Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du spendera så mycket så går det såklart, men det går att komma undan oerhört mycket billigare. Angående kläder så har vi ärvt mycket men jag har hellre velat ha andra typer av plagg(omlottbodies bla) så det har jag köpt en del nytt. Hon hade storlek 50 väldigt länge så det fick vi köpa mer av, men sånt vet man ju inte innan. Kanske lagt 2000 om jag räknar högt? Men som sagt, vill ni ha dyrare märken och prylar så är det bara att spendera på :-).

Ja, ska man bara köpa märkeskläder så lär inte ens 10.000 kr räcka långt.
Jag är iaf inte villig att lägga så mycket pengar på kläder när det finns roligare saker att lägga pengarna på. Speciellt när dom är små. Dom växer ju kläderna så fort. Vissa storlekar kan dom ha lite längre men så säger det poff och man behöver en helt ny garderob igen.

Märker att den här värmen inte är bra för min karpaltunnel. Har lagt på mig lite vätska nu i värmen och det känns direkt i handen.
Blir väl att leta fram mina handledsstöd..
Fick plocka av mig ringarna idag med så nu ser jag väl inte dom förens i höst igen :( :p

Imorgon ska jag på utställning med ponnyn och gud vad glad jag är att det är min gubbe som springer med honom :angel: :love: :p

Märker att den här värmen inte är bra för min karpaltunnel. Har lagt på mig lite vätska nu i värmen och det känns direkt i handen.
Blir väl att leta fram mina handledsstöd..
Fick plocka av mig ringarna idag med så nu ser jag väl inte dom förens i höst igen :( :p

Imorgon ska jag på utställning med ponnyn och gud vad glad jag är att det är min gubbe som springer med honom :angel: :love: :p

Kumla?

Den här värmen är inte för mig. Sov på soffan med fläkten en meter ifrån mig inatt. Tackolov för att vi spontanshoppade fläkten i förrgår!

Igår var jag på stan, orkade nån timme men det var snudd på olidligt.
Känns så skönt att det bara är en vecka kvar till semester.

Kläder 10000, vill att det ska räcka till iaf februari/mars så vi slipper tänka på att köpa sånt mitt i vintern när man inte pallar gå ut.

Håller med de som sagt att du ska känna lugnet vad gäller kläderna, man vet aldrig vad det blir för väder, vad som passar bäst på bäbisen och vad man själv föredrar. T.ex. visade det sig att min långfotade unge inte kan ha några kläder med fötter, att jag avskyr alla bodys som inte är omlott och att det här med att sova i pyjamas är pyton. Sedan ska du ha en himla tur om du prickar rätt vad gäller storlek, ungen kan ju väga 2,8 kg likväl som 4,5 kg och det gör ju att utgångsläget blir rätt olika. Och får du en kräkunge kanske du bara vill ha hundra bodys att byta mellan men struntar heligt i resten bara för att du inte orkar få allt nerkräkt hela tiden.

Vart ska ni göra 3d ul? Är lite sugen på att göra med, men hittar inte nån i närheten som gör det. Linköping o Gbg är väl närmast, men är ju en bit dit med :S

Det blir i Malmö igen. Finns i Gbg med men var i Malmö med tösen och har bra erfarenhet från dom och jag har lika långt till båda städerna.
Var även på ett ställe i Sthlm med henne.

Herre min gud vad magen växer :nailbiting:
Kollade på dom gamla magbilderna nyss och det är ju inte konstigt mina kläder inte passar längre :p

Och då tog jag första magbilden för att magen hade börjat komma då :rofl:

AQFAAAAC0EVodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNjEyODAxNjEwMV81NTk5OTMxMzJhNmIyMjk4Y2M1MjU0MjUuanBn

Gick in i vecka 23 idag :)

För övrigt en jobbigt varm dag (svullnat upp till tusen!) på hästutställningen där ponnyn plockade hem förstapris och silver. Så det fick det vara värt trots att jag tyckte mig smälta bort ett tag :p

Börjat få lite mer SD nu, även i vilande tillstånd, så kroppen övar väl på.

Känner också att jag är inne i en tröttare period, så det händer väl mycket med bebisen nu så jag behöver vila.
Den växer ju till sig en hel del i vikt just nu så det är väl det, och det skulle dessutom förklara mina konstiga cravings jag haft senaste dagarna.

Blev så otroligt sugen på tzatziki häromkvällen så var bara tvungen att öppna paketet sådär runt midnatt innan jag la mig och ta ett par skedar :p

Jag känner bebisen massor nu. Tror den sover när jag jobbar. Den är vaken en stund på morgonen, sen på eftermiddagen efter jobbet och sen senare på kvällen igen och jag har känt att den är vaken runt 1 på natten med när jag varit uppe sent. Håller den dom tiderna när den kommit ut sen så ser det rätt lovande ut med bra rutiner som passar resten av familjen med.
Min mardröm är vaken bebis när dom andra ska skickas till skolan :crazy: :p

Hur mår ni andra? :)

Börjat få lite mer SD nu, även i vilande tillstånd, så kroppen övar väl på.

Känner också att jag är inne i en tröttare period, så det händer väl mycket med bebisen nu så jag behöver vila.
Den växer ju till sig en hel del i vikt just nu så det är väl det, och det skulle dessutom förklara mina konstiga cravings jag haft senaste dagarna.

Blev så otroligt sugen på tzatziki häromkvällen så var bara tvungen att öppna paketet sådär runt midnatt innan jag la mig och ta ett par skedar :p

Jag känner bebisen massor nu. Tror den sover när jag jobbar. Den är vaken en stund på morgonen, sen på eftermiddagen efter jobbet och sen senare på kvällen igen och jag har känt att den är vaken runt 1 på natten med när jag varit uppe sent. Håller den dom tiderna när den kommit ut sen så ser det rätt lovande ut med bra rutiner som passar resten av familjen med.
Min mardröm är vaken bebis när dom andra ska skickas till skolan :crazy: :p

Hur mår ni andra? :)
Jag mår överlag bra, fast foglossningsbältet hjälper inte nämnvärt tyvärr så jag får väl dras med onda fogar.Idag var första dagen jag kände mig riktigt gravid, som att magen var tung liksom :cautious: Har ont i ligamenten kring magen och då särskilt i övre delen av magen, så den är väl inne i en växtspurt igen. Det kombinerat med fogarna gör det till ett helvete att resa sig från liggande, men det är också liggande som jag inte har ont alls. Svårt läge :p

Fröken i magen är helt vild, hon sätter igång på allvar efter lunch, håller igång större delen av eftermiddagen och sen är det lugnt i ett par timmar. Sen drar hon igång igen, fram till att vi somnar på kvällen. Passar iofs min dygnsrytm rätt bra med, om hon tänkte fortsätta så när hon är ute ;)

Vecka 28 imorgon. Det går både fort och långsamt på samma gång, känns som att det är evigheter till oktober men veckorna bara rasar ju iväg! Men det är spännande :D

(Kul med tzatziki förresten, blev din man glad när du kom och la dig efter ett par skedar sån? ;))

@Matmissbrukaren vaddå, kan det vara så att de fortsätter med samma dygnsrytm när de kommer ut som de hade i magen? Vad coolt isf!

Själv mår jag utmärkt! Hade rejäl växtvärk i 2 dagar men sen har det varit precis som vanligt dvs utmärkt! Jag har iaf hittills haft en otroligt besvärsfri graviditet.

Igår köpte jag både en vagn och babyskydd. Det var kul! Vagnen blev en beige Crescent, begagnad, i superfint skick! Är nöjd det lilla jag hunnit prova den hittills. Jag kommer väl till 90% köra på grusvägar så jag ville ha ngn med stora lufthjul och bra fjädring. Lyckades dessutom få den till inga pengar alls trots nyskick!

Just ja, kan rekommendera en bok som var väldigt uppskattad av maken, Pappalogi av Manne Forssberg. Jag har inte hunnit läsa den själv än men så fort min nuvarande bok är slut ska jag ge mig på den :)

Jag mår överlag bra, fast foglossningsbältet hjälper inte nämnvärt tyvärr så jag får väl dras med onda fogar.Idag var första dagen jag kände mig riktigt gravid, som att magen var tung liksom :cautious: Har ont i ligamenten kring magen och då särskilt i övre delen av magen, så den är väl inne i en växtspurt igen. Det kombinerat med fogarna gör det till ett helvete att resa sig från liggande, men det är också liggande som jag inte har ont alls. Svårt läge :p

Fröken i magen är helt vild, hon sätter igång på allvar efter lunch, håller igång större delen av eftermiddagen och sen är det lugnt i ett par timmar. Sen drar hon igång igen, fram till att vi somnar på kvällen. Passar iofs min dygnsrytm rätt bra med, om hon tänkte fortsätta så när hon är ute ;)

Vecka 28 imorgon. Det går både fort och långsamt på samma gång, känns som att det är evigheter till oktober men veckorna bara rasar ju iväg! Men det är spännande :D

(Kul med tzatziki förresten, blev din man glad när du kom och la dig efter ett par skedar sån? ;))

Haha, vid midnatt sussar min man sött redan så han slapp godnattpussen :p
Han kliver ju upp vid halv fyra så han lägger sig tidigare än mig och vet således inte om alla mina cravings eftersom dom ofta kommer strax innan jag ska sova :confused:
Däremot ser han ju det när vissa saker saknas i skafferiet/kylen/frysen ibland :angel: :p

@Matmissbrukaren vaddå, kan det vara så att de fortsätter med samma dygnsrytm när de kommer ut som de hade i magen? Vad coolt isf!

Själv mår jag utmärkt! Hade rejäl växtvärk i 2 dagar men sen har det varit precis som vanligt dvs utmärkt! Jag har iaf hittills haft en otroligt besvärsfri graviditet.

Igår köpte jag både en vagn och babyskydd. Det var kul! Vagnen blev en beige Crescent, begagnad, i superfint skick! Är nöjd det lilla jag hunnit prova den hittills. Jag kommer väl till 90% köra på grusvägar så jag ville ha ngn med stora lufthjul och bra fjädring. Lyckades dessutom få den till inga pengar alls trots nyskick!

Yes, det kan dom :)
Men dom kan ju fortfarande ändra sin rytm eftersom vi har ett tag kvar, men tänk lite extra på det dom sista veckorna bebisen har kvar i magen och se om den följer mönstret även när den kommit ut :)
Sonen var mycket vaken i magen på kvällarna och likaså när han föddes, och tösen hade sig en lång sovpaus mitt på dagen som stämde och likadant på kvällen. Hon var tyvärr mer pigg på nätterna :meh:
Så det tog ett litet tag innan vi lyckades vända det.
Fast har man bara ett barn att ta hand om är ju vakenstunder på natten inte så farligt, men jag skulle ju jaga runt på sonen som bara var två år med och då behöver man sova. Skönt nu när dom andra är större och klarar sig själva!

Vad roligt med vagn :bump:
Då känns det mer verkligt, men ändå inte :p
Ska också börja kika vad som finns nu tänkte jag :)

Haha, vid midnatt sussar min man sött redan så han slapp godnattpussen :p
Han kliver ju upp vid halv fyra så han lägger sig tidigare än mig och vet således inte om alla mina cravings eftersom dom ofta kommer strax innan jag ska sova :confused:
Däremot ser han ju det när vissa saker saknas i skafferiet/kylen/frysen ibland :angel: :p
Haha, jag brukar passa på när han är kvar på jobbet, han har både längre dagar och längre pendling så jag har lite tid att gå nuts med gelégodis innan han är hemma :angel:

Haha, jag brukar passa på när han är kvar på jobbet, han har både längre dagar och längre pendling så jag har lite tid att gå nuts med gelégodis innan han är hemma :angel:

Jag hinner med på eftermiddagen med innan han slutar :p
Han jobbar långa dagar (minst 12 timmar) så jag hinner både käka och städa undan alla bevis :D
Men jag har ju alla möjliga konstiga begär så allt är inte sött. Tzatziki, frukt, jordgubbsremmar, potatis i alla dess former. Ett tag var det bara apelsinjuice och O'boy.

Nästan konstigt att jag inte börjat käka is än. Det gjorde jag med båda mina andra. Var vi iväg och jag behövde is så tvingade jag in min man på McDonalds för att köpa den största muggen full med is :o
Jag skickade alltid honom för dom kollade alltid så konstigt på mig när jag sa att jag ville ha is :rofl:
Han tyckte dom kollade konstigt på honom med men han genomförde det min ängel :D :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar