Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där fattar jag inte. Mitt mvc ligger i galleria. Om jag kunde fått gå ner en våning och glott på kläder i två timmar så kunde jag kommit tillbaka sen. Det är ju inte som att jag ska springa en mil. Men nej. Jag ska sitta och glo på en stol i två timmar och läsa deras mammatidningar som är uråldriga.
@Amha Det har att göra med att man skall inte utföra några kroppsliga ansträngningar utan sitta ner och vila för att testresultatet inte skall bli missvisande

Jag tror att det faller sig naturligt att prata om förlossningen med BM. Det ligger ganska troligt i deras plan. Sen blev ju min första förlossning ett långdraget skräp helt enkelt. Sambon är inte bekymrad men det känns ändå vettigt att han deltar i det samtalet, även om det bara är som bisittare, ifall det kommer fram något han kan ha nytta av.

Jag känner inget behov av att prata om den :D Förlossningen med ettan gick snabbt och smidigt, finns inget att bearbeta eller så. Sen är ju min mamma BM så det är mer naturligt att vi frågar och diskuterar med henne om det är något.

Ah, smidigt med kjol! Ja var glad för att du slipper bälte (och skyddsväst, om du inte har det). Jag tror jag väger ca 12 kg mer med uniform och utrustning (och då har jag inte jacka och sånt utan bara piké typ). Det känns i fötterna nu för tiden!

Då förstår jag. Ibland kör det ju bara ihop sig fullständigt...

Oj, förstår att det känns! Nyckelknippa och telefon är lagom mycket att bära runt på :p

Lyssnade på hjärtljuden idag igen, och mätte magen för första gången. Allt var bra. Något som var sämre var järnvärdet så nu blir det järnbrus för hela slanten så det inte sjunker till för låg nivå.

Om man är väldigt andfådd och yr, kan det vara ett tecken på högt blodtryck?

Kan kan det väl men det händer mig med ibland och hjärtats kapacitet har ju ökat med 20% nu för att orka med bebisen också så det är inte konstigt om man lätt blir andfådd nu. Jag hade så under förra graviditeten och min blodtryck låg på 125/70 genom hela graviditeten typ.
Och jag låg på 140/95 sista veckorna med sonen och det märkte jag inte av. Då blev jag ju dock inlagd men det är en annan femma. Jag kände inte av det.

Jag känner inte igen detta från min förra graviditet även om jag var betydligt större då, så lite därför jag blir konfunderad :down:
Börjar känna av mina höfter mer och mer, att verka en bråkig häst var nog inte det smartaste..man är inte riktigt lika smidig längre så det resulterade i ryggont och en blå tå :wtf:
Var för övrigt de värsta hovar jag sett i hela mitt liv, fy för dessa barfotaverkare som inte har någon vettig utbildning! Helt förstörd i fötterna, verkade upp två hovbölder i respektive framhov plus att hästen hade fått en hovbensförsäkning som hette duga..jag blir så arg! :banghead:
Helt underbar individ och så gör man så mot dem, började nästan gråta!
Slutade med att ägaren skänkte hästen till mig och vi promenderade hem, vilket kanske inte heller var så smart...:meh:
Min sambo kommer för övrigt strypa mig långsamt när han räknar till fyra hästar i hagen, svårt att kamouflera en vit arabkorsning bland bruna hästar liksom :angel:

En blödning igår med en liten blodklump, resluterade i kontakt med akutgyn och ordinerad vila. Måla huset, knappt vara ledig och springa vårruset på en vecka är nog inte det mest optimala. Så är hemma från jobbet nu fram till helgen. Ingen blödning idag men är väldigt trött och slut. Har svårt att köra hem från jobbet på eftermiddagarna. Jag orkar ca 5h och sen är jag helt slut. Vet knappt vad jag heter, huvudvärk och ont i kroppen och allmänt yrslig. Kanske böjar bli dags att ta kontakt men läkare om ev att få bli sjukskriven ner till 50% då jag nästan är en fara för mig själv och andra när jag ska åka hem. Så nu väntar vila.

En blödning igår med en liten blodklump, resluterade i kontakt med akutgyn och ordinerad vila. Måla huset, knappt vara ledig och springa vårruset på en vecka är nog inte det mest optimala. Så är hemma från jobbet nu fram till helgen. Ingen blödning idag men är väldigt trött och slut. Har svårt att köra hem från jobbet på eftermiddagarna. Jag orkar ca 5h och sen är jag helt slut. Vet knappt vad jag heter, huvudvärk och ont i kroppen och allmänt yrslig. Kanske böjar bli dags att ta kontakt men läkare om ev att få bli sjukskriven ner till 50% då jag nästan är en fara för mig själv och andra när jag ska åka hem. Så nu väntar vila.

Kanske och eventuellt? På fullaste allvar, läs det du skrivit och tänk att det är din gravida bästa väns ord, vad hade du rått henne att göra då? Ta hand om dig, för bövelen!

Kanske och eventuellt? På fullaste allvar, läs det du skrivit och tänk att det är din gravida bästa väns ord, vad hade du rått henne att göra då? Ta hand om dig, för bövelen!

Ja jo, jag behöver nog göra det. Men är så van att köra på. Jag måste nog inse att det inte funkar längre. Det är lite svårt det där när huvudet tycker jag borde orka med. Jag är i vilket fall hemma nu och jag ligger på soffan och har inte tänkt att göra mer heller. Ska ringa bm i nästa vecka.

De senaste dagarna har fröken i magen börjat använda min urinblåsa som trampolin. Väldigt märklig känsla och inte särskilt uppskattat :p

Sen kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra med ridningen. Jag vill så gärna rida men jag får ju ont. Det kan jag dock stå ut med men jag vet inte riktigt hur det påverkar fogarna i längden. Jag låter ju hellre bli en kort tid nu än att ha problem en lång tid framöver, men om det kvittar kan jag ju lika gärna rida. Får se hur det känns idag, och kanske ta ett snack med BM.

De senaste dagarna har fröken i magen börjat använda min urinblåsa som trampolin. Väldigt märklig känsla och inte särskilt uppskattat :p

Sen kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra med ridningen. Jag vill så gärna rida men jag får ju ont. Det kan jag dock stå ut med men jag vet inte riktigt hur det påverkar fogarna i längden. Jag låter ju hellre bli en kort tid nu än att ha problem en lång tid framöver, men om det kvittar kan jag ju lika gärna rida. Får se hur det känns idag, och kanske ta ett snack med BM.

Jag hade ont när jag red vissa hästar med lite för långt steg, men jag red genom hela graviditeten mer eller mindre och var uppe ganska snart igen i sadeln. Har inte fått några problem efteråt utan kunnat rida precis som vanligt.
Det jag kan känna nu är väl att man får igen det lite kvällstid med mer intensiv smärta i höfterna efter att jag har ridit, kan inte minnas att jag upplevde det förra gången :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 801
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar