Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom tillbaka efter en skön långhelg och trodde (nya) chefen var ledig men icke. Vi har minst sagt samarbetssvårigheter så nu har jag mailat våra gemensama chefer. Jag hoppas på en lösning men nars fundrar jag på att ta ut all semester plus fp 60 dgr i förväg och gå hem redan i juni. Helst vill jag spara men just nu riskerar jag hälsan pga orimliga krav och det gör jag bara inte.

känns tufft, tacken efter 2,5 års förbannat hårt slit. :(

Kom tillbaka efter en skön långhelg och trodde (nya) chefen var ledig men icke. Vi har minst sagt samarbetssvårigheter så nu har jag mailat våra gemensama chefer. Jag hoppas på en lösning men nars fundrar jag på att ta ut all semester plus fp 60 dgr i förväg och gå hem redan i juni. Helst vill jag spara men just nu riskerar jag hälsan pga orimliga krav och det gör jag bara inte.

Vad tråkigt att det blev så :(

Men inte ska du behöva plocka ut allt så i förväg bara för att komma därifrån!

Hoppas det löser sig.

Förlossningsrädsla. Rädd för allt! Jag är rädd för smärta, blod, nålar, dropp och att tappa kontrollen. :p

Så bra att du får prata om det. Och det är väl inget konstigt att man är rädd för något sådant. Det är en stor grej. Inget man gör varje dag.

Och ja, jag är också rädd trots att det är tredje gången. Men vem säger att det går bra denna gången bara för att det gjort det tidigare?
Det är ingen garanti.
Så det är nervöst här med över vissa saker. Själva förlossningen vet jag dock att jag fixar bara allt löper på som det ska. Men ibland undrar jag vad fan jag gav mig in på igen :crazy: :p

Idag är jag något så fruktansvärt trött. Har sovit ca 3 timmar sen jag klev upp imorse. Och sov rätt bra inatt. Det tar på att producera barn tydligen. Var så glad att värsta tröttheten givit med sig, men idag så har jag varit däckad i soffan totalt.

Idag är jag något så fruktansvärt trött. Har sovit ca 3 timmar sen jag klev upp imorse. Och sov rätt bra inatt. Det tar på att producera barn tydligen. Var så glad att värsta tröttheten givit med sig, men idag så har jag varit däckad i soffan totalt.

Ibland känns det som att jag hade kunnat tillverka bebisen liggandes i sängen i 9 månader :p

Vad använde du för smärtstillande? :bump:

Tens i början, sedan lustgas och epidural på slutet. Jag var livrädd för att få en nål i ryggen, men det gick jättebra - och fort! Jag hade dock fördelen att få själva infarten satt tidigt eftersom det behövde matchas med mina blodförtunnande sprutor, så jag var inte alls smärtpåverkad eller på annat sätt under någon sorts påfrestning utan allt gick väldigt lugnt till. Kanske något att fråga om ifall du vill ha epidural?

Graviditeten har iaf fått mig att vidga mina vyer gällande nässpray. För mig har alltid Otrivin Menthol varit den enda som funkat. Nezeril har varit värdelös, och likadant andra nässprayer. Även Otrivin utan Menthol har varit töntigt klen. Men nu! Nu testade jag en annan nässpray som är godkänd för gravida. Och se på fan - skiten funkar! Och den kostar bara knappt hälften mot vad Otrivin Menthol ligger på. Man tackar! :D :up: :banana:

Tens i början, sedan lustgas och epidural på slutet. Jag var livrädd för att få en nål i ryggen, men det gick jättebra - och fort! Jag hade dock fördelen att få själva infarten satt tidigt eftersom det behövde matchas med mina blodförtunnande sprutor, så jag var inte alls smärtpåverkad eller på annat sätt under någon sorts påfrestning utan allt gick väldigt lugnt till. Kanske något att fråga om ifall du vill ha epidural?

Epidural och slapp dropp ändå? :love: :love: :love: Jag vill gärna ha epidural, men känner starkt obehag inför dropp. Nål i ryggen kan jag nog hantera då jag tidigare en gång har gjort en lumbalpunktion. Jag har planer på emlaplåster den här gången dock :angel:

Graviditeten har iaf fått mig att vidga mina vyer gällande nässpray. För mig har alltid Otrivin Menthol varit den enda som funkat. Nezeril har varit värdelös, och likadant andra nässprayer. Även Otrivin utan Menthol har varit töntigt klen. Men nu! Nu testade jag en annan nässpray som är godkänd för gravida. Och se på fan - skiten funkar! Och den kostar bara knappt hälften mot vad Otrivin Menthol ligger på. Man tackar! :D :up: :banana:
Va, vad är det för nässpray? Det är få saker jag tycker är så jobbigt som att vara täppt...

Fy vad trist, du ska ju inte behöva slösa på dina dagar för att chefen är värdelös.

Va, vad är det för nässpray? Det är få saker jag tycker är så jobbigt som att vara täppt...

Nasoferm heter den. Funkar finfint och kostade bara 30:- dessutom :love: :up:

nasspray-1mg-10-ml-nasoferm-lakemedel.jpg

Epidural och slapp dropp ändå? :love: :love: :love: Jag vill gärna ha epidural, men känner starkt obehag inför dropp. Nål i ryggen kan jag nog hantera då jag tidigare en gång har gjort en lumbalpunktion. Jag har planer på emlaplåster den här gången dock :angel:

Visste inte ens att dropp och epidural hängde ihop? De satte en infart i min hand, förresten, men den var också med hänvisning till att jag stod på blodförtunnande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar