Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
hmmm... nu då?
Babynestet:

11311313-316924928431272-646296124-n.jpg

Magen:
img-20150802-202525.jpg

Men hallå!!? Vilken behändig mage! Sån där var inte min i vecka 30... Och definitivt inte nu... *muttrar*
Mysigt nest!

BM-besök idag. Allt verkade bra, hon undersökte mig också, haft ordentlig "mensvärk" inatt efter mycket sammandragningar igårkväll. Tappen något mjuk men inte nämnvärt påverkad. Skönt det. Lite väl tidigt såhär i vecka 33...

Vilka fina magar alla har!:love:
Får man fråga hur mycket alla har gått upp?
Jag känner mig enorm och inte alls fin. Jag är i v. 30 nu (29+3) och har hittills gått upp drygt 12 kg. Tycker själv inte att det låter så brutalt mycket, men när jag ser mig själv i spegeln så säger den en helt annan sak. Alltså magen gillar jag, men jag vantrivs med att ha blivit så mycket större på alla andra ställen:( mest av allt har min rumpa och mina lår blivit förstörda. Jag har normalt strl 36 och till och med ibland 34 i byxor, men nu måste jag ha strl 40 i gravidbyxor för att de ska vara bekväma att ha. Att jag dessutom fått celluliter och börjat få slå bristningar på höfterna gör ju inte saken bättre. Tänk om det inte försvinner sen?!:crazy:
snälla säg att det är fler än jag som inte tycker att det är helt fantastiskt att vara gravid?! Eller är jag bara töntig och gnällig:confused:

@FiVi
Du är inte ensam. Jag avskyr hela grejen. Har gått upp 13 kg, i vecka 33. Har också blivit plufsig över lår och rumpa.
Räknar bara ner nu och är glad att det här är vår andra (och sista!).
Tappade alla 17 kg sist på ett par veckor, så jag sätter mitt hopp till att det går lika smidigt den här gången.
Så jag lever enbart på post-gravid-pepp nu. Köpt nya bra gå-skor och snygga outdoor-byxor så jag ska gå, gå och gå när jag väl klarar av det igen!

@FiVi

Har gått upp 4 kg, är i v 24 från och med imorgon. Vet inte om det är mycket eller lite eller normalt. Allt sitter på mage och bröst iaf så vanliga byxor/jeans osv passar (de med låg midja alltså). Vissa urringade tröjor vill jag dock inte ha då mina redan stora bröst numera ser ut som porr-tuttar, i urringat ser det mest vulgärt ut blä.

Tror säkert att du kommer tappa det snabbt sen efteråt :)

Är aäkert upp runt 13 kg, har inte vägt mig än. Är i v34 imorgon. Rumpan är lite dgigare men annars sätter jag som vanligt allt på överkroppen, växte ur mina tröjor över bysten tidigt. Klarat mig hitills från bristningar menhos BM idag visade det sig att jag ligger högt på socker (10) så nu får vi se vad som händer.

I övrigt var det bra, magmått 31.

Jag är i v 31 och har gått upp 11 kg än så länge. Mamma gick upp 27 kg med mig, så allt under det är jag glad över :rofl: Jag tycker dock inte att jag ser särskilt mycket större ut, det har satt sig på bröst, mage och rumpa och det gör mig ingenting. Men gud vad jag längtar efter att röra på mig ordentligt, jag vill ut och GÅ! 2 månader kvar...

@FiVi

Väger mig inte denna gången pga min ätstörningsproblematik men har gått upp runt 10 kg nu i vecka 27.
Helt normalt för att vara mig.
Gick totalt upp 25 kg med sonen och 16 kg med tösen. Tills nu i vecka 27 runt 12-14 kg med sonen och till vecka 28 7 kg med tösen.
Känner mig inte heller helt bekväm med dom extra kilona på höfter och lår men det försvinner ju sen som tur är, med eller utan tvång ;)
Min rumpa är rätt förskonad som tur är, än så länge :p

Med sonen tog det ca 7-8 månader innan jag tappat allt men det berodde också på att jag inte åt helt som jag skulle pga depression och med tösen så försvann alla 16 kg på två veckor.
Och denna graviditeten är mer lik hennes än sonens på många vis så jag tror och hoppas att det går lika fort igen :)

Jag är i v 31 och har gått upp 11 kg än så länge. Mamma gick upp 27 kg med mig, så allt under det är jag glad över :rofl: Jag tycker dock inte att jag ser särskilt mycket större ut, det har satt sig på bröst, mage och rumpa och det gör mig ingenting. Men gud vad jag längtar efter att röra på mig ordentligt, jag vill ut och GÅ! 2 månader kvar...

Å jag vill rida :arghh:

Jag har ju C-ponny så tänker inte sätta mig på honom nu när jag gått upp typ 10 kg. Hade jag haft mitt gamla halvblod så hade jag tagit mig en tur i skogen.
Nog för att han orkar mig men det känns ändå inte snällt, speciellt som han själv haft semester ett tag.

Å jag vill rida :arghh:

Jag har ju C-ponny så tänker inte sätta mig på honom nu när jag gått upp typ 10 kg. Hade jag haft mitt gamla halvblod så hade jag tagit mig en tur i skogen.
Nog för att han orkar mig men det känns ändå inte snällt, speciellt som han själv haft semester ett tag.
Jag vill också rida, så mycket så jag kan inte riktigt tänka på hur mycket för då blir jag ledsen :cry: Om jag hunnit skaffa egen häst tills det är dags för nr 2, då ska den hästen köras in så jag kan roa mig med något hästigt under en graviditet :p

Förstår att du inte vill kravla dig upp på en c-ponny nu, med den extra vikten. Han är väl inte så gammal heller? Tänker att han kanske inte är så balanserad själv än(?).

Jag vill också rida, så mycket så jag kan inte riktigt tänka på hur mycket för då blir jag ledsen :cry: Om jag hunnit skaffa egen häst tills det är dags för nr 2, då ska den hästen köras in så jag kan roa mig med något hästigt under en graviditet :p

Förstår att du inte vill kravla dig upp på en c-ponny nu, med den extra vikten. Han är väl inte så gammal heller? Tänker att han kanske inte är så balanserad själv än(?).

Jag hade planer på att köra in honom men tänkte inte ha det som experiment under graviditeten :p
Det får vänta ett tag till :)

Han är 4 år så inte så gammal, men tillräckligt balanserad för att fixa en skrittrunda i skogen med min mage.
Min tös rider honom i ridhuset ibland så han får något att göra. Visserligen bara i skritt men han tycker det är roligt att få arbeta lite :)
Å min man visningsövar ju med honom också. Utställning nästa helg igen :bump:
Sen tänkte jag dra igång lite löshoppning under hösten så får han lite att göra.
Han är inte så pålitlig att longera så det hoppar jag över i detta tillståndet O_o :p

Är också otroligt ridsugen, känner mig tung och otymplig.
I hagen står två dyra marsvin. Åker och shoppar träns till unghästen istället..

Jag hade planer på att köra in honom men tänkte inte ha det som experiment under graviditeten :p
Det får vänta ett tag till :)

Han är 4 år så inte så gammal, men tillräckligt balanserad för att fixa en skrittrunda i skogen med min mage.
Min tös rider honom i ridhuset ibland så han får något att göra. Visserligen bara i skritt men han tycker det är roligt att få arbeta lite :)
Å min man visningsövar ju med honom också. Utställning nästa helg igen :bump:
Sen tänkte jag dra igång lite löshoppning under hösten så får han lite att göra.
Han är inte så pålitlig att longera så det hoppar jag över i detta tillståndet O_o :p
Haha nä, det kanske inte är något som bör sättas igång mitt i en graviditet ;)

Aha, jag fick för mig att han var ett år yngre :) Kul att dottern kan rida en liten sväng i alla fall!

Det låter ju som att det inte går någon nöd på honom åtminstone, kan tänka mig att det är värre för dig!

Är också otroligt ridsugen, känner mig tung och otymplig.
I hagen står två dyra marsvin. Åker och shoppar träns till unghästen istället..
Jag har aldrig shoppat så mycket som nu när jag är gravid O_o Ett schabrak, till hästen som inte ens är min och som jag inte kan rida än på länge igen... Kläder som (säkert) kommer vara jättefina till nästa sommar när jag inte går runt med en vattenmelon-sized mage...

Haha nä, det kanske inte är något som bör sättas igång mitt i en graviditet ;)

Aha, jag fick för mig att han var ett år yngre :) Kul att dottern kan rida en liten sväng i alla fall!

Det låter ju som att det inte går någon nöd på honom åtminstone, kan tänka mig att det är värre för dig!

Nejdå, det går ingen nöd på honom. Han är ju ponny med så ett halvårs vila i denna åldern är ju egentligen bara bra så får han växa i lugn och ro :)
Men abstinens kan man ha ändå :p
Sen är han ingen kelgris heller som vill bli borstad i all evighet så mysstunderna blir inte så långa men det är ju hans personlighet som är sån så det får jag ju respektera.

Men hallå!!? Vilken behändig mage! Sån där var inte min i vecka 30... Och definitivt inte nu... *muttrar*
Mysigt nest!

BM-besök idag. Allt verkade bra, hon undersökte mig också, haft ordentlig "mensvärk" inatt efter mycket sammandragningar igårkväll. Tappen något mjuk men inte nämnvärt påverkad. Skönt det. Lite väl tidigt såhär i vecka 33...

Behändig, nja.. den har ju växt mycket "inåt" så har problem med att böja mig frammåt, och sparkarna upp mot revbenen känns kan jag lova! :wtf:
Har fått ett par snika kommentarer: Är du inte större än?!! Trodde du skulle vara flodhäst-size vid det här laget.
- Tur för mig då! men det är ff tugnt och osmidigt! O_o

Alltså.. från ingenstans så har jag fått värk som strålar från rumpan ner i benen. Jag misstänker fogarna... Att böja sig är tortyr. Fåtöljen är det som funkat bäst, eller att bara stå rakt upp och ner. Kontorsstolen på jobbet höll på att ta död på mig i slutet på dagen. :/ vecka 25 idag, var fasen ska det sluta om det började såhär... :eek:

Jag längtar också så kopiöst mkt efter att rida. Men foglossningen gör det omöjligt just nu. Och det är väl för mkt att hoppas på att det ska bli annorlunda längre fram. Men hoppas gör jag.... :meh:

Jag längtar också så kopiöst mkt efter att rida. Men foglossningen gör det omöjligt just nu. Och det är väl för mkt att hoppas på att det ska bli annorlunda längre fram. Men hoppas gör jag.... :meh:

Förra graviditeten blev jag faktiskt bättre mot slutet. Minns att jag gick en del monsterrundor med hunden bara några veckor före BF. Så det är inte omöjligt!
Den här gången verkar jag dock inte ha samma tur :rofl: Fan vad ynklig jag är...

Jag är i v.27 och har gått upp 7kg. Blev förvånad när jag ställde mig på vågen. 7kg är verkligen inte mycket men jag har gått upp nästan 3kg på 3 veckor. Hoppas det lugnar ner sig.

I princip allt har satt sig på mage och bröst. Kan ha mina vanliga kläder, så länge skärningen är rätt. Ser fortfarande tydligen knappt gravid ut enligt vissa, funderar på om jag skulle kunna mörka en graviditet i 40 veckor. :meh: Börjar vara less på att höra att jag ser ut att må så bra för att magen ser så smidig ut, allt är inte som det ser ut. Tycker visserligen själv magen ser liten och smidig ut, men den känns kompakt, tung och ivägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar