När man slutar spy är helt individuellt, så det är svårt att säga när det upphör.
Med sonen och denna bebisen slutade det runt vecka 12-13 och med tösen slutade det i vecka 20. Sedan finns det dom som spyr hela graviditeten, och dom som inte spyr alls.
Men det allra vanligaste är att det går över efter vecka 12.
Det som gjorde ont i magen var förmodligen dina ligament/livmoder som växer
Det kommer kännas under resten av tiden med men som med allt annat så är det individuellt hur mycket man känner av det. Det är inte heller varje dag du kommer känna av det utan det kommer och går, när magen har en växtperiod.
Du känner din kropp bäst och vet vad du klarar av. Än är du inte så långt gången och kan lyfta lite tyngre än, men sen när magen börjar titta fram mer så kommer det om inte annat bli otympligt att bära runt på tunga saker. Du får ha lite koll själv men du är faktiskt gravid och bör ta det lite lugnare än vanligt för din kropps skull. Men vart du vill dra gränsen kan bara du bestämma.
Är i v 18 nu och har inte slutat kräkas så känns hopplöst. Kräks iofs inte 24/7 längre vilket är skönt men "överraskningskräks" istället. Extra härligt när man äter i personalmatsalen och maten bara vänder och jag har typ 10 sekunder på mig att springa till toaletten innan jag kaskadkräks rakt ut
Skönt att det inte är ngt "farligt" med lite ont här och där
Tycker det är jättesvårt det där, en avdelning vi har innebär sjukt mkt gående med tunga kollin. Snittvikten är 2-300 kg per kolli och totalt går man en mil på den avdelningen på en dag. Jag är ofta på den avdelningen då jag tyvärr är snabb där (alla andra hatar den avdelningen för den är så tung och jobbig) och det börjar faktiskt bli lite jobbigt. Så snart får jag väl prata med chefen och be om att slippa just den avdelningen.
@Equilina
Vad hopplöst det lät, fast jag gillar optimismen i slutet fördelen med allt kräkande är att det är helt avdramatiserat för mig. Typ äter lite, spyr lite, äter lite till osv. Mkt fräscht.