Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen "ut" :p

Nej, Alvedon funkar inte på mig heller. I vanliga fall kombinerar jag en Alvedon och en ipren men det får man ju inte ta som gravid så jag får stå ut med huvudvärken.
Har ont i huvudet rätt ofta men det är ju inget att göra åt.

Nä, det är ett helvete. Dessutom triggade det igång illamående, så morgonpromenaden med hundarna var jag glad att ingen såg. ;)

V.15 nu. Tiden går fortare än jag trodde den skulle göra! Börjar bli lite stressad över de renoveringar vi vill hinna göra hemma innan bebis kommer.

Jag jobbar oregelbundna arbetstider och denna veckan tidigt morgonskift. Har jättesvårt med omställningen och i måndags mådde jag verkligen skit och spydde två gånger på jobbet. Med tydliga rutiner mår jag riktigt bra.

Har kommit fram till ett flicknamn som känns klockrent (just nu i alla fall). Pojknamn känns betydligt svårare, så mest troligt är det väl en pojke då :p En månad till RUL idag. Trodde inte jag skulle vilja veta kön men för varje vecka som går blir jag allt mer nyfiken. Kommer definitivt vilja veta på RUL.

Vi har bestämt namn redan. Slapp gode gud det problemet som jag vet att vissa har, vi var rätt överens från början vad namnet skulle bli vid flicka respektive pojke.

Tycks förresten ha fått en nattvaken bebis. Kan nästan klocka tiden på när han sover och är vaken. Han uppvisar tydliga tendenser på "en god natts sömn" mellan 17-23, och sen vid 01 så tycks han vakna till liv och börja "morgonjympa". O_o Himla liv i magen på nätterna nuförtiden. :p Gör ju ont ju!

Grattis till tösen :bump:

Än så länge har den kinesiska kalendern rätt :up: :D
Tack! Haha ja, vem kunde tro det? :D
Grattis Flixon! :)
Tack :)
Härligt att alltsåg bra ut!
Datumet är ju mest ett riktmärke, de kommer när de kommer ändå :cautious::D
Ja det var skönt, nu vågar jag börja handla lite ;)
Jo förvisso, jag tänker mer på igångsättning om (förmodligen när, med min tur :meh:) lilla fröken inte vill titta ut i tid. 2 veckor från den 1a låter mycket bättre än 2 veckor från den 6e :p

bebis är kvällspigg som mamma. Sen vid 4-6 nån gång brukar det partas och sparkas på blåsan. sen somnas det om på fm. Typ som katterna :D

Vi har bestämt namn redan. Slapp gode gud det problemet som jag vet att vissa har, vi var rätt överens från början vad namnet skulle bli vid flicka respektive pojke.

Tycks förresten ha fått en nattvaken bebis. Kan nästan klocka tiden på när han sover och är vaken. Han uppvisar tydliga tendenser på "en god natts sömn" mellan 17-23, och sen vid 01 så tycks han vakna till liv och börja "morgonjympa". O_o Himla liv i magen på nätterna nuförtiden. :p Gör ju ont ju!

Vi hade också bestämt namn när första dottern föddes. Var det en tjej skulle hon heta Lisa. Men det var helt enkelt ingen Lisa när hon väl låg där. Efter några dagar med namnlös bebis fick frisyren bli namnet - Tova :D
Absolut inget namn vi ens tänkt på innan, men idag är det helt självklart :D

Vi hade också bestämt namn när första dottern föddes. Var det en tjej skulle hon heta Lisa. Men det var helt enkelt ingen Lisa när hon väl låg där. Efter några dagar med namnlös bebis fick frisyren bli namnet - Tova :D
Absolut inget namn vi ens tänkt på innan, men idag är det helt självklart :D

Ja vi är ju inställda på att det kan bli så att vi känner för något annat, men jag hoppas inte det. Sambon har redan börjat kalla magen vid namn så det kommer bli förskräckligt förvirrande haha :D

Det där med namn, vill ni ha något unikt och speciellt? Tänker ni något på att namnet ni fastnar för kanske har samma namn som en nära bekant?
Jag vet inte varför men jag vill inte att killen ska ha samma namn som någon i släkten eller en nära vän, men dem namnen jag tyckt om blir ju då upptagna. Varför bryr jag mig ens? :crazy: :p

Det där med namn, vill ni ha något unikt och speciellt? Tänker ni något på att namnet ni fastnar för kanske har samma namn som en nära bekant?
Jag vet inte varför men jag vill inte att killen ska ha samma namn som någon i släkten eller en nära vän, men dem namnen jag tyckt om blir ju då upptagna. Varför bryr jag mig ens? :crazy: :p
Vi vill ha något som hon blir någorlunda ensam om i bekantskapskretsen, dels för att det blir så himla rörigt om fler heter samma men mest för att det namnet förknippar vi ju redan med någon annan. Så är det förresten med många namn, nån av oss känner nån som vi inte riktigt gillar som heter något, och då är det namnet kört :p
Sen vill ingen av oss att det ska vara för unikt, så inga flummiga new age-namn här ;) Men heller inget som ligger i topp på namnlistan. Svårt!

Namn som bekanta har går bort helt. Det har inte att göra med att namnet ska vara unikt och speciellt utan att jag bara känner för namn som är förutsättningslösa för mig. :)

Namnet ska funka överallt. Så mina barn har internationella namn. Ett mer populärt och det andra inte lika populärt. Och samma gäller för mini. Så det blir ingen Karl-Åke här ;)
Namnet ska funka på engelska, då fixar dom flesta att uttala det.
Mitt namn är enkelt och ska egentligen funka på engelska men det låter förjävligt med engelskt uttal. Så jag tycker det är jobbigt att berätta mitt namn när ändå ingen kan uttala det. Men visst, namn låter olika på svenska och engelska men mitt låter fult och det ska inte mina barns göra :p

Ett namn som en nära bekant eller släkting har är i dagsläget inga problem, och har aldrig varit. Vi gillar andra namn bättre som tur är.

Tack! Haha ja, vem kunde tro det? :D

Ja det var skönt, nu vågar jag börja handla lite ;)

Jag vågar nog ändå mig inte på att börja shoppa pojkkläder eftersom den haft fel på ett av mina barn :cautious:
Annars hade det ju varit väldigt smidigt om den verkligen hade funkat :p

Denna graviditet är så olik och lik mina andra så kan inte gå på något där heller.
Illamåendet försvann i samma vecka som med sonen men mina cravings är som med tösen. Med sonen åt vi tacos till middag i fyra månader O_o (På riktigt, min man var rätt less sen :laugh:) och tösen ville ha söt fruktsoppa typ som nyponsoppa och i början var jag sugen på frukt, sen fettig mat och nu lite sötsaker men inga grönsaker än.
Med henne gick jag dock inte upp ett gram till vecka 20 men med sonen gick jag upp 10 kg tills dess, och denna gången har jag nog gått upp 5 kg än så länge.
Så jag har verkligen inget att gå på.
Den är tvåkönad för tillfället :p

Besöket hos bm gick nog rätt bra. Låg i tryck, blodsocker bra, Hb hade sjunkit 2 enheter så ligger på 113 nu. Fick niferex med mig att äta nu, håller antaligen på att dippar i hb, där av huvudvärken. Även prover på sköldkörteln skickade. Nu efter 3e dagen med nifrex är huvudvärken ngt bättre.

Just nu känns det mesta skit rent ut sagt. Borde sitta och plugga in inför gruppskrivningen imorgon, vilket jag knappt förmår mig med att göra. Jag försöker, men det går sådär. Sambon och jag har inte setts sen i torsdags förutom att vi sover tillsammans. Han jobbar 6:43-15 och jag 14-21:30 hela helgen. Jag slocknar direkt när jag kommer hem, sover när han åker. Imorgon och tisdag är jag i sthlm på högskolan, går upp kl 5 imorgon och kommer hem vid 19 på tisdag, då jobbar han till 23, sen sover han hela onsdag och tors fm pga av nattjobb och jag jobba 14-21:30, han hinner åka innan jag kommer hem, och han sover när jag åker. Så ja, på fredag ses vi efter kl 14. Känns sådär lagom kul. Ses inte på över en vecka. Helt värdlöst att båda jobba skift ibland. Har typ smskontakt med varandra. När han jobbar, jag har ingen möjlighet till det på jobbet.

Så hela fm har jag suttit och gråtit till och från. Magen växer och jag känner mig tjock och ful. Har tidigare kämpat i 4 år för att gå ner i vikt och har gått ner 30kg med strikt kost och träning. Allt sånt har fallit och allt känns bara skit rent ut sagt. Hatar att vågen går upp. Allt känns bara fruktansvärt jobbigt idag.

Kram på dig @Linisen! Ibland är det helt enkelt lite motigt. Och det mesta blir ju lite kämpigare som gravid också :(

Känner igen det där med kroppen. Jag har inte varit överviktig men kämpat med rehab efter en olycka länge och allt har verkligen gått bakåt nu. Men jag gör så gott jag kan för att det ska gå så fort som möjligt att komma ikapp när man fått sin kropp tillbaka...

Kram @Linisen! Jag har också lite svårt att hantera kroppens förändringar, jag är van vid en stark kropp som kan göra typ vad som helst. Nu kan jag inte ens gå som jag är van vid utan att få jätteont och vara mer eller mindre orörlig resten av dagen. Det suger, rent ut sagt.

@Linisen
Jag hade samma problem min första graviditet och början av denna, kände mig fet, ful och allmänt ovacker.. det hjälper inte att det snart är sommar och man ska behöva klä av sig ett par lager, man ser alla ogravida kvinnor och tänker att de är så himla fina och smala och allmänt finare än en själv. Men tänk på hur många som ser dig precis likadant.
Försök att inte titta på dig sådär (som alla vi kvinnor) i spegeln utan se hellre vad du kommer få ut av det. Och din man tycker säkert att du är det vackraste han sett och han är säkerligen mycket tacksam för att du bär hans barn, och han älskar dig säkert precis lika mycket hur många kilon du än lägger på dig (de har bara lite svårt att sätta ord på det ibland). Tänk framåt! vi klarar det här tillsammans men känns det riktigt jobbigt så vänta inte utan sök lite samtalsstöd, det är bättre att bli uppfångad innan man gått ner sig för långt i botten (talar av erfarenhet)
Du ska se att kilona bara trillar av dig när graviditeten är slut. Jag har inte alltid varit direkt pinnsmal och haft lite problem med övervikt, men efter mitt första barn så bara rasade kilona av när hon väl var ute (jag gick upp 28kg). Tro mig det kommer lösa sig annars tar vi tag i det då, finns inget man kan göra någotning åt nu ändå, bollen är ju i rullning ;)
En jätte stor kram på dig och hoppas verkligen att det löser sig!

Nu jäklar är det party i magen...speciellt på nätterna när jag vill sova. O_o Kände någon enstaka spark förra veckan men sen i fredags drog det igång på allvar och igår var hon så vild så jag kunde inte somna. Lite trött på jobbet idag efter 5,5 timmes sömn. :meh: Men samtidigt är det ju väldigt mysigt. :love:

Ni är inte ensamma om att tycka det är jobbigt att bli tjock, tung, vek och allmänt handikappad. Har ett väldigt fysiskt jobb och är van vid att göra det mesta själv...nu får jag redan hoppa dom tyngsta grejerna och värre kommer det ju bli. :nailbiting:

Har kört ihop sig helt med sambon nu. Han fyllde år igår. Försökte göra scones till frukost. Han var bara sur och ville inte ha. Försökte ge honom en present (en inramad ultraljudsbild). Han ville inte ha något från mig och la paketet oöppnat på köksbordet sen kom han upp på övervåningen (där jag numera sover då jag inte får sova i "hans" säng) och var allmänt otrevlig och gick på om att han skulle härifrån innan det kom något barn och jag fick köpa ut honom ur huset så jag fick se till att få en banktid så han kan gå vidare med sitt liv. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar