Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, vi ritpratar en del :)
Vi har väl testat det mesta men tyvärr är han bara intresserad av att kommunicera när han vill ha något.
Men han har lite basmeningar han kan säga till vardags och sen kan han säga mer, han vill bara inte. Det ligger dock inte på någon konversationnivå utan väldigt enkelriktat.
Aha. Ja vill dom inte så är det ju svårare. Man kan ju inte tvinga dom.
Men om ni förbereder honom ordentligt på att det blir en liten syster/bror så tror jag att det kommer gå superbra! Min gick från helt anti syskon till att vara den mest överbeskyddande bror som finns. Även om han kan tröttna på att hon numera går in och snor saker från hans rum.

• Gilla
Reactions: MM
Aha. Ja vill dom inte så är det ju svårare. Man kan ju inte tvinga dom.
Men om ni förbereder honom ordentligt på att det blir en liten syster/bror så tror jag att det kommer gå superbra! Min gick från helt anti syskon till att vara den mest överbeskyddande bror som finns. Även om han kan tröttna på att hon numera går in och snor saker från hans rum.

Jag hoppas och tror att han bara behöver vänja sig vid tanken på en bebis :)
Han var hemskt gullig mot magen igår så helt anti är han ju inte. Men så är det ju med autistiska, dom behöver lite tid att vänja sig vid allt nytt. Tur han har några månader kvar på sig :p

Då var det kört på jobbet med :p

Min chef skulle ju ha semester denna veckan ju och jag tänkte att jag skulle pratat med henne nästa vecka men så var hon helt plötsligt där när jag gick ner i tvättstugan och hon följde efter mig för hon skulle visst också dit.
Hon tittade snabbt på magen och frågade lite diskret om jag ätit för mycket idag eller om det är något på G :p
Sa som det var att det är något på G och då kom hon fram till mig och la ena armen över mina axlar och viskar "Är du gravid!?".
Svarade ju ja på det givetvis och hon var lugn med det :)
Frågade när det var dags, om jag visste var det var och det var bara att säga till om jag behövde större byxor och att det var bra hon visste så hon inte frågar mig om några tunga lyft :)

Sen säger hon att hon inte ska säga något till någon men seriöst så går det inte att dölja magen längre så just att försäga sig behöver hon nog inte fundera på :p

Magen i söndags när jag bytte vecka;
AQFAAAACF7podHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzMzY5MTIzNjc1MV81NTc0NjQ3MDJhNmIyMjkwNGY1NzQzOGMuanBn

Behöver tips på bra stödstrumpor som är hållbara då jag går grymt mycket på jobbet. Jätteont och svullen i fötterna nu när det börjat bli lite varmare inne i grisstallen. :down:

Behöver tips på bra stödstrumpor som är hållbara då jag går grymt mycket på jobbet. Jätteont och svullen i fötterna nu när det börjat bli lite varmare inne i grisstallen. :down:

Komiskt att du skrev det just nu. Skickade precis en beställning på två par stödstrumpor på en sida på nätet. Har dock ingen aning om huruvida de är bra eller inte, men tänkte testa. Går också mycket på jobbet, ser INTE fram emot att bli sådär härligt svullen igen...

Har tyvärr inga tips på stödstrumpor, jag är så himla lättad att jag slipper springa runt nu. Fogarna mår hundra gånger bättre, jag kan faktiskt gå i nära-normalt tempo :banana: Tyvärr snubblade jag och drog till nånting i vänsterfogen när jag skulle springa till tåget nerför en trappa... :banghead: jag som undviker trappor i det längsta för att inte belasta i onödan, så himla dumt.

Var brukar du slita ut dem? Har ett par sedan långt tillbaka från apoteket. Deras lite kraftigare modell. Tycker att det paret har varit bra faktiskt. Vad du kan göra är att trä en väldigt tunn strumpa över dem för att spara lite utan att det blir trångt i skorna.

Jag letar efter stödstrumpor i bomull som tydligen finns. De i nylon luktar ju perka direkt.
Blir också svullen, spola benen med kallt vatten hjälper.

Åh vad glad jag är över att jag har EN bebis i magen bara :D :love:

Det började en ny tjej på jobbet idag och fatta, hon fick trillingar förra året :eek:
Å sen hade hon tre barn sen innan, dom skulle bara göra familjen komplett med en sista men det gick ju som det gick :p

Säkert supermysigt med tre men vilket jobb O_o

Åh vad glad jag är över att jag har EN bebis i magen bara :D :love:

Det började en ny tjej på jobbet idag och fatta, hon fick trillingar förra året :eek:
Å sen hade hon tre barn sen innan, dom skulle bara göra familjen komplett med en sista men det gick ju som det gick :p

Säkert supermysigt med tre men vilket jobb O_o

Coolt! När jag födde sonen så låg det en kvinna i rummet intill och födde trillingar. Det var så uppseendeväckande att hon valde att föda vaginalt att nästan alla som jobbade ville vara i deras rum. Det kan jag verkligen förstå för nästan alla trillingar förlöses med snitt. Hon hade tre pojkar sen innan och fick tre flickor. Hon var så grymt häftig för henne var det liksom ingen big deal, både mormor och moster hade fött trillingar och hennes mamma hade tvillingar så i deras släkt så var det helt normalt att barnen kom i flock

Suck, jag tror att jag har fått svamp. Hela den här graviditeten kantas av åkommor och bekymmer tycker jag. :crazy: :cry:

Skall till BM på tisdag. Kan hon slå en kik måntro eller måste jag gå till gyn/läkare? Vill helst inte behandla utan att vara säker på att det är just svamp.

Suck, jag tror att jag har fått svamp. Hela den här graviditeten kantas av åkommor och bekymmer tycker jag. :crazy: :cry:

Skall till BM på tisdag. Kan hon slå en kik måntro eller måste jag gå till gyn/läkare? Vill helst inte behandla utan att vara säker på att det är just svamp.
Finns det inget sånt där självtest att köpa på Apoteket? Jag hade aldrig stått ut med svamp i så många dagar :p

Svamp under graviditeten är väldigt vanligt. Nästan så det är konstigt om man inte får det minst en gång när man är gravid :D :arghh:

(Ja din BM kan ta en kik :))

Coolt! När jag födde sonen så låg det en kvinna i rummet intill och födde trillingar. Det var så uppseendeväckande att hon valde att föda vaginalt att nästan alla som jobbade ville vara i deras rum. Det kan jag verkligen förstå för nästan alla trillingar förlöses med snitt. Hon hade tre pojkar sen innan och fick tre flickor. Hon var så grymt häftig för henne var det liksom ingen big deal, både mormor och moster hade fött trillingar och hennes mamma hade tvillingar så i deras släkt så var det helt normalt att barnen kom i flock

Tydligen hade denna tjejen en del tvillingar i släkten så dom var inte förvånade. Men det vette fan om jag orkat tre på en gång. Stor :bow: till dom som väljer att behålla. Jag hade nog tvekat en hel del ärligt talat.
Dom fick två flickor och en pojke. Flickorna var enäggs. Glad jag bara släpper ett ägg i taget :p

Ja, då kommer hela släkten veta om bebisen imorgon då :p

Tösen ska med sin farmor och farfar på studentfirande hos min mans kusinbarn och hon har sen hon fick reda på bebisen berättat för precis varenda kotte hon mött att mamma har en bebis i magen :D
Idag var hon och jag inne i stan och shoppade lite kläder ihop till bebisen och hon berättade för alla i kassan att mamma har en bebis i magen och att hon ska bli storasyster.
Hon är otroligt stolt över sitt ofödda syskon :love:

Sen säger hon när vi kommit hem att det är enkelt att vara storasyster när bebisen ligger i magen men att det nog blir jobbigt när den kommer ut :rofl:

Å sonen verkar lika glad han. Han gav min mage en kram idag innan han åkte till skolan och en godnattpuss innan han la sig :)

Som om inte dom onda svullna fötterna var nog jobbiga (tack för alla tips om stödstrumpor!) så har jag nu fått foglossning i framfogen också... Inte skönt. Tips?

Pratade med min läkare (äntligen!) också i början på veckan. Har ju hypotyreos och tar prover var 4e vecka. Han har varit borta ett tag så har bara pratat med en sköterska i receptionen om mina provsvar och enligt henne hade jag legat högt två provtagningar så då sänkte jag ju min medicin... Men nu när jag pratade med läkaren så sa han tvärtom. Jag ligger lågt! Inte konstigt jag samlar vätska och har gått upp 10 kg redan! Så nu ska medicinen höjas igen och det blir nya prover...

Pratade med min läkare (äntligen!) också i början på veckan. Har ju hypotyreos och tar prover var 4e vecka. Han har varit borta ett tag så har bara pratat med en sköterska i receptionen om mina provsvar och enligt henne hade jag legat högt två provtagningar så då sänkte jag ju min medicin... Men nu när jag pratade med läkaren så sa han tvärtom. Jag ligger lågt! Inte konstigt jag samlar vätska och har gått upp 10 kg redan! Så nu ska medicinen höjas igen och det blir nya prover...

Vad tycker de att du ska ha för värde? Mig har de satt på låg dos, men ingen verkar riktigt säker på vart jag ska ligga. Senaste provet var det nere på 1,98. Jag började på 4,3.

Vad tycker de att du ska ha för värde? Mig har de satt på låg dos, men ingen verkar riktigt säker på vart jag ska ligga. Senaste provet var det nere på 1,98. Jag började på 4,3.

Här säger landstinget under 2 och privata kliniken under 1.

Jag mår bäst med riktigt pressat TSH.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar