Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som om inte dom onda svullna fötterna var nog jobbiga (tack för alla tips om stödstrumpor!) så har jag nu fått foglossning i framfogen också... Inte skönt. Tips?
Några av alla de förhållningsregler jag fick (och som hjälpt!) var att
gå med korta steg,
spänna bäckenmuskulaturen,
försöka hålla ihop knäna (typ när du ska in och ut ur bilar så sätt dig först och ta sen in båda benen samtidigt så du inte lägger all vikt på ett ben,
undvik trappor! Finns inget att välja på så ska du egentligen gå som ett barn, ett trappsteg i taget, men där går min gräns :p
inte hänga på höfterna, stå på båda benen när du står.

Sen har det gjort stor skillnad för mig att sluta rida och byta arbetsuppgifter..

Ja, då kommer hela släkten veta om bebisen imorgon då :p

Tösen ska med sin farmor och farfar på studentfirande hos min mans kusinbarn och hon har sen hon fick reda på bebisen berättat för precis varenda kotte hon mött att mamma har en bebis i magen :D
Idag var hon och jag inne i stan och shoppade lite kläder ihop till bebisen och hon berättade för alla i kassan att mamma har en bebis i magen och att hon ska bli storasyster.
Hon är otroligt stolt över sitt ofödda syskon :love:

Sen säger hon när vi kommit hem att det är enkelt att vara storasyster när bebisen ligger i magen men att det nog blir jobbigt när den kommer ut :rofl:

Å sonen verkar lika glad han. Han gav min mage en kram idag innan han åkte till skolan och en godnattpuss innan han la sig :)

Min 4-åring har också berättat för alla i kassakön :D

Det är lite intressant det där, sedan jag berättat för några på jobbet har det givetvis spridit sig (vilket inte gör mig något) men alla som fått veta det bakvägen säger 'jag tyckte väl jag såg något' och det roliga är att i jobbkläder så syns det verkligen inte än. :p
Men vissa har sagt att jag ser gravid ut på något vis i ansiktet. Man bara jaha? :confused:

Det är lite intressant det där, sedan jag berättat för några på jobbet har det givetvis spridit sig (vilket inte gör mig något) men alla som fått veta det bakvägen säger 'jag tyckte väl jag såg något' och det roliga är att i jobbkläder så syns det verkligen inte än. :p
Men vissa har sagt att jag ser gravid ut på något vis i ansiktet. Man bara jaha? :confused:
Det fick jag höra från tanten som jobbar i vår kvartersbutik! Jag hade jacka på mig så magen syntes inte, men hon frågar om jag ska bli mamma och säger att det syns i ansiktet O_o

Jag frågade min sambo om jag såg annorlunda ut när jag hörde det, men han bara 'jag ser ju dig varje dag...' Haha. Så jag vet inte vad de menar skulle synas.

Vissa ser sånt... Jag kommer inte ihåg hur tidigt, men nånstans mellan v 5-8 fick jag frågan av en kollega. Det syntes på min utstrålning sa hon...?

Kul att ni pratar om att en graviditet kan synas utan att magen putar. En kompis till mig ringde för några veckor sen och meddelade glatt att hon är gravid. Jag svarade "jag vet ju det, men grattis igen"
Hon vart helt ställd för när jag träffade henne va hon i vecka 6 och ingen förutom hennes sambo visste nått. Jag tänkte inte ens på att hon inte sa nått då utan det va så självklart att hon hade en liten i magen. Hennes utstrålning fullkomligt gnistrade och hon hade det där milda uttrycket i ansiktet som mammor och gravida ibland har :love:

Kul att ni pratar om att en graviditet kan synas utan att magen putar. En kompis till mig ringde för några veckor sen och meddelade glatt att hon är gravid. Jag svarade "jag vet ju det, men grattis igen"
Hon vart helt ställd för när jag träffade henne va hon i vecka 6 och ingen förutom hennes sambo visste nått. Jag tänkte inte ens på att hon inte sa nått då utan det va så självklart att hon hade en liten i magen. Hennes utstrålning fullkomligt gnistrade och hon hade det där milda uttrycket i ansiktet som mammor och gravida ibland har :love:
:rofl: jag tror inte jag har något milt uttryck i ansiktet, på jobbet för några veckor sedan fick jag höra att en person hade blivit så nervös för jag såg så arg ut. Det har aldrig någonsin hänt innan :p Resten av gruppen tyckte det var vansinnigt roligt...

:rofl: jag tror inte jag har något milt uttryck i ansiktet, på jobbet för några veckor sedan fick jag höra att en person hade blivit så nervös för jag såg så arg ut. Det har aldrig någonsin hänt innan :p Resten av gruppen tyckte det var vansinnigt roligt...
Hahaha! Jag tog faktiskt ett graviditetstest första graviditeten för att jag var så arg på alla, framförallt folk man mötte i tjänsten som ville att man skulle göra saker. Då var man inte så service minded... :o

Hahaha! Jag tog faktiskt ett graviditetstest första graviditeten för att jag var så arg på alla, framförallt folk man mötte i tjänsten som ville att man skulle göra saker. Då var man inte så service minded... :o
Gud ja. Jag hade nog en kort period då jag var lite mer foglig, men nu är jag arg igen. Å andra sidan är det ganska skönt att bli förbannad emellanåt, det släpper ju oftast fort :D

Vad tycker de att du ska ha för värde? Mig har de satt på låg dos, men ingen verkar riktigt säker på vart jag ska ligga. Senaste provet var det nere på 1,98. Jag började på 4,3.

Jag vill gärna ha pressat Tsh dvs <0,01 för annars mår jag skit. Och det är helt ok med min läkare. Han tycker det är bättre än att vara underdoserad. Men du ska absolut ner under 1 som gravid! Sen får man känna efter var man mår bäst. En del vill ligga pressat som jag. En del mår bättre med lite högre Tsh.

Just ja, @krambanan, jag glömde det viktigaste. Prova cykla istället för att gå, ofta är det mer skonsamt. Och bär inte tunga saker!
Cykla är galet bra, om det funkar. Det är min frihet, har svårt att gå långt. Tillbringade dessutom en halvtimme på träningscykel i rent motionssyfte innan sängdags, ganska trevligt.

Men hallå, ska någon få på sig dessa minikläder :love:
Dom jag och tösen shoppade i veckan.

temporary-image1434194210813_557c112f9606ee03c44c2920.jpg

Nästa vecka kommer min syster på besök och det innebär obligatoriskt besök på ge-kås så får se vad för något jag hittar där :)

Har börjat känna lite mer från bebisen nu. Otroligt vad en moderkaka i framvägg kan minska ner rörelserna :mad:
Men kände lite igår och lite idag. Väldigt svagt men ändå :love:

Min moderkaka hade vuxit med upp såg läkaren på sista UL så den ska visst inte ligga i framvägg nu om jag förstod det rätt. Jag känner bebis ganska mycket tycker jag, men har iofs gjort det från väldigt tidigt så det är väl så just på mig kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar