Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sätter man inte infarten oavsett epidural? iaf jag fick infarten långt innan jag ens börjat fundera på epidural eller ej.

Fast det kanske är så att man slipper om man inte vill ha den :)

Sätter man inte infarten oavsett epidural? iaf jag fick infarten långt innan jag ens börjat fundera på epidural eller ej.

Borde väl bero på om det finns ett (förväntat) behov av en infart. Mig hade de satt infart på oavsett eftersom jag stod på blodförtunnande och de ville ha en snabb väg in ifall det skulle bli något tok.

Det är ju en plus/minus-kalkyl, det där med epidural. Som du säger så kan det ju förlänga förloppet, man kan tappa känslan av krystvärkarna osv, men samtidigt är det ju inte heller bra att helt gå på pumpen på grund av smärta och trötthet. Garantier finns aldrig, hur man än vrider och vänder på det.

Jag tycker du gör klokt som skriver in att du vill undvika epidural om det går, jag skulle också skriva in att om personalen vid något tillfälle gör bedömningen att epidural skulle vara ett bra val så får de gärna fråga om jag ändrat mig.

Ja, jag är ju långt ifrån emot epidural, men förut var jag ju inställd på att ta epidural typ ASAP nästan. :D

@krambanan kram på dig! Strongt att orka re i allt det där, gravid och allt.

Tack! :heart

Har blivit helt kass i ryggen. Mest ont på vänstersidan sidan upp mot bröstryggen. Började i länden och mellan skulderbladen men satt sig mittemellan nu. Värst när jag sitter. Men ingen höjdare att ligga heller. Mest ont på em/kväll. :down: Ska till BM imorgon. Får väl se vad hon säger om det.

Låg inlagd innan jag rullades ner till förlossningen. Innan de ens tagit mig ur rummet satte de en infart. Jag förstår inte alls varför såhär i efterhand. Det var på Danderyd så där verkar de ha rutiner för sånt.

Låg inlagd innan jag rullades ner till förlossningen. Innan de ens tagit mig ur rummet satte de en infart. Jag förstår inte alls varför såhär i efterhand. Det var på Danderyd så där verkar de ha rutiner för sånt.

Jag frågade om just det där scenariot och hon sa att dom oftast gör det för att det brukar vara lättare när mamman är lugn, istället för att kanske behöva göra det i stress senare eller när mamman har väldigt ont. :p

Då får väl jag vara värst då för jag låg också inlagd innan och jag fick infarten medan jag fortfarande låg på avdelningen ;) Också Danderyd så det måste väl vara någon rutin de har. Men mig gjorde det inget, var mest lycklig att något hände :p

Då får väl jag vara värst då för jag låg också inlagd innan och jag fick infarten medan jag fortfarande låg på avdelningen ;) Också Danderyd så det måste väl vara någon rutin de har. Men mig gjorde det inget, var mest lycklig att något hände :p

Och jag skall föda på Danderyd så det är tur att jag redan sagt ifrån då :D

Och jag skall föda på Danderyd så det är tur att jag redan sagt ifrån då :D

Ja alltså jag sa ju varken ifrån eller protesterade så det var ju inte så att de tvingade in den direkt. Tvärtom så i allt de gjorde så berättade de först och undrade om det kändes okej och om jag hade några önskemål. Vilket jag typ aldrig hade :p Men vi var mycket nöjda med alla vi träffade på förlossningen :)

Ja, det var ju på avdelningen här med men de satte den strax innan vi skulle till förlossningen.

Hade egentligen ingenting emot det, förutom att den gjorde helvetiskt ont mest hela tiden. Kommer förmodligen föda på sös nästa gång och får se vad deras rutiner säger. Rent spontant är jag inte så sugen på en "tom" nål i handen för den är bannemig ond. Fast, hellre i handen än i armen. Hade en i handen och en i armen efter snitt, väldigt lätt när man skulle amma bebisen och hon låg mitt på den i armen och det gjorde ont så jag fick be dem ta bort den. Fanns ingen nytta med 2 st ändå när operationen var färdig :p

Den enda fördelen med infarterna är att man blir av med dem. Det är verkligen en befrielse.

Ja alltså jag sa ju varken ifrån eller protesterade så det var ju inte så att de tvingade in den direkt. Tvärtom så i allt de gjorde så berättade de först och undrade om det kändes okej och om jag hade några önskemål. Vilket jag typ aldrig hade :p Men vi var mycket nöjda med alla vi träffade på förlossningen :)

Ot, var din bild av BB densamma? Upplevde (2013) att de var extremt osynkade. Olika skift gav olika "uppdrag". På natten skulle barnet matas med ersättning i stället för amning och på dagen skulle man amma, beroende på vem som jobbade. Jäkla skum personal jag stötte på de dagar jag var där. Var nog där i 4 dagar. En tant, direkt när jag kom dit, gav en slags introduktion där hon bland annat berättade att man inte gärna skulle gå med sjukhusrock och visa blodiga ben i matsalen utan klä sig lite vettigt :rofl: " jo för jag gillar att gå runt med blodspår på kroppen och äckla andra..." eh, nej :p

Ot, var din bild av BB densamma? Upplevde (2013) att de var extremt osynkade. Olika skift gav olika "uppdrag". På natten skulle barnet matas med ersättning i stället för amning och på dagen skulle man amma, beroende på vem som jobbade. Jäkla skum personal jag stötte på de dagar jag var där. Var nog där i 4 dagar. En tant, direkt när jag kom dit, gav en slags introduktion där hon bland annat berättade att man inte gärna skulle gå med sjukhusrock och visa blodiga ben i matsalen utan klä sig lite vettigt :rofl: " jo för jag gillar att gå runt med blodspår på kroppen och äckla andra..." eh, nej :p

Vi var aldrig på BB, vi kom direkt till bb-hotellet efter förlossningen. Där tyckte vi väl att personalen överlag var bra, även om man såklart gillade vissa mer än andra. De kom med lite olika tips gällande amningen jämfört med varandra, men inte så att det var olika "policys" eller så. Var ingen som nämnde ordet ersättning medan vi var där.

Sen 2013 är det väldigt mycket personal som bytt både från Danderyd och BB Stockholm till BB Sophia. Säkert både på gott och ont :)

Angående de blodiga benen finns kanske risken att hon sa det på förekommen anledning :eek::p

3 dagen på sjukskrivningen. Känns sådär. Har fått låna serier av en kompis så jag har och göra ett tag iaf. Kan inte vara ute riktigt heller pga allergin. Annars har det varit party i magen inatt. Hjälp vad det rört sig. Har knappt sovit ngt. Vecka 20 idag. Det rullar på framåt. :)

Angående EDA så kan man få blodtrycksfall av den och då kan man behöva ge dropp snabbt och därför har man en infart redo. Även om det blir katastrof och man måste ge läkemedel snabbt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 801
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar