Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr så tycks mina vänner ha problem att göra saker utan alkohol. Lunch = uteservering med alkohol. Filmkväll = alkohol. Evenemang = alkohol. Folk verkar inte kunna umgås utan alkohol.

Kan du inte hitta på saker med din sambo eller familj?
Jag håller igång på dagarna, är i stallet och träffar familj och vänner så på helgkvällar är jag gärna hemma. I helgen var jag på fest men gick hem vid 00 när de andra gick ut.
Nu är vi lite äldre (30+) så några fylleslag är det inte. Hade middag i helgen och även om sambon och hans kompis drack några öl så var det inget som störde mig.

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet, pojke
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet. pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

Allt såg toppenbra ut på RUL, en liten, väldigt livlig, flicka :love: Hon låg och snurrade och viftade och hade sig under hela tiden :D Blev framflyttad, 2 dagar från det ursprungliga datumet men 5 dagar från det som de andra två ultraljuden visat. Så jag tror nog mer på de två tidigare (eller tre är det ju till och med), och i så fall är det 1 oktober som gäller. Men jag böjer mig för sjukvården och räknar med 6e tills vidare.

September

Oktober

November

Allt såg toppenbra ut på RUL, en liten, väldigt livlig, flicka :love: Hon låg och snurrade och viftade och hade sig under hela tiden :D Blev framflyttad, 2 dagar från det ursprungliga datumet men 5 dagar från det som de andra två ultraljuden visat. Så jag tror nog mer på de två tidigare (eller tre är det ju till och med), och i så fall är det 1 oktober som gäller. Men jag böjer mig för sjukvården och räknar med 6e tills vidare.

Grattis till tösen :bump:

Än så länge har den kinesiska kalendern rätt :up: :D

September

Oktober

November

Härligt att alltsåg bra ut!
Datumet är ju mest ett riktmärke, de kommer när de kommer ändå :cautious::D

Kan du inte hitta på saker med din sambo eller familj?
Jag håller igång på dagarna, är i stallet och träffar familj och vänner så på helgkvällar är jag gärna hemma. I helgen var jag på fest men gick hem vid 00 när de andra gick ut.
Nu är vi lite äldre (30+) så några fylleslag är det inte. Hade middag i helgen och även om sambon och hans kompis drack några öl så var det inget som störde mig.

Jodå, jag gör saker så mycket jag kan med sambon men hans jobb innebär att han är borta ganska mycket och jobbar väldigt oregelbundna tider så det blir ju tradigt.. Mitt umgänge är också i den åldern men det innebär mycket fest ändå. O_o

De är väl inte kalas kl 21? :)
var med och käka middag och umgås och gå hem när partyt börjar.

Folk dricker rätt fint. Middag är snarare undantag än regel - folk möts för att dricka. Om det är middag t.ex så innefattar det ofta typ att ses innan och ta en öl/drink eller liknande och jag orkar verkligen inte med folk som dricker. Blir irriterad bara när vi är hos svärföräldrarna och dom dricker alkohol till maten. Man märker ändå skillnad efter 2 öl liksom. :p

@californication
Vilken märklig umgängeskrets du verkar ha :confused: Och att svärföräldrarna dricker sig påverkade bara sådär..? Nä. Jag är väldigt glad att dottern än sluppit se onyktra människor, och jag hoppas det förblir så.

@californication
Vilken märklig umgängeskrets du verkar ha :confused: Och att svärföräldrarna dricker sig påverkade bara sådär..? Nä. Jag är väldigt glad att dottern än sluppit se onyktra människor, och jag hoppas det förblir så.

Fast påverkade "bara sådär" är väl kanske att ta i. :p Jag må vara extra känslig kanske men hur många kan faktiskt till exempel köra bil efter 1-2 starköl eller glas vin? Det kanske inte stör folk generellt när andra har druckit den mängden, men det stör mig.

Vissa av vännerna träffas ju och tränar tillsammans t.ex men det är ju inte aktuellt för mig pga flera anledningar. Att folk tycker om att festa tycker jag inte är särskilt underligt i sig i ett umgänge med oregelbundna arbetstider, god ekonomi och barnlösa människor. Men det blir jobbigt för mig som hamnar utanför och som sagt bor i ett område som ingen ens vill/vågar besöka.

Tid hos BM imorgon. Koll av järn och blodtryck. Har haft fruktansvärd huvudvärk senaste 2 veckorna och hjärtklappning. Och idag ska jag till tandis, har bara en halv tand kvar....

Fast påverkade "bara sådär" är väl kanske att ta i. :p Jag må vara extra känslig kanske men hur många kan faktiskt till exempel köra bil efter 1-2 starköl eller glas vin? Det kanske inte stör folk generellt när andra har druckit den mängden, men det stör mig.

Vissa av vännerna träffas ju och tränar tillsammans t.ex men det är ju inte aktuellt för mig pga flera anledningar. Att folk tycker om att festa tycker jag inte är särskilt underligt i sig i ett umgänge med oregelbundna arbetstider, god ekonomi och barnlösa människor. Men det blir jobbigt för mig som hamnar utanför och som sagt bor i ett område som ingen ens vill/vågar besöka.

Men 30+ känns det lite märkligt att inte kunna umgås utan sprit? En vanlig parmiddag liksom? middag på stan med en kompis? em fika hos en vän?
Att nån dricker ett glas vin till maten rör mig inte alls, jag hade inte velat undvika vin till maten alla gånger nån var gravid.

Men 30+ känns det lite märkligt att inte kunna umgås utan sprit? En vanlig parmiddag liksom? middag på stan med en kompis? em fika hos en vän?
Att nån dricker ett glas vin till maten rör mig inte alls, jag hade inte velat undvika vin till maten alla gånger nån var gravid.

Nej visst jag håller ju också med att det är trist, men det påverkar nog eftersom i princip nästan alla är singlar (dvs inga parmiddagar) och eftermiddagsfika är inte aktuellt då folk jobbar så oregelbundet. Folk slutar oftast sent på kvällen och alternativen då att göra saker? Inte så stora.

Hade folk jobbat 7-16 och haft partners så hade det nog sett annorlunda ut också men av hela mitt umgänge så är det bara 2 st som har "normala arbetstider".

Jag kräver inte att folk alltid skall undvika vin till maten.

Inte jag heller. Min man tex dricker ofta en öl till middagen eller när ungarna lagt sig på kvällen den dagen han inte ska upp på jobb dagen efter. Jag bryr mig inte. Han är just nu inne i någon period med att testa nya sorter så han har väl druckit 1-3 öl varje vecka senare månaden (han dricker alltså bara en varje gång eftersom han testar en ny sort).

Jag vet iaf vad jag ska ge honom i födelsedagspresent :p
Han testar också olika whiskeysorter så det blir en öl eller whiskeyprovning tänkte jag :)
Kanske att han får den lite i förtur. Jag har bf två veckor efter hans födelsedag och känner att han kan få göra det någon månad innan bf ifall bebisen bestämmer sig för att komma tidigare. Jag har ingen lust att skicka honom på en sån provning som nyförlöst med 3 ungar hemma känner jag redan nu :p
Å han får ta med sig svärfar, så slipper jag :crazy: :p
Mvh hon som bara dricker sprit om det smakar saft :D

Idag kände jag livmodern när jag låg på rygg i sängen och kände efter den :)
Magen har börjat synas lite nu med även om det fortfarande bara ser ut som jag ätit några bakelser för mycket :p
Väntar med spänning på första rörelserna från bebisen. I denna veckan kände jag med tösen men fick vänta ytterligare två veckor med sonen. Så det kan ske när som helst!

Jag känner mig dock inte ett dugg gravid för tillfället. Nästan så jag får lust att ta ett test bara för ett dubbelkolla. Men det är väl dom så kallade spökveckorna. Det har jag haft med båda dom andra men ändå är jag lika nojjig denna gången med.

Går och nojjar över havandeskapsförgiftning. Hade sinnessjukt ont i huvudet idag igen (haft det någon dag då och då) och började helt plöstligt må illa innan lunch. Iofs inget som inte händer ibland men det gick inte över när jag åt. Det brukar det alltid göra. Hade sjukdomskänsla i kroppen hela dagen med. Har tid hos BM på tisdag iallafall så ska bli skönt.

Annars har bebis varit väldigt lugn. Tyckte jag kände lite rörelser igår när jag skulle sova men inte så mycket som jag kände dagarna innan första sparken. Vilket också gör mig nojjig.Trodde nojjorna skulle lugna sig ju längre tiden gick men verkar bli värre. :p

Idag dök ett namn upp i mitt huvuvd som jag inte kan släppa. Finns inte med på min "lista" sen innan och är egentligen ett namn jag aldrig gillat så mycket men nu känns det bara så rätt? O_o Har ni funderat mycket på namn redan?

Vad det gäller förhållandet så är det ingen förändring. Han fyller år på söndag så tänkte han skulle få någon present som har med att han ska bli pappa att göra. Ska bara komma på vad? Får se hur han reagerar på det...känns väldigt skumt att gå runt med en rätt tydlig mage utan en enda kommentar från den man bor ihop med. :meh:

September

Oktober

November
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet.

Nu går vi in i vecka 13, så inget mer anonymt nick. :) Har haft världens huvudvärk sen igår kväll. Vaknade vid fyra i morse och tog en Alvedon som knappt har hjälpt :(

Går och nojjar över havandeskapsförgiftning. Hade sinnessjukt ont i huvudet idag igen (haft det någon dag då och då) och började helt plöstligt må illa innan lunch. Iofs inget som inte händer ibland men det gick inte över när jag åt. Det brukar det alltid göra. Hade sjukdomskänsla i kroppen hela dagen med. Har tid hos BM på tisdag iallafall så ska bli skönt.

Annars har bebis varit väldigt lugn. Tyckte jag kände lite rörelser igår när jag skulle sova men inte så mycket som jag kände dagarna innan första sparken. Vilket också gör mig nojjig.Trodde nojjorna skulle lugna sig ju längre tiden gick men verkar bli värre. :p

Idag dök ett namn upp i mitt huvuvd som jag inte kan släppa. Finns inte med på min "lista" sen innan och är egentligen ett namn jag aldrig gillat så mycket men nu känns det bara så rätt? O_o Har ni funderat mycket på namn redan?

Vad det gäller förhållandet så är det ingen förändring. Han fyller år på söndag så tänkte han skulle få någon present som har med att han ska bli pappa att göra. Ska bara komma på vad? Får se hur han reagerar på det...känns väldigt skumt att gå runt med en rätt tydlig mage utan en enda kommentar från den man bor ihop med. :meh:

Namn har vi en lista som fylls på hela tiden, och ibland åker något namn bort.
Jag tycker namn är jättesvårt!
Ännu svårare när man inte vet könet eftersom vi då måste rikta in oss på både pojk och flicknamn. Hade varit enklare om man visste känner jag. Men men, en månad till rul, sen kanske vi vet och det blir lättare att gallra.

September

Oktober

November
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet.

Nu går vi in i vecka 13, så inget mer anonymt nick. :) Har haft världens huvudvärk sen igår kväll. Vaknade vid fyra i morse och tog en Alvedon som knappt har hjälpt :(

Välkommen "ut" :p

Nej, Alvedon funkar inte på mig heller. I vanliga fall kombinerar jag en Alvedon och en ipren men det får man ju inte ta som gravid så jag får stå ut med huvudvärken.
Har ont i huvudet rätt ofta men det är ju inget att göra åt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar