Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sätter man inte infarten oavsett epidural? iaf jag fick infarten långt innan jag ens börjat fundera på epidural eller ej.
Fast det kanske är så att man slipper om man inte vill ha den
Det är ju en plus/minus-kalkyl, det där med epidural. Som du säger så kan det ju förlänga förloppet, man kan tappa känslan av krystvärkarna osv, men samtidigt är det ju inte heller bra att helt gå på pumpen på grund av smärta och trötthet. Garantier finns aldrig, hur man än vrider och vänder på det.
Jag tycker du gör klokt som skriver in att du vill undvika epidural om det går, jag skulle också skriva in att om personalen vid något tillfälle gör bedömningen att epidural skulle vara ett bra val så får de gärna fråga om jag ändrat mig.
Sätter man inte infarten oavsett epidural? iaf jag fick infarten långt innan jag ens börjat fundera på epidural eller ej.
Ja, jag är ju långt ifrån emot epidural, men förut var jag ju inställd på att ta epidural typ ASAP nästan.
Det där låter som jag, jag sa ja och amen till allt på förhand (förutom akupunktur och sterila kvaddlar, för lite bang for the buck, jag vill ha mycket smärtstillande per stick).
@krambanan kram på dig! Strongt att orka re i allt det där, gravid och allt.
Låg inlagd innan jag rullades ner till förlossningen. Innan de ens tagit mig ur rummet satte de en infart. Jag förstår inte alls varför såhär i efterhand. Det var på Danderyd så där verkar de ha rutiner för sånt.Sätter man inte infarten oavsett epidural? iaf jag fick infarten långt innan jag ens börjat fundera på epidural eller ej.
Låg inlagd innan jag rullades ner till förlossningen. Innan de ens tagit mig ur rummet satte de en infart. Jag förstår inte alls varför såhär i efterhand. Det var på Danderyd så där verkar de ha rutiner för sånt.
@californication Får man vara nyfiken och fråga varför du absolut inte vill ha infarter och dropp? Är det nålarna som är jobbiga för dig?
Låg inlagd innan jag rullades ner till förlossningen. Innan de ens tagit mig ur rummet satte de en infart. Jag förstår inte alls varför såhär i efterhand. Det var på Danderyd så där verkar de ha rutiner för sånt.
Då får väl jag vara värst då för jag låg också inlagd innan och jag fick infarten medan jag fortfarande låg på avdelningen Också Danderyd så det måste väl vara någon rutin de har. Men mig gjorde det inget, var mest lycklig att något hände
Och jag skall föda på Danderyd så det är tur att jag redan sagt ifrån då
Ja, det var ju på avdelningen här med men de satte den strax innan vi skulle till förlossningen.Då får väl jag vara värst då för jag låg också inlagd innan och jag fick infarten medan jag fortfarande låg på avdelningen Också Danderyd så det måste väl vara någon rutin de har. Men mig gjorde det inget, var mest lycklig att något hände
Ja alltså jag sa ju varken ifrån eller protesterade så det var ju inte så att de tvingade in den direkt. Tvärtom så i allt de gjorde så berättade de först och undrade om det kändes okej och om jag hade några önskemål. Vilket jag typ aldrig hade Men vi var mycket nöjda med alla vi träffade på förlossningen
Ot, var din bild av BB densamma? Upplevde (2013) att de var extremt osynkade. Olika skift gav olika "uppdrag". På natten skulle barnet matas med ersättning i stället för amning och på dagen skulle man amma, beroende på vem som jobbade. Jäkla skum personal jag stötte på de dagar jag var där. Var nog där i 4 dagar. En tant, direkt när jag kom dit, gav en slags introduktion där hon bland annat berättade att man inte gärna skulle gå med sjukhusrock och visa blodiga ben i matsalen utan klä sig lite vettigt " jo för jag gillar att gå runt med blodspår på kroppen och äckla andra..." eh, nej