Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag har längtat efter det här - jag har i flera dagar nu känt rejält när bebisen sparkat :love:

@Saigon det kommer! Jag har också moderkakan i framvägg och min täcker i princip hela livmodern utåt mot magen. Jag känner allra mest neråt till vänster där hon som gjorde RULet såg att moderkakan inte låg och nu sista dagarna har jag känt lite överallt. Ingen som känner på magen känner utifrån än men det kommer nog snart gissar jag. Går in i vecka 22 på söndag.

Så himla mysigt det är! :love:

Har köpt barnvagn nu, en Emmaljunga duo edge. Skulle egentligen bara testa packa den i bilen, för att eventuellt börja leta efter en begagnad, men så var det utförsäljning av visningexen, så då kändes det inte lönt att leta begagnad. :)

Har börjat få halsbränna och måste kissa ofta, men mår annars fortsatt väldigt bra. Min vikarie börjar snart för upplärning, så att jag ska kunna gå hem med gott samvete när jag vill. Just nu är jag inte alls sugen på att släppa ifrån mig mitt jobb, men det lär väl ändras.

Du får säga till om det funkar!
Då kanske jag vågar mig på att slösa pengar på det med, så det blir lite enklare på jobbet. Mina arbetsställningar är så sköna :wtf:

Tycker det stabiliserar bra faktiskt MEN det är grymt oskönt om/när man böjer sig (trycker mot magen) vilket jag gör 10000 ggr på en arbetsdag. :meh:

Åh vad jag har längtat efter det här - jag har i flera dagar nu känt rejält när bebisen sparkat :love:

@Saigon det kommer! Jag har också moderkakan i framvägg och min täcker i princip hela livmodern utåt mot magen. Jag känner allra mest neråt till vänster där hon som gjorde RULet såg att moderkakan inte låg och nu sista dagarna har jag känt lite överallt. Ingen som känner på magen känner utifrån än men det kommer nog snart gissar jag. Går in i vecka 22 på söndag.

Så himla mysigt det är! :love:

Har också moderkakan i framväggen och kände i princip inget innan v23.

Har börjat få halsbränna och måste kissa ofta, men mår annars fortsatt väldigt bra. Min vikarie börjar snart för upplärning, så att jag ska kunna gå hem med gott samvete när jag vill. Just nu är jag inte alls sugen på att släppa ifrån mig mitt jobb, men det lär väl ändras.

Halsbrännan håller på att ta kål på mig. Blir värre av kolsyrat (älskar kolsyrade drycker), sill (sill och potatis är det enda jag vill äta) och faktiskt det mesta som jag kan tänka mig att stoppa i mig. :down:

Min vikarie är också under upplärning men känner att vi har ont om tid på oss. Helst hade jag gått hem 60 dagar innan BF redan men det kommer aldrig gå.

Verkar lösa sig med det ekonomiska för att köpa ut exet MEN då tvärvänder han (så klart). Så nu ska jag inte alls få det längre utan han vill köpa ut mig. :banghead: Han gör allt för att jävlas. Vägrar skriva över blancolånet på 160 000 kr på sig (jag var snäll och stod med så han skulle få det beviljat och få bättre ränta) så jag har mycket svårare att få tillräckligt med lån beviljat då dom måste räkna med det i kalkylen. Och det är bara ett exempel. :arghh: Så nu blir det ett brev till tingsrätten om bodelningsman för nu räcker det. Nu får det kosta vad det vill. Det här ska göras upp NU så jag kan få lite lugn och ro att fokusera på bebis och mig...:rage:

Tycker det stabiliserar bra faktiskt MEN det är grymt oskönt om/när man böjer sig (trycker mot magen) vilket jag gör 10000 ggr på en arbetsdag. :meh:

Ja, jag böjer mig lika många ggr som dig på jobbet så då är det kanske inte lönt att köpa ett :down:
Det är ju då jag skulle behöva det men att ha något som trycker in på magen funkar inte. Som det är just nu så kan jag inte ens med arbetsbyxorna knäppta så jag kör gummisnoddmetoden så byxorna inte sitter åt :p

Halsbrännan håller på att ta kål på mig. Blir värre av kolsyrat (älskar kolsyrade drycker), sill (sill och potatis är det enda jag vill äta) och faktiskt det mesta som jag kan tänka mig att stoppa i mig. :down:

Min vikarie är också under upplärning men känner att vi har ont om tid på oss. Helst hade jag gått hem 60 dagar innan BF redan men det kommer aldrig gå.

Verkar lösa sig med det ekonomiska för att köpa ut exet MEN då tvärvänder han (så klart). Så nu ska jag inte alls få det längre utan han vill köpa ut mig. :banghead: Han gör allt för att jävlas. Vägrar skriva över blancolånet på 160 000 kr på sig (jag var snäll och stod med så han skulle få det beviljat och få bättre ränta) så jag har mycket svårare att få tillräckligt med lån beviljat då dom måste räkna med det i kalkylen. Och det är bara ett exempel. :arghh: Så nu blir det ett brev till tingsrätten om bodelningsman för nu räcker det. Nu får det kosta vad det vill. Det här ska göras upp NU så jag kan få lite lugn och ro att fokusera på bebis och mig...:rage:
Låter bra att ta in en utomstående. Är blancolånet något du tog för att köpa en pryl? Du kanske kan sälja av prylen och lösa lånet den vägen i så fall?

Jäkla skitkarl du var tillsammans med. Hoppas att ni får rätsida på det snart så du får lösa allt praktiskt inför bebis i stället.

Åh vad mysigt! :love:

Jag ligger faktiskt här i sängen och känner just sparkar på vänster sida från en morgonpigg bebis! :love:

Min verkar vara en kvällsmänniska precis som mina andra varit :p
Igår runt 23.00 drog det igång ordentligt.
Men jag tror inte den rör runt så mycket utan ligger nog likadant hela tiden än så länge, med benen neråt. Tösen låg länge i samma ställning med medans sonen for runt som en galning där inne! Men så har han ju adhd (på riktigt) så det kanske satt i redan då :p

Ja, jag böjer mig lika många ggr som dig på jobbet så då är det kanske inte lönt att köpa ett :down:
Det är ju då jag skulle behöva det men att ha något som trycker in på magen funkar inte. Som det är just nu så kan jag inte ens med arbetsbyxorna knäppta så jag kör gummisnoddmetoden så byxorna inte sitter åt :p

Fanns en annan typ av bälte också som avlastade ländryggen mer. Tyckte inte det stabiliserade lika bra men har för mig att det var mjukare så den varianten kanske skulle funka? För mig är stabiliteten i fogarna faktiskt värt illamåendet och kissnödigheten av trycket på magen. Men då går (och klättrar) jag väldigt mycket på mitt jobb.

Här har shoppats vagn! En Tako Jumper X blir det, rejäla (låsbara) hjul som är större än de ser ut på bilden, känns stadig och lättstyrd och inte för stor. Plus att liggdel, sittdel och babyskydd ingår :up: Framförallt gick den att köpa i butik till ett ytterst humant pris och de är så himla trevliga där, och donar med lånevagn och sånt om det behövs vid eventuell tidig bebis eller om något går sönder. Vi var inne på att köpa begagnat men det kändes inte lönt med tanke på vad den här vagnen kostar.
tako-jumper-x-gra-280x373.jpg

Lilla fröken hoppar och far i magen allt som oftast, det är inte långa stunder det är lugnt om jag inte går omkring (vilket jag ju inte kan pga fogarna...). Hela magen gungar emellanåt, det ser ju helt sjukt ut :D

Var är det ni köpt fogbälte, ni som har det? Är lite sugen på att testa och se om det hjälper.

Låter bra att ta in en utomstående. Är blancolånet något du tog för att köpa en pryl? Du kanske kan sälja av prylen och lösa lånet den vägen i så fall?

Jäkla skitkarl du var tillsammans med. Hoppas att ni får rätsida på det snart så du får lösa allt praktiskt inför bebis i stället.

Blancolånet togs för att vi skulle köpa en hjullastare ihop och sen ökades lånet på en gång för att han ville köpa en sportbil. Det sista vi lånade upp skulle bara vara tillfälligt för han skulle sälja av annat och betala av det direkt igen. Saker såldes men inget betalades in på lånet såklart. Hjullastaren påstår han att jag inte kan bevisa att vi skulle ha ihop. Jag ville egentligen inte ens ha en lastare (speciellt en så dyr) men han tyckte man måste ha det när man har hästar och bor på landet och så var det så bra pris enligt honom så vi skulle kunna sälja den med vinst sen. Så jag kan varken sälja grejerna eller få honom att ta över det just nu. :meh:

Blancolånet togs för att vi skulle köpa en hjullastare ihop och sen ökades lånet på en gång för att han ville köpa en sportbil. Det sista vi lånade upp skulle bara vara tillfälligt för han skulle sälja av annat och betala av det direkt igen. Saker såldes men inget betalades in på lånet såklart. Hjullastaren påstår han att jag inte kan bevisa att vi skulle ha ihop. Jag ville egentligen inte ens ha en lastare (speciellt en så dyr) men han tyckte man måste ha det när man har hästar och bor på landet och så var det så bra pris enligt honom så vi skulle kunna sälja den med vinst sen. Så jag kan varken sälja grejerna eller få honom att ta över det just nu. :meh:
Vilken sits... Hoppas att det döms till din fördel om det blir nåt av det.

Testa Omeprazol om du inte redan gjort det. Det räddade mig när halsbrännan höll på att göra mig galen.

Min bebis verkar vara vaken på dagtid, idag kunde även sambon tajma in att få känna sparkar utifrån :)
Sitter och kollar barnvagnar på blocket, tänkte köpa en begagnad att ha i stallet och så köper vi nog en ny att ha hemma. Vill inte ha med all stallukt hem liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar