Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken vecka är du i Cali?
Jag tycker min mage ligger högt men bara ett par vanliga byxor funkar, annars är det med mudd numer.

Jag kommer nog försöka köpa "lösa" tröjor som går att använda även efter. Gärna i Tshirtformat för sommaren och dra en kofta över.
klänningar är också skönt.

jag höll vikten rätt bra länge, låg på +3 tills v 18. Sen small det till och idag är det +8. Gah! nåja, mår iaf bra.

Jädrans. Måste snart köpa nya kläder. Provade ett par sådana här mammajeans för några dagar sedan med hög stretchmidja men alltså NEJ. Fyyfasiken vad obehagligt. :crazy: Jag kör vidare på mina vanliga jeans med låg midja - dom funkar än så länge, även om jag får knäppa upp dom när jag sitter. :angel:

Däremot det här med tröjor och toppar ger mig huvudbry. Och jacka! Min börjar verkligen bli på gränsen på för trång nu, men man vill ju ogärna köpa nytt nu hur som helst när sommaren snart är här. O_o

Tips på vanliga (icke-mamma) kläder som kan passa en gravid? Kofta utan knäppning med skärp i midjan funkar ju såklart:bump:
Jag har ju bara kunnat ha ett par vanliga byxor (och då var de för stora) sen typ v 15, annars är jag förpassad till byxor som sitter lågt, typ boyfriend jeans, eller mammabyxor. Så där är jag inte till någon hjälp :p
Kan tipsa om linnen från Gina, fick ett par av svärmor i födelsedagspresent. Lite längre så de täcker magen med marginal, finns i massor av färger och kostar inte så mycket. Tror det är dessa http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/linnen-toppar/linnen/marie-linne/prod675641000.html :)

Hm, leggins/fejkjeans med resår upptill?

Är det någon som vet hur man går tillväga med inskolning på dagis senare? Om barnet ex. inte skulle vara redo vid 1års ålder och mammadagarna är slut, vad gör man då? Om ens partner jobbar heltid med?
Säger upp sig från jobbet? Har börjat fundera lite då chefen vill veta, så han vet hur det ska planeras på arbetsplatsen osv.
Hittade ansökan på kommunens sida och det är tidigast 6 månader innan "start" som man kan ansöka om plats.
Hur har ni som har barn sedan tidigare löst det?

Hm, leggins/fejkjeans med resår upptill?

Är det någon som vet hur man går tillväga med inskolning på dagis senare? Om barnet ex. inte skulle vara redo vid 1års ålder och mammadagarna är slut, vad gör man då? Om ens partner jobbar heltid med?
Säger upp sig från jobbet? Har börjat fundera lite då chefen vill veta, så han vet hur det ska planeras på arbetsplatsen osv.
Hittade ansökan på kommunens sida och det är tidigast 6 månader innan "start" som man kan ansöka om plats.
Hur har ni som har barn sedan tidigare löst det?

Förälder har rätt att vara föräldraledig fram tills barnet är 18 månader, även om man inte plockar ut föräldrapenning.

Din arbetsgivare kan knappast begära att få veta exakt redan.
Är du föräldraledig ska man meddela tre månader innan man tänkt börja jobba igen.

Min jobbstart blev uppskjuten för jag var/är sjukskriven, och dottern skolades in när hon var ett år och nio månader. Rätt lagom för oss båda. Har pga sjukskrivningen hur mycket föräldradagar som helst kvar men det var skönt att komma tillbaka till jobbet på deltid.

Har ridit idag för första gången på över en vecka dels för att jag inte hann så mycket förra veckan + tappsko, och nu när jag red så kändes det som jag var konstant kissnödig. Dessutom så kändes det i livmodern på precis samma sätt som när jag väntade sonen och red. Stramade som tusan :down:
Fick sluta rida när jag väntade honom men jag hoppas jag inte behöver det nu :(
När jag väntade tösen så sålde jag hästen runt vecka 10 så då blev det ingen ridning men tänkte börja simmat istället men det var samma då. Fick himla ont i magen så det gick inte.
Promenader funkar dock för jag har aldrig haft någon jättefarlig foglossning men jag vill ju rida :(
Får dessutom ångest av att hästen måste stå minst 10 månader med om jag inte kan fortsätta rida :crazy:

Vann precis första bebisplagget på tradera. Kunde inte låta bli då jag sett en liknande i butiken men som bara fanns i stora storlekar kvar. Nu fick jag stl 56 :bump:

Har ridit idag för första gången på över en vecka dels för att jag inte hann så mycket förra veckan + tappsko, och nu när jag red så kändes det som jag var konstant kissnödig. Dessutom så kändes det i livmodern på precis samma sätt som när jag väntade sonen och red. Stramade som tusan :down:
Fick sluta rida när jag väntade honom men jag hoppas jag inte behöver det nu :(
När jag väntade tösen så sålde jag hästen runt vecka 10 så då blev det ingen ridning men tänkte börja simmat istället men det var samma då. Fick himla ont i magen så det gick inte.
Promenader funkar dock för jag har aldrig haft någon jättefarlig foglossning men jag vill ju rida :(
Får dessutom ångest av att hästen måste stå minst 10 månader med om jag inte kan fortsätta rida :crazy:
Jag har också ridit idag för första gången på typ 2 veckor, pga blindtarmen. Har pissont i framfogen nu :( har inte heller nån lust att lägga ner ridningen redan!

Hur kommer det sig att hästen måste stå i minst 10 månader? Kan du inte hitta en medryttare kanske?

Jag har också ridit idag för första gången på typ 2 veckor, pga blindtarmen. Har pissont i framfogen nu :( har inte heller nån lust att lägga ner ridningen redan!

Hur kommer det sig att hästen måste stå i minst 10 månader? Kan du inte hitta en medryttare kanske?

Jag hatar medryttare :o
Alla verkar sakna en hjärncell eller två :banghead:

Så, hästen får ju stå tills jag kan rida isf och det blir ju ca två månader efter förlossningen när jag känner mig någorlunda normal igen.
Visst går det att jobba från marken men i 10 månader?..
Dessutom sätter jag inte vem som helst på honom. Han är bara 4 år gammal och c-ponny, så många vuxna går ju bort direkt och sen är det småbarnen kvar men dom är inte tillräckligt duktiga för att rida en 4-åring.
Nu är han dock världens snällaste att rida :love:
Tänkte väl försöka ha med honom på ett par utställningar i sommar igen och försöker övertala min man att springa med honom. Jag har nog inte hittat rätt muta än bara så han säger ja :p

Jag hatar medryttare :o
Alla verkar sakna en hjärncell eller två :banghead:

Så, hästen får ju stå tills jag kan rida isf och det blir ju ca två månader efter förlossningen när jag känner mig någorlunda normal igen.
Visst går det att jobba från marken men i 10 månader?..
Dessutom sätter jag inte vem som helst på honom. Han är bara 4 år gammal och c-ponny, så många vuxna går ju bort direkt och sen är det småbarnen kvar men dom är inte tillräckligt duktiga för att rida en 4-åring.
Nu är han dock världens snällaste att rida :love:
Tänkte väl försöka ha med honom på ett par utställningar i sommar igen och försöker övertala min man att springa med honom. Jag har nog inte hittat rätt muta än bara så han säger ja :p
Haha! Jag är medryttare, med alla hjärnceller i behåll ;) men jag förstår att det kan ta emot att leta medryttare, särskilt till en unghäst! Klart man kan jobba från marken, sen ska han väl ha lite sommarlov också? :) eller skicka iväg honom på inkörning, köra kan du ju göra hela graviditeten!

Haha! Jag är medryttare, med alla hjärnceller i behåll ;) men jag förstår att det kan ta emot att leta medryttare, särskilt till en unghäst! Klart man kan jobba från marken, sen ska han väl ha lite sommarlov också? :) eller skicka iväg honom på inkörning, köra kan du ju göra hela graviditeten!

Meningen var att han skulle vara igång hela sommaren, så han fick nästan 4 månaders vila i vintras istället. Så han har snarare behov av att få hålla igång iaf lite lätt nu ett tag framöver. Sedan har jag inte kunnat rida nu på länge eftersom jag mått så illa. Så han har inte gjort något vettigt direkt sen i oktober.
Köra in kan jag göra själv, utbildad travkusk ;)
Kört in många hästar, dock ingen med hans bockhumör vid tömkörning :nailbiting: :p

Min erfarenhet av medryttare är rätt blandad tyvärr. Men jag har ju aldrig sökt medryttare åt en ponny, kanske det finns någon duktig minimänniska där ute :up:

Meningen var att han skulle vara igång hela sommaren, så han fick nästan 4 månaders vila i vintras istället. Så han har snarare behov av att få hålla igång iaf lite lätt nu ett tag framöver. Sedan har jag inte kunnat rida nu på länge eftersom jag mått så illa. Så han har inte gjort något vettigt direkt sen i oktober.
Kört in många hästar, dock ingen med hans bockhumör vid tömkörning :nailbiting: :p

Min erfarenhet av medryttare är rätt blandad tyvärr. Men jag har ju aldrig sökt medryttare åt en ponny, kanske det finns någon duktig minimänniska där ute :up:
Aha, jag förstår ditt dilemma. Men jag gissar att du tänkt ha honom i många år till, så om han hamnar ett knappt år efter så är det väl inte hela världen i det långa loppet? :)

Sök via kontakter :)

Aha, jag förstår ditt dilemma. Men jag gissar att du tänkt ha honom i många år till, så om han hamnar ett knappt år efter så är det väl inte hela världen i det långa loppet? :)

Nej, för min del gör det inget så sätt. Men det måste vara tråkigt för honom att bara uggla? O_o
Han var tänkt att bli skogsmulle så efter i någon utbildning lär han inte hamna direkt. Jag tänker aldrig någonsin visa mig på en tävlingsbana. Jag springer med honom på utställningarna, så pass kan jag sträcka mig för att visa upp mig inför publik :p

Sök via kontakter :)

Har kastat ut spöet åt ett håll och dyker det upp något intressant så hör hen av sig :)
Men i stallet kan jag inte fråga. Ingen där vet att jag är gravid såvida dom inte läser här. Det bryr jag mig inte ett skit om, men jag är ju lite privat av mig så skyltar inte med det. Skulle någon komma och gratta mig så är detta dock enda stället dom skulle få veta det ifrån och det är allmänt känt att hästfolk läser här ;)
Så någon annons kan jag inte sätta ut heller för folket där läser annonserna som bibeln själv så då är det ute :p
Jag väntar ju gärna med att berätta för "övriga" så att säga ett tag till.

Mina barn vet ju inte ens än så stallfolket är inga som är prio att berätta för. Min man var på kalas hos sin kusins barn i helgen men var förbjuden att berätta för dom med. Dom kan få veta till studenten eller nåt i juni istället. Då lär jag ändå inte kunna dölja magen :p

Jag tycker bara det är så jävla jobbigt att alla ska veta så tidigt och så måste man lyssna på allas kommentarer och åsikter om graviditeter och vad man ska och inte ska göra i all evighet när jag faktiskt inte bryr mig ett skit och inte vill veta :wtf:

Nej, för min del gör det inget så sätt. Men det måste vara tråkigt för honom att bara uggla? O_o
Han var tänkt att bli skogsmulle så efter i någon utbildning lär han inte hamna direkt. Jag tänker aldrig någonsin visa mig på en tävlingsbana. Jag springer med honom på utställningarna, så pass kan jag sträcka mig för att visa upp mig inför publik :p
Det tror jag inte att han bryr sig om, så länge han har en bra hage, mat och kompisar att hänga med :) Det är nog snarare vi människor som tycker det verkar tråkigt ;)

• Gilla
Reactions: MM
V 19 idag förresten! Och jag tror jag kände två små sparkar igår kväll :eek: Sjukt märkligt. Men det är ju också sjukt märkligt att något (någon) växer i min mage. Som en alien. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar