Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar lösa sig med det ekonomiska för att köpa ut exet MEN då tvärvänder han (så klart). Så nu ska jag inte alls få det längre utan han vill köpa ut mig. :banghead: Han gör allt för att jävlas. Vägrar skriva över blancolånet på 160 000 kr på sig (jag var snäll och stod med så han skulle få det beviljat och få bättre ränta) så jag har mycket svårare att få tillräckligt med lån beviljat då dom måste räkna med det i kalkylen. Och det är bara ett exempel. :arghh: Så nu blir det ett brev till tingsrätten om bodelningsman för nu räcker det. Nu får det kosta vad det vill. Det här ska göras upp NU så jag kan få lite lugn och ro att fokusera på bebis och mig...:rage:

Vilken knöl han verkar vara. Bra att du tar hjälp, det låter som en riktig soppa :( Hoppas ni kan få ordning på det hela så att du kan koncentrera dig på bebis!

RUL imorgon, nästan lite nervöst att det är inte skulle vara något.. tror att bebbe sparkade i morse så det kändes utanpå magen men det kan ju vara önsketänkande också. :nailbiting:

Oj vad tiden går. Redan vecka 23 och lite till. Idag har jag fått hem min häst. Han är dock till försäljning så hoppas på att det går hyfsat lätt. Så nu är det dags till att börja hänga i stallet igen.

100 dagar kvar till BF idag! v25+4. 9 månader känns som en jäkla lång tid, jag har inget emot att vara gravid men jag är nyfiken på lilla fröken, tycker 7-8 månader vore mer lagom :D

11050633_10155803593440061_4075622280684223218_n.jpg

Gårdagens magbild :love:

AQFAAAACYnNodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNTYwMDA4MzM4NV81NTkxODRkN2RkZjJiMzYzNjQ3YWY4MjYuanBn

Hur kär kan man bli i någon som man inte ens träffat..

Ligger i soffan och känner massa sparkar nu :heart

Bebisen sparkar och bökar så mycket att jag håller på att bli knäpp. Jisses, inte varit en lugn stund sen lunch idag. Dessutom haft extra onda foglossningar och sammandragningar. :down:

Oj vilka magar ni har redan..! Jag ser mest lite tjockare ut. ;)

Tror att jag hittade sista listan. Uppdaterar datumet enligt RUL.

Hur ofta görs graviditetskontrollerna i era landsting efter RUL? Barnmorskan bokade in en tid redan nästa vecka, antar att det är mest för moderskapsintyget? Får se vad hon har för plan framöver.. :D

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober

4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6
/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön...
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet

Jag ska också till BM en vecka efter RUL (således på torsdag). Sen vet jag faktiskt inte när det blir nästa gång. Jag vet bara att jag ska göra ett UL till v 32 för att kontrollera så att min livmoder har flyttats med upp. Den låg lite lågt nu (vilket är förklaringen till varför jag fortfarande måste kissa stup i kvarten).

Jag har min första tid hos bm sen inskrivningen om ca 3 veckor, när jag är i vecka 25.
Tidigare än så gör man inte här om man inte behöver av någon anledning.

Sen som omföderska så har jag inte samma koller som en förstföderska. Så nästa gång efter det tror jag är tre veckor senare igen, och därefter varannan vecka ungefär till bf.

Då lär det nog bli i v 25 som nästa kontroll blir antar jag. Tänkte mest Hur mycket jag ska flagga för frånvaro på jobbet, de verkar mest ha tidiga eftermiddagstider här. :/

Vi har rul imorgon. Efter det vill min sambo bli mer officiell. Typ på Facebook osv. Jag känner mest nja. Vet att alla våra kompisar kommer bli glada. Alla utom en. Samma person som sa till mig att jag överdrev när jag var ledsen för att jag blev tvingad till abort. För hon hade minsann gjort en och det var ingen big deal. Kan man blockera så att den personen inte ser ens uppdateringar? Unfriendar jag så blir det nog värre, vi har trots allt känt varandra i typ 8 år...

Oj vilka magar ni har redan..! Jag ser mest lite tjockare ut. ;)

Tror att jag hittade sista listan. Uppdaterar datumet enligt RUL.

Hur ofta görs graviditetskontrollerna i era landsting efter RUL? Barnmorskan bokade in en tid redan nästa vecka, antar att det är mest för moderskapsintyget? Får se vad hon har för plan framöver.. :D

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober

4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6
/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön...
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet
Jag var hos BM v 25 första gången efter RUL. Nästa besök är om 2 veckor (alltså ca en månad efter förra), då är det glukosbelastning. Sen tror jag det är varannan vecka from augusti.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar