Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
magnesium och salt mot kramp! Jag får det om jag dricker dåligt eller har druckit för mycket och fått fel på saltbalansen. Även som ogravid :)

var hos BM häromdagen v23 och fick höra hjärtljud.
Igår tog jag en ridtur, skritt går finfint men efter en travsträcka hade jag kramp i sidan av magen. Och sitta av är lite oskönt med magen tycker jag. Rider ni andra fortfarande?

Jag rider dom bra dagarna. Går efter kroppen och orken. Just nu jävlas min rygg med mig tyvärr. Men tänker fortsätta så länge det går. Går snart in i vecka 17.

Tack! :)

Apropå avsittning så har jag sedan länge vant mina hästar att jag sitter upp och av ifrån en hög med lastpallar som vi haft utanför stallet. Jag kliver alltså direkt ner på den och behöver inte böja mig. Nu har min fina sambo :love: byggt en mycket finare pall som ersätter den ganska fula högen med pallar :p

11248078_10153317441410948_1318136493631898282_n.jpg

Kan vara ett tips för er andra ;)

Jättefin pall!

För min del räcker det med en vanlig. Min är C-ponny så inte jättehög att hoppa upp på turligt nog :D
Står pallen kvar när vi är tillbaka till stallet så kliver jag av på den men magen är typ obefintlig så den är inte i vägen vid upp och avstigning.

Som svar på frågan angående ridning, jag rider normalt och de flesta dagar i veckan, men jag hoppar inte längre då jag inte känner att jag har samma förmåga att stå i lätt sits och spänna emot med bålen, blir så himla kissnödig direkt då... :/

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet, pojke
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet. pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet

Jag kikade en kinesisk kalender för skojs skull nyss. En av alla olika som finns, men samma kalender som jag har kollat med de andra tre (och som även stämt med alla) och den säger att det blir en tjej igen. Ska bli spännande att se om den kan ha rätt även en fjärde gång :D

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet, pojke
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet. pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - Sedna, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet

Jag kikade en kinesisk kalender för skojs skull nyss. En av alla olika som finns, men samma kalender som jag har kollat med de andra tre (och som även stämt med alla) och den säger att det blir en tjej igen. Ska bli spännande att se om den kan ha rätt även en fjärde gång :D

Den ljög för mig med sonen så litar inte på den :cautious:
Men för dom andra som kollat i tråden så har den stämt än så länge.
Om den stämmer så blir det en pojke här :)

Hur gamla är dina andra barn?

Den ljög för mig med sonen så litar inte på den :cautious:
Men för dom andra som kollat i tråden så har den stämt än så länge.
Om den stämmer så blir det en pojke här :)

Hur gamla är dina andra barn?
Finns ju en hel hög med olika såna kinesiska kalendrar. Som inte visar samma. De flesta andra stämde inte alls de förra gångerna.
Mina andra är 9, 7 och 1,5 :)

Finns ju en hel hög med olika såna kinesiska kalendrar. Som inte visar samma. De flesta andra stämde inte alls de förra gångerna.
Mina andra är 9, 7 och 1,5 :)

Den stämde med tösen men som sagt, det är ju bara en rolig grej :p

Då är våra lika gamla?
Mina andra två är 06 och 08, 7 och 9 i år :)

Jag rider som vanligt några gånger i veckan är i v. 21. Men funderar på att sluta om någon/några veckor och låta min Medryttare ta över all ridning. börjar känna av lite av framfogen vid ridning och när jag är igång en hel dag utan att få sitta ner.

Är det bara jag som inte tagit reda på vad det är för kön på bebis?

Jag rider som vanligt några gånger i veckan är i v. 21. Men funderar på att sluta om någon/några veckor och låta min Medryttare ta över all ridning. börjar känna av lite av framfogen vid ridning och när jag är igång en hel dag utan att få sitta ner.

Nu har vi visserligen inte varit på RUL än men har inte bestämt mig för om vi ska ta reda på det eller inte. Har gjort det dom andra gångerna och nu kanske det kan bli kul med en överraskning, men jag vet inte. Jag hinner ändra mig hela tiden angående det :p

Vi var på RUL i onsdags. BM frågade ifall vi ville veta kön, men vi sa faktiskt nej. Vi vill dra ut på spänningen och låta det bli en surprise.
Men sååå fascinerande att få se det lilla livet, pigg och sprattlig bebis har vi

Ang ridning.. Jag är också väldigt osäker på om jag ska fortsätta rida. Har en ganska grön unghäst som visserligen är väldigt cool och snäll, men litar ju inte på henne till 100% för det har ju hänt att jag ramlat av ett par gånger. Dessutom så har jag de senaste gångerna fått sån himla håll eller om det är typ sammandragningar(?!)när jag rider. Känns som riktigt ordentligt håll och släpper om jag skrittar eller står still en stund.
Mest av allt funderar jag på att sluta för att jag känner mig så oerhört klumpig. Har fått sämre balans och känner inte alls att jag kan komma till vettig ridning som i normala fall, frustrerande!

Känns dock för tidigt att sluta redan nu, är bara i v. 20 ju!

Vi har också en pall men det är inte så högt att det är upp till sadeln utan det är när jag svängt över benet och liksom glider ned en bit som magen slår i. Är väl jag som är osmidig :o Slår liksom i magen i grejer när jag glömmer att den inte går att dra in. Ska prova att stå kvar i stigbygeln.

Välkommen Mitrolle!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 807
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar