Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min moderkaka hade vuxit med upp såg läkaren på sista UL så den ska visst inte ligga i framvägg nu om jag förstod det rätt. Jag känner bebis ganska mycket tycker jag, men har iofs gjort det från väldigt tidigt så det är väl så just på mig kanske.

Det beror ju på en hel del olika faktorer hur tidigt och mycket man känner. Det är olika för alla :)
Mina två andra har jag haft moderkakan i bakvägg och kände första gången i vecka 16 och sen vecka 14. Och sen har jag känt dom mycket på en gång. Minns inte med första men med andra kunde min man känna utanpå i vecka 17.
Sedan så kändes sonen mycket mer än tösen under hela graviditeten. Men han låg utanpå magen så att säga och tösen mer inne närmare ryggen på mig. Magen med han var gigantisk...
Han var en riktig vilde där inne och tösen var jag inne på en extrakoll på förlossningen med i vecka 28-29 då jag knappt kände av henne. Men sen lärde jag känna hennes mönster och hon var så lugn under hela graviditeten.
Så det beror ju lite på bebisens personlighet med, det är ju en unik person som ligger där inne :)

Blöh, idag är jag ynklig. Vaknade inatt av ont i magen (favorit i repris?) och tillbringade några timmar med att kräkas samt försöka få i något snällt i magen. Idag är det lugnare men var tvungen att ställa in min och makens utflykt då vi skulle fira 7årsdag :( jag hanterar inte motgångar så jättebra just nu, har jag märkt...

Blöh, idag är jag ynklig. Vaknade inatt av ont i magen (favorit i repris?) och tillbringade några timmar med att kräkas samt försöka få i något snällt i magen. Idag är det lugnare men var tvungen att ställa in min och makens utflykt då vi skulle fira 7årsdag :( jag hanterar inte motgångar så jättebra just nu, har jag märkt...

Stackare :(

Precis det jag är rädd för, att bli magsjuk. En på jobbet sa till mig när jag stod med henne i hissen i måndags att hon mådde dåligt och hade spytt och min enda skrikande tanke i huvudet var att gå hem då :arghh:
Jag vill fan inte bli sjuk för att någon har för stark pliktkänsla :crazy:
Vid magsjuka stannar man hemma, speciellt (!) om man jobbar på hotell kan jag tycka. Eller ska man smitta ner allihopa O_o

Hoppas du mår bättre snart!

Gullig akläder du köpt. Rean har dragit igång överallt så inser att det är nog dags att börja shoppa :up:

Finns såååå mycket fina kläder :love: Men jag försöker hålla igen på shoppingen. Tänkte gå igenom kläder från svägerskans barn och kläder från när jag och mina syskon var små först, så kan jag sedan komplettera med nyköpt. Men det är svårt att hålla sig när det finns så mycket fint!

Finns såååå mycket fina kläder :love: Men jag försöker hålla igen på shoppingen. Tänkte gå igenom kläder från svägerskans barn och kläder från när jag och mina syskon var små först, så kan jag sedan komplettera med nyköpt. Men det är svårt att hålla sig när det finns så mycket fint!
Man kan blanda :)

Nu har jag börjat känna riktiga sparkar. Låg på rygg i soffan igår och kände bebis kropp på utsidan av magen, höll kvar handen och fick två riktiga karatesparkar, "Don"t touch me". :D Hoppas att sambon snart kan få känna något också :love:

Nu har jag premiärat och handlat första kläderna till bebisen! Var lite rea så jag köpte ett par pyjamaser och newborn bodies som var i vitt/grått, eftersom jag inte vet kön än så tog jag lite neutrala :)

Vecka 20 idag och magen ser numera ut som en bebismage och inte "jag har ätit för många bullar mage" :p :love:

AQFAAAACMZNodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNDI4OTMyNDkwMF81NTdkODRiYWRkZjJiMzVmMGIxMGVlZTUuanBn

Våra 70 -och 80tals kläder kommer bebis inte få ha. Vi kollade på sådana när min syster fick barn och skrattade så vi grät.
Nä modet har gått framåt :) Jag har ärvt en del från syrrans barn plus att mamma smygshoppat både nytt och begagnat från sin kollega. En del med rosa inslag som jag kommer klä min son i så folk sätter i halsen ;)

Såg att BonPrix hade rea, gulliga grejer. Nån som testat deras kvalité?

Nä däremot så blir det inte lika uppenbart könsneutralt på en kille. Jag älskar blått, en dotter hade också sett ut mer som en smurf men det hade nog uppmärksammats mer än på en kille :)

Våra 70 -och 80tals kläder kommer bebis inte få ha. Vi kollade på sådana när min syster fick barn och skrattade så vi grät.
Nä modet har gått framåt :) Jag har ärvt en del från syrrans barn plus att mamma smygshoppat både nytt och begagnat från sin kollega. En del med rosa inslag som jag kommer klä min son i så folk sätter i halsen ;)

Såg att BonPrix hade rea, gulliga grejer. Nån som testat deras kvalité?
Jag hade ingen aning om att Bonprix hade barnkläder, men herregud så mycket fint!

Gick inom MVC på vägen hem från jobbet idag. Det ligger bara 2 min därifrån.
Frågade om dom inte kunde kolla järnet på mig om det nu är det som sjunkit så det är det som orsakar huvudvärken som kommer och går men värdet var bra. 136 vid inskrivningen i vecka 11 och nu i vecka 20 ligger det på 128.
Jag har ju problem med att hålla järnet uppe i vanliga fall med så tänkte att det kunde varit det men icke då. Hon rådfrågade min bm lite snabbt och hon sa att det högst troligt inte beror på graviditeten och jag kunde fortsätta knarka mina Alvedon.

Skit med oförklarlig huvudvärk men bra att slippa järntabletter. Blir ju bara förstoppad av dom så undviker dom så länge det går :meh:

På fredag sticker jag till ge-kås och spanar in bebisavdelningen och minikläderna :love:

Hoppas dom har lite kläder i stl 50 för den storleken köper jag gärna få och billiga plagg i. Mina andra har aldrig haft stl 50 utan haft 56 direkt men dom kunde säkert haft stl 50 ett kort tag, iaf sonen, så köper hem några plagg så finns det.
Sonen vägde 3375 gram och var 50 cm lång när han föddes 8 dagar innan bf vid igångsättningen, och tösen vägde 4060 gram och var 51 cm lång 8 dagar efter bf då hon kom.
Så flyter allt på som det ska och ungen kommer i normaltid så räknar jag ändå med minst en 3,5 kgs bebis.

Jag vill nästan gå över en vecka för jag har ju bf lördagen den 7 november, men visst vore det coolt om den kom fredagen veckan efter, den 13;e :D

BM-besök imorrn igen. Blir verkligen oftare och oftare nu när det börjar dra ihop sig. Herregud, tredje trimestern! :p

Känns för övrigt som att jag har fått typ alla graviditetskrämpor som man kan få, bortsett från svullna ben och fötter. Hoppas jag slipper, peppa peppa! :bump:

Gick inom MVC på vägen hem från jobbet idag. Det ligger bara 2 min därifrån.
Frågade om dom inte kunde kolla järnet på mig om det nu är det som sjunkit så det är det som orsakar huvudvärken som kommer och går men värdet var bra. 136 vid inskrivningen i vecka 11 och nu i vecka 20 ligger det på 128.
Jag har ju problem med att hålla järnet uppe i vanliga fall med så tänkte att det kunde varit det men icke då. Hon rådfrågade min bm lite snabbt och hon sa att det högst troligt inte beror på graviditeten och jag kunde fortsätta knarka mina Alvedon.

Skit med oförklarlig huvudvärk men bra att slippa järntabletter. Blir ju bara förstoppad av dom så undviker dom så länge det går :meh:
Jag brukar också ha huvudvärk ofta när jag är gravid. Ibland håller det i sig i flera dagar.

Har fått förklarat att det har med hormonerna att göra (är det något som inte går att skylla på hormoner O_o)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar