla tiden O_o
Och småsugen men vet inte på vad. Jag har inga speciella cravings alls den här gången. Trodde jag ville ha choklad igår men tog en bit och sen räckte det. Testade O"Boy men det var inte det heller. Störande att inte veta vad jag är sugen på :p

Är typ aldrig hungrig men mår grymt illa nu igen om jag inte äter regelbundet. Småsugen hela tiden men vet inte heller på vad. Så irriterande. Nästan inget är gott när jag väl äter det heller...mer än frukt. :love:

Mår annars nästan oförskämt bra. Lite halsbränna fortfarande, lite foglossningar om jag slarvar med bältet och ibland sjukt tungandad (igår kväll fick jag knappt luft om jag inte la mig på vänster sida). Men känns som det kunde varit mycket mycket värre. Gick in i v33 idag. Kände bebis hicka för första gången idag med. Så himla gulligt! :love:

Tänkte försöka ta mig till Ullared och shoppa det sista någon dag framåt. Men hoppas på riktigt bra väder först så det inte är så himla mycket folk där! O_o

Funderar på att börja packa bb-väskan snart. :p

Hur skall man göra med amningsbehå? Köpa i den storlek jag har nu? Köpa strax innan? Köpa först efteråt?

Hur skall man göra med amningsbehå? Köpa i den storlek jag har nu? Köpa strax innan? Köpa först efteråt?
Köp en billig, töjbar innan. Eller två kanske. Sen när bebisen kommer och du vet vilken storlek du landar på köper du på dig om du önskar något med mer stöd, eller fler av den billiga i rätt storlek, vilket du vill. Jag plockade ett par billiga typ top-varianter på någon vanlig klädkedja innan. I två olika storlekar för det var vad som fanns. Det visade sig passa rätt bra men jag ska försöka ta och köpa något som ger mer stöd den här gången. Jag stannade kvar på billiga varianter förra gången.

Jag har faktiskt aldrig köpt någon amningsbh utan körde med mina vanliga.
Funkar amningen kommer jag dock att köpa några denna gången men först efter hon kommit så jag vet storleken. Tills dess duger det med mina vanliga.
Det är ju lite mer praktiskt med amningsbh men det blev aldrig att jag köpte några med sonen eftersom han inte ammade och med tösen så visste jag inte om det skulle gå att amma så köpte inga från början och sen körde jag på med dom vanliga bara.

Köp du någon billig sort nu att ha första veckan så du ser vilken storlek du landar på. Har sett att det finns tvåpack i stan för en hundralapp.

Jag provade faktiskt en amningsbh i butik för ett tag sen som var utan byglar och fy så obekväm den var. Jag hoppas det finns bättre annars kör jag med mina vanliga igen alt sportbh.

Då har jag haft en första magklappade idag.
En arbetskamrat på jobbet.

Hann inte reagera och kände mig mest nollställd efteråt typ vad hände :confused:

Är det någon annan som lider av konstant hunger? :arghh:
Jag är seriöst hungrig hela jävla tiden O_o
Och småsugen men vet inte på vad. Jag har inga speciella cravings alls den här gången. Trodde jag ville ha choklad igår men tog en bit och sen räckte det. Testade O"Boy men det var inte det heller. Störande att inte veta vad jag är sugen på :p

Jag är tvärt om, knappt sugen på något alls :(

Jag har faktiskt aldrig köpt någon amningsbh utan körde med mina vanliga.
Funkar amningen kommer jag dock att köpa några denna gången men först efter hon kommit så jag vet storleken. Tills dess duger det med mina vanliga.
Det är ju lite mer praktiskt med amningsbh men det blev aldrig att jag köpte några med sonen eftersom han inte ammade och med tösen så visste jag inte om det skulle gå att amma så köpte inga från början och sen körde jag på med dom vanliga bara.

Köp du någon billig sort nu att ha första veckan så du ser vilken storlek du landar på. Har sett att det finns tvåpack i stan för en hundralapp.

Jag provade faktiskt en amningsbh i butik för ett tag sen som var utan byglar och fy så obekväm den var. Jag hoppas det finns bättre annars kör jag med mina vanliga igen alt sportbh.
Det finns amningssportbh också :)

Besök hos BM idag.
Ordinarie är sjukskriven på obestämd tid så har fått en ny morska. Jättetrevlig och engagerad, var noga att berätta och förklara allt, visade mig hur man kände huvudet som var riktat neråt idag. :love: Men vilken energi... och mun! Var inte tyst 3 sekunder i taget ens en gång. Var skönt att få vila öronen när vi var färdiga, om man säger så :angel:
Allt såg bra ut, HB har gått upp igen efter en liten sänka sist, och blodsockret hade höjts men jag tog ju 2 skålar med glass igår i värmen och en kopp kaffe innan avgång här hemma. :p Bebis vaknade till liv med capoeira övningarna när jag körde bilen som vanligt. Undrar om en sväng med bilen kommer funka som sövmetod senare? :cautious:

Hjärtslagen har ökat från v.24 med 125 slag/min till nu i v.29 till 132. Är det normalt i.o.m. att han växer? Eller kanske för att han var såpass livlig precis innan?

Har börjat få lite känningar i benen, blir ganska fort trött så ska inhandla stödstrumpor och det blir även mer och mer trångt i magen. :p

Varit hos bm för första gången på koll idag och allt var fint :)

Vecka 24+4
Blodtryck 120/70
Socker 6.0
Sfmått 23
Hjärtljud 135

Var visst på koll med tösen exakt samma dag och hennes siffror såg ut så här.

Vecka 24+4
Vikt: + 5 kg
Blodtryck: 130/70
HB: 121
Socker: 6.0
SF mått: 24 cm
Hjärtljud: 144/min

Nu tog vi inget HB för det var bra för några veckor sen och hon sa att mina depåer var bra så jag behöver inte börja äta järn än iaf :)

Hur mycket jag gått upp vet jag inte för jag väger mig ju inte denna gången.

Då hade jag rätt i att magen är lite mindre denna gången om så bara en cm :p

Tog nytt blodprov pga min negativa blodgrupp. Dom ska kolla om jag skaffat mig några antikroppar eller inte. Vi hoppas på inte :up:

Nästa besök om en månad.

@Allevo

Hjärtslagen kan skilja mycket varenda gång du lyssnar :)

Nu i söndags när vi var på 3Dul så lyssnade hon på hjärtat och det slog mellan 150/160 slag/min och idag när bm lyssnade slog det 135 slag/min.
Så det kan hoppa runt lite :)

Jag är mer sådär att jag blir tokhungrig på 5 sekunder när jag väl blir hungrig. 5 minuter innan kan jag ha svarat nej på att jag är hungrig och sedan bara poff så dör jag minst sagt :p

Däremot är jag totalt osugen på det mesta så det är jättesvårt att komma på vad jag ska äta. Jag är dock sådan annars också, inte så matintresserad, så det är inget specifikt för graviditeten.

v 25 nu, galet vad fort tiden går! Ska på bröllop på lördag och jag kunde ha en klänning jag hade förra året på ett annat bröllop som är i storlek 34 :up: Verkligen olika det där med klädmodeller, jag har många vanliga kläder som jag inte kan ha för att de är tighta på fel ställe så att säga. Denna är dock skuren precis under brösten och sedan vidare så det funkade.
Än så länge kan jag ha kläder som varit aningens för stora förut, typ shorts i 38 stället för 36 osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu med köp av 'mammakläder'. Känns som jag nog kommer försöka prova ut vanliga kläder som passar istället.. Men jag vet inte, det är så svårt att veta hur stor och oformlig man kommer bli sista tiden tycker jag. Då är det ju höst och man vill kanske ha jeans och sånt på sig, just nu kan jag fortfarande ha ett par stretchiga jeans i S och ett par i 38 som var lite stora före.

Har också funderat på amningsbh och sådant, min kompis tycker jag ska köpa några som är sådär mjuka i någon stor storlek för hon bodde typ i sina första tiden. Men tycker det är så svårt att föreställa sig hur stort av allting man kommer behöva. Mina bröst är ju redan flera storlekar större än före och hur stora kommer de bli liksom? :p

Kan säga att köp inte allt för dyra amningsbher innan ni fött barnet och börjat amma om ni ska göra det. Mina bröst växte i storlek när jag blev gravid och jag tyckte också "hur stora kan de egentligen bli?" Tja svaret på mina bröst att de typ dubblade sig igen när han kom ut och jag började amma.... Kan inte ha mina amningsbher som jag köpte under graviditeten nu....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar