Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var runt den tiden när vi tyckte att det var dags att berätta för blivande farmor med första barnet. Hon hade inte anat något och jag tänkte väl "wow, jag är ju stor..." :p den här gången syndes det tidigare och vi berättade för en person på sambons sida och 3-4 st på min sida men då hade ju folk redan sett innan rul. Inte lika roligt då ;)

Haha :p

Jag är ju inte gigantisk men ta miste på magen går inte förutom i mina arbetskläder. Dom är inte smickrande i vanliga fall heller och en större mage hjälper verkligen inte till :laugh:

Jag hoppas dock på att magen inte växer till sig så jättemycket förens jag går hem från jobbet. Lite jobbigt med arbetsställningarna..

Otroligt vad vissa kläder kan dölja magen, även om det är på ett för mig negativt sätt O_o

Det var först i förrgår som en av mina kollegor på jobbet frågade mig när vi var själva om mina barn skulle få syskon. I mina arbetskläder så ser jag bara fet ut :meh:
Men äntligen vågade någon fråga :D

Sedan igår när jag skulle gå hem och hade mina vanliga kläder på mig så stötte jag på en kollega i korridoren som direkt utbrister "men är du gravid?!" och jag svarar ju ja. Hon frågar hur långt gången jag är och säger vecka 22. Blev en lång haka där :laugh:
Saken var att vi satt och åt lunch tillsammans bara två timmar tidigare och då hade hon inte sett något :p

Känner dock för att byta arbetskläder, om nu alla bara tror jag är fet :meh: :p

Igenkänning på detta!

Har flera kollegor som storögt sagt "det syns ju inte alls att du är gravid " O_o Jag hade storlek 34 i min arbetskjol i februari, nu får jag dra upp en kjol i storlek 38 långt över naveln. Syns inte det? :grin: En endaste kollega har själv uttryck att hon tänkt tanken att jag var gravid, det är en kollega som jag inte känt i mer än fyra veckor, så hon vet ju inte ens hur tunn jag var. De andra måste vara blinda :p

Igenkänning på detta!

Har flera kollegor som storögt sagt "det syns ju inte alls att du är gravid " O_o Jag hade storlek 34 i min arbetskjol i februari, nu får jag dra upp en kjol i storlek 38 långt över naveln. Syns inte det? :grin: En endaste kollega har själv uttryck att hon tänkt tanken att jag var gravid, det är en kollega som jag inte känt i mer än fyra veckor, så hon vet ju inte ens hur tunn jag var. De andra måste vara blinda :p

Hah, man blir lätt blind med dom man känner liksom.

Jag är ju inte gigantisk men ta miste på magen går inte förutom i mina arbetskläder. Dom är inte smickrande i vanliga fall heller och en större mage hjälper verkligen inte till :laugh:

Jag hoppas dock på att magen inte växer till sig så jättemycket förens jag går hem från jobbet. Lite jobbigt med arbetsställningarna..
Förstår känslan :p mitt jobb beställer uniformer från indiform, större delen av plaggen är gjorda för män.. ;)

Alltså jag fick ju inte ens berätta själv på mitt jobb, redan innan v 12 hade alla redan sett det..! :cautious:

Var hos sjukgymnast idag (ringde igår, så pluspoäng för snabb tid!).
160 kr för att hon skulle berätta att det finns typ inget att göra med foglossningen, håll ihop knäna bara :p men jag fick prova och låna ett bälte i alla fall, får hoppas att det hjälper lite!

Hah, man blir lätt blind med dom man känner liksom.

Ja tydligen! En total främling vågade sig på att gratulera till graviditen för fyra veckor sedan, men kollegorna ser fortfarande ingenting, måste vara kläderna. O_o Sambon tycker jag fått en jättemage, det är ju å andra sidan en överdrift åt andra hållet. :p

Igenkänning på detta!

Definitivt blinda!

Min chef vågade ju fråga redan för tre veckor sen och magen har vuxit sen dess, eftersom jag numera inte kan knäppa arbetsbyxorna utan kör gummisnoddsmetoden.
Tänk om folk ser det och tror jag lagt på mig så mycket bukfetma att jag inte kan ha mina kläder längre O_o

/känner mig inte sexigt gravid på jobbet :grin:

Förstår känslan :p mitt jobb beställer uniformer från indiform, större delen av plaggen är gjorda för män.. ;)

Vet inte varifrån dom beställer våra men byxorna är inte gjorda för människor att bära över huvud taget, om man inte är trådsmal i midjan vill säga.
Vi tjejer har en sorts tröja och killarna en annan. Våran är mer figurnära och männens lite lössittande. Fusk :mad:
Dom har dessutom blå och jag måste ha en röd :wtf:
Röd är typ den enda färgen jag inte har i min garderob för jag passar inte i det :p :meh:

160 kr för att hon skulle berätta att det finns typ inget att göra med foglossningen, håll ihop knäna bara :p men jag fick prova och låna ett bälte i alla fall, får hoppas att det hjälper lite!

Väl spenderade pengar med andra ord :down:

Tänk om jag skulle försöka hålla ihop knäna på jobbet. Fan så det skulle se ut, och inget skulle jag få gjort :D

Har väldigt ont i länden efter jag slutat jobbet :(
På jobbet så bara kör jag på och sen är kroppen skit och 105 år gammal när jag går mot bilen.
Men det är väl bara att stå ut.

Vet inte varifrån dom beställer våra men byxorna är inte gjorda för människor att bära över huvud taget, om man inte är trådsmal i midjan vill säga.
Vi tjejer har en sorts tröja och killarna en annan. Våran är mer figurnära och männens lite lössittande. Fusk :mad:
Dom har dessutom blå och jag måste ha en röd :wtf:
Röd är typ den enda färgen jag inte har i min garderob för jag passar inte i det :p :meh:
Men på riktigt? Vilken färg har transor då? Färg efter kön eller efter hur de klär sig? :p

Är iofs för att man har olika passform, vissa plagg behöver man ju lite tuttplats och sådär :p jag hade skjorta i stället för blus för ett par år sedan men det var rätt skönt att byta ut mot en blus. Så fick man känna sig lite feminin med. Dock undrar jag hur man tänker när man gör byxor med höööög midja till kvinnor som jobbar med diverse utrustning i bälte. Man hamnar ju i en helt galen vinkel om man behöver nåt snabbt.

Men på riktigt? Vilken färg har transor då? Färg efter kön eller efter hur de klär sig? :p

Är iofs för att man har olika passform, vissa plagg behöver man ju lite tuttplats och sådär :p jag hade skjorta i stället för blus för ett par år sedan men det var rätt skönt att byta ut mot en blus. Så fick man känna sig lite feminin med. Dock undrar jag hur man tänker när man gör byxor med höööög midja till kvinnor som jobbar med diverse utrustning i bälte. Man hamnar ju i en helt galen vinkel om man behöver nåt snabbt.

Har vi samma byxor eller? :p
Våra sitter så himla illa. Det ser ut som att alla tjejer på jobbet har bukfetma för dom är dels höga i midjan så när man har knäppt dom så putar hela magen ut eftersom midjan dessutom är tajt. Man ser ärligt talat inte klok ut O_o :crazy:
Och sen en figursydd tröja över det :up:

Och jo, på min avdelning har killarna blått och tjejerna rött. På dom andra avdelningarna har dom alla samma.
Fast min chef klär sig jämt i helssvart. Tycker männen kan få röda tröjor med för det är mitt jobbs färg så att säga.

Har vi samma byxor eller? :p
Våra sitter så himla illa. Det ser ut som att alla tjejer på jobbet har bukfetma för dom är dels höga i midjan så när man har knäppt dom så putar hela magen ut eftersom midjan dessutom är tajt. Man ser ärligt talat inte klok ut O_o :crazy:
Och sen en figursydd tröja över det :up:

Och jo, på min avdelning har killarna blått och tjejerna rött. På dom andra avdelningarna har dom alla samma.
Fast min chef klär sig jämt i helssvart. Tycker männen kan få röda tröjor med för det är mitt jobbs färg så att säga.
Vi har möjligheten att beställa herrbyxor vilket de flesta gör. Chefen har väl sett att det är hopplöst att gå opraktiskt klädd. Vet en tjej som var på tjocken och de plockade fram "gravidbyxor" åt henne. Det var vanliga byxor med en påse sydd på magen. När hon klev in på chefens kontor (påsen hängde vid det laget då hon inte var jättestor än) så han "du, gå ner till Lindex och köp ett par byxor i samma färg och kom hit med kvitto sen". Så tyckte han om dessa brallor :p

Haha jag sa ju det. :p Bältet hjälper mig massor!

Tips på sval/kall mat i värmeböljan? Knappt fått i mig något idag, säkert duschat kallt 50ggr men smälter bort ändå. Ska prova kall handduk på nacken imorgon men den behöver väl bytas ut var 20:e minut och eftersom vi ska ut till stugan utan rinnande vatten eller el så.. får se om jag överlever! :nailbiting:
Har skrivit upp melon och kycklingsallad, men lite variation under 1 veckas tid vore väl iaf. roligare ;)

Denna bebis har hamnat mycket på utsidan, ser bra mycket mer gravid ut än vad jag eg. är, tror jag. V25+4 nu :love:
Slänger upp en magbild imorgon när jag har lite mer energi :meh:

Mina jobbkläder är byxor med resår i midjan och en oformig tröja som definitivt inte är figursydd. Brukar gå att gömma magen i dessa kläder ganska länge som tur är..
Jag hängde in storleken över den jag haft tills nu i skåpet eftersom jag gick på 4 v semester. Får se om jag kan ha det eller om jag får prova ännu en upp... Men det borde nog gå, jag tycker man drunknar i dem annars också.

@Allevo fil är min räddning de flesta dagar, speciellt när det är varmt! Annars är ju hemmagjorda potatissallader smidigt, och går att ha till det mesta, tex lax, kallskuret kött etc.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar