Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man slutar spy är helt individuellt, så det är svårt att säga när det upphör.
Med sonen och denna bebisen slutade det runt vecka 12-13 och med tösen slutade det i vecka 20. Sedan finns det dom som spyr hela graviditeten, och dom som inte spyr alls.
Men det allra vanligaste är att det går över efter vecka 12.

Det som gjorde ont i magen var förmodligen dina ligament/livmoder som växer :)
Det kommer kännas under resten av tiden med men som med allt annat så är det individuellt hur mycket man känner av det. Det är inte heller varje dag du kommer känna av det utan det kommer och går, när magen har en växtperiod.

Du känner din kropp bäst och vet vad du klarar av. Än är du inte så långt gången och kan lyfta lite tyngre än, men sen när magen börjar titta fram mer så kommer det om inte annat bli otympligt att bära runt på tunga saker. Du får ha lite koll själv men du är faktiskt gravid och bör ta det lite lugnare än vanligt för din kropps skull. Men vart du vill dra gränsen kan bara du bestämma.

Är i v 18 nu och har inte slutat kräkas så känns hopplöst. Kräks iofs inte 24/7 längre vilket är skönt men "överraskningskräks" istället. Extra härligt när man äter i personalmatsalen och maten bara vänder och jag har typ 10 sekunder på mig att springa till toaletten innan jag kaskadkräks rakt ut :p

Skönt att det inte är ngt "farligt" med lite ont här och där :)

Tycker det är jättesvårt det där, en avdelning vi har innebär sjukt mkt gående med tunga kollin. Snittvikten är 2-300 kg per kolli och totalt går man en mil på den avdelningen på en dag. Jag är ofta på den avdelningen då jag tyvärr är snabb där (alla andra hatar den avdelningen för den är så tung och jobbig) och det börjar faktiskt bli lite jobbigt. Så snart får jag väl prata med chefen och be om att slippa just den avdelningen.

@Equilina
Vad hopplöst det lät, fast jag gillar optimismen i slutet ;) fördelen med allt kräkande är att det är helt avdramatiserat för mig. Typ äter lite, spyr lite, äter lite till osv. Mkt fräscht.

Är i v 18 nu och har inte slutat kräkas så känns hopplöst. Kräks iofs inte 24/7 längre vilket är skönt men "överraskningskräks" istället. Extra härligt när man äter i personalmatsalen och maten bara vänder och jag har typ 10 sekunder på mig att springa till toaletten innan jag kaskadkräks rakt ut :p

Tycker det är jättesvårt det där, en avdelning vi har innebär sjukt mkt gående med tunga kollin. Snittvikten är 2-300 kg per kolli och totalt går man en mil på den avdelningen på en dag. Jag är ofta på den avdelningen då jag tyvärr är snabb där (alla andra hatar den avdelningen för den är så tung och jobbig) och det börjar faktiskt bli lite jobbigt. Så snart får jag väl prata med chefen och be om att slippa just den avdelningen.

@Equilina
Vad hopplöst det lät, fast jag gillar optimismen i slutet ;) fördelen med allt kräkande är att det är helt avdramatiserat för mig. Typ äter lite, spyr lite, äter lite till osv. Mkt fräscht.

Jag mådde fruktansvärt illa utöver själva kräkandet, verkar som du slipper det iaf?

@Equilina

Så hade jag med sista veckorna med tösen, att jag behövde spy då och då bara sådär. Helt plötsligt började jag må superilla. Men sen gick det som tur över.

Det är svårt hur man ska göra kroppsligt, hur mycket man tror man klarar av eller inte.
Själv springer jag som en yr höna på jobbet. Det är högt tempo som gäller hela tiden och ibland undrar jag om det är så bra för bebisen men jag mår bra och allt känns bra så jag kör på.
Min chef säger ju också ungefär varje dag att om jag inte hinner med allt så ska jag säga till så lägger hon om planeringen :)

Det märks att magen växer fastän jag själv inte märker av det så att säga. Förra veckan kallade chefen på mig för att se om mina byxor fortfarande passar eller om jag behöver en större storlek. Men nejdå, jag har ju redan gått upp tre storlekar så det borde ju klarat sig ett tag tänkte jag.
Tills idag. Byxorna satt åt en del i magen och hade lämnat märke efter sig såg jag när jag bytte om efter jag slutat. Gick in i vecka 21 igår och fyra jäkla storlekar upp redan. Hur ska detta sluta :cautious:
Så ska be om större byxor imorgon, men det känns som hon lika gärna kan låta mig ha mina egna gravidbyxor istället. Dom är om inte annat så otroligt mycket skönare att ha på sig :love:

Magen vecka 21.
AQFAAAACwFZodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNDkwNTY1NDc5MF81NTg2ZWMzZDk2MDZlZTRkZTZiMDZlMTYuanBn

Och jag är nyvaken på bilden men förhoppningsvis syns inte det alltför väl :p

Vovven älskar att mysa med magen :love:
AQFAAAACyKBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNDkwNTY3MjUzNV81NTg2ZWM0ZjJhNmIyMjljYTgyNDY2MDIuanBn

Sjukgymnasten imorgon. Finally. Undrar vad hon kommer göra med mig, och hur jag överhuvudtaget ens skall lyckas ta mig dit. O_o :crazy: 1.5 km promenad enkel väg. Jag kommer vara helt förstörd. :p

Det märks att magen växer fastän jag själv inte märker av det så att säga. Förra veckan kallade chefen på mig för att se om mina byxor fortfarande passar eller om jag behöver en större storlek. Men nejdå, jag har ju redan gått upp tre storlekar så det borde ju klarat sig ett tag tänkte jag.
Tills idag. Byxorna satt åt en del i magen och hade lämnat märke efter sig såg jag när jag bytte om efter jag slutat. Gick in i vecka 21 igår och fyra jäkla storlekar upp redan. Hur ska detta sluta :cautious:
Så ska be om större byxor imorgon, men det känns som hon lika gärna kan låta mig ha mina egna gravidbyxor istället. Dom är om inte annat så otroligt mycket skönare att ha på sig :love:

Magen vecka 21.
AQFAAAACwFZodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNDkwNTY1NDc5MF81NTg2ZWMzZDk2MDZlZTRkZTZiMDZlMTYuanBn

Och jag är nyvaken på bilden men förhoppningsvis syns inte det alltför väl :p

Vovven älskar att mysa med magen :love:
AQFAAAACyKBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNDkwNTY3MjUzNV81NTg2ZWM0ZjJhNmIyMjljYTgyNDY2MDIuanBn
Åh, vovven! Vilken sockerbit! :love:

• Gilla
Reactions: MM
Äntligen har vi också varit på RUL. Allt såg bra ut och bebisen visade sig vara en tjej!

temporary-image1435064271412_558957d22a6b229c5d833a65.jpg

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet

Hur gick det idag? :)

Helt värdelöst! Jag trodde väl inte att dom kunde utföra stordåd, men det var liksom "nu gör vi såhär" och sen ett konstaterande; "jo, du har foglossning". Ja, jag vet, det var ju därför jag kom dit liksom. :confused:
Gav lite tips (som jag redan visste), and that's it liksom. Kändes helt meningslöst att gå dit allvarligt talat. :p

Helt värdelöst! Jag trodde väl inte att dom kunde utföra stordåd, men det var liksom "nu gör vi såhär" och sen ett konstaterande; "jo, du har foglossning". Ja, jag vet, det var ju därför jag kom dit liksom. :confused:
Gav lite tips (som jag redan visste), and that's it liksom. Kändes helt meningslöst att gå dit allvarligt talat. :p

Det är verkligen skillnad på sjukgymnast och sjukgymnast!
Sån där "hjälp" fick jag första graviditeten också, den här gången går jag sen tidigare hos en sjukt engagerad man som gör ALLT för att hjälpa mig. Han är en ängel :love:
Nu har min kropp brakat ihop ändå så jag måste ha kryckor till och från, men ändå. Kanske hade det varit ännu värre utan hans hjälp?

Jag måste också ta tag i det här med sjukgymnast, men jag ser nog framför mig ungefär samma "hjälp" som @californication fick. Så det känns inte så värst bråttom...

I helgen ska vi shoppa barnvagn i alla fall, och så är mamma här och hälsar på då, det ser jag fram emot! :banana:

Jag gav upp sjukgymnast förra graviditeten. Akupunktur och bälte var det enda som hjälpte mot foglossningen. I kombination med starkare alvedon och kryckor som mvc-läkaren ordinerade.
Känns som det är dags att ta sig ner till barnmorskan snart så man får det igen för jag kan knappt gå. En vända med hundarna och jag är helt förstörd resten av dagen. Underlättar ju inte att ha en 1,5 åring att jaga på dagarna med.

Sitter i valet och kvalet att fråga om könet i morgon.. Skoj med en överraskning, men samtidigt kan det vara väldigt skönt att veta hur mkt av lillans plagg man ska spara eller om man ska skänka bort dom. Nu är det ju definitivt sista barnet och blir det en pojke så har vi ju ingen direkt nytta av alla tjejkläder..

Jag gav upp sjukgymnast förra graviditeten. Akupunktur och bälte var det enda som hjälpte mot foglossningen. I kombination med starkare alvedon och kryckor som mvc-läkaren ordinerade.
Känns som det är dags att ta sig ner till barnmorskan snart så man får det igen för jag kan knappt gå. En vända med hundarna och jag är helt förstörd resten av dagen. Underlättar ju inte att ha en 1,5 åring att jaga på dagarna med.

Sitter i valet och kvalet att fråga om könet i morgon.. Skoj med en överraskning, men samtidigt kan det vara väldigt skönt att veta hur mkt av lillans plagg man ska spara eller om man ska skänka bort dom. Nu är det ju definitivt sista barnet och blir det en pojke så har vi ju ingen direkt nytta av alla tjejkläder..
Jag är så himla lättad att vi inte har någon hund nu, för det hade inte gått. En 5-minutersrunda när jag är hundvakt åt nån räcker för att bli soffliggande sen.

Vi provkörde barnvagnar igår och min favorit är en Kronan City men jag tror kanske att det ändå blir en Kronan Duo S just för att den är aningens bredare/rymligare utan att för den skull vara en pråm som Emmaljungavagnarna, som jag definitivt inte vill ha :p

Men vi ska fundera något varv till innan vi slår till.

Jag är så himla lättad att vi inte har någon hund nu, för det hade inte gått. En 5-minutersrunda när jag är hundvakt åt nån räcker för att bli soffliggande sen.

Haha, då skulle du sett mig igår :p
Ponnyjäkeln hade fått av sig grimman på betet så det var ju bara att leta efter den :wtf:
Springa runt i en stor sommarhage och leta grimma med foglossning är inget jag rekommenderar :crazy:
Självklart låg den på sista stället jag kollade :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar