Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är helt ok ändå. De har lite av det mesta och vi fick tag på det vi behövde. Vi köpte skötbord, täcke, kudde, badbalja, bröstpump, bärsele, babymonitor, amninginlägg och lite kläder såklart :). Vi var ute efter könsneutrala kläder och det utbudet var väl inte jättestort men det fanns ändå en del fint att välja på för spädbarn.

Vad är en babymonitor? Såna där man kan ställa i rummen så man hör om bebisen vaknat om man är i ett annat rum?
Ja, könsneutrala kläder finns det nog inte så mycket, det fanns det inte när mina var små.
Det är så tråkigt att det som anses könsneutralt är vitt oftast.
Men får se vad vi hittar när vi åker dit :)

Vet du om det fanns några gravidkläder där?

Vad är en babymonitor? Såna där man kan ställa i rummen så man hör om bebisen vaknat om man är i ett annat rum?
Ja, könsneutrala kläder finns det nog inte så mycket, det fanns det inte när mina var små.
Det är så tråkigt att det som anses könsneutralt är vitt oftast.
Men får se vad vi hittar när vi åker dit :)

Vet du om det fanns några gravidkläder där?
Ja, precis :). Vi köpte en philips avent.

Ja, de neutrala kläderna var i vitt och grått. Jag tyckte iofs de var fina men färgutbudet var ju inte så stort, tyvärr :(. Lite större variation kunde de gott ha.

De har gravidkläder, men jag tyckte inte de hade så mkt fint. Men lite basplagg kan man nog hitta.

Det var drygt 1 månad sedan vi var där så förhoppningsvis har de fått in lite nytt när du åker dit :).

Ja, precis :). Vi köpte en philips avent.

Ja, de neutrala kläderna var i vitt och grått. Jag tyckte iofs de var fina men färgutbudet var ju inte så stort, tyvärr :(. Lite större variation kunde de gott ha.

De har gravidkläder, men jag tyckte inte de hade så mkt fint. Men lite basplagg kan man nog hitta.

Det var drygt 1 månad sedan vi var där så förhoppningsvis har de fått in lite nytt när du åker dit :).

Det räcker nog med lite baskläder. Ska ju ha i november och min kropptemperatur höjer sig typ med 10 grader när jag är gravid så jag lär klara med mig linnen och shorts fram tills dess typ :p
Jag bor mest i stora kläder vanligtvis så förhoppningsvis behöver jag bara komplettera med lite längre linnen och något par jeans :)
Lite tur med att längsta delen av graviditeten är på sommaren. Sommarkläder är billigare än vinterkläder.

Jag tror vi väntar till efter RUL med att köra dit ifall vi får veta könet så kan jag shoppa med den vetskapen :)
Så får vänta en månad till.

Det räcker nog med lite baskläder. Ska ju ha i november och min kropptemperatur höjer sig typ med 10 grader när jag är gravid så jag lär klara med mig linnen och shorts fram tills dess typ :p
Jag bor mest i stora kläder vanligtvis så förhoppningsvis behöver jag bara komplettera med lite längre linnen och något par jeans :)
Lite tur med att längsta delen av graviditeten är på sommaren. Sommarkläder är billigare än vinterkläder.

Jag tror vi väntar till efter RUL med att köra dit ifall vi får veta könet så kan jag shoppa med den vetskapen :)
Så får vänta en månad till.
Då är nog gravidavdelningen fullt tillräcklig :). Skönt att slippa tänka på vinterjacka under graviditeten. Själv bodde jag i sambons jacka vintern ut eftersom den var det enda ytterplagg som passade, och som student var ny vinterjacka inte ett prioriterat inköp ;).

I framfogen så menar du då blygdbenet?
Det är där jag känner ilningar när bebisen fått ner huvudet och även lite efter förlossningen men inte så jag har ont av det. Kan hugga till någon gång men inte mer än så. Förhoppningsvis blir det inte mer än det under denna graviditeten heller. Tror dessutom att det inte börjat förens efter vecka 30 dom andra gångerna.
Ja precis, men även längre ner/bak, så det går ner i innerlåren.
Hoppas du slipper! Jag har haft rätt ont idag på jobbet, jobbade igår också så det är säkert därför :( Ska snacka med chefen imorgon och planera när jag ska gå in och sitta bakom ett skrivbord, men det vill jag ju egentligen inte :p Där händer inget spännande!

Ang kläder hittade jag mamalicious.se igår när jag letade kläder inför ett bröllop vi ska på nu i maj. Där tycker jag det fanns en del.
Annars tycker jag det brukar finnas lite överallt (på webben, fysiska butiker är värdelöst.) Ellos, Zalando osv.

Min vänstra bakfog har sagt upp sig. Jag får liksom lyfta skinkan med handen för att få med benet ibland. Skitsnyggt :D Vecka 20 imorgon. Halvvägs! :bump:
Vad mycket fint det fanns där!

För övrigt tror jag du smittar med din vänstra bakfog, min har krånglat idag också :cautious:

Har med börjat känna av fogarna. Mest runt svanskotan... Vilket inte är någon höjdare då jag i princip bara sover på rygg just nu och känner av det till och med då.

Kände första sparken i torsdags! Trots moderkakan på framväggen. Rätt i högra äggstocken tog den. Känt lite sprattel innan också men sen efter sparken har hon hållt sig väldigt lugn. Nästan så man blir lite orolig...

Jag ställer mig till alla som känner av fogarna. Men mitt blev bättre när jag började äta magnesium på kvällarna. Slipper ta alvedon när jag ska jobba längre! Tjoho på den!

Hur känner man av fogarna? Jag har haft en blandad känsla i vänster sida. Ibland kittlar och ibland hugger det till i varje steg innanför rumpan s.a.s. Är det något eller kanske bara någon nerv som bråkar?
Har planer på att åka till Gekås denna löning, men måste få med mig någon! Skulle aldrig våga köra hela sträckan själv och sen springa runt där inne själv, tänk om man går vilse?! :confused: :p

Vad många ni är som känner av fogarna :(
Men ja, jag tar hellre foglossning än graviditetsklåda igen :crazy:

Är det någon annan som är konstant täppt i näsan mer än mig? Skitjobbigt! Haft hur länge som helst nu.
Kan ju knappt hångla med gubben längre utan att behöva ta paus för att andas emellanåt :p

Då är nog gravidavdelningen fullt tillräcklig :). Skönt att slippa tänka på vinterjacka under graviditeten. Själv bodde jag i sambons jacka vintern ut eftersom den var det enda ytterplagg som passade, och som student var ny vinterjacka inte ett prioriterat inköp ;).

Nä, det förstår jag. Tror jag såg en gravidjacka som dom skulle ha över tusenlappen för :crazy:
Hutlöst med tanke på hur länge man ska använda den!

Jag har lånat min mans fleecejackor. Funkar fint :D
Varmare än så behöver jag inte som höggravid :p

Vecka 14 idag och illamåendet är borta förutom när jag behöver äta.
Jag som vanligtvis är beroende av Pepsi Max vill nu ha Ramlösa eller Loka istället.
Har blivit lite salt sista veckan nu med och fortfarande potatiscravings.
Känner lite sug efter söta saker men räcker med typ en bit så är jag övermätt på det sen.
Inte fått någon synlig mage än men jag tog ett par ridbyxor igår jag inte haft på ett tag och dom satt åt mer i midjan än innan, så den verkar vara på G.
Vet inte om jag gått upp något mer än att jag har känslan av det, kanske 4 kg max. Alla vanliga kläder passar fortfarande.
Eftersom jag har en ätstörningsproblematik så behöver jag inte väga mig alls under graviditeten varken hemma eller på Mvc så det är något jag inte kommer ha koll på alls. Väldigt skönt och befriande för huvudet!

Hur har ni andra det? :)

v15, 14+5 idag. Illamåendet är borta sen någon vecka tillbaka. Har gått upp ca 5-6kg. Men ätit en del onyttigt just nu med. Och inte rört på mig direkt heller. Så ja, inte så konstigt med det. Har fått köpa nya byxor då inget passar längre. Men mycket toppar och tröjor kan jag ha än. Magen finns och syns. Fast jag känner mig mest lite småfet. Stramar och har sig emellanåt. Inga fosterrörelser än iaf, och har inte räknat med det heller än på ett tag. Fortfarande vädligt trött. Men det går att leva med.

Det ska jag helt klart testa! Är beredd att prova allt :p

Jag tar helhetshälsas magnesium (det är det som är minst "skit" i) beställer från vitaminvaruhuset. 2 tabletter till kvällen. Säger inte att det funkar för alla men för mig gör det det. En klar förbättring.

Tack för tips om gravidkläder!

Är i v14 och är redan en hel del av mina kläder som jag inte kommer i. Vägde mig idag och har bara gått upp drygt 1kg, känns som mer. Magen syns men är väl mest svullen.

Är mindre trött och har lättare att äta. Har haft nästäppa länge, men även den har börjat släppa. Humörsvängningar har däremot gjort entré. Blir riktigt grinig om jag är trött och/eller hungrig, men är en solstråle däremellan.

Jag ska definitivt också testa magnesium då. Men det känns som det blir svårt att vända det här, idag är det riktigt jävligt. Nattade dottern nyss och tog mig med stor möda upp ur hennes säng och stapplade därifrån, knappt upprätt :(
Ska till läkaren för att följa upp min deltidssjukskrivning pga ryggen imorgon, han kanske inte tycker jag ska jobba alls i detta skicket... Jag gör nog inte mycket nytta iaf.
Framfogen har jag ju en kronisk (?) inflammation i, så den är alltid jävlig. Perfekt det här...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar