Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang avsittning, jag svänger benet över halsen istället och hoppar av med ryggen/sidan mot hästen så att säga.
Rider ungefär som vanligt, väljer att inte tävla båda hästarna samma dag bara för då blir fogarna arga. Låter bli att trava rätt så mycket också, får mycket sammandragningar av det.
V 28 imorgon :)

Red en sväng igår. v24 barbacka i skritt. Ajaj i fogen på ena sidan efteråt och känns i hela bäckenet idag. :( Vill ju kunna skogsmulle rida lite i sommar iallafall. Får testa om det känns bättre med sadel på. Red annars senast för några veckor sen på en tävling (islandshäst). Då kände jag inte av något alls.

"Sambon" visar sig från sin värsta sida på sista tiden för övrigt. :mad: Han har gått från att jag skulle få köpa ut honom till att nu när det närmar sig att bli uppgjort sätta sig på tvären igen. Ska man verkligen behöva dra det till tingsrätten för att få lite lugn och ro? :banghead:

Har kraschlandat i soffan efter en lååång dag på Gekås. Shoppat en hel massa saker, kanske inte bara bebisgrejer :angel: Men allting till spjälsängen, lite nappar, skötbädd och sådant är nu fixat! Känns skönt, även om fogarna är lite missbelåtna.
Sista veckan "ute" på jobbet, sen blir det kontorsgöra, Känns ändå bra, det känns inte som att jag gör sådär väldigt stor nytta på jobbet nu. Det ska också bli vansinnigt skönt att kunna ha civila kläder på sig med plats för mage!

Allt såg bra ut och det är en liten kille som beräknas den 29 oktober. Jag har trott stenhårt på tjej och alla andra med så det vart kaos i hjärnan nu. Men jag är glad ändå. Råkade bli ett vagnsköp med. Så nu ska vi bara handla mat och sen hem. Lång dag idag.

Grattis till pojken :bump:

Vad blev det för vagn? :)

Har kraschlandat i soffan efter en lååång dag på Gekås. Shoppat en hel massa saker, kanske inte bara bebisgrejer :angel: Men allting till spjälsängen, lite nappar, skötbädd och sådant är nu fixat! Känns skönt, även om fogarna är lite missbelåtna.
Sista veckan "ute" på jobbet, sen blir det kontorsgöra, Känns ändå bra, det känns inte som att jag gör sådär väldigt stor nytta på jobbet nu. Det ska också bli vansinnigt skönt att kunna ha civila kläder på sig med plats för mage!

Tell me more!

Ska till ge-kås om typ två-tre veckor när syrran kommer på besök. Ett besök dit när hon är här är obligatoriskt :p
Hon håller till i Sthlm annars så passar på när hon hälsar på.
Men vad fanns det för kul? :)

Föräldrakursen avklarad. Vecka 27 imorgon.

Har typ ångrat mig och vill inte alls ha barn längre. Tycker bara att allt är jobbigt och att graviditeten förstör min sommar, födelsedag och typ mitt liv just nu. :cool:

Vilken jävla svacka. Får hoppas det vänder för nu finns det ju ingenting att göra åt saken - bebisen är ju snart färdiggräddad. O_o

Skulle rida idag men det gick inte knäppa byxorna :p
Så magen måste ha växt lite trots att jag inte märker det :confused:

Byxorna kom på och jag kunde knäppa med våld men sen gick det ju fan inte andas så jag gick över till träningstightsen som jag fick tips om. Funkade super att rida i :up:

Är i vecka 17 och känner mig så ogravid som man kan. Hade det inte varit för att brösten "ser gravida" ut och jag känner en liten bula i mig när jag ligger på rygg så hade jag lätt tagit det för att jag bara blivit tjock. Förstår verkligen dom som kan missa en graviditet i början nu!
Känner inga rörelser från bebisen mer än kanske att jag gjort det någon gång men det spelar ingen roll hur mycket jag ligger och känner efter så känner jag inget.
Denna graviditeten är så olik mina andra två, nästan så jag blir paranoid. Har jag inbillat mig allt :confused: :nailbiting: :p

Men jo, lite små tecken pekar på graviditet. Tex har jag nu fått råmjölk i brösten. Dom läcker turligt nog inte men det kommer om jag klämmer ut. Det gjorde det inte för ett par veckor sen.
Sen så blir ju livmodern hård om jag får en orgasm så som det varit under dom andra graviditeterna.
Lite ont i en fog men jag har ryggbesvär i vanliga fall med så det symptomet hade jag kunnat missa lätt.
Och tyvärr har jag märkt senaste nätterna att det börjat klia på mig :(
Vet inte om jag ska kontakta mvc eller inte för att fixa medicin. Som det är nu överlever jag men jag vet av erfarenhet att det kan eskalera apfort :crazy:
Kanske borde ringa och fråga dom iaf?

Grattis till pojken :bump:

Vad blev det för vagn? :)

Tack. Jag ska bara smälta nu att det blir en kille och inte en tjej. Vilket känns väldigt konstigt. Men det ger sig nog.

Det blev en brio smile med ligg och sittdel, babyskydd och bas, regnskydd och fotsäck..dom hade kampanj på babyproffsen så vi är riktigt nöjda. Var inte tanken och köpa vagn nu. Men sparade ca 3000kr på det erbjudandet.

Tell me more!

Ska till ge-kås om typ två-tre veckor när syrran kommer på besök. Ett besök dit när hon är här är obligatoriskt :p
Hon håller till i Sthlm annars så passar på när hon hälsar på.
Men vad fanns det för kul? :)
Det fanns vansinnigt många söta bodies, så pass att jag var tvungen att gå därifrån :p Vi har redan en hel del kläder så jag norpade en innan jag tvingade mig därifrån. Så klädavdelningen kollade jag med andra ord inte så noga. Mammakläder tycker jag utbudet var skitdåligt på, det fanns typ två olika (randiga) tröjor att välja på... Jag köpte annars madrass, spjälskydd, täcke, kudde och sängkläder, det fanns lite olika att välja på. Skötbäddar fanns i olika modeller och former (+ överdrag), nappar fanns massor av. Stod och pillade på babyvakt också, tills jag kom på att vi bor i en tvåa :D Lite amningsgrejer, inlägg, napp, Purelan etc. Leksaker och gosedjur och sånt tittade jag inte på (självbevarelsedrift... ;))

Har typ ångrat mig och vill inte alls ha barn längre. Tycker bara att allt är jobbigt och att graviditeten förstör min sommar, födelsedag och typ mitt liv just nu. :cool:

Vilken jävla svacka. Får hoppas det vänder för nu finns det ju ingenting att göra åt saken - bebisen är ju snart färdiggräddad. O_o

Jisses vad jag kan relatera, vill gråta bara jag tänker på hur det var att vara gravid. För min del blev dock livet ungefär en miljon gånger bättre direkt ungen kom ut och det blir bättre för var dag som går, hoppas att det blir så för dig med. :)

Vad är det som får dig att känna så? Kan du sätta fingret på något eller är det bara en allmän känsla?
Skickar en kram i alla fall!

Tack. Jag ska bara smälta nu att det blir en kille och inte en tjej. Vilket känns väldigt konstigt. Men det ger sig nog.

Det blev en brio smile med ligg och sittdel, babyskydd och bas, regnskydd och fotsäck..dom hade kampanj på babyproffsen så vi är riktigt nöjda. Var inte tanken och köpa vagn nu. Men sparade ca 3000kr på det erbjudandet.

Orecis det jag köpt, vad fick ni betala? Valde deep ocean på rubbet, störtdiggar färgen :)

Det fanns vansinnigt många söta bodies, så pass att jag var tvungen att gå därifrån :p Vi har redan en hel del kläder så jag norpade en innan jag tvingade mig därifrån. Så klädavdelningen kollade jag med andra ord inte så noga. Mammakläder tycker jag utbudet var skitdåligt på, det fanns typ två olika (randiga) tröjor att välja på... Jag köpte annars madrass, spjälskydd, täcke, kudde och sängkläder, det fanns lite olika att välja på. Skötbäddar fanns i olika modeller och former (+ överdrag), nappar fanns massor av. Stod och pillade på babyvakt också, tills jag kom på att vi bor i en tvåa :D Lite amningsgrejer, inlägg, napp, Purelan etc. Leksaker och gosedjur och sånt tittade jag inte på (självbevarelsedrift... ;))

Jag verkar ligga efter i shoppingen.
Har bara köpt ett plagg och ingenting mer :p

Men det är väl för att det är tredje ungen, känner ingen stress direkt efter att boa, eller någon vidare lust för tillfället. Men det kommer säkert senare :)
Vi köpte ingenting innan RUL med dom andra två heller. Barnvagn köpte vi väl i vecka 29 med sonen om jag minns rätt och beställde syskonvagn lite tidigare då jag väntade tösen. Nu har jag inte ens varit inne och klämt på några vagnar än så vette katten vad vi ska ha för någon.
Men vi ska snart till IKEA så då kommer jag väl kika lite på deras sortiment.

Aha, den stod vi och klämde på idag, den kändes himla trevlig!

Jag verkar ligga efter i shoppingen.
Har bara köpt ett plagg och ingenting mer :p

Men det är väl för att det är tredje ungen, känner ingen stress direkt efter att boa, eller någon vidare lust för tillfället. Men det kommer säkert senare :)
Vi köpte ingenting innan RUL med dom andra två heller. Barnvagn köpte vi väl i vecka 29 med sonen om jag minns rätt och beställde syskonvagn lite tidigare då jag väntade tösen. Nu har jag inte ens varit inne och klämt på några vagnar än så vette katten vad vi ska ha för någon.
Men vi ska snart till IKEA så då kommer jag väl kika lite på deras sortiment.
Spjälsängen bytte jag till mig mot 3 par skor via en bytesgrupp på facebook :D De flesta av kläderna har vi fått, så det här är faktiskt det första jag handlat! Sen är ju jag några veckor före dig också.. :p

Jag får mycket och köper en del begagnat såsom skötbord av folk i min närhet så vi har det mesta men mest för att det stått och väntat några år ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 807
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar