Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Jag kommer nog fota mycket mer, har en massa idéer jag vill göra :D

Jag tänkte ta massa bilder i v33 ca. Hörde att v33-35 kallas snyggveckorna för då är magen stor och rund men man har förhoppningsvis inte hunnit samla för mycket vätska. En kompis ska hjälpa mig att fota. :heart

Jättefin bild Flixon!
Kände mig enorm förra veckan, denna veckan har magen nästan varit försvunnen. Tror det beror på vätska, jag behöver rida och motionera för att hålla den borta efter stillasittande jobb.

Imorgon är det London, tjejweekend med mamma, syster, kusin och moster :)

Igår kväll fick jag ont i en höft. Har sovit en eller två timmar i natt totalt. Alla ställningar gör ont. Väntar på att läkare/bm ska återkoppla. Sitter på jobbet som en zombie.
Jag sover på rygg med ena benet utåtvinklat, då släpper det onda i min höft.
Tror det är ischias som hamnar i kläm.

Haft problem med kraftiga sammandragningar senaste veckan. För några dagar sedan så tror jag dessutom att jag kände av förvärkar för det var som kraftig mensvärk och gjorde helvetes ont. O_o Tycker dock det känns lite tidigt? Går ju in i vecka 25 idag. Tur man skall till BM på tisdag iaf. :p

Jättefin bild Flixon!
Kände mig enorm förra veckan, denna veckan har magen nästan varit försvunnen. Tror det beror på vätska, jag behöver rida och motionera för att hålla den borta efter stillasittande jobb.

Imorgon är det London, tjejweekend med mamma, syster, kusin och moster :)
Tack! :)

Haft problem med kraftiga sammandragningar senaste veckan. För några dagar sedan så tror jag dessutom att jag kände av förvärkar för det var som kraftig mensvärk och gjorde helvetes ont. O_o Tycker dock det känns lite tidigt? Går ju in i vecka 25 idag. Tur man skall till BM på tisdag iaf. :p

Inte för tidigt :)

Sammandragningar kan komma tidigt och är helt normalt så länge dom inte börjar komma regelbundet och blir starkare och starkare, för då kan värkarna ha startat.
Det är olika för alla när dom dyker upp.

Blää, idag är en depp-dag. Många timmar kvar på jobbet och tiden står nästan still.. Får för mig att sambon inte tycker jag är attraktiv längre BARA för att JAG känner mig fet, ful och typ lika snygg som Morran. :yuck:

Bra tips på hur man vänder dessa dagar till lite mer positivt?

Idag har jag känt av fogarna både fram och bak men får skylla mig själv. Drog igång vårstädningen av köket så nu är det kliniskt rent. Passade även på att plocka undan i både hall och vardagsrum, haft igång tvättmaskinen hela dagen, bytt våra sängkläder och jagat på ponnyn på löshoppning. Jag kände efter städningen att ridning hade inte funkat.
Nu hoppas jag det känns lite bättre imorgon i lederna för just nu är jag tant Agda 90 år :p

Och städningen borde jag alltså överlåta till maken min hädanefter verkar det som :idea: :up:

Jag har fått hem ett klädpaket från Tradera med yttepyttesmå bebiskläder! Så himla märkligt att någon kan vara så liten :p I övrigt har jag bara gått loss på gravidkläder, känns inte lika konstigt ;)

Just nu går ridningen dessutom rätt bra, i alla fall i traven. Jag kan sitta ner och rida ordentligt utan bekymmer, just nu är det bara i galoppen som ena bakfogen säger ifrån. Så skönt! Stackars ägaren, som ska föda om typ en månad, kom ut i ridhuset en sväng men hon var tvungen att gå ut igen för hon blev så ridsugen. Jag lider med henne!

Blää, idag är en depp-dag. Många timmar kvar på jobbet och tiden står nästan still.. Får för mig att sambon inte tycker jag är attraktiv längre BARA för att JAG känner mig fet, ful och typ lika snygg som Morran. :yuck:

Bra tips på hur man vänder dessa dagar till lite mer positivt?
Har tyvärr inga bra tips men skickar en kram!

Tant Agda har bytt ålder till 70 år nu som tur är :p
Det satt kvar i lederna idag när jag vaknade men tog ett varmt bad ikväll och det hjälpte lite :)
Tror inte det kommer försvinna tyvärr för jag har läst att har man fått foglossning så har man det, med bättre och sämre dagar.
Så får ta det lugnt helt enkelt och inte städa så mycket :p

Vill verkligen känna bebisen röra sig snart!
Tror jag känt att hen petat mig i sidan inuti mig så att säga någon gång men inget mer än så. Gick in i vecka 16 idag så jag förväntar mig att känna mer snart för det gjorde jag ju med dom andra. Men eftersom jag känt petadet i sidan långt in så tror jag bebisen ligger rätt långt ner än så länge. Magen har krympt lite tycker jag men min man sa idag när vi var iväg på ett lekland med barnen att han spanade in mig en bit bort och han sa att man börjar se en liten markering där magen börjar komma nu :love:
Så det är inte bara jag som längtar efter lite mer markerad bebismage :love:
Han säger inte så mycket gubben min för jag pratar bebis för två :o
Istället håller han på att kika på allt det praktiska. Kollar mycket annonser på blocket om det dyker upp något som vi är intresserade av. Jag har frågat och han känner sig delaktig men som han säger så kan han inte göra så mycket eftersom det är jag som bär på barnet.

Han missade tyvärr RULet med tösen men nu har han fixat ledigt denna gången så han kan vara med :)
Han var med på förra ultraljudet jag gjorde i vecka 12 med men alla besök hos bm kommer han nog inte gå med på pga jobbet. Han är dock ledig en vardag i veckan så jag ska försöka planera in besöken på hans lediga dagar så han kan följa med.
Hänger eran partner med på alla era besök hos bm?

Tant Agda har bytt ålder till 70 år nu som tur är :p
Det satt kvar i lederna idag när jag vaknade men tog ett varmt bad ikväll och det hjälpte lite :)
Tror inte det kommer försvinna tyvärr för jag har läst att har man fått foglossning så har man det, med bättre och sämre dagar.
Så får ta det lugnt helt enkelt och inte städa så mycket :p

Vill verkligen känna bebisen röra sig snart!
Tror jag känt att hen petat mig i sidan inuti mig så att säga någon gång men inget mer än så. Gick in i vecka 16 idag så jag förväntar mig att känna mer snart för det gjorde jag ju med dom andra. Men eftersom jag känt petadet i sidan långt in så tror jag bebisen ligger rätt långt ner än så länge. Magen har krympt lite tycker jag men min man sa idag när vi var iväg på ett lekland med barnen att han spanade in mig en bit bort och han sa att man börjar se en liten markering där magen börjar komma nu :love:
Så det är inte bara jag som längtar efter lite mer markerad bebismage :love:
Han säger inte så mycket gubben min för jag pratar bebis för två :o
Istället håller han på att kika på allt det praktiska. Kollar mycket annonser på blocket om det dyker upp något som vi är intresserade av. Jag har frågat och han känner sig delaktig men som han säger så kan han inte göra så mycket eftersom det är jag som bär på barnet.

Han missade tyvärr RULet med tösen men nu har han fixat ledigt denna gången så han kan vara med :)
Han var med på förra ultraljudet jag gjorde i vecka 12 med men alla besök hos bm kommer han nog inte gå med på pga jobbet. Han är dock ledig en vardag i veckan så jag ska försöka planera in besöken på hans lediga dagar så han kan följa med.
Ja min har kunnat följa med på varenda en, än sålänge iaf. :)

Ja min har kunnat följa med på varenda en, än sålänge iaf. :)
Bananas på mobilen, dags att fixa en ny! Tänkte skriva detta med men det ville inte telefonen ;
Igår så hade jag en ganska (läs väldigt) hård mage, och det ömmade och spände massor. Försöker han leka luftballong? Lite ont så fick ta det lilla lugna, idag är det "som vanligt ". Har gått in i v20(19+1) idag. Har inte känt något jättetydligt från bebis än, men det kommer väl. Längtar!! :love:

Sambon har hitills varit med på alla koller. Nytt jobb från juni så då får vi se hur det blir.

Igår fick han känna första sparken :love:. Har känt på insidan ett tag men första gången jag lyckades pricka och känna på utsidan. V23 imorgon.

Har bara haft 2 BM-besök än så länge, han var med på första men hade föreläsning vid det andra. Sen har vi ju varit iväg på flera UL, då har han varit med :) Det blir svårt i sommar då han kommer göra praktik i en annan stad (som en del i en universitetskurs). För mig är det inte så viktigt, det är ju bara mätningar och sånt, men jag tror att han är mer ledsen över att missa det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar