Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är det jag misstänkt så därav min förvirring om att köpa saker nu... :)
Jag har faktiskt köpt amningsbh med byglar nu och gud vad skönt det är med ordentligt stöd under brösten.

Sen kanske inte era växer så mycket men om de skulle göra det så är det ju onödigt om man lagt ut flera hundra på en bh som blir alldeles för liten sen.

Jaha, inte mycket till sömn inatt inte. Vaknade konstant och smärtan eskalerade vid 06.30. Fick till slut väcka sambon vid 07.55 då jag hade så ont att jag trodde att jag skulle kräkas. Blev inkallad till förlossningen för kontroll vid 09.30 efter ett samtal dit. Konstaterades UVI, förvärkar samt att barnet ligger lååångt nere. Blev ordinerad antibiotika, vila hemma och ta det lugnt för att minska risken för en tidig förlossning. FML, har ju massor att göra och är redan rastlös som det är med foglossningar och strunt. :meh: :cool:

Jaha, inte mycket till sömn inatt inte. Vaknade konstant och smärtan eskalerade vid 06.30. Fick till slut väcka sambon vid 07.55 då jag hade så ont att jag trodde att jag skulle kräkas. Blev inkallad till förlossningen för kontroll vid 09.30 efter ett samtal dit. Konstaterades UVI, förvärkar samt att barnet ligger lååångt nere. Blev ordinerad antibiotika, vila hemma och ta det lugnt för att minska risken för en tidig förlossning. FML, har ju massor att göra och är redan rastlös som det är med foglossningar och strunt. :meh: :cool:
Ojdå, någon som har bråttom att komma ut? Hoppas ni lyckas bromsa det lite i alla fall. Vilken vecka är du i nu?

Berättade på jobbet idag, är v 22 nu så det var väl dags :p helt sjukt att det inte syns något, vår jobbuniform består av tighta kläder. En på jobbet var rolig, sa att det var modigt att berätta så tidigt, hon trodde inte ens jag passerat v 12 än eftersom min mage inte syns.

Aja, alla blev glada så det var ju skönt. Min sambo har tjatat på mig att jag ska berätta i typ 10 veckor nu. Bättre sent än aldrig :angel:

Berättade på jobbet idag, är v 22 nu så det var väl dags :p helt sjukt att det inte syns något, vår jobbuniform består av tighta kläder. En på jobbet var rolig, sa att det var modigt att berätta så tidigt, hon trodde inte ens jag passerat v 12 än eftersom min mage inte syns.

Aja, alla blev glada så det var ju skönt. Min sambo har tjatat på mig att jag ska berätta i typ 10 veckor nu. Bättre sent än aldrig :angel:

Haha, det var ju samma här. Vissa såg inte att jag var gravid trots att magen syntes tydligt.
Att berätta sent är bra, säger hon som inte sagt något till sin pappa än och går in i vecka 26 om två dagar :o :p
Jag tänkte att jag kör tredje gången gillt. Han fyller år om två veckor så jag skickar ett kort och skriver på det att han ska bli morfar igen. Har gjort så med båda dom andra så vafan, jag gör så igen :p

Du kanske är en sån där lyckans ost att få en liten mage, eller får större förens senare.

Javisst är det mysigt med bebismage men den är faktiskt ivägen ibland :p
Kan ju hoppas. Bara därför ser jag säkert ut som en val typ nästa vecka ;) jag ska nog egentligen vara glad eftersom liten mage innebär att jag kan jobba utan problem, det kommer inte gå sen :/

Javisst är det mysigt med bebismage men den är faktiskt ivägen ibland :p

Ibland? Tycker den nu i v33 är i vägen för det mesta. Slår i den överallt, spiller på den, kan knappt bära något för magen är ivägen, kan inte ligga bekvämt, kan inte sitta bekvämt. :p Men den är rätt söt när bebis sparkar så hela magen gungar. :love:

Har beställt boken "Föda utan rädsla" idag. Inte för att jag är särskilt rädd för förlossningen men den verkar innehålla en hel del bra tips ändå. Men jag skulle vilja ha någon bra basic bebis-bok också. Vill ha en där man kan slå upp lite allt möjligt och där det står om hur barn utvecklas både fysiskt och psykiskt. Någon som vet någon bra?

Kan ju hoppas. Bara därför ser jag säkert ut som en val typ nästa vecka ;) jag ska nog egentligen vara glad eftersom liten mage innebär att jag kan jobba utan problem, det kommer inte gå sen :/

Min mage växte 4 cm på 2 veckor. Låg under "normalkurvan" på SIF-måttet och sen poff två veckor senare låg jag på kurvan. ;)

Det låter helt främmande för mig att kunna ha vanliga kläder och att magen inte syns. Jag har för fasen haft mammabyxor sen v. 17, minst :D Även om magen inte syntes mycket då så hade jag aldrig kunnat knäppa vanliga byxor utan att dö typ, för magen börjar ju så långt ner och minsta tryck är/var sjukt obehagligt! Jobbyxorna byttes ut tidigt, och utrustningsbältet var utspänt till max och jag kunde inte sitta ner med det på de sista veckorna jag jobbade ute (v. 20-22 typ) :rofl:
Lustigt hur det kan vara så olika!

Ibland? Tycker den nu i v33 är i vägen för det mesta. Slår i den överallt, spiller på den, kan knappt bära något för magen är ivägen, kan inte ligga bekvämt, kan inte sitta bekvämt. :p Men den är rätt söt när bebis sparkar så hela magen gungar. :love:
Haha, samma här. Vet inte hur många gånger jag har öppnat dörrar rätt på magen, stött i folk när jag ska smita förbi lite smidigt... :banghead:

Nu har jag hoppat på kryckor i en vecka (fast jag fuskar på jobbet, men där går jag så korta bitar i taget) och idag har jag inte ens ont! Jag är så lättad att jag vill nästan gråta :banana: Så jag inledde morgonen med att klippa gräset, sen åkte jag iväg och fotade med svärmor så vi får väl se om jag får betala för det ikväll. Lätt värt det i så fall :D

Haha samma här Krambanan!
Ändå glömmer man bort sig ibland och försöker dra in magen!

Jag mår ju bra men 3km promenad på kvällen så känner jag av fogarna i skinkorna (tror det är fog). Och att 3 km känns som nån mil.... Smidig deluxe.

Annars börjar jag ladda upp Minis garderob på reorna. Det är iaf roligt! :)

Det blev några gravidbilder häromdagen, inga som hamnar på facebook men som jag tänker kommer vara kul att ha framöver :)

19831640710_aa6cc4b73b_k.jpg

20019620795_77a3147b41_k.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar