Min moderkaka hade vuxit med upp såg läkaren på sista UL så den ska visst inte ligga i framvägg nu om jag förstod det rätt. Jag känner bebis ganska mycket tycker jag, men har iofs gjort det från väldigt tidigt så det är väl så just på mig kanske.
Det beror ju på en hel del olika faktorer hur tidigt och mycket man känner. Det är olika för alla
Mina två andra har jag haft moderkakan i bakvägg och kände första gången i vecka 16 och sen vecka 14. Och sen har jag känt dom mycket på en gång. Minns inte med första men med andra kunde min man känna utanpå i vecka 17.
Sedan så kändes sonen mycket mer än tösen under hela graviditeten. Men han låg utanpå magen så att säga och tösen mer inne närmare ryggen på mig. Magen med han var gigantisk...
Han var en riktig vilde där inne och tösen var jag inne på en extrakoll på förlossningen med i vecka 28-29 då jag knappt kände av henne. Men sen lärde jag känna hennes mönster och hon var så lugn under hela graviditeten.
Så det beror ju lite på bebisens personlighet med, det är ju en unik person som ligger där inne