Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bävar redan för förlossningen. Barnmorskan sa lite skämtsamt att jag borde tälta utanför några dagar runt bf. Känns ju väldigt lovande.

I övrigt så börjar känna av både foglossning och mina stackars tummar. Lagom drygt. Speciellt när man har en vild 1,5 åring att jaga. Och tummarna måste man ju tyvärr använda till det mesta. Fick massa skenor att använda förra graviditeten så får väl ta och leta upp dom igen nu. :S

Bb sthlm eller vanliga?
Jag har valt bb sthlm, vi är väl nära i dagar :)
Jag frånsäger mig alla nålar pga nålfobi, den här tråden är tuff för mig liksom.
Ska också på besök dit men efter sommaren.
Du har inte funderat på att behandla nålfobin?

Min sambo var hopplöst rädd innan. Slutade med att jag la fram en rejäl kanyl på ett bord eller vad det var så han såg den nästan hela tiden. Han vande sig vid att den låg där och har i alla fall inga problem att sitta bredvid mig när de sätter eda. Inte heller att sticka mig, tror jag. Han erbjöd sig men jag vågade inte släppa kontrollen :p däremot har han att jobba på vad gäller att bli stucken själv men jag tror att det kommer släppa om han vill ta itu med det någon dag. Det är väl någon tröskel man ska över.

Igår tyckte jag att det var ovanligt lugnt i magen, nästan så jag blev lite fundersam. Det kom en buff emellanåt men inget mer än så. Tills jag gick och la mig, jäklar vilken fart det blev! :D Hela magen hoppade och studsade, inte ens chans att kunna somna innan fröken showat färdigt. Jag kommer säkert hinna tröttna på det i takt med att sparkarna blir hårdare, men just nu tycker jag bara att det är så himla mysigt :love:

Haft en pissnatt/morgon. Vaknade 01 och har sen dess varvat dricka vatten med att spy. Kräks så häftigt att jag blöder näsblod och spräckte blodkärl i ögonen :(

På det smärta i axlarna och huvudvärk :( har fått mer och mer problem med huvudvärk, i vanliga fall behöver jag inte ens ta ngt mot huvudvärk och funkar som vanligt. Det riktigt dunkar i öronen, pannan och bakom ögonen, alvedon hjälper inte ett skit. Och vi ska köra 40 mil idag, kuuuuuul.

Haft en pissnatt/morgon. Vaknade 01 och har sen dess varvat dricka vatten med att spy. Kräks så häftigt att jag blöder näsblod och spräckte blodkärl i ögonen :(

På det smärta i axlarna och huvudvärk :( har fått mer och mer problem med huvudvärk, i vanliga fall behöver jag inte ens ta ngt mot huvudvärk och funkar som vanligt. Det riktigt dunkar i öronen, pannan och bakom ögonen, alvedon hjälper inte ett skit. Och vi ska köra 40 mil idag, kuuuuuul.
Skippa vattnet! Det gör ingen nytta alls. Försök dricka något sötat istället.

Känns som graviditeten gått in i en ny fas sedan en vecka tillbaka. Aptiten är tillbaka och det tackar jag för. Till och med kaffe är gott igen!

Magen har gjort en tillväxtspurt. Hade en veckas semester under tiden. Många kollegor som inte kände till min graviditet när jag gick på semester, men jag kom tillbaka med en mage som inte går att dölja. :D

Jobbar i ett yrke med viss risk för hot och våld. Känner att jag blivit lite mer ängslig nu när magen är väl synlig.

Brösten har börjat läcka, onödigt tidigt kan jag tycka. Kan inte sova på mage längre, dels för magen och dels för brösten. Försöker lära mig att sova på sidan, men det är ovant.

Imorgon är det dags för RUL :):nailbiting::love:

Skippa vattnet! Det gör ingen nytta alls. Försök dricka något sötat istället.

Hade en Cola light hemma som fick duga. Plus Loka. Spydde upp allt :( försökte äta, spydde upp det med. Är helt förstörd idag. Som tur är så bestämde vi att åka imorrn. Ska försöka stoppa i mig lite godis så jag får i mig socker, brukar hjälpa lite.

Du har inte funderat på att behandla nålfobin?

Min sambo var hopplöst rädd innan. Slutade med att jag la fram en rejäl kanyl på ett bord eller vad det var så han såg den nästan hela tiden. Han vande sig vid att den låg där och har i alla fall inga problem att sitta bredvid mig när de sätter eda. Inte heller att sticka mig, tror jag. Han erbjöd sig men jag vågade inte släppa kontrollen :p däremot har han att jobba på vad gäller att bli stucken själv men jag tror att det kommer släppa om han vill ta itu med det någon dag. Det är väl någon tröskel man ska över.

Lång KbT behandling. Har svåraste sorten av fobi, går inte att bota men hantera.
Det är betydligt svårare än vilja och komma över en tröskel.

Bb sthlm eller vanliga?
Jag har valt bb sthlm, vi är väl nära i dagar :)
Jag frånsäger mig alla nålar pga nålfobi, den här tråden är tuff för mig liksom.
Ska också på besök dit men efter sommaren.

BB Stockholm här också. :)

Kom hem därifrån för en stund sedan. CTG och UL då jag inte känt bebisen på nästan ett dygn. :crazy: Allt såg dock bra ut och bebisen mådde bra. :up:

Brösten har börjat läcka, onödigt tidigt kan jag tycka. Kan inte sova på mage längre, dels för magen och dels för brösten. Försöker lära mig att sova på sidan, men det är ovant.

Dem dära tuttarna alltså! :p
Kan inte heller sova på mage längre, känns som man mosar bebis.. :crazy: Har med "börjat" läcka, någon droppe per dag som hinner stelna och man får pilla bort för det skaver. Mysigt och så sexig man känner sig mellan varven... :eek: :meh:

Varit på RUL idag och allt såg fint ut :love:

Moderkakan i framvägg, därför jag inte känt så mycket än.
Frågade inte om könet även om det hade gått bra att se då bebisen låg i rätt läge.

Fortfarande samma bf, 7 november :)

AQFAAAACJB9odHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzMzc0ODI0NzA3M181NTc1NDMyYTJhNmIyMjhmN2M1ZTlhMGIuanBn

Nu sitter jag å karln på Arlanda. Påväg mot England och hälsa på släkt. Känns lite läskigt att fluga som gravid men det går nog bra. :) huvudvärken har börjat släppa lite och börjar känna mig tillfreds med att vara sjukskriven. Jag har fått okej från läkare och chef att åka iväg trots sjukskrivning. Men det är inte ngt man skyltar med på fejjan direkt. Så nu ska det shoppas lite kläder som passar. För garderoben är rätt tunn just nu.

Har också haft RUL idag. Allt såg bra ut! :love: Tveklöst en flicka enligt bm. Flyttad till 6/11. Tidigare datum enligt senaste mens var 31/10, men jag har räknat med 5/11- vad var det jag sa :p

Igår kväll var det sånt party i magen att jag inte kunde sova :love:

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet

Nu har vi äntligen berättat för barnen, så imorgon vet resterande boende här på jorden det ;)

Dom tog det superbra :)
Tösen blev jätteglad och har babblat om allt och ingenting. Allt vi måste köpa. Vi skulle ha babygym, badbalja, en egen tallrik och sked, nappflaska, kläder, barnvagn, egen bilstol och jag vet inte allt :p
Hon skulle även passa bebisen när jag behövde hjälp och nu berättade jag för henne att det är därför jag haft lite ont i ryggen sista tiden och nu var det bara att be om hjälp så skulle hon sätta på mig både strumpor och skor om jag behövde hjälp :love:

Hon hade en massa frågor om bebisen med. Första frågan var hur den kom in och vilken dag O_o :o :angel:
Inget hon fick svar på kan jag lova :p
Hon blev lite besviken för att vi vetat ett tag men inget sagt men förstod att vi ville se så allt var bra först och sen la hon en hand på magen och ville känna :love:
Jag la mig i sängen en stund så fick hon hälsa på bebisen och klappa magen.

Sonen blev först glad över att vi skulle få en ny bebis. Men sen när vi sa att det blir hans lillebror eller lillasyster så sa han nej och lämnade rummet. Han har aldrig varit speciellt förtjust i bebisar. Dom låter för mycket :p
Men jag sa till honom sen att han får komma och hälsa på bebisen han med så han la en hand på magen och sen fick bebisen en godnattpuss av honom och han hade världens leende på läpparna :love:
Det är ju inte alla som vet men min son är funktionhindrad så det blir lite speciellt att berätta för honom men han verkade förstå och tog det bra :)

Nu har jag en känsla av att det blir väldigt mycket bebisprat imorgon från tösen och alla på hela hennes skola lär veta till jag ska hämta henne på eftermiddagen :p

Hon tycker det är väldigt bra att vi ska få en bebis för hon ville gärna bli storasyster :)

Sonen blev först glad över att vi skulle få en ny bebis. Men sen när vi sa att det blir hans lillebror eller lillasyster så sa han nej och lämnade rummet. Han har aldrig varit speciellt förtjust i bebisar.

Min son reagerade ungefär likadant. Han stängde in sig på rummet nån timme. Sen kom han ut o krävde att det skulle vara en kille. Annars ville han inte ha nån mer bebis. Som om man kan välja vad det blir :D

Har dragit mig för att berätta för honom, då han inte tog det så bra förra gången (han har autism) men denna gången gick det förvånansvärt bra.

• Gilla
Reactions: MM
Min son reagerade ungefär likadant. Han stängde in sig på rummet nån timme. Sen kom han ut o krävde att det skulle vara en kille. Annars ville han inte ha nån mer bebis. Som om man kan välja vad det blir :D

Har dragit mig för att berätta för honom, då han inte tog det så bra förra gången (han har autism) men denna gången gick det förvånansvärt bra.

Förstår vad du menar :)

Min son har autism utan tal och adhd.
Så han kan inte riktigt berätta hur han känner för det men jag vet att det mest är ljuden han är känslig för vad det gäller små barn. Är dom bara tysta är det lugnt men det är lättare sagt än gjort :p
(Alltså extremt ljudkänslig, han vill ha hörselskydd när vi dammsuger här hemma)

Förstår vad du menar :)

Min son har autism utan tal och adhd.
Så han kan inte riktigt berätta hur han känner för det men jag vet att det mest är ljuden han är känslig för vad det gäller små barn. Är dom bara tysta är det lugnt men det är lättare sagt än gjort :p
(Alltså extremt ljudkänslig, han vill ha hörselskydd när vi dammsuger här hemma)
Min är också väldigt ljudkänslig. Hatar allt som låter högt eller länge. Bebisskrik har han inte haft så ont av dock, men lite kan nog bero på att jag bildscheman över varför bebisen skrek. Då blev det lättare för honom att förstå. Blev det för mkt så gick han ju undan.

Ni har inte provat ritprata? Då kan han ju uttrycka sig lite mer. Nu pratar ju min (lite väl mkt emellanåt) så har aldrig provat det själv, men vet många som gör det med sina barn som inte pratar eller bara pratar litegrann :)

Min är också väldigt ljudkänslig. Hatar allt som låter högt eller länge. Bebisskrik har han inte haft så ont av dock, men lite kan nog bero på att jag bildscheman över varför bebisen skrek. Då blev det lättare för honom att förstå. Blev det för mkt så gick han ju undan.

Ni har inte provat ritprata? Då kan han ju uttrycka sig lite mer. Nu pratar ju min (lite väl mkt emellanåt) så har aldrig provat det själv, men vet många som gör det med sina barn som inte pratar eller bara pratar litegrann :)

Jodå, vi ritpratar en del :)
Vi har väl testat det mesta men tyvärr är han bara intresserad av att kommunicera när han vill ha något.
Men han har lite basmeningar han kan säga till vardags och sen kan han säga mer, han vill bara inte. Det ligger dock inte på någon konversationnivå utan väldigt enkelriktat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar