Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sån tur att en gammal stallkompis som går Hippologen nästan flyttat hem igen och nu rider alla mina hästar parallellt med mig så hon tar över helt när jag inte kan själv.
Plus att jag faktiskt ska försöka sälja en så jag får bättre tid/råd med den jag har kvar.

Din tös har förstått det där hon! Min har konstaterat vad det är men innebörden är väl.. Sådär med förståelsen tror jag. Vi har tittat på bilder från när hon var bebis i alla fall. Hon är ju väldigt pratsam av sig så det är intressant att lyssna på vad hon har för teorier och tankar. Hon pratar fortfarande om när hon kräktes ner en filt i januari/februari så vad hon säger om bebisen i magen om ett par månader ska bli roligt. "Po hågde kräksade på filten" :p gullungen.

Det är så himla intressant att läsa hur din son hanterar situationen. Så himla intressant hur hjärnan fungerar och hur han förbereder sig genom att vara väl påläst. Läser han även om hur det är att få syskon eller stannar det vid "bebisfakta"?

Än så länge har det stannat vid bebisfakta men jag får se vad som händer längre fram. Tycker det är så sött att han läser på :D :love:
Men det är så han gör med allt han ska ta in, han läser om det och söker fakta :)

Än så länge har det stannat vid bebisfakta men jag får se vad som händer längre fram. Tycker det är så sött att han läser på :D :love:
Men det är så han gör med allt han ska ta in, han läser om det och söker fakta :)
Jo jag känner igen det där :) det finns mycket att lära under tiden ni väntar. Undrar om han kommer läxa upp er i bebis-skötsel sen :D

Förresten så har jag fått problem i underlivet igen.
Skrev om det runt vecka 10 någonting sist, att det brände i underlivet men då gick det över.

Nu har jag fått så igen :(

Vet inte om jag är allergisk mot min man :o för nu har jag kommit fram till att det blir så efter vi haft sex.
Han kanske stör min phbalans eller något där nere :confused:
Eller så var det bara att vi hade sex när det blossade upp av sig självt?

Jag har ju inte haft några problem alls sen sist, då för över 12-13 veckor sen och så dök det upp nu igen och vi har haft normalt med sex under dom veckorna precis som vanligt.

Ska jag ringa min bm? Ta svampmedicin och se om det hjälper? Eller sluta ha sex :arghh:

Googlade och läste att det var väldigt vanligt att svamp blossade upp under graviditeten så det är väl det då. Man kan väl ha olika grader av hur mycket det irriterar en?
Jag hade svamp en gång i tonåren men det var ju helt horribelt. Jag fick sjukskriva mig från skolan och ligga med särade ben i sängen en hel dag och bara försöka överleva O_o
Nu är det mer lite kli och om jag rör det känns det irriterat. Lite som ett myggbett med. Ju mer man kliar ju mer vill man fortsätta för det hjälper för stunden men det är ett jävla ställe att stå och klia sig på i tid och otid :p

Förresten så har jag fått problem i underlivet igen.
Skrev om det runt vecka 10 någonting sist, att det brände i underlivet men då gick det över.

Nu har jag fått så igen :(

Vet inte om jag är allergisk mot min man :o för nu har jag kommit fram till att det blir så efter vi haft sex.
Han kanske stör min phbalans eller något där nere :confused:
Eller så var det bara att vi hade sex när det blossade upp av sig självt?

Jag har ju inte haft några problem alls sen sist, då för över 12-13 veckor sen och så dök det upp nu igen och vi har haft normalt med sex under dom veckorna precis som vanligt.

Ska jag ringa min bm? Ta svampmedicin och se om det hjälper? Eller sluta ha sex :arghh:

Googlade och läste att det var väldigt vanligt att svamp blossade upp under graviditeten så det är väl det då. Man kan väl ha olika grader av hur mycket det irriterar en?
Jag hade svamp en gång i tonåren men det var ju helt horribelt. Jag fick sjukskriva mig från skolan och ligga med särade ben i sängen en hel dag och bara försöka överleva O_o
Nu är det mer lite kli och om jag rör det känns det irriterat. Lite som ett myggbett med. Ju mer man kliar ju mer vill man fortsätta för det hjälper för stunden men det är ett jävla ställe att stå och klia sig på i tid och otid :p

Jag tror att det kanske bara är lite irriterat, vi kör med glidmedel för min "fiffi" kan inte återfukta sig som vanligt när jag blir varm i trosan så att säga. :p
Avvakta en dag eller två, håll rent och ev. smörja med babyolja? Om det inte blir bättre eller sämre så kan du nog ringa BM och be om gyn.koll? :)

Jag tror att det kanske bara är lite irriterat, vi kör med glidmedel för min "fiffi" kan inte återfukta sig som vanligt när jag blir varm i trosan så att säga. :p
Avvakta en dag eller två, håll rent och ev. smörja med babyolja? Om det inte blir bättre eller sämre så kan du nog ringa BM och be om gyn.koll? :)

Det här varit så här sen i helgen, så minst 4 dagar nu redan.
Men jag avvaktar lite för jag ska till bm nästa vecka så tar upp det med henne då om det inte gått över.
Eller så får jag väl ta svampmedel i helgen om det inte verkar lugna sig. Känns dumt att gå runt med obehandlad svamp om det skulle vara det?

Min fiffi har inga problem med att återfukta sig själv men med tanke på mängden sex senaste veckan så är den kanske irriterad pga det :o :p
Min sexlust ökade något enormt för några veckor sen, helt galet!

Min fiffi har inga problem med att återfukta sig själv men med tanke på mängden sex senaste veckan så är den kanske irriterad pga det :o :p
Min sexlust ökade något enormt för några veckor sen, helt galet!

Ok, ja 4dgr är nog en pina. Fått för mig bara att om man behandlar för svamp och det inte är det, så kan man rubba balansen då.

Min lust med men inte sambons senaste veckan... Frustrerad! :banghead: :arghh:
Lider av kvinnliga versionen av blåballar... :(

Ok, ja 4dgr är nog en pina. Fått för mig bara att om man behandlar för svamp och det inte är det, så kan man rubba balansen då.

Min lust med men inte sambons senaste veckan... Frustrerad! :banghead: :arghh:
Lider av kvinnliga versionen av blåballar... :(

Min mans lust hängde faktiskt inte med heller, så det är ju tur han har en avlösare i byrålådan :o :angel: :p
Men får jag erkänna att den legat under en av mina kuddar i sängen senaste veckorna. Nära och bra :o :p

Jag hatar att behöva gå upp och kissa på natten, de nätter jag får sova hela natten är jag nästan lycklig när jag vaknar :D Än så länge behöver jag dock aldrig gå upp mer än en gång/natt, men det hinner väl ändra sig ;)

Funderar på att sy ett babynest förresten. Någon som har ett sånt, eller har sytt ett?

Jag som kissar jämt när jag inte är gravid får faktiskt sova hela nätter nu *peppar,peppar*. Var ett tag precis i början jag fick gå upp en gång/natt. Gick in i v 32 idag.

Mamma har sytt två(!) till mig.

Läckande bröstmjölk och foglossning från hel*etet :arghh:
Kan foglossning verkligen komma såhär snabbt? från en dag till en annan? gjorde en sidledsrörelse igår som resulterade i att jag inte kom ifrån platsen, och nu känns allt förstört..Kan inte gå utan att börja lipa känns det som. Och som grädde på moset upptäckte jag ett läckande bröst imorse..:yuck:

Kan foglossning verkligen komma såhär snabbt? från en dag till en annan? gjorde en sidledsrörelse igår som resulterade i att jag inte kom ifrån platsen, och nu känns allt förstört..Kan inte gå utan att börja lipa känns det som. Och som grädde på moset upptäckte jag ett läckande bröst imorse..:yuck:
Du är inte ensam, jag har precis pratat med VC om att få låna kryckor... Igår låg jag och grät i en timme efter jobbet för jag hade så ont och tyckte synd om mig själv. *gnäll*

Min foglossning kom bara sådär, så uppenbarligen kan den det :meh:
Hade inga känningar av det alls innan å så en dag gjorde det apont i röven.

Men det har blivit lite lite bättre nu, inbillar jag mig. Behöver inte gå korta myrsteg längre utan kan öka på, även fast det känns.

Bröstmjölk fick jag för ett tag sen. Först var den genomskinlig men nu har den börjat få färg. Dom andra graviditeterna har jag läckt redan vid vecka 10 så det är lyx att inte göra det ännu nu i vecka 24 :D
Håller den sig bara i brösten är det lugnt som det är nu. Vette fan hur jag skulle lösa läckande bröst på jobbet. Använder sportbh och det lär ju synas om jag har inlägg i den O_o
Vill inte ha bh på jobbet. Mycket skönare med sportbh!

Kryckor är fantastiskt skönt!
Eller skönt.. Men då kan man ju ta sig fram i alla fall...

Just nu har lilltjejen hicka :rofl:

Jag fattar inte hur folk orkar gå med kryckor. Jag gjorde det en gång efter en hästolycka i tonåren men det var bara jobbigt att ens försöka ta sig fram O_o
Jag hade nog hellre haft rullstol :idea: :p

Kryckor är fantastiskt skönt!
Eller skönt.. Men då kan man ju ta sig fram i alla fall...

Just nu har lilltjejen hicka :rofl:
Ja jag ser fram emot att typ kunna gå en liten sväng på stan i alla fall, lite mer rörlighet! Den här veckan har varit förjävlig, rent ut sagt.

Lilla fröken här är nu lång nog att kunna sparka på revbenen samtidigt som hon boxar på blåsan. Intressant känsla :p

Jag som kissar jämt när jag inte är gravid får faktiskt sova hela nätter nu *peppar,peppar*. Var ett tag precis i början jag fick gå upp en gång/natt. Gick in i v 32 idag.

Jag är avundsjuk! Fast inatt har jag inte behövt kissa :banana:

Haha, lyx! Jag skulle nog aldrig be mamma sy något, det är inte riktigt hennes grej :rofl: Däremot fick vi 2 jättefina lammskinn när hon var nere och hälsade på :love:

Fusk :mad:

Jag får fortfarande springa två gånger varje natt. Trodde jag skulle tuppa av inatt när jag vaknade första gången för att gå, då var det bara en timma efter jag lagt mig :meh:
Sen upp två timmar senare igen :banghead:

Det hade väl inte varit så jobbigt att behöva gå upp men vi renoverar badrummet just nu och får gå på toa i källaren, och vägen dit känns ungefär som att gå en mil mitt i natten :p

Jag är avundsjuk! Fast inatt har jag inte behövt kissa :banana:

Haha, lyx! Jag skulle nog aldrig be mamma sy något, det är inte riktigt hennes grej :rofl: Däremot fick vi 2 jättefina lammskinn när hon var nere och hälsade på :love:

På det viset är det tråkigt att jag inte har någon kontakt med min mamma, för hon syr fantastiskt duktigt. Hon sydde sin egna bröllopklänning och allas kostymer och tärnklänningar. Hon gjorde alltid mina finklänningar när jag var liten.
Hon är superduktig på att sy, och skapa för övrigt. Hon är en liten fixartomte typ :p

Tycker jag kunde fått ärva den genen :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 798
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar