Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska till BM på VC i v. 24, sedan vet jag inte hur ofta man ska gå. Gjorde RUL i v 21 eftersom det blev flyttat en vecka, annars hade det varit i v 20.
Moderskapsintyg efterfrågade jag via Mina Vårdkontakter så det skickades hem i brevlådan några dagar efter RUL. Ska bara skicka in allt till Försäkringskassan också...

Vi har rul imorgon. Efter det vill min sambo bli mer officiell. Typ på Facebook osv. Jag känner mest nja. Vet att alla våra kompisar kommer bli glada. Alla utom en. Samma person som sa till mig att jag överdrev när jag var ledsen för att jag blev tvingad till abort. För hon hade minsann gjort en och det var ingen big deal. Kan man blockera så att den personen inte ser ens uppdateringar? Unfriendar jag så blir det nog värre, vi har trots allt känt varandra i typ 8 år...
Tids nog kommer det fram. Är det så att du inte är redo för hennes reaktion än eller vill du inte att hon ska veta alls?

Tids nog kommer det fram. Är det så att du inte är redo för hennes reaktion än eller vill du inte att hon ska veta alls?

Jag vet inte riktigt. Även om jag skulle blocka just den vännen så har vi typ 100 gemensamma så hon kommer ju se när andra gillar och kommenterar ändå.
Jag tror det är att jag vet att hennes reaktion kommer vara 100% negativ. Det var den även när jag och sambon flyttade ihop. Var lite "det kommer aldrig hålla". Det känns lite som att när vi är glada för det så finns det ingen anledning för någon annan att uttrycka sig negativt om det. Och jo tids nog så får hon ju veta. Typ när barnet tar studenten tänkte jag var lagom :p

Jag vet inte riktigt. Även om jag skulle blocka just den vännen så har vi typ 100 gemensamma så hon kommer ju se när andra gillar och kommenterar ändå.
Jag tror det är att jag vet att hennes reaktion kommer vara 100% negativ. Det var den även när jag och sambon flyttade ihop. Var lite "det kommer aldrig hålla". Det känns lite som att när vi är glada för det så finns det ingen anledning för någon annan att uttrycka sig negativt om det. Och jo tids nog så får hon ju veta. Typ när barnet tar studenten tänkte jag var lagom :p
Låter som en energitjuv. Lägg upp hela situationen och beter hon sig illa kan du ju se det som att det inte är någon man vill ha nära sig och därmed " dumpa".

Oj vilka magar ni har redan..! Jag ser mest lite tjockare ut. ;)

Tror att jag hittade sista listan. Uppdaterar datumet enligt RUL.

Hur ofta görs graviditetskontrollerna i era landsting efter RUL? Barnmorskan bokade in en tid redan nästa vecka, antar att det är mest för moderskapsintyget? Får se vad hon har för plan framöver.. :D

Nu blir det inga magbilder från mig.. känner mig redan som en strandad val.

gick 1ggn/månad tills nu i v29 när jag får gå varannan vecka pga högt blodtryck i början.

Går att välja "alla vänner utom x" på inställningar. Så ser hon inte den.

Det låter ju inte som en person värd att behålla som vän, jag hade dumpat vederbörande rätt omgående. Men så har jag väldigt kort tålamod med sådana människor :p

Känner mig lite smånojjig. Såg precis efter duschen att på ena benet ser man en ven väldigt tydligt genom huden. Typ från mitten av vaden upp på låret. Har också fler små "spindelnät" på det benet. Inte ont. Inte mer svullen i det benet än andra. Ingen feber. Hade vårdcentralen varit öppen hade jag ringt men känns lite väl hysteriskt att köra till akuten. Tog på stödstrumpor nu för att se om det gör någon skillnad. Har varit en lång, varm dag på jobbet så det kanske bara beror på det? Eller är det början på åderbråck (mormor och syster fick när gravida)?

Känner mig lite smånojjig. Såg precis efter duschen att på ena benet ser man en ven väldigt tydligt genom huden. Typ från mitten av vaden upp på låret. Har också fler små "spindelnät" på det benet. Inte ont. Inte mer svullen i det benet än andra. Ingen feber. Hade vårdcentralen varit öppen hade jag ringt men känns lite väl hysteriskt att köra till akuten. Tog på stödstrumpor nu för att se om det gör någon skillnad. Har varit en lång, varm dag på jobbet så det kanske bara beror på det? Eller är det början på åderbråck (mormor och syster fick när gravida)?
Låter som åderbråck, använd stödstrumpor dagligen (om du inte redan gör det!). Inte jättekul nu på sommaren, själv behöver jag dem också pga mycket vätska i benen. Inget du behöver söka akut för, men håll koll.

Mitt immunförsvar verkar ha sagt upp sig helt. :( andra gången en förkylning däckar mig helt på ganska kort tid...
Förkyld sedan igår, sambon är helt oberörd trots samma förutsättningar (minus graviditeten). Jag som är värsta pansarmänniskan annars. Hm.

Mitt immunförsvar verkar ha sagt upp sig helt. :( andra gången en förkylning däckar mig helt på ganska kort tid...
Förkyld sedan igår, sambon är helt oberörd trots samma förutsättningar (minus graviditeten). Jag som är värsta pansarmänniskan annars. Hm.

Hade jättemycket problem med det där i början. Var förkyld typ 5 ggr innan vecka 20. O_o Nu har jag inte varit sjuk sen typ.. mars. Peppa peppa!

Otroligt vad vissa kläder kan dölja magen, även om det är på ett för mig negativt sätt O_o

Det var först i förrgår som en av mina kollegor på jobbet frågade mig när vi var själva om mina barn skulle få syskon. I mina arbetskläder så ser jag bara fet ut :meh:
Men äntligen vågade någon fråga :D

Sedan igår när jag skulle gå hem och hade mina vanliga kläder på mig så stötte jag på en kollega i korridoren som direkt utbrister "men är du gravid?!" och jag svarar ju ja. Hon frågar hur långt gången jag är och säger vecka 22. Blev en lång haka där :laugh:
Saken var att vi satt och åt lunch tillsammans bara två timmar tidigare och då hade hon inte sett något :p

Känner dock för att byta arbetskläder, om nu alla bara tror jag är fet :meh: :p

Otroligt vad vissa kläder kan dölja magen, även om det är på ett för mig negativt sätt O_o

Det var först i förrgår som en av mina kollegor på jobbet frågade mig när vi var själva om mina barn skulle få syskon. I mina arbetskläder så ser jag bara fet ut :meh:
Men äntligen vågade någon fråga :D

Sedan igår när jag skulle gå hem och hade mina vanliga kläder på mig så stötte jag på en kollega i korridoren som direkt utbrister "men är du gravid?!" och jag svarar ju ja. Hon frågar hur långt gången jag är och säger vecka 22. Blev en lång haka där :laugh:
Saken var att vi satt och åt lunch tillsammans bara två timmar tidigare och då hade hon inte sett något :p

Känner dock för att byta arbetskläder, om nu alla bara tror jag är fet :meh: :p
Jag var runt den tiden när vi tyckte att det var dags att berätta för blivande farmor med första barnet. Hon hade inte anat något och jag tänkte väl "wow, jag är ju stor..." :p den här gången syndes det tidigare och vi berättade för en person på sambons sida och 3-4 st på min sida men då hade ju folk redan sett innan rul. Inte lika roligt då ;)

• Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar