Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag mådde fruktansvärt illa utöver själva kräkandet, verkar som du slipper det iaf?

Tyvärr inte. Men det har blivit bättre. Fram till v16 var enda studen jag inte var sjukt illamående precis efter jag spytt. Så då var det bara att äta mat och vätska. Med lite tur fick jag behålla i 5-10 min sen kom det upp igen, men lite näring fick jag ju i mig. Nä fy fan vad vidrigt det varit. Fattar inte hur jag fixat jobba under värsta tiden.

@Matmissbrukaren
Vi har rul 1/7 så om en vecka :)

Sjukt less på att spy nu. Barnmorskan säger hela tiden "ja men i v 12 brukar det sluta" sen blir det v 13,14,15,16,17 osv. Dvs det lär väl aldrig sluta.

Vaknade imorse av att det gjorde så ont på höger sida, inte i fogar eller så utan mitt på magen åt höger, sjukt oskönt.

Hur tungt är egentligen farligt att dra/lyfta? Jag lyfter 30-40 kg kollin kanske 10-20 gånger/arbetsdag och mindre kollin flera hundra gånger. Nästan varje dag ska det dras kollin på 3-500 kg också. Man har ju hjälpmedel men det blir ändå en belastning på runt 100 kg som kroppen får dra korta sträckor. Är stark och vältränad men barnmorskan sa att det var jäääättefarligt. Vill inte vara gnällig på jobbet och vägra göra saker heller.

Jag har också ett tungt jobb (mammaledig nu) och hade inte ont öht fram tills v 20 sådär så slog foglossningen till med en jävla fart o hade äckligt ont ända fram till förlossning. Övertygad om att jobbet orsakade en hel del av det. Så även om de känns lugnt så kan de slå till senare!

Jag är så himla lättad att vi inte har någon hund nu, för det hade inte gått. En 5-minutersrunda när jag är hundvakt åt nån räcker för att bli soffliggande sen.

Nä det blir inte mer än 5-minutersrundor här heller nu. De längre promenaderna får sambon ta på kvällarna. Nu är det mest ut o pinka och sen in igen.

"Tyvärr" lär man ju aktivera dottern på dagarna med, så gå/springa kommer jag ju inte undan, men hundpromenader hade jag helst sluppit helt just nu.

Jag har också ett tungt jobb (mammaledig nu) och hade inte ont öht fram tills v 20 sådär så slog foglossningen till med en jävla fart o hade äckligt ont ända fram till förlossning. Övertygad om att jobbet orsakade en hel del av det. Så även om de känns lugnt så kan de slå till senare!

Jo det jag funderat på. Har liksom ingen lust paja min kropp för att vara schysst på jobbet. Kan ev bli tjat om att jag ändå ska ta tunga avdelningen och då är det ju lätt att ge efter. Men det finns lätta tjänster så jag ska kräva en sån efter rul.

Någon som har kollat på Crescent vagnarna och har lite åsikter? Ska åka och provköra i nästa vecka när jag har lite mer än 1h efter jobbet att gå i butiker.
Bebis sparkas för fullt emellanåt nu, tränar säkert jujutsu eller något, lite obekvämt ibland men ändå.. :love:

Nä det blir inte mer än 5-minutersrundor här heller nu. De längre promenaderna får sambon ta på kvällarna. Nu är det mest ut o pinka och sen in igen.

"Tyvärr" lär man ju aktivera dottern på dagarna med, så gå/springa kommer jag ju inte undan, men hundpromenader hade jag helst sluppit helt just nu.
Jag förstår det, bara tanken på att ha ett barn utanför magen att aktivera gör mig alldeles matt :p

@Matmissbrukaren åh men självklart, hästjäkel.. :D

Jag förstår det, bara tanken på att ha ett barn utanför magen att aktivera gör mig alldeles matt :p

@Matmissbrukaren åh men självklart, hästjäkel.. :D

Han tänkte väl att eftersom jag inte rider just nu så kan jag väl få motion på annat håll :p

Glad över att jag inte har småbarn att jaga runt på denna gången. När jag väntade tösen så var ju sonen bara 1,5 år så jagade runt på honom en del. Skiljer bara 22 månader mellan dom. Å så bodde vi i lägenhet då och hade hund så det blev en jäkla massa spring i trappor hela tiden när man skulle ut :wtf:
Sen flyttade vi till hus, dagen innan bf :p
Men då fick vi trädgård så det var mycket enklare med hunden. Väldigt glad över att vi bor i hus nu med och att vovven är nöjd med trädgården och inte kräver promenader för att fungera i huvudet. Är hon bara med matte så är hon nöjd :love:

Har precis kommit ur badkaret. Suttit i varmt vatten en timma nu och det hjälpte lite så nu hoppas jag det var medicinen som behövdes för att fixa dom två sista arbetsdagarna denna veckan :up:

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet

Jaha, då har jag också vågat sätta upp mig på listan! :)

Var på RUL idag och allt såg väldigt fint ut! Kunde dock inte se kön.

Jag har gjort två ultraljud tidigare både ett tidigt (pga IVF) och sen KUB. Men det var kul att se den lille/lilla igen!

Jag har moderkakan i framvägg vilket jag hade misstänkt pga ganska lite/diffusa rörelser.

Bebben låg mest och "pussade" mot moderkakan och viftade lite stilla med armar och ben. :love: Den var betydligt livligare vid KUB:en. Å andra sidan brukar den ha viloperiod på förmiddagarna.

Sakta, sakta börjar jag inse att JAG, efter alla dessa år av kämpande, faktiskt är gravid...

Haha var hos sjukgymnasten idag. Har typiskt nog inte alls lika ont nu som för två veckor sen när jag ringde om tiden. Så betalade 160 kr för att prova två olika foglossningsbälten. Köpte det enklaste för det kändes bäst och stabilast. 320 kr till fattigare. Häpp. :meh:

Rul gick finfint och den där kinesiska kalendern som har stämt med de andra tre, stämde ännu en gång. Det är (till 98%) en liten tjej till :love:

September
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke

Oktober

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet, flicka

Du kapade Saigon så jag uppdaterar mitt datum när jag ändå är igång.
Grattis Saigon, vilken lycka det måste vara!

September
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke

Oktober

November
6
/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka

@Mulles_matte

Vad roligt med en till tös. Då blir det billigt med klädinköp för dig antar jag :p
Du får gärna pma vilken kinesisk kalender det är som stämt så bra :)
Fortfarande lite sne över att den jag kollat på har fel på ena ungen annars hade jag kanske vågat utläsa något av det :p
Tycker dock det är roligt att gissa kön med hjärtslag/magens form/cravings och liknande. Har man något att sysselsätta sig med under tiden :D

Haha var hos sjukgymnasten idag. Har typiskt nog inte alls lika ont nu som för två veckor sen när jag ringde om tiden. Så betalade 160 kr för att prova två olika foglossningsbälten. Köpte det enklaste för det kändes bäst och stabilast. 320 kr till fattigare. Häpp. :meh:

Du får säga till om det funkar!
Då kanske jag vågar mig på att slösa pengar på det med, så det blir lite enklare på jobbet. Mina arbetsställningar är så sköna :wtf:

@Mulles_matte

Vad roligt med en till tös. Då blir det billigt med klädinköp för dig antar jag :p
Du får gärna pma vilken kinesisk kalender det är som stämt så bra :)
Fortfarande lite sne över att den jag kollat på har fel på ena ungen annars hade jag kanske vågat utläsa något av det :p
Tycker dock det är roligt att gissa kön med hjärtslag/magens form/cravings och liknande. Har man något att sysselsätta sig med under tiden :D

Jag kommer aldrig behöva köpa ett enda plagg haha :D Det lär man ju göra ändå, men mkt av lilltösens kläder är i princip oanvända så gör ju inget om de kommer till användning. Tycker också det är roligt att gissa och gå på symptom osv, men det är samtidigt rätt praktiskt att kunna veta och planera lite :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar