Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men suck. De ringde från butiken där vi beställt barnvagn, de har strul med just den leverantören. Vi har ju gott om tid på oss än så länge, men han bad oss fundera ifall vi vill avbeställa den eller välja en annan. De skulle fixa nåt bra erbjudande på Brio Smile men jag tycker framhjulen är för klena på den :down: Ger det nog till nästa vecka och ser om de fått kontakt med leverantören, har de inte det får vi hitta något annat. Suck.

På det viset är det tråkigt att jag inte har någon kontakt med min mamma, för hon syr fantastiskt duktigt. Hon sydde sin egna bröllopklänning och allas kostymer och tärnklänningar. Hon gjorde alltid mina finklänningar när jag var liten.
Hon är superduktig på att sy, och skapa för övrigt. Hon är en liten fixartomte typ :p

Tycker jag kunde fått ärva den genen :cautious:
Förstår att du tycker det! Jag tycker det är rätt kul att pyssla lite emellanåt, men det får inte vara några saker som är invecklade och tar lång tid, då ledsnar jag innan jag ens är halvvägs :p

Usch vad jag är trött på att det finns så lite gravidkläder. Jag har jättesvårt att hitta vettiga plagg, ssk till jobbet (strikt kontorsklädsel). Och dyrt är det. Känns så onödigt att lägga stora pengar på ngt som inte kommer användas sen. Begagnat hittar jag i princip inget alls i min stil i rätt storlek. Suck......

Något plingade till i makens huvud när jag sydde babynestet i helgen. Han insåg plötsligt att hela den här grejen med att jag är gravid - det innebär faktiskt att det snart kommer ett litet barn :eek: :rofl: Han sa det själv att det plötsligt blev så mycket verkligare när han kunde se och ta på något som hon ska ligga i när hon är ute. Så vid 22 igår kväll kom han kånkandes upp från källarförrådet med spjälsängen och började möblera om sovrummet O_o :love: Så nu ska vi börja röja ordentligt här hemma, vi bor i en 2a så det är ont om plats och mycket måste undan och väck för att göra plats för en liten en.

En helt annan sak, någon som funderat på fotografering? Jag är ju fotonörd så jag har börjat planera en massa olika fotoprojekt :D Frågan är bara när det är rimligt att fota? Magen får ju gärna vara stor men i övrigt ser jag helst till att undvika flodhästlooken...

Jag är också fotonörd men skulle inte för allt smör i Småland ställa mig framför kameran nu. Vecka 30 anses nog ändå vara den tiden man är "snyggt" gravid men aldrig aldrig aldrig att någon får fota mig nu. Jag vill inte ens se mig själv i spegeln för jag tycker det är så groteskt :D
Men alla är ju olika :rofl:

Jag är också fotonörd men skulle inte för allt smör i Småland ställa mig framför kameran nu. Vecka 30 anses nog ändå vara den tiden man är "snyggt" gravid men aldrig aldrig aldrig att någon får fota mig nu. Jag vill inte ens se mig själv i spegeln för jag tycker det är så groteskt :D
Men alla är ju olika :rofl:
:rofl: Jag är nog inte varit jättebekväm med tanken att någon annan fotar mig, vilket ju är lite besvärligt :p Jo maken skulle kunna få göra det, men han är ganska kass om jag ska vara ärlig :o Det lutar ju mao åt stativ och självutlösare...

Vad jag ogillar när bebisen inte rört sig på länge. Nu har jag nog inte känt den sen igår någon gång på förmiddagen :crazy:
Kanske att det var någon buff på eftermiddagen sen men får inga svar trots att jag försöker.

Tösen var dock likadan en gång och då åkte vi in till förlossningen och hon hade troligen sovmaraton för allt var bra men ändå, hatar när dom gör så här.

Bm-besök idag. Allt såg bra ut. SIF-måttet har gått från 27 till 31 på 2 veckor. :nailbiting: Totalt upp ca 14 kg nu i v 32. Foglossningarna är okej så länge jag använder bältet på jobbet. Halsbrännan håller på att göra mig galen fortfarande. Speciellt idag efter gårdagens matslarv. :yuck: Spydde dessutom i morse i bilen...och höll på att spy två gånger till senare. I övrigt känns det rätt ok. Märker inte av bebis alls lika mycket som för ett tag sen men läste att dom sover en hel del denna tiden i graviditeten.

Ska man oroa sig över att inte alls ha börjat läcka någon mjölk än? :o

På tal om fotografering tänkte jag ta lite bilder snart. Är egentligen sjukt obekväm framför kameran men har nästan inga magbilder än. Och känns ändå som jag vill ha några innan det är för sent. En kompis har lovat hjälpa mig. Men vet inte vad jag ska ha på mig eller hur jag ska styla mig alls.

Annars har jag tvättat allt till spjälsängen (fått säng, madrass, skydd och diverse lakan och sånt av en kompis :love:). Och bäddat i ordningen den nästan helt idag. :heart

Med exet så är iallafall bodelningsavtalet klart så nästa vecka ska lånen på huset över på mig och sen ska det skickas in om lagfart. Om han nu inte tänker bråka mer! Ingen aning hur/när han kommer flytta dock men jag har sagt att innan bebis kommer vill jag hinna få ordning här hemma ordentligt och flytta ner från övervåningen (livsfarlig trapp upp dit och vi har ett sovrum nere). Idag har han tydligen sökt jobb i sin hemstad (23 mil bort) och pratar om att flytta hem till Småland. Vi är därifrån båda två och flyttade ner till Skåne ihop för snart fem år sen. En av dom stora anledningarna till att jag väljer att stanna här nere efter han ville separera är så han kan ha en bra kontakt med sitt barn och det vet han. Garanterat därför han säger att han ska flytta "hem" igen... :meh:

För en känsla av att han kommer bråka om det som går bara för sakens skull krambanan. Hoppas han ger sig när bebis kommer.

Foton är inget för mig heller, har för eget bruk för att se skillnaden mellan veckorna.

Hur går det med namnletandet för eran del?

Har bara hittat några få namn som jag tycker är fina.
Namn är svårt!

Usch vad jag är trött på att det finns så lite gravidkläder. Jag har jättesvårt att hitta vettiga plagg, ssk till jobbet (strikt kontorsklädsel). Och dyrt är det. Känns så onödigt att lägga stora pengar på ngt som inte kommer användas sen. Begagnat hittar jag i princip inget alls i min stil i rätt storlek. Suck......
Kollade du i tråden om arbetsbyxor? Finns en instruktion där för hur man syr mudd i kläder. Borde kunna funka för dig med.

För en känsla av att han kommer bråka om det som går bara för sakens skull krambanan. Hoppas han ger sig när bebis kommer.

Ja eller så kommer han hålla sig helt undan bara för jag har flera gånger påpekat att oavsett hur det blir med oss så vill jag att han och bebis ska få en bra relation. Och sånt som är viktigt för mig brukar han undvika som pesten. Samt att om han aldrig engagerar sig i barnet riskerar han heller aldrig att få några känslor för det och då kanske må dåligt.

Hur går det med namnletandet för eran del?

Har bara hittat några få namn som jag tycker är fina.
Namn är svårt!

Namn är jättejättesvårt tycker jag! Men har en liten lista med några jag kan tänka mig sen hoppas jag att när hon väl är ute så ger det sig. Behöver ju inte komma överens med någon mer än mig själv iallafall. :p

@krambanan skönt att bodelningen är klar :)

Tips mot halsbrännan: mineralvatten!!!
Låter helt knasigt men fungerade för mig och flera andra som testat. Jag drack en slurk så ofta jag kom på och däremellan som måltidsdryck.
Hjälper bättre än de receptfria mediciner som finns (jag testade nästan alla :cautious:)

Jag har konstaterat att det är svamp jag fått av fler symtom som kommit nu :wtf:

Men jag köpte svampmedel innan så nu ska jag bli fri :banana: :p

Jävla helvete att få den skiten. Man blir ju tokig av kliandet!

Hon på apoteket som hjälpte mig sa att det var väldigt vanligt att få när värmen slår till och i kombination med svettiga trosor i jobbet så lär det väl inte vara sista gången jag får det under sommaren :crazy:
Jag gör ju inget annat än springer runt på jobbet och så länge det är varmt lär trosorna bli det med..
Jag byter trosor när jag slutar men det lär väl inte hjälpa eftersom det inte funkat nu :meh:

Men läste om att sova utan trosor och lufta fiffi så mycket som möjligt, så jag får väl gå halvnaken här hemma när jag kan, ikväll får jag vänta tills svärfar åkt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar