Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ont när jag red vissa hästar med lite för långt steg, men jag red genom hela graviditeten mer eller mindre och var uppe ganska snart igen i sadeln. Har inte fått några problem efteråt utan kunnat rida precis som vanligt.
Det jag kan känna nu är väl att man får igen det lite kvällstid med mer intensiv smärta i höfterna efter att jag har ridit, kan inte minnas att jag upplevde det förra gången :)
Ja, hästen i fråga har rätt stort steg, ffa i galoppen men där känner jag av det direkt i ena bakfogen om det blir för mycket. Framfogen däremot kommer smygande ½-1 dygn senare, så där kan jag liksom inte göra så mycket än att inse i efterhand att det blev för mycket.

Men alltså, det är ju så himla kul att rida, hur tusan ska jag kunna låta bli efter dagar som idag när det går så himla bra?! :love:

Sen kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra med ridningen. Jag vill så gärna rida men jag får ju ont. Det kan jag dock stå ut med men jag vet inte riktigt hur det påverkar fogarna i längden. Jag låter ju hellre bli en kort tid nu än att ha problem en lång tid framöver, men om det kvittar kan jag ju lika gärna rida. Får se hur det känns idag, och kanske ta ett snack med BM.
Ju mer du påfrestar fogarna, ju mer ont kommer du få och det kommer ta längre tid att läka. Visa läker aldrig helt utan har känningar resten av livet...

Så visst, det är kul att rida, men att pausa ett par månader är nog lättare än att riskera att ha ont resten av livet...

Ju mer du påfrestar fogarna, ju mer ont kommer du få och det kommer ta längre tid att läka. Visa läker aldrig helt utan har känningar resten av livet...

Så visst, det är kul att rida, men att pausa ett par månader är nog lättare än att riskera att ha ont resten av livet...
Det är ju det jag var rädd för... Ska ringa BM imorgon och diskutera saken. Men du har såklart rätt i att det är bättre att låta bli en kortare period nu än att ha ont resten av livet.

Efter ett gäng tuffa jobbdagar får jag nog se mig besegrad. Ontoch hugg i magen, sammandragningar och helt slut. Inte kan jag sova heller. Klockan ringer om 4,5 timme. Får nog ringa och sjukskriva mig imorgon. Ångest! Speciellt då det är en väldigt hektisk dag på jobbet imorgon. Men bara att bita ihop och ringa imorgon hur jobbigt det än känns... Hatar att känna mig som en svikare...

Å andra sidan har jag jobbat mer än jag skulle i snart två månader för att chefen inte ville nyanställd två nya för tätt... Så inte mitt fel.

Det är ju det jag var rädd för... Ska ringa BM imorgon och diskutera saken. Men du har såklart rätt i att det är bättre att låta bli en kortare period nu än att ha ont resten av livet.
Jag tog det inte tillräckligt lugnt och var paj bra länge efteråt. Strax före min nuvarande graviditet blev det såpass att jag inte fick ont varje månad men nästan.

Har varit hos barnmorskan idag. Hon hittade inga rena hjärtljud men hon hittade en pulsation på 145 slag/min som hon identifierande som navelsträngen. Skönt att få ett bekräftat livstecken och det innebär att fladdret jag känt inte är inbillning :love:

Går in i v.17 imorgon och mår fin fint. Foglossningen känner jag inte av längre. Det var tydligt en följd av en påfrestande arbetsdag.

Börjat få problem med vadkramp och sendrag om morgnarna.. haft problem med det tidigare som icke-gravid och då testade att jag ta magnesiumtabletter ett tag vilket hjälpte. Kan det tänkas hjälpa nu också eller finns det någon annan trevlig lösning för detta obehagliga ofog? :p

Börjat få problem med vadkramp och sendrag om morgnarna.. haft problem med det tidigare som icke-gravid och då testade att jag ta magnesiumtabletter ett tag vilket hjälpte. Kan det tänkas hjälpa nu också eller finns det någon annan trevlig lösning för detta obehagliga ofog? :p
Jag äter magnesium nu med för att slippa kramper och det hjälper mot fogarna med. Äter helhetshälsas. Ska inte vara någon fara alls för bebis. Snarare bra.

Läkartid den 2 juni för ev deltidssjukskrivning för huvudvärken. Antagligen beror min blödning att jag lätt blöder från slemhinnan i slidan när jag går på toa. Kom på att det hänt förut men det sätter iaf hjärtat i halsgropen. Och snart är det tisdag och dags för RUL.

Sträck inte på dig, då blir det värre :p :crazy:

Vet faktiskt inte vad man kan göra åt det. Hade det under båda mina graviditeter under dom sista veckorna - typ vecka 30 och framåt. Skitjobbigt och så gör det ont att få kramp :wtf:

magnesium och salt mot kramp! Jag får det om jag dricker dåligt eller har druckit för mycket och fått fel på saltbalansen. Även som ogravid :)

var hos BM häromdagen v23 och fick höra hjärtljud.
Igår tog jag en ridtur, skritt går finfint men efter en travsträcka hade jag kramp i sidan av magen. Och sitta av är lite oskönt med magen tycker jag. Rider ni andra fortfarande?

Är väl dags att joina denna tråd nu kanske, har läst lite i smyg men nu tänkte jag att jag lika gärna kan gå med. Är i v 16 nu och det börjar synas så de flesta lär märka det ändå om någon jag känner skulle läsa här :p

Jag har mått väldigt bra hela tiden, väldigt smidigt än så länge. Lite tröttare än annars i perioder och jättestora bröst, men annars inget besvärligt alls.
Har börjat känna av lite fogar som en stelhet när jag suttit länge och ska igång, ibland ilar det till också. Sprattel inifrån magen har jag också känt någon vecka, märklig känsla!

Har RUL i mitten av juni så då får vi förhoppningsvis se vad det blir för sort :) Beräknat BF efter kub är 7/11.

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet, pojke
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet. pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet.

Är väl dags att joina denna tråd nu kanske, har läst lite i smyg men nu tänkte jag att jag lika gärna kan gå med. Är i v 16 nu och det börjar synas så de flesta lär märka det ändå om någon jag känner skulle läsa här :p

Jag har mått väldigt bra hela tiden, väldigt smidigt än så länge. Lite tröttare än annars i perioder och jättestora bröst, men annars inget besvärligt alls.
Har börjat känna av lite fogar som en stelhet när jag suttit länge och ska igång, ibland ilar det till också. Sprattel inifrån magen har jag också känt någon vecka, märklig känsla!

Har RUL i mitten av juni så då får vi förhoppningsvis se vad det blir för sort :) Beräknat BF efter kub är 7/11.

Välkommen hit!
Samma bf som mig ju :bump:
Men jag tror mitt blir ändrat igen på RUL om några veckor.

magnesium och salt mot kramp! Jag får det om jag dricker dåligt eller har druckit för mycket och fått fel på saltbalansen. Även som ogravid :)

var hos BM häromdagen v23 och fick höra hjärtljud.
Igår tog jag en ridtur, skritt går finfint men efter en travsträcka hade jag kramp i sidan av magen. Och sitta av är lite oskönt med magen tycker jag. Rider ni andra fortfarande?
Jag kom fram till att det nog får räcka med ridningen nu, tyvärr. Hade det inte varit för fogarna hade jag dock fortsatt, i övrigt gick det jättebra att rida! Jag brukade ha kvar vänster fot i stigbygeln för att kunna ta spjärn och inte behöva lägga mig på magen vid avsittning, det blev mycket bekvämare. (sparkade av den innan jag gled ner).

Välkommen @Mitrolle!

Jag kom fram till att det nog får räcka med ridningen nu, tyvärr. Hade det inte varit för fogarna hade jag dock fortsatt, i övrigt gick det jättebra att rida! Jag brukade ha kvar vänster fot i stigbygeln för att kunna ta spjärn och inte behöva lägga mig på magen vid avsittning, det blev mycket bekvämare. (sparkade av den innan jag gled ner).

Välkommen @Mitrolle!

Tack! :)

Apropå avsittning så har jag sedan länge vant mina hästar att jag sitter upp och av ifrån en hög med lastpallar som vi haft utanför stallet. Jag kliver alltså direkt ner på den och behöver inte böja mig. Nu har min fina sambo :love: byggt en mycket finare pall som ersätter den ganska fula högen med pallar :p

11248078_10153317441410948_1318136493631898282_n.jpg

Kan vara ett tips för er andra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 801
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar