Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag på bröllop och jag hängde med till kl 3 på natten när sambon började vilja åka hem :p Dansade och förutom att jag inte drack något då, så kändes det ungefär som vanligt. Så skönt att kunna göra saker som om man inte är gravid.

v 26 idag, det går fort framåt. Börjar jobba efter semestern i morgon (suck) så vi får se hur det blir.

Jag vill pausa min mage. Tycker den är så fin nu. Ingen tvekan om att det är en gravidmage, men ännu smidig och nätt. Har nog aldrig trivts så bra med hur min kropp ser ut som nu. :love:

Men så den mindre smickrande delen med graviditen. Jag börjar känna mig tung. Ständigt kissnödig. Har halsbränna och känningar av magkatarr. Känner av foglossning och har svårt att hitta någon bra sovställning. Jag är ofta trött och har betydligt mindre ork. Tur att magen är fin och framförallt att bebis verkar må bra. :)

Har börjat få svårt att sova bra. Kan inte ligga på rygg längre för då kan jag knappt andas. Väckte till och med mig själv för jag snarkade så högt jag när jag råkat rulla runt på ryggen härom natten. Så ligger och vrider mig från sida till sida (får ont efter en stund på samma sida). Oftast går dessutom bara ena sidan bra den andra ger mig halsbränna. Och så drömmer jag mardrömmar. Och måste upp och kissa minst en gång per natt nu igen. :arghh:

Men i natt sov jag iallafall lite bättre. Plockade fram den stora amningskudden mamma sytt och halvsatt och sov första halvan av natten sen gled jag ner och fick vända mig med jämna mellanrum igen.

Har börjat få svårt att sova bra. Kan inte ligga på rygg längre för då kan jag knappt andas. Väckte till och med mig själv för jag snarkade så högt jag när jag råkat rulla runt på ryggen härom natten. Så ligger och vrider mig från sida till sida (får ont efter en stund på samma sida). Oftast går dessutom bara ena sidan bra den andra ger mig halsbränna. Och så drömmer jag mardrömmar. Och måste upp och kissa minst en gång per natt nu igen. :arghh:

Men i natt sov jag iallafall lite bättre. Plockade fram den stora amningskudden mamma sytt och halvsatt och sov första halvan av natten sen gled jag ner och fick vända mig med jämna mellanrum igen.
Jag kan fortfarande sova på rygg, men jag ligger helst på sidan av vana. Men ja, det är så svårt att sova bra! Om jag ligger så jag slipper halsbrännan får jag ont i ryggen efter en liten stund, och tvärtom :meh: Tur jag snart går på semester så jag slipper pallra mig upp till jobb!

Själv är jag en magsovare och det går fortfarande bra.
Men jag sov på mage fram till bf med tösen med :p

Vet dock inte hur jag lyckas, trycker väl in bebisen eller nåt :confused:

Varvar med att sova på mage och sidan. Har aldrig kunnat sova på rygg, sjukt oskönt.

Jag halvsover på mage jag med. Hur skönt som helst. Kommer jag över för mkt så blir det lätt att man får sig en omgång i magen. En bestämd liten bebis tror jag minsann.

Väldigt off-topic. Men imorgon ska min häst besiktas inför försäljning. Har hittat en fantastisk familj till honom. Och jag råkade ramla över ett 5-årigt sto under utbildning väldigt billigt. :angel: Så jag vart inte hästlös....

Köpt bilstol ikväll och även budat hem lite kläder från Tradera under dagen. Finns massa fint :love:
Men får hejda mig lite nu. Ska kolla vad vi har sen när allt anlänt här hemma. Blir lite fler bodysar i denna storleken (56) och några pyjamaser och sen går jag nog över och shoppar i stl 62.

Har ju gått in i vecka 26 nu med. Känns helt plötsligt som tiden rinner iväg :eek:
AQFAAAAC-DtodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzODAzNjIwODc3Nl81NWI2YjBmNGRkZjJiMzQzYjczYWZjM2UuanBn

Är också i v 26 (25+2) nu, tog en bild nyss:

temporary-image1438078124132_55b754afddf2b343e3ccc189.jpg

Känns bra att det går så bra att rida fortfarande, hade varit tråkigt med ett långt uppehåll. Idag red jag markarbete med ett litet hinder och bommar och igår slet jag med ett dressyrpass.
Ska ansöka om graviditetspenning nu och funderar på hur 17 man ska veta när man behöver gå hem.. :confused: Tror jag sätter 6 v före datum och hoppas på att det räcker. Annars får jag väl bli sjukskriven det som fattas tänker jag.

• Gilla
Reactions: MM
Hur tänker ni med kudde eller inte till nyfödd? Vilken kudde? Vad jag förstår rekommenderas en "fluffig" kudde i början tills dom kan vända sig men hur är "panda-kudden"? Den ser grymt smidig ut och sägs ju vara tryckavlastande.

Ska ansöka om graviditetspenning nu och funderar på hur 17 man ska veta när man behöver gå hem.. :confused: Tror jag sätter 6 v före datum och hoppas på att det räcker. Annars får jag väl bli sjukskriven det som fattas tänker jag.

Det beror nog på hur tungt jobb som du har. Jag tror att det kan slå till ganska fort om du får krämpor

Känns bra att det går så bra att rida fortfarande, hade varit tråkigt med ett långt uppehåll. Idag red jag markarbete med ett litet hinder och bommar och igår slet jag med ett dressyrpass.

Jag sökte alla dagar man får, har man ett tungt jobb så man har möjlighet att få gravidtetspenning så behöver man nog ofta alla dagar. Jag hade tre veckors semester före och hade ändå svårt att orka sista veckan. Jobbar som sjuksköterska.

Att springa med häst på veterinärbesiktning var inte allt för optimalt. Ont som tusan i bäckenet nu. Tyvärr visade han hälta i ena fram så ska åka till klinik på måndag. Ännu mera springande. Känns sådär. Annars bökar den där lilla runt rätt rejält. :love:

Jag mår fortfarande oförskämt bra nu i v 24. Var ute och gick ett par timmar i skogen igår. :) får passa på så länge det går. Får lite sanmmandragningar om jag går för fort, men inte farligt alls.

Har varit lite svullen i händerna dock sen igår, men känns som att det håller på att släppa. Liten bökar på under dagen, nästan så att det är hyfsat regelbundet.

Nu är det dessutom lite gissningslek på könet på bebbe. Har haft 3-4 st som tror pojke och 2-3 som säger flicka. :) Magen ser mest tjock ut, så den ger ingen ledtråd via formen. ;)

Jag mår fortfarande oförskämt bra nu i v 24. Var ute och gick ett par timmar i skogen igår. :) får passa på så länge det går. Får lite sanmmandragningar om jag går för fort, men inte farligt alls.

Har varit lite svullen i händerna dock sen igår, men känns som att det håller på att släppa. Liten bökar på under dagen, nästan så att det är hyfsat regelbundet.

Nu är det dessutom lite gissningslek på könet på bebbe. Har haft 3-4 st som tror pojke och 2-3 som säger flicka. :) Magen ser mest tjock ut, så den ger ingen ledtråd via formen. ;)

Äh, det går ju inte lita ett skit på alla sägner om hur man får reda på könet.
Varenda en har sagt fel denna gången :p
Förutom en app jag laddade ner som skulle ta reda på könet, den har haft rätt på allt faktiskt.
Min mage nu är mer lik sonens men det var ju fel det också :p

Tycker det är lite roligt hur magformen kan ändra sig så från barn till barn. Det är ju ändå samma kropp och samma livmoder. Tycker inte det borde kunna bli så stor skillnad men det bevisar verkligen hur unik varje graviditet är :)

Beror helt på hur mycket stryk din kropp tar av jobbet. Jag kommer gå hem i vecka 31 och det känns faktiskt som i senaste laget för min del. Men jag har en förstående chef så kommer be om lite mindre jobb om jag känner att det behövs.
Nu har det dock varit sommar med allt vad det innebär för ett hotell, så augusti borde bli lite lugnare automatiskt.
Jag tänkte iaf köra på. Går lite på autopilot nu sista tiden och sen har jag 9 veckor att ligga i soffan om jag skulle vilja, men tror jag dör av tristess efter en vecka :p

Det är ju väldigt individuellt. Jag som har (bytt till) en stillasittande tjänst kommer jobba till v. 37, hade jag däremot varit kvar på min vanliga tjänst hade jag redan varit hemma. Så det är nog bara att känna efter och "gissa"!

Jag ska söka graviditetspenning alla dagar jag kan. Har ett rätt så fysiskt krävande jobb, dessutom risk för hot och våld. Är också i v.26. Känner mig helt annorlunda än för bara två veckor sedan, betydligt tröttare, tyngre och orkar inte alls lika mycket (och då har jag ändå haft semester). Så jag har tänkt om helt på kort tid. Nu vill jag gå hem så snart som möjligt.

Hur tänker ni med kudde eller inte till nyfödd? Vilken kudde? Vad jag förstår rekommenderas en "fluffig" kudde i början tills dom kan vända sig men hur är "panda-kudden"? Den ser grymt smidig ut och sägs ju vara tryckavlastande.

Vi har en pandakudde och är nöjda och sonen gillar den. Hur tryckavlastande den är vet jag inte men han har inga spår av platt huvud iaf:)

Fixade spjälsäng häromdagen och ena syrran köpte en madrass. (Madraaaaass) Den är rätt tjock dock, ca 8cm, ska inte bebis ha lite tunnare så han får mer stöd i rygg och kropp första perioden? Är en ikea-produkt och det står ingen rekomendation i ålder, bara "baby", och det kallar väl jag ett barn t.o.m. upp till 1år iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar