Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon hade en handklottrad lapp nervikt och hittade inte Allegra i sin lista så hon var osäker. Hon föreslog loratadin men den fungerar inte för mig sa jag, då vart hon som lite lealös och bytte ämne.

Haha bra där. Eh. Jag hade tagit Allegra i alla fall, men det är ju för att min BM sagt att det är okej.

Har du pratat med din BM? Vad säger hen? Jag frågade om det där och fick svaret av min BM att "Använd det du gjort tidigare. Du vet att det funkar och bebisen gynnas inte av att du lider genom graviditeten. Så länge det är receptfritt så är det okej". :p

Dom verkar gå på linjen att använda det man behöver trots graviditeten.
När jag var hos mvcläkaren i vecka 12 så sa han att jag inte hade behövt sluta med mina mediciner för att jag var gravid, trots att det står på fass att jag inte kan ta en enda under en graviditet. Bebisen kunde drabbas av både det ena och det andra och det har jag ingen lust med.
Tycker det var konstigt när mina mediciner kan göra en bebis missbildad å så kunde jag fortsätta med dom :crazy:
Däremot sa min medicinläkare ingenting om att jag slutat med dom utan förstod självklart att jag hade slutat med dom :confused:

Jag tror att man får gå mycket på egen känsla och min känsla sa nej i det här fallet.

Hon hade en handklottrad lapp nervikt och hittade inte Allegra i sin lista så hon var osäker. Hon föreslog loratadin men den fungerar inte för mig sa jag, då vart hon som lite lealös och bytte ämne.

Jag brukar kolla läkemedel på janusinfo.se, en sida som riktar sig till just sjukvårdspersonal. Du kan ju även tipsa din bm om janusinfo ;)

Det är ju skillnad om man avrådds för att de inte testat för gravida, vanligt på receptfria och om det testats och visats ge skador tycker jag.

jag red häromkvällen, galopp var mycket bättre än trav! Löste avsittningen genom att stå kvar i stigbygeln. Tack för tipsen :)

Var på sjukhuset idag, är med i en studie om livmoderhalstappens längd i relation till tidig förlossning. Lilla fröken sprattlade vilt i magen och visade upp sig, läkaren var supergullig och vi kollade lite extra på henne innan hon kollade tappen (allt kollades med VUL). Fick en snygg profilbild av hennes fot som läkaren tyckte var så söt så hon skrev ut den så jag kunde ta med hem :D :love:
img-20150529-100923.JPG

Det är alltså en tå långt upp till vänster, sen följer hela foten i profil med hälen till höger, typ mitt i bilden. Vad det där längst ut i vänsterkanten är har jag ingen aning om :p

Det är förresten fortfarande en flicka, jag var tvungen att fråga... :D

Var på sjukhuset idag, är med i en studie om livmoderhalstappens längd i relation till tidig förlossning. Lilla fröken sprattlade vilt i magen och visade upp sig, läkaren var supergullig och vi kollade lite extra på henne innan hon kollade tappen (allt kollades med VUL). Fick en snygg profilbild av hennes fot som läkaren tyckte var så söt så hon skrev ut den så jag kunde ta med hem :D :love:
img-20150529-100923.JPG

Det är alltså en tå långt upp till vänster, sen följer hela foten i profil med hälen till höger, typ mitt i bilden. Vad det där längst ut i vänsterkanten är har jag ingen aning om :p

Det är förresten fortfarande en flicka, jag var tvungen att fråga... :D
Nyfiken fråga från en som legat inne nästan 6 v pga förkortad livmodertapp; Hur stor var den och i vilken vecka är du?

Nyfiken fråga från en som legat inne nästan 6 v pga förkortad livmodertapp; Hur stor var den och i vilken vecka är du?
Jag minns inte hur lång den var första gången, men idag var den mellan 3 och 4 cm, är i v 22 nu. Hur kort var din när den räknades som förkortad?

Åkte från sthlm till uppsala idag, en man erbjöd mig sin plats på tåget då det var fullt. Han undrade om jag orkade stå upp. Men jag tyckte det var rätt skönt att stå en stund. Men sånt är man inte van vid alls.

Vid RUL lämnade jag blod till någon studie och plötslig spädbarnsdöd, varför vi i sverige har såpass lite jämfört med andra länder. Och nu har jag svarat på första enkäten om förlossningsdepression. Jag är alltid med i studier, tycker det är viktigt.

Åkte från sthlm till uppsala idag, en man erbjöd mig sin plats på tåget då det var fullt. Han undrade om jag orkade stå upp. Men jag tyckte det var rätt skönt att stå en stund. Men sånt är man inte van vid alls.

Vid RUL lämnade jag blod till någon studie och plötslig spädbarnsdöd, varför vi i sverige har såpass lite jämfört med andra länder. Och nu har jag svarat på första enkäten om förlossningsdepression. Jag är alltid med i studier, tycker det är viktigt.
Ja jag försöker också alltid att vara med i sådana studier. Allt som leder till ökad kunskap om graviditet och ja, egentligen allt inom det medicinska fältet, är jag mer än gärna med och bidrar till!

Apropå studier, jag blev erbjuden att vara med i nån studie om hur mycket man spricker vid förlossningen typ, de papprena fick jag redan på första hälsosamtalet på VC. Jag kan ärligt säga att det var för tidigt att få det upptryckt i ansiktet så jag tackade nej. Inte vad jag ville tänka på redan då faktiskt... BM där sa att många kände samma sak och de flesta tackade nej.
Annars är jag också ganska liberal med att vara med på saker.

Apropå studier, jag blev erbjuden att vara med i nån studie om hur mycket man spricker vid förlossningen typ, de papprena fick jag redan på första hälsosamtalet på VC. Jag kan ärligt säga att det var för tidigt att få det upptryckt i ansiktet så jag tackade nej. Inte vad jag ville tänka på redan då faktiskt... BM där sa att många kände samma sak och de flesta tackade nej.

Taktiskt! Väldigt smidigt gjort! :angel:

Hoppsan, det hade jag inte heller varit så sugen på efter det smidiga bemötandet...

Märkligt Mitrolle med den presentationen ;)

Hur mår ni andra? Jag måste säga att jag mår bra, klart det inte är som vanligt men humörsmässigt är jag nästan stabilare, mer nöjd. Drygt en månad kvar av jobb och sen ska jag bara göra det jag vill. Och jag längtar efter bebis :love: Lite avis på alla nyfödda eller höggravida på stan. Funderar mycket på hur han kommer vara, se ut och hur det kommer bli. Men bara med förväntan, är redan hopplöst kär i Mini. Kanske corny för viss men jag är glad att känna så.

Hur mår ni andra? Jag måste säga att jag mår bra, klart det inte är som vanligt men humörsmässigt är jag nästan stabilare, mer nöjd. Drygt en månad kvar av jobb och sen ska jag bara göra det jag vill. Och jag längtar efter bebis :love: Lite avis på alla nyfödda eller höggravida på stan. Funderar mycket på hur han kommer vara, se ut och hur det kommer bli. Men bara med förväntan, är redan hopplöst kär i Mini. Kanske corny för viss men jag är glad att känna så.
Jag känner mig pigg och glad för det mesta, men fogarna gör mig riktigt deppig. Jag är van att kunna röra mig mycket, och nu kan jag inte ens gå utan att få ont. Igår kom jag hem från jobbet och bölade en stund för jag blir så frustrerad. Men jag hoppas det blir bättre from nästa vecka när jag inte längre har ett fysiskt jobb (även om jag slipper göra mycket av det som frestar på fogarna så känner jag mig dels som en belastning för resten av gruppen, dels räcker det lilla jag gör för att jag ska få ont). Annars tycker jag att det är supermysigt med magen och känner mig jättenöjd med att vara gravid! :)

Låter fint tycker jag! :)

Jag känner mig väldigt mycket som vanligt. Utöver att magen börjat synas ordentligt, men det är ju bara mysigt! :love:

Är i Hongkong just nu och trodde det tropiska klimatet och storstadsmiljön, med avgaser och andra dofter, skulle bli en plåga, men inte alls! Mår till och med bättre här än hemma, men det kanske är själva innebörden av semester :D Känner av fogarna lite. Kan t.ex. inte ligga på rygg på hårt underlag, t.ex. en solstol, för då kommer jag inte upp på benen igen. :o Men det är det enda som stör.

Börjat oroa mig lite för att det ska vara något fel på bäbis, men det kanske är rätt normalt med en vecka kvar till RUL. Känns konstigt att veta så lite (ingenting!) om vem det är som är där inne. Vill definitivt veta kön, om det går att se.

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barnet

Nästan utanför hösten, väldigt oplanerat men vi är superglada ändå. Vi gjorde kub för några dagar sedan och såg en liten studsboll typ. Kändes onödigt med kub iom att jag bara är 25 men sambon ville gärna.

Vi har inte berättat för våra familjer än eftersom vi vill göra det när vi träffar dom om ca 1 vecka så ni som känner mig får gärna låta bli att ringa och skvallra för dom.

Har iaf slutat spy 15-20 gånger om dagen nu, nere på mer normala 4-5 nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 808
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar