Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra svar :D :up:

Har du/någon annan ett bra svar på magstorlekskommentarer?

Igår så en att nu är magen stor, på ett litet nedsättande vis :mad:

Jag svarade att den är precis så stor som den ska vara, men hade lust att svara att din är inte så liten den heller!
Men då fick jag dåligt samvete :crazy:

Beroende på vem som kläckt ur sig det har jag svarat lite olika:

a) - Nej? (Min mage är nämligen inte stor)
b) - Detsamma!/
c) Granskat personen och sagt: - Tycker du? Njäe, inte har du gått upp mer än 3-4 kg? (favoriten :devil:)
d) Inte svarat alls.
e) - Jag är gravid. Vad är din ursäkt?

Jag är varken speciellt trevlig eller konflikträdd, däremot talat jag gärna om för folk att de är lite puckade :grin:

Tycker du har all rätt att svara att motparten också är rätt tjock :p avskyr kommentarer om magen, avskyr magklappar osv. Hur många gånger har man inte varit med om att folk pratar med magen i stället för ansiktet? Otrevligt!

Magklappare :eek: :wtf: :devil:

Nä fy för såna som får för sig att magen är allmän egendom bara för att man är gravid :mad:

Det finns dom som får känna på min mage, men dom är få :p
Mina barn och min man, och ja, min bm då :D
Barnen får röra så mycket dom vill vid den. Det känns lite lustigt att dom pratar och kramar om den men det är ju deras sätt att prata med sitt syskon och bonda redan nu så dom har fri tillgång :)

Magkommentarer som är okej är typ "så fin din bebismage är". Den är ju rätt neutral och säger inget om storleken utan det blir ju bara en kommentar om att dom sett magen och att det syns att det bor en bebis i den.

Magklappare :eek: :wtf: :devil:

Nä fy för såna som får för sig att magen är allmän egendom bara för att man är gravid :mad:

Det finns dom som får känna på min mage, men dom är få :p
Mina barn och min man, och ja, min bm då :D
Barnen får röra så mycket dom vill vid den. Det känns lite lustigt att dom pratar och kramar om den men det är ju deras sätt att prata med sitt syskon och bonda redan nu så dom har fri tillgång :)

Magkommentarer som är okej är typ "så fin din bebismage är". Den är ju rätt neutral och säger inget om storleken utan det blir ju bara en kommentar om att dom sett magen och att det syns att det bor en bebis i den.
Min 2-åring pratar också om bebisen ibland och klappar lite, det är rätt gulligt :p man får väl passa på innan det blir ett skrikande knyte och svartsjuka ;)

Nu är jag ju snart nära bf, förra gången fick jag stänga av telefonen för folk ringde stup i kvarten och frågade om vi var på BB än. Då var jag mest bara arg :p det var liksom rätt illa att vara gravid ändå, det hade jag ledsnat på veckor i förväg.

Har spanat på vagn ikväll på nätet. Vet vilken vi ska ha men velar om vi ska köpa en begagnad eller en ny, nu när dom kommit ut med nya färger. Det gjorde ju allt mycket svårare :arghh:

Har hittat begagnad för runt 2000 kr komplett med prylar och en ny med tillköp av liggdelen går på 7500 kr. Men då ligger den begagnade på årsmodell 2012. Nyare begagnad har jag inte hittat med liggdel.
Det är självklart lite förbättringar på den nyaste versionen och så nya färger då.

Min man fastnade nog för den nya så då kan ju han få betala den tycker jag :idea:

Min 2-åring pratar också om bebisen ibland och klappar lite, det är rätt gulligt :p man får väl passa på innan det blir ett skrikande knyte och svartsjuka ;)

Nu är jag ju snart nära bf, förra gången fick jag stänga av telefonen för folk ringde stup i kvarten och frågade om vi var på BB än. Då var jag mest bara arg :p det var liksom rätt illa att vara gravid ändå, det hade jag ledsnat på veckor i förväg.

Som min tös sa, det är lätt att vara storasyster när bebisen är i magen men det blir nog jobbigt när den kommit ut :D

Jag minns nog bara att svärmor var den enda som pratade om att nu är det nära, känner du inget än, när tror du den kommer m.m.
Det var nog faktiskt ingen mer som tjatade om det.
Nåja, jag hoppas lite på en veckas övertid så ungen kommer fredagen den trettonde. Det hade varit coolt :laugh:
Såvida jag inte får graviditetsklåda igen, då får den gärna komma en månad tidigt eller så.

Tror dock att jag kommer få såna dryga kommentarer denna gången, nu när jag känner andra människor sen sist. Vissa är nog lagda åt det tjatiga hållet är jag rädd.

Som min tös sa, det är lätt att vara storasyster när bebisen är i magen men det blir nog jobbigt när den kommit ut :D

Jag minns nog bara att svärmor var den enda som pratade om att nu är det nära, känner du inget än, när tror du den kommer m.m.
Det var nog faktiskt ingen mer som tjatade om det.
Nåja, jag hoppas lite på en veckas övertid så ungen kommer fredagen den trettonde. Det hade varit coolt :laugh:
Såvida jag inte får graviditetsklåda igen, då får den gärna komma en månad tidigt eller så.

Tror dock att jag kommer få såna dryga kommentarer denna gången, nu när jag känner andra människor sen sist. Vissa är nog lagda åt det tjatiga hållet är jag rädd.
Din tös har förstått det där hon! Min har konstaterat vad det är men innebörden är väl.. Sådär med förståelsen tror jag. Vi har tittat på bilder från när hon var bebis i alla fall. Hon är ju väldigt pratsam av sig så det är intressant att lyssna på vad hon har för teorier och tankar. Hon pratar fortfarande om när hon kräktes ner en filt i januari/februari så vad hon säger om bebisen i magen om ett par månader ska bli roligt. "Po hågde kräksade på filten" :p gullungen.

Det är så himla intressant att läsa hur din son hanterar situationen. Så himla intressant hur hjärnan fungerar och hur han förbereder sig genom att vara väl påläst. Läser han även om hur det är att få syskon eller stannar det vid "bebisfakta"?

Jag råkade ut för en magklappare häromdagen, jag blev helt paff! Jag kom mig liksom inte ens för att säga något. Tur det är ont om dem i övrigt. Jag har inget emot att vänner känner så länge de frågar, och de skulle nog aldrig få för sig att pilla på någon annans kropp utan att fråga. Men nu var det en vilt främmande människa?!

Sitter hos BM nu för att göra glukosbelastning. Blä vad äcklig den där sockerlösningen var!

Men alltså magklappare och korkade kommentarer :wtf: Jag trivs ju inte alls som gravid så jag blir skitputt när någon kallar mig tjockis eller kommenterar att jag blivit stor. Jag har inte blivit så mycket större egentligen, bara magen men folk tycker tydligen att det är okej att kalla folk för tjockis ändå. Fuckers! :grin: Förstår mig verkligen inte på magklappare heller. Hur kan folk tro att det är fritt fram att "klappa magen" bara för att man är gravid? För guds skull, jag är väl inget sällskapsdjur heller! I hate ppl. :p

Nåja. Besök hos BM idag igen. Vanliga BM är på semester så fick en annan, men det var bara idag så det kändes okej. Slapp blodprov den här gången också, yey! :D Blodtrycket var lågt och SF-kurvan som den skulle. :up:

Nästa besök om 2 veckor skall vi skriva förlossningsbrev :bump:

Jag är mest förbannad på maken som kläcker dumma grejer. I övrigt är folk rätt vettiga :D
Men jag är också lovligt trött på det här nu.

BM idag. Snitt är lovat, datum klubbas av läkare längre fram, men det blir en vecka innan typ. Skönt. Även bokat ett extra UL i v32 då första dottern föddes med anemi, så de kan visst kolla lite blodflöde och så med UL.
Ska ta upp frågan om sterilisering i samband med kejsarsnittet. Vet inte hur pigga de är på det, men enligt BM är det inte omöjligt.

Bra svar :D :up:

Har du/någon annan ett bra svar på magstorlekskommentarer?

Igår så en att nu är magen stor, på ett litet nedsättande vis :mad:

Jag svarade att den är precis så stor som den ska vara, men hade lust att svara att din är inte så liten den heller!
Men då fick jag dåligt samvete :crazy:

Jag fick kommentaren :"Nu börjar du allt bli framtung!" Av en gubbe på jobbet.
Jag svara: "Ja nu är vi lika!"

Kom på nu den där jävla kärringen på jobbet när jag väntade sonen.

Jag jobbade på ett äldreboende och var inne hos en tant som var känd för att inte vara så trevlig. Jag var i vecka 15 bara men jag fick en väldigt stor (!) mage med sonen, och hon frågade om jag var gravid för det synes rätt bra redan då och jag sa ja.
Då sitter alltså en stor överviktig tant naken i sin fåtölj och jag står och lyfter hennes tuttar som hängde ner till knäna för att smörja hennes eksem hon hade under dom, och så säger hon att jag är jättestor och jag kommer bara bli ännu större. Ja usch så stor du kommer bli O_o
Det kändes liiite som att det var fel människa som hackade på mig.
Jag hade lust att säga att ja men jag är ju gravid, vad är din ursäkt?

Men man ska ju vara trevlig på jobbet :meh:

Annars så var jag i färgbutiken idag och köpte målarfärg. En stor burk på 9 liter som vägde en del och efter jag betalat så sa hon som hjälpte mig att hon tar ut den i bilen åt mig för jag ska ju inte bära tungt sa hon.

Jättesnällt :love:

Det var direkt efter jobbet med så fogarna var inte speciellt snälla mot mig heller så det var skönt att slipa släpa på den!

Kom på nu den där jävla kärringen på jobbet när jag väntade sonen.

Jag jobbade på ett äldreboende och var inne hos en tant som var känd för att inte vara så trevlig. Jag var i vecka 15 bara men jag fick en väldigt stor (!) mage med sonen, och hon frågade om jag var gravid för det synes rätt bra redan då och jag sa ja.
Då sitter alltså en stor överviktig tant naken i sin fåtölj och jag står och lyfter hennes tuttar som hängde ner till knäna för att smörja hennes eksem hon hade under dom, och så säger hon att jag är jättestor och jag kommer bara bli ännu större. Ja usch så stor du kommer bli O_o
Det kändes liiite som att det var fel människa som hackade på mig.
Jag hade lust att säga att ja men jag är ju gravid, vad är din ursäkt?

Men man ska ju vara trevlig på jobbet :meh:

Förlåt men :rofl:

:banghead::banghead::banghead:

Idag fick jag frågan om jag inte ska sälja hästen när bebisen har kommit.

Men idag blev jag otrevlig och sa att det har ingen med att göra vad jag ska göra med min häst.
Då blev det tyst :grin:

Vad är det med folk :arghh:

Jag tror inte bebisen kommer sitta klistrad på mig i 10 år så jag aldrig mer kommer få tid för min häst. Han är bara 4 år gammal så vi har all tid i världen när bebisen blivit lite större. Han kommer högst troligt inte hinna bli gammal och skrumpna bort innan jag kan rida ordentligt igen.

Jag kanske borde sagt att då avlivar jag honom, så hade dom haft något att prata om :laugh:

idag tog jag mig ut på en skrittrunda i skogen :love:

Sjukt obekvämt att rida märker jag. Får en massa sammandragningar för att den skumpar till i varenda steg hästen tar :p
Kunde dock komma av rätt smärtfritt efteråt :up:

Det blir bara skritt i skogen nu under sommaren dom dagar jag fixar det och sen får han stå i höst.
Eller dör han då :confused: :eek:

idag tog jag mig ut på en skrittrunda i skogen :love:

Sjukt obekvämt att rida märker jag. Får en massa sammandragningar för att den skumpar till i varenda steg hästen tar :p
Kunde dock komma av rätt smärtfritt efteråt :up:

Det blir bara skritt i skogen nu under sommaren dom dagar jag fixar det och sen får han stå i höst.
Eller dör han då :confused: :eek:

Äh. Min stackars nordsvensk stod i ett och ett halvt år när jag bestämde mig för att sälja. Han lever än. Jag tog mig upp på ryggen på honom någon gång i halvåret, samt tog oss ut i skogen ett par gånger efter årsskiftet, men det var inga problem för de nya ägarna att rida honom sen :)

Äh. Min stackars nordsvensk stod i ett och ett halvt år när jag bestämde mig för att sälja. Han lever än. Jag tog mig upp på ryggen på honom någon gång i halvåret, samt tog oss ut i skogen ett par gånger efter årsskiftet, men det var inga problem för de nya ägarna att rida honom sen :)
Och min medryttarhäst (som dessutom är ett dressyrstammat halvblod :eek:) får stå i flera månader nu när både jag och ägaren blir gravida på löpande band. Det blir nog häst av honom igen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 798
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar